(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
- Sir-lothar
- Posty: 366
- Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Witam,
po rozgrywkach nie udało się przekazać wszystkich uwag, więc dzielę się z nimi poniżej:
#Herosi :#Chłopcy_z_ferajny :
Pozdrawiam.
po rozgrywkach nie udało się przekazać wszystkich uwag, więc dzielę się z nimi poniżej:
#Herosi :
Spoiler:
Spoiler:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Gra w mury i szpital [kataklizmy]
Punktacja i balans to jedno, ale małe. Dużym problemem gry jest fakt, że większość opcji w grze wydaje się być nieatrakcyjna - nie mam ochoty nigdzie iść bo się to nie bardzo opłaca. Dodatkowo, wszystko kosztuje dużo czasu a jest go mało. I nie jest to kwestia krótkiej kołderki, ale po prostu wyprawa po surowce trwa 2 tury, gdzie gra trwa 8...
Gra w heroes [6 kolorów]
Znakomitą część opinii przekazaliśmy z Lotharem po rozgrywce, ale tu jeszcze na szybko:
Mniej CAŁKIEM różnych potworów, bo to podnosi próg wejścia i downtime
Potwory silniczkowe są okej, ale lepsze są te z decyzją (goblin, minotaur) niż te trwałe (gargulec).
Gdy potwory będą mniej różnorodne, można grać całą talią (albo chociaż jej większością) dzięki czemu jest miłe poczucie bogactwa na koniec (a przecież to gra w zbieranie)
Czary powinny pozwalać wykręcać jakieś komba (czyli ścieżka gry dla zaawansowanych/ambitnych graczy), ale nie psuć zabawy innym
Ogólnie gra dziala ok.
Punktacja i balans to jedno, ale małe. Dużym problemem gry jest fakt, że większość opcji w grze wydaje się być nieatrakcyjna - nie mam ochoty nigdzie iść bo się to nie bardzo opłaca. Dodatkowo, wszystko kosztuje dużo czasu a jest go mało. I nie jest to kwestia krótkiej kołderki, ale po prostu wyprawa po surowce trwa 2 tury, gdzie gra trwa 8...
Gra w heroes [6 kolorów]
Znakomitą część opinii przekazaliśmy z Lotharem po rozgrywce, ale tu jeszcze na szybko:
Mniej CAŁKIEM różnych potworów, bo to podnosi próg wejścia i downtime
Potwory silniczkowe są okej, ale lepsze są te z decyzją (goblin, minotaur) niż te trwałe (gargulec).
Gdy potwory będą mniej różnorodne, można grać całą talią (albo chociaż jej większością) dzięki czemu jest miłe poczucie bogactwa na koniec (a przecież to gra w zbieranie)
Czary powinny pozwalać wykręcać jakieś komba (czyli ścieżka gry dla zaawansowanych/ambitnych graczy), ale nie psuć zabawy innym
Ogólnie gra dziala ok.
- Sir-lothar
- Posty: 366
- Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Witam,
#mury_i_szpital#Warszawa_da_się_lubićPozdrawiam.
#mury_i_szpital
Spoiler:
Spoiler:
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:42
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Dziękuję za uwagi do Herosów zarówno te na forum, jak i te po samej grze. W najbliższą środę będzie wersja zmodyfikowana
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Cześć jesteśmy nowi, chętnie wpadniemy w środę potestować gry. Weźmiemy też ze sobą naszą planszówkę do potestowania. Pozdrawiam
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja mam nadzieje się w końcu pojawić po miesiącach nieobecności.
Chętnie sprawdza jak teraz wyglądają Krasnoludy. Janie będziesz?
A może potem ktoś będzie miał ochotę na prostą grę wojenną (ala Memoir) ?
Chętnie sprawdza jak teraz wyglądają Krasnoludy. Janie będziesz?
A może potem ktoś będzie miał ochotę na prostą grę wojenną (ala Memoir) ?
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Chciałbym być (z Krasnoludami), ale jeszcze nie wiem, czy zdołam. Jeśli będę, to chętnie zasiądę to prostej gry wojennej
EDIT: niestety, dziś też się nie wyrobię.
EDIT: niestety, dziś też się nie wyrobię.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 lut 2016, 10:21
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Na ostatnim spotkaniu miałem przyjemność testować z Wami moją grę WSZY I GNIDY. Za tydzień postaram się przyjść z nową wersją, w której większe znaczenie będą miały decyzje graczy, a losowość będzie bardzo ograniczona. Gra wyewoluowała dzięki Waszym sugestiom. Do zobaczenia zatem
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Łojejku jaki okropny tytuł
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Witam wszystkich,
Od dłuższego czasu pracuję nad grą Tau City (aktualna wersja to z jakaś 20 - 30 iteracja), mam estetycznie wykonany prototyp tak żeby uprzyjemnić testy, fotka z testów do tej pory:
Opis gry (gra jest po angielsku):
Pozdrawiam,
Maciek
Od dłuższego czasu pracuję nad grą Tau City (aktualna wersja to z jakaś 20 - 30 iteracja), mam estetycznie wykonany prototyp tak żeby uprzyjemnić testy, fotka z testów do tej pory:
Opis gry (gra jest po angielsku):
Nie byłem jeszcze na waszych spotkaniach, ale jestem ciekaw waszego feedbacku. Czy ktoś tutaj byłby chętny na testy w środę? Szukam też rad i pomysłów na to jak podejść do wydania tej gry.Tau City is a dystopian megalopolis, each player controls a corporation which wants power and influence over Tau City’s unsuspecting citizens.
