T.I.M.E Stories (Peggy Chassenet, Manuel Rozoy)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- krecilapka
- Posty: 968
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 188 times
Re: T.I.M.E Stories
Daj test żonie - może ma to samo
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: T.I.M.E Stories
No i SG 27, a także 28 ujawnione. Dwudziestka siódemka, czyli zaproszenie autora na festiwal Gramy, szału na mnie nie zrobiła. Natomiast już kolejny, czyli konkurs z nagrodą pieniężną za najlepszy amatorski scenariusz, może przynieść obfite owoce w postaci świetnych przygód print&play. Fajnie, jakby wzorem Robinsona gra wyszła poza ramy oficjalnych scenariuszy. Jak to wygląda na bgg, powstało już coś wartego uwagi?
ps. 29 SG też brzmi dobrze.
ps. 29 SG też brzmi dobrze.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: T.I.M.E Stories
Na bgg już kilka rzeczy powstało, nie grałem, ale kilka wygląda naprawdę ciekawie - zarówno pod względem historii jak i mechaniki.
Re: T.I.M.E Stories
Hej,
Mam pytanie odnośnie tej serii (w zasadzie pytanie też odnosi się do Sherlock Holmes Consulting Detective):
Z tego co obiło mi się o uszy, w tych grach jest mechanizm upływającego czasu, ścigamy się z nim. Powoduje on, że nie jest możliwe poznanie historii w 100%, a jedynie wybranych fragmentów, które prowadzą nas do zakończenia fabuły (w TIME jest chyba ograniczona liczba pacjentów, do których można "zajrzeć" ?). Zdaję sobie sprawę, że może być to istotny element mechaniki gry, ale co w wypadku gdy się go zignoruje w celu wyciągniecia z gry 100% treści? Jest to w ogóle możliwe? Czyli np. w TIME w 1. scenariuszu odwiedziny wszystkich pacjentów.
Jeśli się mylę co do mechaniki to proszę o sprostowanie mnie. Być może pytanie byłoby bardziej zasadne w wątku o Sherlocku, ale coś musiałem wybrać, a tam to już w ogóle nie wiem nic o grze.
Mam pytanie odnośnie tej serii (w zasadzie pytanie też odnosi się do Sherlock Holmes Consulting Detective):
Z tego co obiło mi się o uszy, w tych grach jest mechanizm upływającego czasu, ścigamy się z nim. Powoduje on, że nie jest możliwe poznanie historii w 100%, a jedynie wybranych fragmentów, które prowadzą nas do zakończenia fabuły (w TIME jest chyba ograniczona liczba pacjentów, do których można "zajrzeć" ?). Zdaję sobie sprawę, że może być to istotny element mechaniki gry, ale co w wypadku gdy się go zignoruje w celu wyciągniecia z gry 100% treści? Jest to w ogóle możliwe? Czyli np. w TIME w 1. scenariuszu odwiedziny wszystkich pacjentów.
Jeśli się mylę co do mechaniki to proszę o sprostowanie mnie. Być może pytanie byłoby bardziej zasadne w wątku o Sherlocku, ale coś musiałem wybrać, a tam to już w ogóle nie wiem nic o grze.
Re: T.I.M.E Stories
Przy Sherlocku ma to jakiś sens (nie odliczanie punktów za odwiedzanie nowych lokacji), ale przy TIME Stories jest to trochę bez sensu, bo cała mechanika gry skupia się na wielokrotnym powtarzaniu scenariusza (i wtedy spokojnie poznasz w większości scenariuszy to co jest w nich zawarte), więc praktycznie równie dobrze możesz sobie poczytać karty, jeśli chcesz sobie zepsuć rozgrywkę :p
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
- Deem
- Posty: 1213
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 364 times
- Been thanked: 250 times
Re: T.I.M.E Stories
To zależy czy grasz, żeby "wygrać", czy po To, żeby poznać historię i jej odnogi. Przy pierwszym przejściu (runnie) bardzo świadomie pakujemy się również w te bardziej podejrzane miejsca, aby zobaczyć co przyniosą i mamy z nich zabawę, nawet jeśli prowadzą w ślepy zaułek. Drugie podejście to już mocne przycięcie wyborów tylko do tych, które są potrzebne do przejścia scenariusza i jak do tej pory chyba tylko w Assylum potrzebowaliśmy trzeciej próby.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
- Deem
- Posty: 1213
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 364 times
- Been thanked: 250 times
Re: T.I.M.E Stories
Bo nasza wersja zawierała dodatkowy pakiet kart :-PPP
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: T.I.M.E Stories
Z tymi pacjentami to trochę pobłądziłeś chyba, ale to nieistotneVivo pisze:Hej,
Mam pytanie odnośnie tej serii (w zasadzie pytanie też odnosi się do Sherlock Holmes Consulting Detective):
Z tego co obiło mi się o uszy, w tych grach jest mechanizm upływającego czasu, ścigamy się z nim. Powoduje on, że nie jest możliwe poznanie historii w 100%, a jedynie wybranych fragmentów, które prowadzą nas do zakończenia fabuły (w TIME jest chyba ograniczona liczba pacjentów, do których można "zajrzeć" ?). Zdaję sobie sprawę, że może być to istotny element mechaniki gry, ale co w wypadku gdy się go zignoruje w celu wyciągniecia z gry 100% treści? Jest to w ogóle możliwe? Czyli np. w TIME w 1. scenariuszu odwiedziny wszystkich pacjentów.
