Boss Monster - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5597
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 779 times
Been thanked: 1217 times
Kontakt:

Boss Monster - pytania i wątpliwości

Post autor: mat_eyo »

Po pierwszej rozgrywce zrodziło się kilka pytań, więc zakładam temat. Od razu zaznaczam, że grałem z dodatkiem Tools of Hero Kind.

1) Co się dzieje, kiedy należy dołożyć bohaterów, a ich talia jest pusta?
2) Co w przypadku, kiedy nikt nie ma 10 dusz na koniec tury, a wszyscy po tej turze mają 5 lub więcej ran? Wszyscy przegrywają, czy rozstrzyga się remis tak, jak w przypadku remisu w duszach?
3) Kiedy na początku tury odsłaniamy jeden przedmiot i nie ma komu go przydzielić, to czy ten przedmiot leży na stole i czeka na odpowiedniego herosa?
3b) Jeśli tak, to czy taki przedmiot (jeszcze nikomu nie przydzielony) może zostać skopiowany przez Magiczne Zwierciadło? Czy Magiczne Zwierciadło może kopiować przedmioty, w które wyposażeni są bohaterowie?
4) Przedmiotów można używać w każdym momencie, w którym można używać czarów. Czy zatem można skontrować użycie przedmiotów Counterspellem?
5) Jeśli bohater ma przedmiot, dzięki któremu może przejść 3 pierwsze pomieszczenia bez ponoszenia obrażeń, to jeśli rzucę na niego teleportację to przy drugim przechodzeniu moich podziemi nadal 3 pierwsze komnaty przechodzi bez obrażeń?
uday
Posty: 726
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Boss Monster

Post autor: uday »

mat_eyo pisze:1) Co się dzieje, kiedy należy dołożyć bohaterów, a ich talia jest pusta?
Powiedziałbym, ze nikt nie jest dokładany. Strasznie musieliście zachowawczo grać, żeby do takiej sytuacji doprowadzić. Nie myślałem, że to się komukolwiek może zdarzyć.
mat_eyo pisze:2) Co w przypadku, kiedy nikt nie ma 10 dusz na koniec tury, a wszyscy po tej turze mają 5 lub więcej ran? Wszyscy przegrywają, czy rozstrzyga się remis tak, jak w przypadku remisu w duszach?
Zgodnie z zasadami sprawdza się, czy gracz zebrał 5 ran - jeśli tak to odpada. A jak zebrali wszyscy to wszyscy odpadają.
mat_eyo pisze:4) Przedmiotów można używać w każdym momencie, w którym można używać czarów. Czy zatem można skontrować użycie przedmiotów Counterspellem?
Nie grałem z dodatkiem, ale Counterspell neguje efekty kart czarów. Nic tam nie ma o negowaniu efektów przedmiotów.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8735
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2331 times

Re: Boss Monster

Post autor: Curiosity »

mat_eyo pisze:5) Jeśli bohater ma przedmiot, dzięki któremu może przejść 3 pierwsze pomieszczenia bez ponoszenia obrażeń, to jeśli rzucę na niego teleportację to przy drugim przechodzeniu moich podziemi nadal 3 pierwsze komnaty przechodzi bez obrażeń?
Należy ten zapis na przedmiocie rozumieć dosłownie, czyli dotyczy tylko trzech pomieszczeń. Po teleportacji zadają one normalne obrażenia.

A jeśli wylosujesz przedmiot, którego nie ma komu przydzielić to leży on i czeka aż pojawi się odpowiedni heros.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
regis
Posty: 25
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:25

Re: Boss Monster

Post autor: regis »

Hej parę pytań:

1) Gdy nadbudowujemy komnatę nową, zwykłą (zamiana) ta stara jest kompletnie zasłaniania? Nie widać symboli skarbu spod niej? Komnata zostaje w lochu by nie odpaść na stos kart odrzuconych?

2) A co gdy taką komnatę mamy zniszczyć (i karty pod nią)? Wszystkie lecą na stos kart odrzuconych?

