Tide of Iron.

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: SeeM »

Zorak pisze:Dla tych co nie sledza watku na bgg, wypowiedz billa jaffe :)
Poland will also be covered soon
A to wszystko dzięki Conflict of Heroes, który przybliżył zachodnim graczom ten zaściankowy konflikt. :) Oby tak dalej. GMT też coś tam przebąkują o Powstaniu Warszawskim do Combat Commander. W końcu nasi w IIWŚ.
+ (BGG)
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: Zorak »

Zet pisze:Ja się tylko obawiam skomplikowania reguł, tzn pójścia w stronę realizmu i gier wojennych :(
Cytując przykładowe pomysły:
- Improve historical accuracy of unit combat factors, e.g., differentiate between the many types and sizes of machine guns (one American machine gun weighed around 60 pounds, not including the ammo or the tripod it would be mounted on)
- Create a set of advanced and optional rules to add more tactical nuances to game play
- Make some of the strategy decks more specific to a nation and time period, e.g., early in the war versus late in the war, desert fighting versus combat in cities/towns
- Create special division cards for as many divisions as possible since different divisions had different skills and specialties

źródło: http://1agamesworld.com/our-plans-for-t ... l-nuances/

Choć pewnie spore grono takie pomysły ucieszą, to ja wolałbym, że ToI zostało dalej pomiędzy M44 a żetonówkami, a nie szło w stronę drugich :(
Wszystko jest kwestia balansu. Akurat jeśli na nowo "zbalansują" jednostki to wyjdzie to grze na plus, zresztą już teraz niemieckie MG są lepsze od pozostałych różnice w czołgach tez widoczne wiec problemu nie widzę. Aktualnie mamy Stug III niczym nie różniący się od Panzer IV.

Zaawansowane zasady o ile nie przesadza i nie zrobią z tego ASL to tez wielki plus bo jak na razie walki są trochę statyczne. po zajęciu dobrych pozycji praktycznie siedzi się w nich i "rzuca kośćmi" ażz przeciwnik padnie, jeśli wprowadza zasady związane z "skierowaniem" naszych jednostek to może wreszcie będzie można przeprowadzać rajdy na tyły przeciwnika, otaczać jego jednostki i będzie to premiowane w grze.

Strategiczne talie dla każdej z nacji były pośrednio wprowadzone w normandii przy wyborze dowódcy.

Najbardziej liczę na to że poprawią większość z wcześniej wydanych scenariuszy na bardziej zbalansowane.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Awatar użytkownika
sewhoe
Posty: 343
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:21
Lokalizacja: Sanok
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: sewhoe »

Zapowiada się rewelacyjnie. Bardziej historycznie, z figurkami i z Polską jako miejsce konfliktu:) Jeszcze rodzima wersja i będzie świetnie :)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2653 times
Been thanked: 2332 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: Curiosity »

Szkoda, że jako Polacy nie za bardzo pojeździmy sobie czołgami. I o wsparciu lotniczym nie ma co marzyć. ;>
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: B »

Curiosity pisze:Szkoda, że jako Polacy nie za bardzo pojeździmy sobie czołgami. I o wsparciu lotniczym nie ma co marzyć. ;>
W takim przykładowym CoH ani polskich czołgów, ani wsparcia lotniczego nie brakuje...
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: SeeM »

B pisze:
Curiosity pisze:Szkoda, że jako Polacy nie za bardzo pojeździmy sobie czołgami. I o wsparciu lotniczym nie ma co marzyć. ;>
W takim przykładowym CoH ani polskich czołgów, ani wsparcia lotniczego nie brakuje...
Pamiętam, że w scenariuszu "Ciechanów 39" w Panzer Geeral 2 Polacy mieli samioloty i całkiem niezłe działa. Czołgi też, ale te akurat do niemieckich nawet nie startowały. Generalnie sprzęt jest i możnaa to oddać na planszy, ale modyfikatory trzeba trochę opuścić.
+ (BGG)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2653 times
Been thanked: 2332 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: Curiosity »

U nas to raczej strzelcy konni, a z lotnictwa - dwupłatowe PZL-ki.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
gaseki
Posty: 412
Rejestracja: 25 lut 2013, 22:16
Lokalizacja: Doncaster

Re: Tide of Iron.

