Eldritch Horror - zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Kaermorchen
Posty: 35
Rejestracja: 25 lip 2016, 21:11

Re: Eldritch Horror

Post autor: Kaermorchen »

dzięki za odpowiedzi.

sirafin mógłbyś napisać gdzie znalazłeś taki cytat ? (almanach / instrukcja)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: sirafin »

Instrukcja do dowolnego rozszerzenia.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Kaermorchen
Posty: 35
Rejestracja: 25 lip 2016, 21:11

Re: Eldritch Horror

Post autor: Kaermorchen »

a no właśnie :) - w instrukcji z podstawki i w lmanachu nie ma takiej wzmianki, jest napisane że spotykam potwory w wybranej przez siebie kolejności... ale granie na zasadach z dodatku ma większy sens więc tak też będę robił - dzięki :)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: sirafin »

Kaermorchen pisze:a no właśnie :) - w instrukcji z podstawki i w lmanachu nie ma takiej wzmianki, jest napisane że spotykam potwory w wybranej przez siebie kolejności... ale granie na zasadach z dodatku ma większy sens więc tak też będę robił - dzięki :)
Dokładnie o tym wspomniałem wcześniej ;)
sirafin pisze:Tę lukę załatano już w pierwszym rozszerzeniu, w podstawce projektanci chyba zwyczajnie zapomnieli wspomnieć o tej zasadzie.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Olgierdd »

Piszę z pamięci, ale czy przypadkiem Shub-Niggurath nie ma napisane na żetonie potwora, że nie może otrzymywać obrażeń dopóki na jego polu są inne potwory?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: sirafin »

Nie, Shub-Niggurath nie może tracić zdrowia, dopóki nie zostaną rozwiązane trzy tajemnice.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: c08mk »

Zasoby Unikatowe. Cały czas mam co do nich wątpliwości czy talie z różnych dodatków należy łączyć.
W instrukcjach jest tylko informacja "potasuj" ale nie ma czegoś w stylu "dołącz do pozostałych zasobów unikatowych".
Póki co mam wszystkie potasowane razem ale wątpliwość pozostaje.
Onishin
Posty: 136
Rejestracja: 23 kwie 2016, 09:22
Has thanked: 26 times
Been thanked: 42 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Onishin »

Jest wyraźnie napisane w instrukcji dodatku. Gdyż zasoby unikatowe weszły dopiero w dodatku. Cytuje
Karty zasobów unikatowych należy potasowac, tworząc z nich talię zasobów unikatowych, a następnie umieścić odkryta obok talii zasobów.

Na początku źle zinterpretowalem, Twoje pytanie (myślałem że mieszasz zasoby zwykle i zasoby unikatowe). Z powyższego zapisu, który już jest zacytowany wynika, że jest jedną talia zasobów unikatowych. Byłoby zresztą bez sensu, gdyby zrobili kilka różnych talii o takich samych nazwach. Zauważ że każda wprowadzona talia jeżeli ma być oddzielna jest nazywana, jakaś nowa nazwa i ma nowy odcień obramowki.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2016, 11:31 przez Onishin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Eldritch Horror

Post autor: Bary »

c08mk pisze:Zasoby Unikatowe. Cały czas mam co do nich wątpliwości czy talie z różnych dodatków należy łączyć.
W instrukcjach jest tylko informacja "potasuj" ale nie ma czegoś w stylu "dołącz do pozostałych zasobów unikatowych".
Póki co mam wszystkie potasowane razem ale wątpliwość pozostaje.
Wszystko ok, możesz łączyć zasoby unikatowe z różnych dodatków.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: c08mk »

Kaermorchen pisze:dzieki wielkie za odpowiedzi :)

czyli wychodzi na to ze "w ostatniej chwili" ale jednak wygralismy - nareszcie, to byl 4 albo 5 raz z Yog-Sothothem :)

Win !
Dołączę jeszcze jeden cytat z FAQa bo wydaje mi że był pominięty w dyskusji a chyba jasno rozwiązuje problem.
FAQ pisze:W almanachu, na stronie 12, czwarty punkt w sekcji
„Zwycięstwo/przegrana” powinien brzmieć: „Jeśli w Fazie
Mitów nie można dobrać karty Mitów, Faza Mitów
się kończy. Następnie, jeśli badacze nie zwyciężyli,
przegrywają grę.
marcindlubacz
Posty: 96
Rejestracja: 14 maja 2015, 10:23
Been thanked: 1 time