Generalnie TS polega właśnie na tym, że wykonujesz kilka podejść do gry z ograniczonym czasem (a właściwie ograniczoną ilością akcji/ruchów do wykonania, symbolizujących upływ czasu) i z każdym kolejnym podejściem poznajesz lepiej miejsce, historię i postaci. Gra bez ograniczeń czasowych (zwłaszcza w scenariusz Asylum) może być trochę nudnawa, bo część zabawy polega właśnie na zastanawianiu się, czy warto coś zrobić, bo może się okazać zwykłą stratą czasu. Do tego historie przedstawione w scenariuszach nie należą, jak się nad tym dobrze zastanowić, do mocno skomplikowanych i nie reprezentują wysokiego poziomu. Cała ich moc polega właśnie na odrywaniu ich po kawałku (i dzieleniu się tymi kawałkami z partnerami), zagadkach i presji związanej z ograniczonym czasem.
SHCD z kolei przy frywolnym błądzeniu po lokacjach i przesłuchiwaniu każdej osoby, zawali graczy taką ilością informacji, że rozwiązanie zagadki może okazać się skrajnie trudne. Dla przykładu pierwszy scenariusz to 15 stron tekstu (nie wliczając masy tekstu z gazety), z którego gracze na podstawie początkowych i dalszych wskazówek muszą wyłowić i przeczytać tylko te kilka kluczowych akapitów, aby w możliwie małej ilości ruchów rozwiązać zagadkę. Może się okazać, że przeczyta się jedynie 5 z 15 stron. Z drugiej strony po co czytać pozostałe 10, skoro to tylko zmyłki i niepotrzebne informacje.
Generalnie polecam grać w obie gry zgodnie z zasadami. Przede wszystkim presja czasu, ale również niedopowiedzenie, tajemnica i pewnego rodzaju realizm sytuacji, w której nie wie się wszystkiego, nadaje tym grom właściwego smaku i powoduje, że każda rozgrywka to niepowtarzalne doświadczenie, które zapada w pamięć.
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: T.I.M.E Stories
Będzie dostępna w sklepach.Bruno555 pisze:A Polska wersja będzie normalnie dostępna w sklepach czy tylko teraz mozna ja kupic na wspieram to i ew. później używki w odsprzedaży?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: T.I.M.E Stories
Wiesz może, czy wersja dostępna w sklepach będzie zawierać dodatkowe karty postaci odblokowane w trakcie kampanii na wspieram.to?Bary pisze:Będzie dostępna w sklepach.Bruno555 pisze:A Polska wersja będzie normalnie dostępna w sklepach czy tylko teraz mozna ja kupic na wspieram to i ew. później używki w odsprzedaży?
-
- Posty: 1972
- Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 28 times
Re: T.I.M.E Stories
NIE.troinn pisze:Wiesz może, czy wersja dostępna w sklepach będzie zawierać dodatkowe karty postaci odblokowane w trakcie kampanii na wspieram.to?Bary pisze:Będzie dostępna w sklepach.Bruno555 pisze:A Polska wersja będzie normalnie dostępna w sklepach czy tylko teraz mozna ja kupic na wspieram to i ew. później używki w odsprzedaży?
