T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 968
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 38 times
Been thanked: 188 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: krecilapka »

Daj test żonie - może ma to samo ;)

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Bary »

No i SG 27, a także 28 ujawnione. Dwudziestka siódemka, czyli zaproszenie autora na festiwal Gramy, szału na mnie nie zrobiła. Natomiast już kolejny, czyli konkurs z nagrodą pieniężną za najlepszy amatorski scenariusz, może przynieść obfite owoce w postaci świetnych przygód print&play. Fajnie, jakby wzorem Robinsona gra wyszła poza ramy oficjalnych scenariuszy. Jak to wygląda na bgg, powstało już coś wartego uwagi?
ps. 29 SG też brzmi dobrze. :)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: donmakaron »

Na bgg już kilka rzeczy powstało, nie grałem, ale kilka wygląda naprawdę ciekawie - zarówno pod względem historii jak i mechaniki.
Vivo
Posty: 43
Rejestracja: 22 cze 2014, 16:50
Has thanked: 13 times
Been thanked: 3 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Vivo »

Hej,

Mam pytanie odnośnie tej serii (w zasadzie pytanie też odnosi się do Sherlock Holmes Consulting Detective):
Z tego co obiło mi się o uszy, w tych grach jest mechanizm upływającego czasu, ścigamy się z nim. Powoduje on, że nie jest możliwe poznanie historii w 100%, a jedynie wybranych fragmentów, które prowadzą nas do zakończenia fabuły (w TIME jest chyba ograniczona liczba pacjentów, do których można "zajrzeć" ?). Zdaję sobie sprawę, że może być to istotny element mechaniki gry, ale co w wypadku gdy się go zignoruje w celu wyciągniecia z gry 100% treści? Jest to w ogóle możliwe? Czyli np. w TIME w 1. scenariuszu odwiedziny wszystkich pacjentów.

Jeśli się mylę co do mechaniki to proszę o sprostowanie mnie. Być może pytanie byłoby bardziej zasadne w wątku o Sherlocku, ale coś musiałem wybrać, a tam to już w ogóle nie wiem nic o grze.
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1105
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: kamron6 »

Przy Sherlocku ma to jakiś sens (nie odliczanie punktów za odwiedzanie nowych lokacji), ale przy TIME Stories jest to trochę bez sensu, bo cała mechanika gry skupia się na wielokrotnym powtarzaniu scenariusza (i wtedy spokojnie poznasz w większości scenariuszy to co jest w nich zawarte), więc praktycznie równie dobrze możesz sobie poczytać karty, jeśli chcesz sobie zepsuć rozgrywkę :p
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 364 times
Been thanked: 250 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Deem »

To zależy czy grasz, żeby "wygrać", czy po To, żeby poznać historię i jej odnogi. Przy pierwszym przejściu (runnie) bardzo świadomie pakujemy się również w te bardziej podejrzane miejsca, aby zobaczyć co przyniosą i mamy z nich zabawę, nawet jeśli prowadzą w ślepy zaułek. Drugie podejście to już mocne przycięcie wyborów tylko do tych, które są potrzebne do przejścia scenariusza i jak do tej pory chyba tylko w Assylum potrzebowaliśmy trzeciej próby.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: RunMan »

Deem pisze:Assylum
Brzmi jak idealny tytuł na 18+ spin-off oryginalnego scenariusza :lol:
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 364 times
Been thanked: 250 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Deem »

Bo nasza wersja zawierała dodatkowy pakiet kart :-PPP
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: donmakaron »

Vivo pisze:Hej,

Mam pytanie odnośnie tej serii (w zasadzie pytanie też odnosi się do Sherlock Holmes Consulting Detective):
Z tego co obiło mi się o uszy, w tych grach jest mechanizm upływającego czasu, ścigamy się z nim. Powoduje on, że nie jest możliwe poznanie historii w 100%, a jedynie wybranych fragmentów, które prowadzą nas do zakończenia fabuły (w TIME jest chyba ograniczona liczba pacjentów, do których można "zajrzeć" ?). Zdaję sobie sprawę, że może być to istotny element mechaniki gry, ale co w wypadku gdy się go zignoruje w celu wyciągniecia z gry 100% treści? Jest to w ogóle możliwe? Czyli np. w TIME w 1. scenariuszu odwiedziny wszystkich pacjentów.
Z tymi pacjentami to trochę pobłądziłeś chyba, ale to nieistotne ;)