Post autor: gaseki »

Jakoś dla mnie ToI to lekka wtopa. Mamy te figurki, które sprawiają, że set-up może "troszkę" zająć, mamy dość skomplikowane zasady, a i tak nie mam wrażenia, że gram w "pełnokrwistą" grę wojenną. Jak znajomy powiedział "jak mam się tyle z tym bawić, to wolałbym już zagrać w Flames of War"
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: B »

Curiosity pisze:U nas to raczej strzelcy konni, a z lotnictwa - dwupłatowe PZL-ki.
U nas to raczej 7TP rozwalające niemieckie panzery i jednopłatowe Karasie.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: Andy »

Ja tam w ogóle nie słyszałem o dwupłatowych konstrukcjach PZL ;)
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: SeeM »

gaseki pisze:Jakoś dla mnie ToI to lekka wtopa. Mamy te figurki, które sprawiają, że set-up może "troszkę" zająć, mamy dość skomplikowane zasady, a i tak nie mam wrażenia, że gram w "pełnokrwistą" grę wojenną. Jak znajomy powiedział "jak mam się tyle z tym bawić, to wolałbym już zagrać w Flames of War"

Ja na przykład lubię figurki, ale nie trawię gry na makietach. Chyba, że heksowych, bo i takie są. Zawsze są wątpliwości co do częściowej osłony, czy linii widoczności. Heksy to ładnie eliminują.
+ (BGG)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2653 times
Been thanked: 2332 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: Curiosity »

Ja z kolei nie lubię gier kolekcjonerskich, bo żeby grać na sensownym poziomie trzeba w nie wtopić GRUBE siano. Dlatego ToI jest dla mnie lepszym rozwiązaniem niż typowe bitewniaki.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: Hiu »

http://boardgamegeek.com/filepage/91841 ... grad-rules

Dla zainteresowanych - ToI Stalingrad by 1A Games - odrobina zasad
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: skolo »

na razie to co czytam podoba mi sie.
ciekawe ze wprowadzili głębie terenu no i kafle miasto, zamiast ciągłej trawy :)
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: Hiu »

skolo pisze:na razie to co czytam podoba mi sie.
ciekawe ze wprowadzili głębie terenu no i kafle miasto, zamiast ciągłej trawy :)
Dobrze by bylo jakby mozna bylo to czolgiem rozjechac - a nie - unit moving in must stop and cannot battle :)
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: skolo »

Hiu pisze:
skolo pisze:na razie to co czytam podoba mi sie.
ciekawe ze wprowadzili głębie terenu no i kafle miasto, zamiast ciągłej trawy :)
Dobrze by bylo jakby mozna bylo to czolgiem rozjechac - a nie - unit moving in must stop and cannot battle :)
no i ze miecz na tarczy nie działa... :lol:
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: Hiu »

skolo pisze:
Hiu pisze:
skolo pisze:na razie to co czytam podoba mi sie.
ciekawe ze wprowadzili głębie terenu no i kafle miasto, zamiast ciągłej trawy :)
Dobrze by bylo jakby mozna bylo to czolgiem rozjechac - a nie - unit moving in must stop and cannot battle :)
no i ze miecz na tarczy nie działa... :lol:
Raczej Lufa na sciane - ale niestety w ToI mamy zwykle k6...
Dobrze, ze nie ma 3 przez srodek, bo bym juz calkiem oszalal :lol:
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 16 times
Been thanked: 32 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: szutek »

Polecam krótką relację mojego autorstwa z rozgrywki w jeden ze scenariuszy z dodatku TOI: Designer Series Vol. 1.

http://www.boardgamegeek.com/article/12863149#12863149
Awatar użytkownika
skolo
Posty: 1074
Rejestracja: 02 lis 2011, 19:52
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: skolo »

Panie i Panowie

głosować!!!

http://1agames.com/toi-next-expansion/
Haloon
Posty: 322
Rejestracja: 12 sie 2011, 18:14
Has thanked: 40 times
Been thanked: 15 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: Haloon »

Czy ktoś natknął się na ToI: Stalingrad w polskim sklepie? Jakiś czas temu był na rebelu no ale się im zapas wyczerpał. [ Tak, tak ,Google używałem, na amazonie widziałem i bgg ;) ] Liczę jednak, że może uda znaleźć się ten dodatek w Polsce.
Awatar użytkownika
TOMI
Posty: 378
Rejestracja: 20 maja 2006, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 19 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: TOMI »