Re: Eldritch Horror

Post autor: marcindlubacz »

Witam. Mam pytanie. czy jeśli nie pokonam potwora podczas fazy spotkania walki w następnej rundzie mogę po prostu zejść z pola na którym się znajdowałem wraz z potworem ruchem bądź biletem?
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Eldritch Horror

Post autor: Bary »

marcindlubacz pisze:Witam. Mam pytanie. czy jeśli nie pokonam potwora podczas fazy spotkania walki w następnej rundzie mogę po prostu zejść z pola na którym się znajdowałem wraz z potworem ruchem bądź biletem?
Możesz zejść z pola z potworem.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Gosterq
Posty: 202
Rejestracja: 11 sty 2016, 22:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 30 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Gosterq »

ruchem bądź biletem?
Tyko ruchem, bilet jest przedłużeniem akcji ruchu i można go wykorzystać tylko po ruchu.
pawelpoz
Posty: 61
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:03

Re: Eldritch Horror

Post autor: pawelpoz »

Pytanie odnośnie przerzucania kości :)
Ile razy można przerzucać kość? Niektóre przedmioty, znaczniki skupienia, albo umiejętności pozwalają na przerzucenie kości wydając np. żetony wskazówek itp.
Czy mogę wydać np. dwa żetony skupienia/wskazówki aby przerzucić dwa razy tę samą kość?
Czy mogę wydać dwa żetony skupienia albo dwie wskazówki, aby przerzucić dwie różne kości?
Czy mogę wydać żeton skupienia, aby przerzucić kość, a następnie wydać np. wskazówkę by przerzucić ją jeszcze raz?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: sirafin »

Tak, nie ma ograniczeń dopóki "opłacasz" każdy przerzut. Trzeba tylko pamiętać, że jeśli jakiś efekt pozwala ci przerzucić np. do dwóch kości, to nie możesz tym efektem przerzucić dwa razy jednej kości.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
pawelpoz
Posty: 61
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:03

Re: Eldritch Horror

Post autor: pawelpoz »

Dzięki wielkie :)

Kolejne trzy pytania po weekendowej grze :)

1. kwestia, która wywołała u nas lekką wojnę - Niektóre karty pozwalają na odrzucenie ich w fazie odpoczynku (zwykle trzeba wyrzucić jakaś określoną liczbę oczek na kości). Dla mnie oczywistym jest, że kiedy odpoczywam mogę spróbować odrzucić dowolną ilość takich kart (oczywiście na każdą z nich rzucać osobno). Nigdzie nie znalazłem informacji w almanachu czy faq, że podczas akcji odpoczynku mogę odrzucić tylko jeden posiadany stan. Inni gracze byli zdania, że podczas jednej akcji odpoczynku można próbować odrzucić tylko jedną kartę stanu. Jak to jest? :)

2. Niektóre karty mówią: Dobierz jeden zasób z rezerw albo jeden losowy zasób z talii. Pytanie czy:
a) wybieram losowy zasób z talii, a później mogę zdecydować czy zatrzymać ten wylosowany zasób czy jednak wybrać i zatrzymać coś z rezerw.
b) przeglądam rezerwy i kiedy nic mi się nie podoba, to wtedy losuję zasób z talii, który muszę zatrzymać (nie mam już możliwości wyboru zasobu z rezerw).

3. Nieco podobne - karta Włamywaczki (sprzymierzeniec). "Akcja: Rzuć 1 kością. Jeśli wypadło 5 lub 6 otrzymujesz z rezerw 1 Zasób PRZEDMIOT lub DROBIAZG. Jeśli wypadło 1 odrzuć tę kartę". Pytanie brzmi: Czy
a) losuję z talii jeden przedmiot i jeden drobiazg, a następnie dokonuję wyboru który zasób zatrzymać
b) losuję z talii pierwszy zasób, który jest drobiazgiem lub przedmiotem i zatrzymuję go.
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: c08mk »