Generalnie TS polega właśnie na tym, że wykonujesz kilka podejść do gry z ograniczonym czasem (a właściwie ograniczoną ilością akcji/ruchów do wykonania, symbolizujących upływ czasu) i z każdym kolejnym podejściem poznajesz lepiej miejsce, historię i postaci. Gra bez ograniczeń czasowych (zwłaszcza w scenariusz Asylum) może być trochę nudnawa, bo część zabawy polega właśnie na zastanawianiu się, czy warto coś zrobić, bo może się okazać zwykłą stratą czasu. Do tego historie przedstawione w scenariuszach nie należą, jak się nad tym dobrze zastanowić, do mocno skomplikowanych i nie reprezentują wysokiego poziomu. Cała ich moc polega właśnie na odrywaniu ich po kawałku (i dzieleniu się tymi kawałkami z partnerami), zagadkach i presji związanej z ograniczonym czasem.

SHCD z kolei przy frywolnym błądzeniu po lokacjach i przesłuchiwaniu każdej osoby, zawali graczy taką ilością informacji, że rozwiązanie zagadki może okazać się skrajnie trudne. Dla przykładu pierwszy scenariusz to 15 stron tekstu (nie wliczając masy tekstu z gazety), z którego gracze na podstawie początkowych i dalszych wskazówek muszą wyłowić i przeczytać tylko te kilka kluczowych akapitów, aby w możliwie małej ilości ruchów rozwiązać zagadkę. Może się okazać, że przeczyta się jedynie 5 z 15 stron. Z drugiej strony po co czytać pozostałe 10, skoro to tylko zmyłki i niepotrzebne informacje.

Generalnie polecam grać w obie gry zgodnie z zasadami. Przede wszystkim presja czasu, ale również niedopowiedzenie, tajemnica i pewnego rodzaju realizm sytuacji, w której nie wie się wszystkiego, nadaje tym grom właściwego smaku i powoduje, że każda rozgrywka to niepowtarzalne doświadczenie, które zapada w pamięć.
Awatar użytkownika
Bruno555
Posty: 300
Rejestracja: 17 sty 2012, 18:45
Has thanked: 13 times
Been thanked: 48 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Bruno555 »

A Polska wersja będzie normalnie dostępna w sklepach czy tylko teraz mozna ja kupic na wspieram to i ew. później używki w odsprzedaży?
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Bary »

Bruno555 pisze:A Polska wersja będzie normalnie dostępna w sklepach czy tylko teraz mozna ja kupic na wspieram to i ew. później używki w odsprzedaży?
Będzie dostępna w sklepach.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
troinn
Posty: 32
Rejestracja: 04 sty 2016, 16:05
Lokalizacja: Poznań

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: troinn »

Bary pisze:
Bruno555 pisze:A Polska wersja będzie normalnie dostępna w sklepach czy tylko teraz mozna ja kupic na wspieram to i ew. później używki w odsprzedaży?
Będzie dostępna w sklepach.
Wiesz może, czy wersja dostępna w sklepach będzie zawierać dodatkowe karty postaci odblokowane w trakcie kampanii na wspieram.to?
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: wirusman »

troinn pisze:
Bary pisze:
Bruno555 pisze:A Polska wersja będzie normalnie dostępna w sklepach czy tylko teraz mozna ja kupic na wspieram to i ew. później używki w odsprzedaży?
Będzie dostępna w sklepach.
Wiesz może, czy wersja dostępna w sklepach będzie zawierać dodatkowe karty postaci odblokowane w trakcie kampanii na wspieram.to?
NIE.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: kwiatosz »

A w sklepach, które wsparły kampanię? Wydaje mi się, że oni dostają swoje kopie na wypasie.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: REBEL.pl »

troinn pisze:
Bary pisze:
Bruno555 pisze:A Polska wersja będzie normalnie dostępna w sklepach czy tylko teraz mozna ja kupic na wspieram to i ew. później używki w odsprzedaży?
Będzie dostępna w sklepach.
Wiesz może, czy wersja dostępna w sklepach będzie zawierać dodatkowe karty postaci odblokowane w trakcie kampanii na wspieram.to?
Tylko sklepy, które zostały mecenatami kampanii otrzymają odblokowane cele. Wszak także dołożyły cegiełkę do sukcesu kampanii i pomogły je odblokować. Także przez pewien czas po zakończeniu kampanii w niektórych sklepach będzie można zakupić grę wraz z kartami. Lista tych sklepów jest widoczna na stronie kampanii.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Nataniel »