The city consists of multiple locations that the players will deploy their agents into, those agents will be used to perform various schemes in order to outsmart their opponents.
Agents come from a organization deck and are deployed in secret, once a player plan is ready they can start revealing their agents and perform various tasks in order to gain control of locations.
But watch out! your enemies might have a sniper in the vicinity waiting for your move, or a reporter ready to expose your plans. Maybe it would be worthwhile to use your hacker to hack into the city cameras and check what they are up to first? But this will take time and will allow your opponent to threaten another part of the city. Maybe we should just deploy police enforcers in order to pacify the area … but if they anticipated that and deployed their activists, your brutal actions will only help their cause. The game keeps you guessing and covering your tracks while you gain influence over more and more parts of the city.
The game is a 2-4 player game and a single game can last up to 40 minutes.
Pozdrawiam,
Maciek
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Zapraszamy, przyjdź w środę, na pewno znajdą się chętni do testów.
- MichalStajszczak
- Posty: 9478
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Strach pomyśleć o tej ewolucjiTomek Karpowicz pisze:miałem przyjemność testować z Wami moją grę WSZY I GNIDY (...) Gra wyewoluowała
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 18 sie 2014, 16:07
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Cześć
Czy w środę normalnie od 17:30 można Was odwiedzić? Będę przejazdem a chciałbym Wam zaprezentować swoje pomysły przemienione w skromną porcję tektury
Czy w środę normalnie od 17:30 można Was odwiedzić? Będę przejazdem a chciałbym Wam zaprezentować swoje pomysły przemienione w skromną porcję tektury
- najata
- Posty: 308
- Rejestracja: 21 sie 2012, 11:36
- Lokalizacja: Warszawa (Jelonki)
- Has thanked: 99 times
- Been thanked: 16 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Tak jest, zapraszamy
(mnie akurat jutro nie będzie, ale ostatnio na testach pojawia się całkiem sporo osób)
(mnie akurat jutro nie będzie, ale ostatnio na testach pojawia się całkiem sporo osób)
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:42
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Cześć.
Kilka słów na temat "Reliktów" Michała:
Ciekawa tematyka gry, fabuła wydająca się być na czasie
Uwagi były przekazywane tuż po grze, ale dorzucę jeszcze inne pomysły do ewentualnego wykorzystania:
1) zrównoważenie ilości "kosteczek" na reliktach sprawi, że gracze przeanalizują, które relikty warto zachować, a które im przeszkadzają.
Przy ostatniej grze miałem wrażenie, że kosteczki z 2 reliktów były usuwane tylko dlatego, że było ich tam mało (po 4 jeśli dobrze pamiętam) - nikt nie zwracał natomiast uwagi czy te relikty coś znaczą.
2) faza budowania połączona z fazą aktywacji budynków,
3) różny poziom reliktów dla różnych państw np. Państwo X poradziło sobie z czymś a Państwo Y jeszcze tkwi w relikcie dawnej epoki
4) nowa faza ANARCHIA po obaleniu reliktu - wspólna akcja dla wszystkich - np odnosząca się do nastroju - jakaś celebracja obalenia znienawidzonego reliktu ;p
5) zmieniający się tor reliktów
6) budynki mające duże wymagania powinny dawać dobre profity - nie wiem czy dobrze zapamiętałem, ale jeden budynek wymagał 8 punktów jednej cechy po to by ją ponieść o 1 punkt - to wydaje się być mało opłacalne
7) więcej budynków "silniczkowych" - zwiększających dochód - lub dających możliwość np. częściowego zwrotu kosztów poniesionych na jego budowę, powinny one być tańsze.
opcja referendum - wspólne głosowanie nad usuwaniem kosteczek z reliktów
9) może jakiś zabawny ukłon w stronę sądownictwa albo Trybunałów (relikt - SĄDY DORAŹNE ;p )
10) możliwość budowy pałacu dyktatora, który coś daje dobrego właścicielowi, ale dorzuca kosteczki na relikty ;p
Pozdrawiam,
Michał
Kilka słów na temat "Reliktów" Michała:
Ciekawa tematyka gry, fabuła wydająca się być na czasie
Uwagi były przekazywane tuż po grze, ale dorzucę jeszcze inne pomysły do ewentualnego wykorzystania:
1) zrównoważenie ilości "kosteczek" na reliktach sprawi, że gracze przeanalizują, które relikty warto zachować, a które im przeszkadzają.
Przy ostatniej grze miałem wrażenie, że kosteczki z 2 reliktów były usuwane tylko dlatego, że było ich tam mało (po 4 jeśli dobrze pamiętam) - nikt nie zwracał natomiast uwagi czy te relikty coś znaczą.
