Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Czytryn
Posty: 2
Rejestracja: 31 mar 2016, 14:25

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: Czytryn »

GrzeL pisze:
Czytryn pisze:Witam, Neuroshimę mam od niedawna i rozwiązując łamigłówki, konkretnie 7 natrafiłem na pewną nieścisłość. W instrukcji jak i na kartach pomocy graczy, jest napisane, że klaun wybuchając rani jednostki wroga jak i własne w tym sztaby, natomiast z rozwiązania łamigłówki wynika, że nie może. W internecie natknąłem się na zapis, że wybuchający klaun nie rani sztabów. Stąd pytanie czy wierzyć instrukcji, czy może to co jest podane w internecie jest właściwą zasadą?
Zapisy w instrukcji są obowiązujące do czasu wydania erraty.
Dzięki wielkie.
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: Pixa »

Vegas vs Stalowa. Agitator przejmuje mi jednostke. Sieciuje ją stalowa siecia. Nastepnie dociagam sieciarza i sieciuje agitatora. Pierwotna jednostka znów jest moja, ale czy spada z niej stalowa sieć? Moim zdaniem nie wolno sieciowac wlasnej jednostki, wiec powinna spaść.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: dicer »

Według mnie sieć spada.
Asukaji
Posty: 45
Rejestracja: 23 lip 2015, 11:07

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Asukaji »

Hej :) Jestem nowym fanem NH 3.0 (podstawkę i dodatki mam, teraz testuję :D)

I mam jedno, małe pytanie. (banalne, w stosunku do skoperów, medyków etc.)

Jeśli mam dwie jednostki strzelające, np. w inicjatywie 3 obie i na linii strzału stoją mi dwie jednostki przeciwnika (np. jednostka i za nią sztab) [wszystkie są w jednej linii] to czy wybieram sobie który mój strzelec ubije jednostkę, a który walnie w sztab? Czy strzelcy biją w jednostkę i sztabu już nie zranią?
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1293
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Nidhogg »

Asukaji pisze:Hej :) Jestem nowym fanem NH 3.0 (podstawkę i dodatki mam, teraz testuję :D)

I mam jedno, małe pytanie. (banalne, w stosunku do skoperów, medyków etc.)

Jeśli mam dwie jednostki strzelające, np. w inicjatywie 3 obie i na linii strzału stoją mi dwie jednostki przeciwnika (np. jednostka i za nią sztab) [wszystkie są w jednej linii] to czy wybieram sobie który mój strzelec ubije jednostkę, a który walnie w sztab? Czy strzelcy biją w jednostkę i sztabu już nie zranią?

Oba strzelą w jednostkę bo ta ginie dopiero na koniec tury inicjatywy. W sztab nie wejdzie nic.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Asukaji
Posty: 45
Rejestracja: 23 lip 2015, 11:07

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Asukaji »

Aaaa! Super. Jednak nie było to tak głupie pytanie, jak myślałem :D
Bardzo Ci dziękuję za wyjaśnienie :)
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Pixa »

Pytanko odnośnie Mississippi.

Mam jednostkę strzelająca (np. strażnik), która podłączam do bojlera. Wybucha bitwa, strzela moja jednostka, ale sztab przeciwnika jest podłączony do medyka. Rozumiem, ze anulujemy trafienie ze strzału, ale czy kładę żeton jadu? Moim zdaniem tak, ale była o to ostra kłótnia na turnieju.
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4675
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1988 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: warlock »

"Jeśli jednostka z cechą Jad zada obrażenia wrogiej jednostce (także Sztabowi), jednostka ta oprócz otrzymania obrażeń zostaje zatruta - należy położyć na niej znacznik Jadu"
Na moje oko sprawa jest prosta - skoro nie zadałeś obrażeń (bo przejął je medyk), to nie dokłada się znaczników Jadu (przy czym "zadać obrażenia" rozumiem tu dosłownie - położyć przynajmniej 1 znacznik Ran na jednostce albo odjąć przynajmniej 1 pkt wytrzymałości Sztabowi).