3) Czy przy niszczeniu karty komnaty ze środka lochu "kompresujemy" loch (zbliżamy sąsiednie karty do siebie) czy też zostawiamy wolne miejsce w środku po tej karcie?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8735
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2331 times

Re: Boss Monster

Post autor: Curiosity »

regis pisze:1) Gdy nadbudowujemy komnatę nową, zwykłą (zamiana) ta stara jest kompletnie zasłaniania? Nie widać symboli skarbu spod niej? Komnata zostaje w lochu by nie odpaść na stos kart odrzuconych?
Tak, zasłaniasz całkowicie starą kartę, ale ona zostaje w lochu
regis pisze:2) A co gdy taką komnatę mamy zniszczyć (i karty pod nią)? Wszystkie lecą na stos kart odrzuconych?
Niszczysz tylko tę kartę, która jest na górze.
regis pisze:3) Czy przy niszczeniu karty komnaty ze środka lochu "kompresujemy" loch (zbliżamy sąsiednie karty do siebie) czy też zostawiamy wolne miejsce w środku po tej karcie?
Nie zostawiamy miejsca, zsuwamy karty.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
regis
Posty: 25
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:25

Re: Boss Monster

Post autor: regis »

Curiosity pisze:
regis pisze:
regis pisze:2) A co gdy taką komnatę mamy zniszczyć (i karty pod nią)? Wszystkie lecą na stos kart odrzuconych?
Niszczysz tylko tę kartę, która jest na górze.
Po pierwsze bardzo dziękuję za odpowiedź. Po drugie, czyli jeśli dobrze zrozumiałem wierzchnia spada i ta pod nią staje się na nowo aktywna?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8735
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2331 times

Re: Boss Monster

Post autor: Curiosity »

regis pisze:czyli jeśli dobrze zrozumiałem wierzchnia spada i ta pod nią staje się na nowo aktywna?
Zgadza się :)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
5ummoning
Posty: 1
Rejestracja: 23 lip 2016, 09:14

Re: Boss Monster

Post autor: 5ummoning »

Hej,

pytanie odnośnie załączonej sytuacji:

Obrazek

wchodzi bohater z 8pk życia. Używam czaru teleportacja po tym jak bohater otrzymał obrażenia w pierwszej komnacie (Namagnesowany Sufit). Czy gdy bohater wraca do pierwszej komnaty to otrzymuje on ponownie w tej komnacie obrażenia (będzie miał już 6pk obrażeń)? Celem całego działania jest to aby bohater zginął w drugiej komnacie. Czy moje rozumowanie kompletnie nie spotyka się z tym znajdującym się w zasadach? :D
sharper
Posty: 13
Rejestracja: 21 lut 2017, 15:46

Re: Boss Monster

Post autor: sharper »

mat_eyo pisze:Po pierwszej rozgrywce zrodziło się kilka pytań, więc zakładam temat. Od razu zaznaczam, że grałem z dodatkiem Tools of Hero Kind.

1) Co się dzieje, kiedy należy dołożyć bohaterów, a ich talia jest pusta?
2) Co w przypadku, kiedy nikt nie ma 10 dusz na koniec tury, a wszyscy po tej turze mają 5 lub więcej ran? Wszyscy przegrywają, czy rozstrzyga się remis tak, jak w przypadku remisu w duszach?
3) Kiedy na początku tury odsłaniamy jeden przedmiot i nie ma komu go przydzielić, to czy ten przedmiot leży na stole i czeka na odpowiedniego herosa?
3b) Jeśli tak, to czy taki przedmiot (jeszcze nikomu nie przydzielony) może zostać skopiowany przez Magiczne Zwierciadło? Czy Magiczne Zwierciadło może kopiować przedmioty, w które wyposażeni są bohaterowie?
4) Przedmiotów można używać w każdym momencie, w którym można używać czarów. Czy zatem można skontrować użycie przedmiotów Counterspellem?
5) Jeśli bohater ma przedmiot, dzięki któremu może przejść 3 pierwsze pomieszczenia bez ponoszenia obrażeń, to jeśli rzucę na niego teleportację to przy drugim przechodzeniu moich podziemi nadal 3 pierwsze komnaty przechodzi bez obrażeń?
1. Nie wiem jak się Wam to udało. Ale braliście do gry też tych legendarnych tak? Jak się wyczerpią zwykli (szare) to bierzesz do gry legendarne (złote). No ale gdyby... dzieje się koniec gry, wygrywa ten co ma najwięcej dusz.
2. Jeśli wszyscy aktywni gracze dostali rany, można przyjąć że wygrywa ten, co zgromadził najwięcej dusz. Jeśli nikt nie został na placu doju rzecz jasna. Jeśli został, to automatycznie on jest zwycięzcą nawet gdy tych dusz ma najmniej.
3. Czeka aż pojawi się bohater z odpowiednim skarbem. Analogicznie, jeśli pojawia się przedmiot, a bohaterów jest więcej, dopina się do tego, który pojawił się jako pierwszy ("najstarszy").
4. Można użyć w dowolnym momencie, ale kontr-czarem bronisz się przed czarem, nie przedmiotem.
5. Tak, bo to już nie są jego pierwsze komnaty, pojawia się w nich drugi raz. Dostaje obrażenia, tak jak kolega wyżej wspomniał.
1) Gdy nadbudowujemy komnatę nową, zwykłą (zamiana) ta stara jest kompletnie zasłaniania? Nie widać symboli skarbu spod niej? Komnata zostaje w lochu by nie odpaść na stos kart odrzuconych?

