Patchwork - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
mk9898
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2014, 09:43
Been thanked: 1 time

Patchwork - pytania o zasady

Post autor: mk9898 »

Cześć,

Zaczynam przygodę z "Patchworkiem" i mam pewną wątpliwość. Czy jeśli wybiorę opcję przesunięcia się przed przeciwnika, w celu zdobycia guzików, to czy oprócz liczby pól, które zaliczę po drodze by znaleźć się przed żetonem gracza otrzymuję także (dodatkowo) premię "guzikową" w sytuacji gdy akurat po drodze minę symbol guzika namalowanego na planszy - chodzi o liczenie guzików na "kołderce".

Pozdrawiam,
Marek
Awatar użytkownika
carlos
Posty: 573
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Patchwork

Post autor: carlos »

Oczywiście otrzymujesz. :)
mk9898
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2014, 09:43
Been thanked: 1 time

Re: Patchwork

Post autor: mk9898 »

A gdzie jest to napisane w instrukcji - tzn. że jest podwójna premia? Nie znalazłem. Jest mowa o premiach z osobna, a nie w sytuacji, którą opisałem.

http://www.rebel.pl/product.php/1,4/970 ... hwork.html
Awatar użytkownika
carlos
Posty: 573
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Patchwork

Post autor: carlos »

Tekst z instrukcji:

"Bez względu na to, jaką akcję wybierze gracz, i tak będzie musiał przesunąć swój żeton czasu na planszy
czasu. Niektóre pola planszy czasu zostały oznaczone. Gdy żeton czasu gracza trafi na takie pole lub je
minie, należy rozpatrzyć jedno z poniższych wydarzeń:"
Awatar użytkownika
Alman
Posty: 185
Rejestracja: 06 maja 2012, 21:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: Patchwork

Post autor: Alman »

A do finalnego podliczenia guzików bierzecie pod uwagę tylko guziki żetony czy też te zgromadzone na kaflach kołderki?
metyu
Posty: 381
Rejestracja: 12 gru 2012, 11:08
Been thanked: 1 time

Re: Patchwork

Post autor: metyu »

tylko żetony
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 360
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 123 times
Been thanked: 79 times

Re: Patchwork

Post autor: eltadziko »

Co zrobić w sytuacji, gdy wszystkie trzy kafelki przed neutralnym pionem są takie, że żaden z graczy nie ma fizycznej możliwości ich położyć na swojej planszy?
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4464
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1423 times
Been thanked: 1099 times

Re: Patchwork

Post autor: garg »

Gracz będący na torze czasu z tyłu przesuwa się do przodu i pobiera guziki. Jeśli drugi też nie może, on także przesuwa się do przodu (tym razem tylko o dwa pola). I tak ciułają po dwa guziki, aż któregoś będzie stać na kupno kafelka :) .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 360
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 123 times
Been thanked: 79 times

Re: Patchwork

Post autor: eltadziko »

Ale własnie nie chodzi o to, że nie stać na kupno :P Kafelki są za duże i już nie mieszczą się nikomu na planszy :) Co w takim przypadku zrobić?
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Patchwork

Post autor: Atamán »

No to ciułają guziki aż się gra skończy.
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 360
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 123 times
Been thanked: 79 times

Re: Patchwork

Post autor: eltadziko »

Trochę bez sensu :/ Mi się tak dzisiaj zdarzyło w okolicach 2/3 planszy. To 1/3 gry ma wyglądać tak, że się przesuwamy co chwila o dwa pola i bierzemy dwa guziki? :/ Nuuuda.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4464
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1423 times
Been thanked: 1099 times

Re: Patchwork

Post autor: garg »

eltadziko pisze:Trochę bez sensu :/ Mi się tak dzisiaj zdarzyło w okolicach 2/3 planszy. To 1/3 gry ma wyglądać tak, że się przesuwamy co chwila o dwa pola i bierzemy dwa guziki? :/ Nuuuda.
To jest cena braku planowania i obserwacji, jakie jeszcze kafelki będzie można wziąć w przyszłych turach oraz gdzie można by je ewentualnie położyć... :mrgreen:
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2870
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Patchwork

Post autor: crsunik »

Pytanie by się upewnić. Nic nie stoi na przeszkodzie by nowo układane łaty nie dotykały reszty, prawda?
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Patchwork