W kampanii aktualizacja, a tutaj wrzucę jeszcze tylko link od polskiej instrukcji:
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... ja_www.pdf
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Shimrod
Posty: 261
Rejestracja: 10 cze 2015, 19:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 18 times
Been thanked: 23 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Shimrod »

Nataniel pisze:W kampanii aktualizacja, a tutaj wrzucę jeszcze tylko link od polskiej instrukcji:
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... ja_www.pdf
Skoro wyłapane błędy są poprawiane, wrzućcie uaktualnioną wersję. Unikniecie zgłaszania tych samych błędów przez kolejne osoby co już ma miejsce choćby w komentarzach na wspieram.to...
Żeby tak mi się chciało jak mi się nie chce...

Moja skromna kolekcja
Goodies
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: REBEL.pl »

Shimrod pisze:
Nataniel pisze:W kampanii aktualizacja, a tutaj wrzucę jeszcze tylko link od polskiej instrukcji:
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... ja_www.pdf
Skoro wyłapane błędy są poprawiane, wrzućcie uaktualnioną wersję. Unikniecie zgłaszania tych samych błędów przez kolejne osoby co już ma miejsce choćby w komentarzach na wspieram.to...
Wrzucona :)
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1053
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 145 times
Been thanked: 25 times

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: uyco »

Czy REBEL będzie wydawał kolejne przygody po polsku? wiadomo już kiedy?
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Bary »

uyco pisze:Czy REBEL będzie wydawał kolejne przygody po polsku? wiadomo już kiedy?
Ostatnio wypowiadali się, że jeszcze za wcześnie, aby o tym oficjalnie mówić. IMO jest to jednak tylko kwestia czasu. ;)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: REBEL.pl »

Dzisiaj opublikowaliśmy aktualizację do kampanii dla TIME Stories.

Prezentujemy w niej 4 kolejne grafiki dla alternatywnych grafik postaci do scenariusza "Azyl". Po kliknięciu w akta można zapoznać się z krótką historią danej postaci:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Poprzednia aktualizacja zawierała te postacie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: NTomasz »

czy dodatki powinno grać się w kolejności ich wychodzenia? czy cokolwiek można stracić grając je w innej kolejnosci?
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5235
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 525 times
Been thanked: 1842 times
Kontakt:

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Gambit »

NTomasz pisze:czy dodatki powinno grać się w kolejności ich wychodzenia? czy cokolwiek można stracić grając je w innej kolejnosci?
Według mnie powinno się grać w kolejności. Są tam pewne rzeczy, które są przekazywane graczom właśnie w kolejności takiej, jak wychodzą scenariusze.
NTomasz
Posty: 646
Rejestracja: 04 maja 2012, 14:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: NTomasz »

Gambit pisze:
NTomasz pisze:czy dodatki powinno grać się w kolejności ich wychodzenia? czy cokolwiek można stracić grając je w innej kolejnosci?
Według mnie powinno się grać w kolejności. Są tam pewne rzeczy, które są przekazywane graczom właśnie w kolejności takiej, jak wychodzą scenariusze.
świetnie :/
Sekator
Posty: 523
Rejestracja: 12 lut 2015, 15:58
Been thanked: 1 time

Re: T.I.M.E Stories

Post autor: Sekator »

NTomasz pisze:
Gambit pisze:
NTomasz pisze:czy dodatki powinno grać się w kolejności ich wychodzenia? czy cokolwiek można stracić grając je w innej kolejnosci?
Według mnie powinno się grać w kolejności. Są tam pewne rzeczy, które są przekazywane graczom właśnie w kolejności takiej, jak wychodzą scenariusze.
świetnie :/
Tragedii nie będzie, jak już zagrałeś nie w kolejności. Rzeczy które zobaczyłeś mogą nabrać więcej sensu, ale nic wielkiego,
ODPOWIEDZ