Inaczej sprawy mają się z Trucicielem (którego atak powoduje położenie znacznika Jadu bez zadania obrażeń).
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Pixa »

THX :-)
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Awatar użytkownika
Hwi
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2014, 11:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Hwi »

Nie wiem jak ugryźć problem, jaki pojawił nam się ostatnio. Sytuacja poniżej:

Obrazek

Ignorujemy na razie moduł Paraliżu - podpięty pod sztab Vegas Szpieg-Czyściciel może korzystać z cechy sztabu. Ale tutaj sztab Vegas przechwytuje jedną ścianką wrogie jednostki - jak to ma działać w przypadku szpiega innej armii? Przejmuje kontrolę nad jednostką, która leży również od strony ścianki, w którą celuje analogicznie moduł sztabu Vegas, czyli w tym przypadku będzie to górna ścianka i szpieg przechwyci Paraliż?
Kal-El83
Posty: 1153
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

A nie jest tak, że moduł musi być skierowany na niego żeby mógł z niego skorzystać ??
Jeżeli jakaś baza daje jakiś atut wszystkim w koło to i jemu. Ale jeżeli jest wyszczególnione pole działania, wowczas musi buć na niego skierowane.

Na moje nie przejmuje paraliżu.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
Hwi
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2014, 11:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Hwi »

Moduł musi być skierowany, ale szpieg może się podpinać do sztabów po prostu z nimi sąsiadując - z tego co mi wiadomo tylko sztab Vegas ma ramię modułowe. Zresztą, gdyby szpieg stanął przy tym ramieniu, to sztab Vegas by go przejął (cecha tego sztabu).
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4137
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 316 times
Been thanked: 345 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Interpretacja 1: Szpieg korzysta z bonusu wrogiego Sztabu w takiej postaci, w jakiej ten Sztab wspomaga żetony własnej armii. Sztab Vegas nie wpływa na swoje jednostki, więc moim zdaniem Szpieg nie korzysta w żaden sposób z cechy Sztabu Vegas.

Interpretacja 2: Szpieg przejmuje cechę ramienia modułu sztabu Vegas i jego ramię modułowe nabiera cechy przejęcia. Niestety Szpieg z przykładu nie posiada ramienia modułu, więc nie korzysta z cechy Sztabu Vegas.

W tym przypadku obie interpretacje mają ten sam skutek. Osobiście skłaniam się ku interpretacji pierwszej, jako zgodnej z zasadami.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Hwi
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2014, 11:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Hwi »

O, faktycznie nie pomyślałam, że sztaby dzielą się cechami, którymi mogą obdarować swoje jednostki - sztab Vegas takiej cechy nie ma. Przekonuje mnie interpretacja nr 1 :)
Qstom
Posty: 10
Rejestracja: 29 cze 2015, 16:51

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Qstom »

Taka sytuacja.
Gramy 2 vs 2 i czy wtedy sztab sojusznika daje bonusy dla drugiego sztabu.
Przykładowo:
Stoi sztab zielony (atak w niższej inicjatywie), a sztab czerwony ma 1 inicjatywy z modułu. Czy dzięki bonusowi kolegi sztab czerwony zaatakuje w 1 i 0 inicjatywie?

Mamy ogólnie problemy z rozumieniem co jest jednostką a co nie, ale z tego co rozumiemy to każdy żeton na planszy to jednostka.
Kal-El83
Posty: 1153
Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 243 times
Been thanked: 137 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kal-El83 »

Sztab to nie jednostka. Więc nie dostaje bonusu od drugiego sztabu.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: GrzeL »