2) A co gdy taką komnatę mamy zniszczyć (i karty pod nią)? Wszystkie lecą na stos kart odrzuconych?

3) Czy przy niszczeniu karty komnaty ze środka lochu "kompresujemy" loch (zbliżamy sąsiednie karty do siebie) czy też zostawiamy wolne miejsce w środku po tej karcie?
1. Jest zasłaniana, te na dole nie działają. Ani jej obrażenia (nie sumują się), ani skarby. Dzięki temu możesz przebudowywać komnaty, by skupiać się na innym rodzaju skarbu.
2. Niszczysz tylko tą wierzchnią, odsłaniając (aktywując) tą dolną. Dlatego tych dolnych się nie wyrzuca. Czasem można zrobić kombo, zabudowując jakąś i ją od razu niszczyć, by wywołać jakiś efekt, np. zdublowanie ilości skarbów.
3. Jeśli pojawia się pusta luka, komnaty przesuwają się w kierunku bossa. Puste miejsce zostaje/pojawia się na końcu (tj początku.. z punktu widzenia bohatera).
wchodzi bohater z 8pk życia. Używam czaru teleportacja po tym jak bohater otrzymał obrażenia w pierwszej komnacie (Namagnesowany Sufit). Czy gdy bohater wraca do pierwszej komnaty to otrzymuje on ponownie w tej komnacie obrażenia (będzie miał już 6pk obrażeń)? Celem całego działania jest to aby bohater zginął w drugiej komnacie. Czy moje rozumowanie kompletnie nie spotyka się z tym znajdującym się w zasadach? :D
Jak najbardziej, takie sztuczki się robi, właśnie po to, by ubić tych bohaterów i ewentualnie, jak w Twoim wypadku, wywołać jakiś efekt, jeśli nam bardzo na nim zależy (np. uleczenie się z rany).
Awatar użytkownika
Bludgeon
Posty: 605
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 67 times
Been thanked: 88 times

Re: Boss Monster

Post autor: Bludgeon »

sharper pisze: Jak najbardziej, takie sztuczki się robi, właśnie po to, by ubić tych bohaterów i ewentualnie, jak w Twoim wypadku, wywołać jakiś efekt, jeśli nam bardzo na nim zależy (np. uleczenie się z rany).
Czyli można bohatera teleportować do komnaty nawet jeśli komnata startowa i docelowa to ta sama komnata?
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
cyberowca
Posty: 117
Rejestracja: 17 lut 2014, 12:27
Lokalizacja: Płońsk
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Boss Monster

Post autor: cyberowca »

Pytanie do Powstania minibosów. Rozumiem że kiedy niszczę komnatę to minibos tez spada. Mam wątpliwości co dzieje się kiedy na komnacie z minibosem buduję zwykłą lub wypaśną komnatę? Zostaje czy spada?
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Boss Monster

Post autor: alpha »