pawelpoz pisze:1. kwestia, która wywołała u nas lekką wojnę - Niektóre karty pozwalają na odrzucenie ich w fazie odpoczynku (zwykle trzeba wyrzucić jakaś określoną liczbę oczek na kości). Dla mnie oczywistym jest, że kiedy odpoczywam mogę spróbować odrzucić dowolną ilość takich kart (oczywiście na każdą z nich rzucać osobno). Nigdzie nie znalazłem informacji w almanachu czy faq, że podczas akcji odpoczynku mogę odrzucić tylko jeden posiadany stan. Inni gracze byli zdania, że podczas jednej akcji odpoczynku można próbować odrzucić tylko jedną kartę stanu. Jak to jest? :)
Coś o tym czytałem na forach. O ile pamiętam można odrzucić dowolną ilość kart. Za każdą oczywiście trzeba osobno rzucić kostką.
pawelpoz pisze:2. Niektóre karty mówią: Dobierz jeden zasób z rezerw albo jeden losowy zasób z talii. Pytanie czy:
a) wybieram losowy zasób z talii, a później mogę zdecydować czy zatrzymać ten wylosowany zasób czy jednak wybrać i zatrzymać coś z rezerw.
b) przeglądam rezerwy i kiedy nic mi się nie podoba, to wtedy losuję zasób z talii, który muszę zatrzymać (nie mam już możliwości wyboru zasobu z rezerw).
"Albo"
w FAQu.
Jeśli efekt zawiera zwrot „albo”, badacz otrzymuje dwie lub więcej
opcji do wyboru.
Czyli wybierasz jedno albo drugie i dopiero wtedy rozpatrujesz efekt.
Prawidłowa odpowiedź: b)
pawelpoz pisze:3. Nieco podobne - karta Włamywaczki (sprzymierzeniec). "Akcja: Rzuć 1 kością. Jeśli wypadło 5 lub 6 otrzymujesz z rezerw 1 Zasób PRZEDMIOT lub DROBIAZG. Jeśli wypadło 1 odrzuć tę kartę". Pytanie brzmi: Czy
a) losuję z talii jeden przedmiot i jeden drobiazg, a następnie dokonuję wyboru który zasób zatrzymać
b) losuję z talii pierwszy zasób, który jest drobiazgiem lub przedmiotem i zatrzymuję go.
"Otrzymujesz z rezerw" oznacza, że nic nie losujesz. Korzystasz tylko z kart, które są w rezerwach na planszy.
pawelpoz
Posty: 61
Rejestracja: 05 lis 2015, 19:03

Re: Eldritch Horror

Post autor: pawelpoz »

Dzięki! :)

Faktycznie z czarownicą zły przykład, bo chodzi o rezerwy, a tutaj sprawa jest jasna :)
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 229 times
Been thanked: 233 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Moonday »

Mam wątpliwość co do akcji specjalnych. W instrukcji jest napisane, że dozwolone jest wykonywanie kilku akcji specjalnych z różnych kart zasobów/umiejętności postaci. Jeżeli więc w fazie akcji:

1. Wykonam akcję podróży oraz skupienia, to mogę jeszcze wykonać dowolną ilość akcji specjalnych z zasobów/umiejętności, ale bez powtarzania tych samych?

2. Wykonując akcję podróży mogę wykonać dowolną ilość akcji specjalnych, bez powtarzania tych samych. Tym samym łączna liczna akcji wyniesie 2 i moja runda się kończy?

3. Wykonuję dwie akcje specjalne z różnych zasobów/umiejętności i na tym moja runda się kończy?
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Eldritch Horror

Post autor: Eremita »

Moonday pisze:Mam wątpliwość co do akcji specjalnych (...)
Wykonujesz w sumie dwie spośród dostępnych dla Ciebie akcji. I już.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: sirafin »

Jest zasada, że w swojej turze nie możesz drugi raz wykonać akcji tego samego rodzaju. Nie oznacza to jednak, że możesz wykonać tylko jedną akcję specjalną, a to dlatego, że akcje specjalne liczą się jako akcje różnego rodzaju. Możesz więc wykonać dwie (albo nawet trzy, jeśli twój badacz ma dodatkową akcję) akcje specjalne, ważne tylko, żeby każda była inną akcją specjalną.