Widzę, że wątek Tide of iron umarł kilka lat temu.
W związku jednak z tym, że pojawiło się nowe wydanie, pozwolę sobie zapisać wrażenia z ostatniej rozgrywki. Może kogoś zachęci do kupna .........
Po ponownym przeczytaniu instrukcji i po próbnym rozegraniu "starych scenariuszy" (opisanych powyżej) przyszła pora na "Road to ruin".
Niemcy mają potężna przewagę ( 9 czołgów w tym 4 Tygrysy i trochę piechoty) i muszą przebić się przez miasteczko obsadzone przez Amerykanów ( 6 Shermanów+ trochę piechoty).
O świcie Niemcy ruszają przez rzekę i z dwóch stron podjeżdżają pod linie wroga. Amerykanie czekają spokojnie w pobliskim lesie i zabudowaniach. Czołgi chowają się z tyłu.
Z tury na turę Niemcy ostrożnie zbliżają się do miasta z lewej i prawej flanki.
W 4 turze dochodzi do pierwszych potyczek.
Shermany wypadają na moment z lasu i walą w nadciągające Tygrysy i Panzer IV. Pierwsze pojazdy płoną a piechurzy padają w niewielkich zabudowaniach.
W 6 turze czołgi już siedzą na ostatniej linii obrony. Amerykanie walą wszystkim co mają. Najwięcej szkód robi Niemcom piechota z rusznicą ukryta w zabudowaniach.
Ostatnia tura. Niemcy nie mają czasu na walkę tylko jadą do punktów końcowych. 3 czołgi przejechały. Amerykanie strzelają więc do ostatniego na planszy Tygrysa i .............. pudło. Niemiec wyrywa się z okrążenia w ostatniej chwili. Wygrywają.

Kapitalny scenariusz. Wykorzystane wszystkie części planszy i dużo jednostek pancernych. 7 tur.
Mimo ogromnej przewagi Niemców udało im się wygrać w ostatnim ruchu.
Polecam scenariusz a nowym graczom samą grę.
Nie wiem czy ze "starych graczy" ktoś w to gra ale pozdrawiam.
Sam wróciłem to rozgrywek po kliku latach przerwy. Warto ...
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 16 times
Been thanked: 32 times

Tide of Iron.

Post autor: szutek »

Grywam w miarę regularnie od kilku lat. Gra jest mocno niedoceniona moim zdaniem, mimo jej wieku gra się bardzo przyjemnie. . Istotnym mankamentem są dołączone scenariusze oraz mimo wszystko dosyć złożone (na tle konkurencji) zasady których sprawne opanowanie wymaga kilku rozgrywek. Scenariusze w większości sprawiają wrażenie klecionych na szybko i nietestowanych, co skutkuje powaznymi problemami z balansem. Na szczęście w dodatkach jest już z tym dużo lepiej (szczególnie polecam książeczkę Designer Series), a ponadto na BGG można znaleźć dużo zbalansowanych funowskich scenariuszy. Przy wyborze misji do rozegrania przydatne są geek listy na BGG z komentarzami co do balansu.
Awatar użytkownika
TOMI
Posty: 378
Rejestracja: 20 maja 2006, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 19 times

Tide of Iron.

Post autor: TOMI »

Faktycznie gra ma duży próg wejścia a i język angielski nie pomaga. Trudno namówić nowych graczy. Dla ułatwienia warto mieć więc polską instrukcję, przetłumaczone karty w koszulkach i wypisany skrót zasad.
Warto poznać wszystkie zasady, bo gra odwdzięczy się z nawiązką ;)
Co do scenariuszy to korzystam z fanowskich bo są znacznie lepsze.

A ta książka Designer Series ma faktycznie dobre scenariusze ?? Mam tylko podstawkę to warto mi kupować ???
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 16 times
Been thanked: 32 times

Re: Tide of Iron.

Post autor: szutek »

Designer Series ma troszkę więcej niż połowę scenariuszy z podstawki, a
pozostałe wymagają Days of the Fox. W większości są one zbalansowane i zrobione w pomysłowy sposób, choć są niechlubne wyjątki, jak scenariusz w którym nawet setupu się zrobić nie da bo autor nie uwzględnił liczby dostępnych jednostek w grze.
gaseki
Posty: 412
Rejestracja: 25 lut 2013, 22:16
Lokalizacja: Doncaster

Re: Tide of Iron.

Post autor: gaseki »

Jak dla mnie to bardzo fajna gra zepsuta przez setup. O ile figurki są fajne, o tyle składanie drużyn jest męczące
ODPOWIEDZ