Nie do końca rozumiem kiedy można korzystać ze zdolności komnat, które już leżą odkryte i tworzą podziemia.
W instrukcji są 2 sprzeczne informacje:
a) str. 5, akapit 3, B. Zdolność
Zdolność: tekst zasad na karcie uważa się za aktywny tak długo, jak karta jest widoczna i pozostaje w grze.
b) str. 12, akapit 1
W fazie budowy możesz używać zdolności kart oraz zagrywać karty czarów oznaczone symbolem budowy (młotka).
c) str. 15, akapit 4, Czary i zdolności
Czary i zdolności: po zadaniu obrażeń, podczas gdy bohater znajduje się w komnacie, gracze mogą zagrywać zdolności lub czary oznaczone symbolem fazy przygód (toporem)
To w końcu zdolności odkrytych kart leżących na stole działają zawsze, czy w fazie budowy i/lub przygody?
Czary rozumiem, bo zależą od symbolu młotka/toporka.

Właściwie to chodzi mi o 3 karty z podstawki nr 1:
1. Sala tortur - Komnata pułapek
2. Mroczny ołtarz - Komnata pułapek
3. Nawiedzona biblioteka - Komnata pułapek

Karty 1 i 2 zadziałają gdy zniszczę komnatę. A kiedy można niszczyć komnaty, bo tego instrukcja nie podaje? W fazie budowy, czy też można to robić w fazie przygód?
Czy dla karty (1) w fazie budowy mogę zniszczyć swoja komnatę, żeby przeciwnik odrzucił z ręki losową komnatę (zanim ja jeszcze położy)?
To samo z kartą (2) z wybraniem karty ze stosu kart odrzuconych - zanim położę zakrytą komnatę, to czy mogę jakąś zniszczyć, żeby dociągnąć kartę (i tę dociągniętą położyć zakrytą)?

Karta (3) natomiast zaczyna się zwrotem: "Na początku Twojej rundy możesz dociągnąć kartę". Co to jest "początek Twojej rundy", skoro runda jest 1 i do tego wspólna dla wszystkich graczy?

Pozostałe karty są jasne, bo dokładnie jest określony czas (gdy bohater wejdzie, kiedy zagrasz kartę czaru, jeżeli bohater zostanie wyeliminowany), a tutaj jest to jakieś nieuchwytne.

Znalazłem jeszcze na koniec kartę:
4. Druzgotacz - Wypaśna komnata pułapek
Zniszcz inną komnatę w Twoich podziemiach: do końca rundy Twoje komnaty zadają +2
Kiedy mam ją zniszczyć: w fazie budowy, czy też mogę to zrobić gdy bohater jest w komnacie wcześniejszej, a ja w tym momencie (zanim on wejdzie do kolejnej) niszczę jakąś?
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
Hanako
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2019, 14:39
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Boss Monster

Post autor: Hanako »

O! to są bardzo dobre pytania- podłączam się :) ktoś? coś?
Moja [narazie mała] kolekcja :)

"KOTY, stwierdził w końcu. KOTY SĄ MIŁE."
Pizmak83
Posty: 1
Rejestracja: 01 lis 2021, 16:58

Re: Boss Monster

Post autor: Pizmak83 »

Witam. Podłączam się pod posta z góry. Kiedy można zniszczyć komnaty. W rundzie zaraz po jej zbudowaniu czy w każdym dowolnym momencie?
hejfalubaz
Posty: 3
Rejestracja: 04 kwie 2013, 02:47

Re: Boss Monster - pytania i wątpliwości

Post autor: hejfalubaz »

Witajcie, sam szukałem odpowiedzi na wasze pytania i trafiłem m.in. na to forum i na bgg i oto, co tam znalazłem i odpowiada na nasze wątpliwości, po tłumaczeniu:
"Możesz niszczyć pomieszczenia (zakładając, że pomieszczenie może zostać zniszczone) w dowolnym momencie podczas fazy budowy lub przygód. Jednak musi być ona odkryta, więc w turze, w której ją zagrasz, jest zakryta podczas całej fazy budowy. Kiedy zostanie odkryta, faza natychmiast się kończy. Zniszczenie pokoju nie zastępuje żadnych innych działań. Pomyśl o tym jak o czarze. Jeśli zniszczysz pomieszczenie, w którym znajduje się bohater, po prostu przechodzi on do następnego pomieszczenia, chyba że jakiś efekt (np. zawalenie się) mówi inaczej."
ODPOWIEDZ