2) faza budowania połączona z fazą aktywacji budynków,
3) różny poziom reliktów dla różnych państw np. Państwo X poradziło sobie z czymś a Państwo Y jeszcze tkwi w relikcie dawnej epoki
4) nowa faza ANARCHIA po obaleniu reliktu - wspólna akcja dla wszystkich - np odnosząca się do nastroju - jakaś celebracja obalenia znienawidzonego reliktu ;p
5) zmieniający się tor reliktów
6) budynki mające duże wymagania powinny dawać dobre profity - nie wiem czy dobrze zapamiętałem, ale jeden budynek wymagał 8 punktów jednej cechy po to by ją ponieść o 1 punkt - to wydaje się być mało opłacalne
7) więcej budynków "silniczkowych" - zwiększających dochód - lub dających możliwość np. częściowego zwrotu kosztów poniesionych na jego budowę, powinny one być tańsze.
opcja referendum - wspólne głosowanie nad usuwaniem kosteczek z reliktów
9) może jakiś zabawny ukłon w stronę sądownictwa albo Trybunałów (relikt - SĄDY DORAŹNE ;p )
10) możliwość budowy pałacu dyktatora, który coś daje dobrego właścicielowi, ale dorzuca kosteczki na relikty ;p
Pozdrawiam,
Michał
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Hej, zainteresowała mnie Wasza inicjatywa i z chęcią jutro przyjdę zobaczyć jak to na żywo wygląda, co prawda nie przyniosę jeszcze nic swojego, bo jeszcze sporo pracy zanim będę mógł zgrać wszystkie pomysły w całość jednak na pewno to nastąpi za jakiś czas.
Do zobaczenia
Kuba
Do zobaczenia
Kuba
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Nie miałem czasu wyrazić swojej opinii po zakończeniu gry bo musiałem uciekać, ale tak jak obiecałem wrzucam kilka sugestii tutaj:
Problem polega na tym, że nie nie mam pojęcia jaki tytuł miała gra... chodziło o kopanie skał i ziemi w poszukiwaniu kryształów oraz walkę z potworami
Podoba mi się sam pomysł gry, jednak myślę, że gra wymaga jeszcze sporo pracy:
no to by było na tyle tak na szybko co mi przychodzi do głowy, nie wiem czy w ten właśnie sposób takie sugestie piszecie, jak coś to czekam na uwagi, żeby lepiej to wyglądało następnym razem, mam nadzieję, że coś z tego co napisałem pomoże w rozwoju tej gry
Pozdrawiam
Kuba
Problem polega na tym, że nie nie mam pojęcia jaki tytuł miała gra... chodziło o kopanie skał i ziemi w poszukiwaniu kryształów oraz walkę z potworami
Podoba mi się sam pomysł gry, jednak myślę, że gra wymaga jeszcze sporo pracy:
Spoiler:
Pozdrawiam
Kuba
- Sir-lothar
- Posty: 366
- Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Witam,
w związku z brakiem klucznika wyjątkowo rozegraliśmy testy przy portierni. Stoły był duże, a oświetlenie odpowiednie
@Jaskinia - Polecam kilka partii w Legendy Ardoru@Wszy i gnidy - gra po której nie musicie kąpać dzieci!
Pozdrawiam.
Ps. Jeżeli nie pamiętasz tytułu gry - wymyśl własny
w związku z brakiem klucznika wyjątkowo rozegraliśmy testy przy portierni. Stoły był duże, a oświetlenie odpowiednie
@Jaskinia - Polecam kilka partii w Legendy Ardoru
Spoiler:
Spoiler:
Ps. Jeżeli nie pamiętasz tytułu gry - wymyśl własny
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
kopanie skał i ziemi w poszukiwaniu kryształów oraz walka z potworamiSir-lothar pisze:Witam,
Ps. Jeżeli nie pamiętasz tytułu gry - wymyśl własny
na upartego i taki by się przyjął
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Cześć jestem właśnie w budynku ale nikogo nie widzę ani w 17 ani tam gdzie tydzien temu czy dzisiaj spotkanie jest odwołane ? W razie czego poczekam jeszcze trochę.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Znakomita decyzja.lupinski7 pisze:W razie czego poczekam jeszcze trochę.
Start jest tradycyjnie około 17:30, co już pewnie zauważyłeś
- Sir-lothar
- Posty: 366
- Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Witam,
@Potwory@Relikty
Pozdrawiam.
@Potwory
Spoiler:
Spoiler:
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Pewnie myśleliście, że już testy umarły, a to nieprawda! Wczoraj testowaliśmy — co prawda było nas tylko czterech, ale w trzy gry zagraliśmy. Pododawaliśmy, pomnożyliśmy, a potem strzeliliśmy parę goli i zmęczeni zjedliśmy spaghetti. Kto ciekaw, w co grano, niech przyjdzie za tydzień
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- Odokar
- Posty: 659
- Rejestracja: 05 maja 2010, 11:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Czy dziś 18 maja testy będą prowadzone ?
Chciałbym przyjść ze swoim prototypem gry
Chciałbym przyjść ze swoim prototypem gry