Post autor: zakwas »

crsunik pisze:Pytanie by się upewnić. Nic nie stoi na przeszkodzie by nowo układane łaty nie dotykały reszty, prawda?
W instrukcji a propos dokładania łatek stoi:
"Kawałki materiału na planszy kołdry gracza nie mogą na siebie nachodzić. Zanim gracz umieści na niej nowy kawałek, może go dowolnie obrócić. "

Jak coś nie jest zabronione, to jest dozwolone. ;) U mnie gramy, że można kłaść dowolnie na planszy - pozwala to też na ciekawsze ruchy.
mk9898
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2014, 09:43
Been thanked: 1 time

Patchwork

Post autor: mk9898 »

Cześć,

Zagrałem pierwszy raz na luzie z dzieckiem z Patchworka. Czy to możliwe, żeby na koniec wyszło mi minus 21 punktów (24 luźne guziki i 21 pustych pól)? Czy może grałem jak kompletny nieudacznik? :)
burzykovski
Posty: 90
Rejestracja: 29 sie 2015, 13:54

Re: Patchwork

Post autor: burzykovski »

Tak, możliwe, przy pierwszym podejściu zdarza się wielu osobom =)

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
mk9898
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2014, 09:43
Been thanked: 1 time

Re: Patchwork

Post autor: mk9898 »

Dzięki. Czyli tak trochę jak w Zaginionych Miastach - tam też łatwo wejść na minus przy złej inwestycji w zakłady.
daaz
Posty: 49
Rejestracja: 29 mar 2011, 12:35
Been thanked: 1 time

Re: Patchwork

Post autor: daaz »

mam pytanie o punktowanie kopńcowe. Czy do punktacji liczą sie guziki luźne plus te co sa na kolderce plus żeton 7x7 minus podwojne pkt za puste pola? bo w instrukcji tylko napisane guziki plus zeton 7x 7 minus 2 x puste pola.
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 946
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 309 times
Been thanked: 201 times

Re: Patchwork

Post autor: Losiek »

Punkty dodatnie: Tylko guziki fizyczne - w postaci żetonów oraz bonus za zapełnienie pola 7x7.
Punkty ujemne: tak jak napisałeś.
Guziki na Twojej kołderce są wirtualne i służą do zdobywania prawdziwych po przekroczeniu pola z guzikiem na planszy czasu.
daaz
Posty: 49
Rejestracja: 29 mar 2011, 12:35
Been thanked: 1 time

Re: Patchwork

Post autor: daaz »

dzieki.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4621
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1021 times
Been thanked: 1929 times

Re: Patchwork

Post autor: warlock »

Pytanie na szybko - czy żeby dostać bonusowy żeton należy stworzyć idealny kwadrat 7x7, czy też z któregoś z boków mogą wystawać jakieś łatki? Innymi słowy, czy stworzona figura może być większa niż kwadrat, ale zawierać w sobie kwadrat o boku 7x7?
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Patchwork

Post autor: Pixa »

warlock pisze:Pytanie na szybko - czy żeby dostać bonusowy żeton należy stworzyć idealny kwadrat 7x7, czy też z któregoś z boków mogą wystawać jakieś łatki? Innymi słowy, czy stworzona figura może być większa niż kwadrat, ale zawierać w sobie kwadrat o boku 7x7?
Minimum 7x7 bez dziur w srodku. Spokojnie moze byc wiekszy.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
cezaras
Posty: 1924
Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
Lokalizacja: Reda
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times

Re: Patchwork

Post autor: cezaras »

w instrukcji nie ma tego wprost , ale nigdy nie pomyśleliśmy, że nie może wystawać.
pewno byłoby to wręcz nierealizowalne
GeQ
Posty: 283
Rejestracja: 13 lis 2015, 11:41
Lokalizacja: Tczew
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Patchwork

Post autor: GeQ »

Instrukcja mówi że bonus otrzymuje gracz, który jako pierwszy wypełni kwarat pól na planszy. Czyli logicznie podchodząc ma byc zakryty kwadrat, a nie ułożony z żetonów. Podsumowując żetony mogą wystawac poza 7x7. Ważne są pola na planszy.
Mariusz Gekon - Angryboardgamer
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4621
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1021 times
Been thanked: 1929 times

Re: Patchwork

Post autor: warlock »

Dzięki! Forum zawsze niezawodne ;)
ODPOWIEDZ