Qstom pisze:Taka sytuacja.
Gramy 2 vs 2 i czy wtedy sztab sojusznika daje bonusy dla drugiego sztabu.
Przykładowo:
Stoi sztab zielony (atak w niższej inicjatywie), a sztab czerwony ma 1 inicjatywy z modułu. Czy dzięki bonusowi kolegi sztab czerwony zaatakuje w 1 i 0 inicjatywie?
Zależy od tego, kogo jest moduł, zwiększający inicjatywę, jeśli czerwonego (Molocha), to tak.
Sztaby wspomagają sztaby sojusznicze, chyba że jest napisane inaczej.
Qstom pisze:Mamy ogólnie problemy z rozumieniem co jest jednostką a co nie, ale z tego co rozumiemy to każdy żeton na planszy to jednostka.
Nie każdy, jednostkami nie są żetony podłoża.
Azazelek pisze:Sztab to nie jednostka. Więc nie dostaje bonusu od drugiego sztabu.
Nie wprowadzaj w błąd, Sztaby są jednostkami.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1405
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 154 times
Been thanked: 189 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Błysk »

EDIT: Nie zauważyłem prawie całej strony wątku :oops:


Moje pytanie: Pierwszy raz grałem Mephisto. Jest napisane, że danego wszczepu można użyć raz na turę. Pytanie: Chodzi o ŻETON wszczepu czy TYP wszczepu?

Przykład: Mam 2x szczęki i sondę. Mogę uruchomić szczęki 2x i tym samym wywołać dwie bitwy?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: GrzeL »

Błysk pisze:Moje pytanie: Pierwszy raz grałem Mephisto. Jest napisane, że danego wszczepu można użyć raz na turę. Pytanie: Chodzi o ŻETON wszczepu czy TYP wszczepu?

Przykład: Mam 2x szczęki i sondę. Mogę uruchomić szczęki 2x i tym samym wywołać dwie bitwy?
O żeton.
Nie, rozegranie Bitwy kończy turę gracza.
Uruchamiając ten Wszczep, gracz natychmiast wywołuje Bitwę rozgrywaną na standardowych zasadach.
Rozegranie Bitwy kończy turę gracza bez względu na to, czy gracz wykorzystał już drugi żeton, czy nie.
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1405
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 154 times
Been thanked: 189 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Błysk »

A widzisz, przekombinowałam. Dzięki!
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

Takie pytanie: jeśli Agitator Vegas przejmie Inkubator Mephista z leżącym na nim znacznikiem Szpona, to atak wręcz zostanie wzmocniony o 2, ale który atak: sztabu Vegas, czy dowolnej jednostki Vegas atakującej wręcz?

To samo pytanie dotyczy Inkubatora ze znacznikiem Akcelerator.
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Matti_C »

dicer pisze:jeśli Agitator Vegas przejmie Inkubator Mephista z leżącym na nim znacznikiem Szpona, to atak wręcz zostanie wzmocniony o 2, ale który atak: sztabu Vegas, czy dowolnej jednostki Vegas atakującej wręcz?
To samo pytanie dotyczy Inkubatora ze znacznikiem Akcelerator.
W instrukcji na ostatniej stronie: Sytuacje szczególne : akapit Moduły: Jeśli Skoper lub Agitator (lub sztab Vegas) przejmie Moduł Mephisto to będzie on działał na wszystkie żetony odpowiednio gracza Posterunku lub Vegas.
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

Jeśli chodzi o Moduły, to sytuacja jest jasna.
Ale mi chodzi o Wszczepy (Inkubator jest Wszczepem, nie Modułem).
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Matti_C »

dicer pisze: (Inkubator jest Wszczepem, nie Modułem).
Fakt, mój błąd, wszczep nie jest modułem.
NeuroshimaHex415
Posty: 15
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:54
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: NeuroshimaHex415 »

Witam,
Czy w tym wątku nadal można zadawać pytania o NH 3.0 (wszystkie armie)?? czy trzeba szukać jakiegoś nowszego?:)

Czytałem w wątku, że był pomysł na zebranie wszystkich kłopotliwych pytań w całość i wydanie takiej wspólnej "instrukcji", czy takowa instrukcja gdzieś kiedyś powstała?

I pytanko: W Doooms`day promień gausa też jest rozdzielany na wszystkie kierunki dzięki tym chłopkom? :P
ODPOWIEDZ