Przykład:
akcja przygotowania + akcja akcja przygotowania -> niedozwolone
akcja przygotowania + akcja specjalna (Zaklęcie Sprowadzenie) -> dozwolone
akcja specjalna (Zaklęcie Sprowadzenie) + akcja specjalna (Zaklęcie Sprowadzenie) -> niedozwolone
akcja specjalna (Zaklęcie Uśmiercenie) + akcja specjalna (Zaklęcie Sprowadzenie) -> dozwolone
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 229 times
Been thanked: 233 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Moonday »

Dzięki za wyjaśnienie. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz odnośnie spotkań walki i używania zasobów. Jeżeli mam np. Automatyczną .45, która podczas spotkań walki dodaje +3 do siły, ale muszę walczyć z kilkoma potworami na swoim polu, to mogę użyć tej broni tylko raz, bo karta się "wyczerpuje"? Podobny problem mam w przypadku Zaklęć. Weźmy takie Uśmiercenie, które zabiera potworowi 2 Zdrowia. Na odwrocie Zaklęcia przy 0-1 sukcesów jest napisane np. żeby natychmiast rozpocząć spotkania walki ze wszystkimi potworami na polu i dopiero odwrócić kartę. Przy 2+ nie ma dodatkowego efektu i mogę odwrócić kartę. Czy w przypadku 2+ sukcesów mogę tego Zaklęcia użyć ponownie w walce z kolejnym potworem?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: sirafin »

Z karty możesz korzystać wielokrotnie, chyba że w treści ma jakieś ograniczenie np. "raz na rundę".

Z zaklęcia Uśmiercenie nie skorzystasz drugi raz, bo to akcja, a przed chwilą ustaliliśmy, że nie możesz dwa razy wykonać tej samej akcji. Poza tym Uśmiercenia nie używa się w spotkaniu walki, to po prostu akcja zadająca 2 obrażenia.

Ale np. z zaklęcia Uwiąd mógłbyś skorzystać kilkukrotnie, odbywając np. trzy spotkania walki z potworami (oczywiście do każdej walki musiałbyś rzucić zaklęcie od nowa).
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Moonday
Posty: 965
Rejestracja: 25 gru 2015, 12:10
Has thanked: 229 times
Been thanked: 233 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Moonday »

Faktycznie to jest Akcja, teraz już wszystko jasne. Jeszcze raz dzięki za wyjaśnienia.
Czarnyx
Posty: 70
Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Czarnyx »

3 trochę zawiłe pytania:

1. Niebieska karta mitów "Powrót Przedwiecznych" powoduje, że na polu "19" pojawiają się potwory. Żeby rozwiązać tę pogłoskę trzeba pokonywać potwory na tym polu, a za pokonanego potwora poświęcić wskazówkę by umieścić go na tej karcie. Na tym polu znajdowała się badaczka Diana Stanley (nawrócona kultystka), a także potwór kultysta i jeden inny potwór. Czy jeśli wykorzystam specjalną akcję tej badaczki (odrzucenie kultysty razem z innymi potworami na tym polu) to czy mogę jednego lub więcej z odrzuconych potworów umieścić na karcie pogłoski (oczywiście poświęcając odpowiednią ilość wskazówek)?

2. Potwór "Skrzydlate Dziecię Nocy" ma tę cechę, że jeśli nie ma na jego polu żadnego badacza to w trakcie rozrachunku trzeba go przemieścić w stronę najbliższego badacza. I pytanie: czy zawsze trzeba go przemieszczać najkrótszą drogą? Np. Skrzydlate Dziecię Nocy znajduje się na polu "Buenos Aires" a najbliższy badacz na polu "San Francisko". Czy potwór musi zostać przesunięty najpierw na pole "7" a potem "San Francisko"? Czy też można przesunąć go np. najpierw na pole "Amazonia" a potem na "7"?

3. Czy jeśli badaczka Jacqueline Fine (medium) posiada stan "zagubiony w czasie i przestrzeni" to może wykorzystać swoją umiejętność bierną (podejrzeć rewers właśnie otrzymanego stanu przez innego badacza a następnie wziąć sobie wskazówkę)?
ODPOWIEDZ