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 416 times
- Kontakt:
Re: T.I.M.E Stories
A w sklepach, które wsparły kampanię? Wydaje mi się, że oni dostają swoje kopie na wypasie.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- REBEL.pl
- Posty: 1468
- Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 199 times
- Been thanked: 740 times
- Kontakt:
Re: T.I.M.E Stories
Tylko sklepy, które zostały mecenatami kampanii otrzymają odblokowane cele. Wszak także dołożyły cegiełkę do sukcesu kampanii i pomogły je odblokować. Także przez pewien czas po zakończeniu kampanii w niektórych sklepach będzie można zakupić grę wraz z kartami. Lista tych sklepów jest widoczna na stronie kampanii.troinn pisze:Wiesz może, czy wersja dostępna w sklepach będzie zawierać dodatkowe karty postaci odblokowane w trakcie kampanii na wspieram.to?Bary pisze:Będzie dostępna w sklepach.Bruno555 pisze:A Polska wersja będzie normalnie dostępna w sklepach czy tylko teraz mozna ja kupic na wspieram to i ew. później używki w odsprzedaży?
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: T.I.M.E Stories
W kampanii aktualizacja, a tutaj wrzucę jeszcze tylko link od polskiej instrukcji:
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... ja_www.pdf
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... ja_www.pdf
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Shimrod
- Posty: 261
- Rejestracja: 10 cze 2015, 19:04
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 23 times
Re: T.I.M.E Stories
Skoro wyłapane błędy są poprawiane, wrzućcie uaktualnioną wersję. Unikniecie zgłaszania tych samych błędów przez kolejne osoby co już ma miejsce choćby w komentarzach na wspieram.to...Nataniel pisze:W kampanii aktualizacja, a tutaj wrzucę jeszcze tylko link od polskiej instrukcji:
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... ja_www.pdf
- REBEL.pl
- Posty: 1468
- Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 199 times
- Been thanked: 740 times
- Kontakt:
Re: T.I.M.E Stories
WrzuconaShimrod pisze:Skoro wyłapane błędy są poprawiane, wrzućcie uaktualnioną wersję. Unikniecie zgłaszania tych samych błędów przez kolejne osoby co już ma miejsce choćby w komentarzach na wspieram.to...Nataniel pisze:W kampanii aktualizacja, a tutaj wrzucę jeszcze tylko link od polskiej instrukcji:
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... ja_www.pdf
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: T.I.M.E Stories
Ostatnio wypowiadali się, że jeszcze za wcześnie, aby o tym oficjalnie mówić. IMO jest to jednak tylko kwestia czasu.uyco pisze:Czy REBEL będzie wydawał kolejne przygody po polsku? wiadomo już kiedy?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- REBEL.pl
- Posty: 1468
- Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 199 times
- Been thanked: 740 times
- Kontakt:
Re: T.I.M.E Stories
Dzisiaj opublikowaliśmy aktualizację do kampanii dla TIME Stories.
Prezentujemy w niej 4 kolejne grafiki dla alternatywnych grafik postaci do scenariusza "Azyl". Po kliknięciu w akta można zapoznać się z krótką historią danej postaci:
Poprzednia aktualizacja zawierała te postacie:
Prezentujemy w niej 4 kolejne grafiki dla alternatywnych grafik postaci do scenariusza "Azyl". Po kliknięciu w akta można zapoznać się z krótką historią danej postaci:
Poprzednia aktualizacja zawierała te postacie:
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Re: T.I.M.E Stories
czy dodatki powinno grać się w kolejności ich wychodzenia? czy cokolwiek można stracić grając je w innej kolejnosci?
- Gambit
- Posty: 5235
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 525 times
- Been thanked: 1842 times
- Kontakt:
Re: T.I.M.E Stories
Według mnie powinno się grać w kolejności. Są tam pewne rzeczy, które są przekazywane graczom właśnie w kolejności takiej, jak wychodzą scenariusze.NTomasz pisze:czy dodatki powinno grać się w kolejności ich wychodzenia? czy cokolwiek można stracić grając je w innej kolejnosci?
Re: T.I.M.E Stories
świetnie :/Gambit pisze:Według mnie powinno się grać w kolejności. Są tam pewne rzeczy, które są przekazywane graczom właśnie w kolejności takiej, jak wychodzą scenariusze.NTomasz pisze:czy dodatki powinno grać się w kolejności ich wychodzenia? czy cokolwiek można stracić grając je w innej kolejnosci?
Re: T.I.M.E Stories
Tragedii nie będzie, jak już zagrałeś nie w kolejności. Rzeczy które zobaczyłeś mogą nabrać więcej sensu, ale nic wielkiego,NTomasz pisze:świetnie :/Gambit pisze:Według mnie powinno się grać w kolejności. Są tam pewne rzeczy, które są przekazywane graczom właśnie w kolejności takiej, jak wychodzą scenariusze.NTomasz pisze:czy dodatki powinno grać się w kolejności ich wychodzenia? czy cokolwiek można stracić grając je w innej kolejnosci?