Bokser

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
czarik
Posty: 3
Rejestracja: 04 mar 2008, 22:17

Bokser

Post autor: czarik »

chce wam zaprezentować prostą gierkę. Napiszcie czy istnieje coś takiego czy nie
gierka toczy się na planszy do kółko i krzyżyk. gracze rysują oddzielne plansze i w tajemnicy przed przeciwnikiem umieszczają sześć znaków:3 kółka- bok i 3 krzyżyki- cios. po zaznaczeniu pokazują sobie planszę i obliczają punkty. Jeśli się użyje cios w pole nie blokowane przez przeciwnika zdobywa się 2pkt, w pole z blokiem 1pkt dla przeciwnika, cios w cios bez punktu dla graczy. po kilku rundach ustalonych przez graczy podlicza się punkty i patrzy kto wygrał.
Za waszymi radami postanowiłem wymyślić własną gierkę a nie tworzyć zplanszowanych wersji gier komputerowych. Umieszczam niżej link jak ma wyglądać partyjka.
http://www.voila.pl/024/l2a5t/
Awatar użytkownika
westwood
Posty: 432
Rejestracja: 04 gru 2007, 02:45
Lokalizacja: Kraków

Re: Bokser

Post autor: westwood »

Gra miałaby więcej sensu, gdyby szło jakoś przewidywać gdzie uderzy przeciwnik. Tak, jak to opisałeś, walka odbywa się kompletnie losowo.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Bokser

Post autor: zephyr »

Teraz przegięcie w drugą stronę - za prosta mechanika która nie pozwala specjalnie na jakieś sensowne strategie.

Niby można "wyczuć przeciwnika" po kilku partiach, ale gra w której jedna z lepszych startegii to obstawianie losowych pól raczej nie zdobędzie większego poklasku.

Trzeba wypośrodkować - zrobić mechanikę na tyle prostą, żeby dało się bez problemu zrobić żetony i ogarnąć wszystkie zasady, ale jednocześnie na tyle skomplikowaną, żeby gracz miał możliwość wyboru strategii i wpływania na przebieg gry.

Np masz karty bloków i ataków od 1 do 6 i rozmieszczasz je na 3 strefach - lewy sierpowy, prawy sierpowy i podbródek - jeśli położyłeś wyższą kartę ataku niż przeciwnik bloku trafiasz. Po 2 turach katry wracają na rękę.

Nadal mamy głupią losową grę, ale doszła jedna decyzja - zagrać karty wcześniej czy później (w sumie dość pozorna, ale zawsze wydaje ci się że miałeś wybór).

Dalej za prosto, komplikujemy - 2 hity w turze to punkty razy 2, 2 hity koło siebie (znaczy się środek + któraś strona) +1 punkt, 3 na raz - nokaut.

Teraz jest lepsza strefa (środek) i jakieś urozmaicenia.

Dodajmy jeszcze zestaw kart od 7 do 9 które wypadają z gry po użyciu i może coś z tego będzie... a może nie, trzeba przetestować i zobaczyć jak się to sprawdzi w praniu...

Tworzenie planszówek to nie jest taka banalna sprawa [w sumie żadnej nie stworzyłem, może się mylę :)]
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
czarik
Posty: 3
Rejestracja: 04 mar 2008, 22:17

Re: Bokser

Post autor: czarik »

nie miałem zamiaru tworzyc bardzo rozbudowanej gry. MIałem zamiar stworzyc cos na nudna lekcję lub długą podróż samochodem.
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Bokser

Post autor: mst »

No to obawiam się, że zaproponowana przez Ciebie gra znudzenie tylko spotęguje (IMHO już lepiej grać w "papier,kamień,nożyce ").
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
bman
Posty: 184
Rejestracja: 10 lut 2008, 22:32
Lokalizacja: laziska

Re: Bokser

Post autor: bman »

wybacz:) zadne lekcje jak wszyscy wiemy nie są nudne:) takich mamy ministrów ze co chwila jakies perełki owe znudzenie przeganiają:) co do samochodu hmm:) w sumie rozmawiac przez telefon nie wolno ale grac chyba jeszcze nikt nie zabronił :)
x
Awatar użytkownika
Duartuss
Posty: 19
Rejestracja: 17 wrz 2007, 16:50
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Bokser

Post autor: Duartuss »

nie miałem zamiaru tworzyc bardzo rozbudowanej gry. MIałem zamiar stworzyc cos na nudna lekcję lub długą podróż samochodem.
Taaa... nie chcę żebyś mnie potraktował jako nieskromnego lub chcącego kogoś znieważyć, ale TAKICH gier to ja akurat mam od groma i z twojej pozycji bym raczej - z najwyższym szacunkiem :wink: - nie skorzystał. Zagrałbym raczej w statki, kółko i krzyżyk (jeśli komuś się wydaje to mało angażujące można zagrać na punkty i - żeby to tylko nie przybrało jakiejś formy hazardu :twisted: - przyznać zwycięzcy jakąś nagrodę) lub też w "Bazę", czyli grę Pen&Paper autorstwa Owieca, która moim zdaniem jest czymś genialnym :wink: . Wymyśl coś opierającego się na własnych zasadach lub choćby takich, które są skrzętnie zakamuflowane w mechanice gry, bądź nie są znane szerszemu ogółowi. Ja kiedyś "popełniałem" dużo takich gier ("Wędrowcy" to nie jedyny przykład takiego tworu mego autorstwa :roll: ) i chciałbym cię przestrzec przed tworzeniem czegoś niezgodnego z mymi słowami z poprzedniego zdania. No, chyba że to będzie coś naprawdę ciekawego :lol: . Wtedy to opisz, a zostaniesz poddany konstruktywnej krytyce :P .

Edit: no i jeszcze jedno - jeśli chodzi o grę do szkoły czy na długą, nudną podróż samochodem, to ja raczej przymierzyłbym się do zakupu Zombiaków (na które poluję :P ), Blefuj, czy tradycyjnej talii kart (każdy chyba ma przynajmniej przynajmniej jedną w domu), której można użyć do grania na różne sposoby. No, może nie są to gry w sam raz na lekcję, ale z pewnością ciekawsze niż takie papierowe produkcje (bo co, schowasz wszystkie karty w ciągu kilku sekund do rękawa, a potem wszystko rozłożysz tak, jak było? :roll: ). Ale jeśli masz naprawdę nudne lekcje, to rzeczywiście można pograć w coś Paper&Pen. Albo po prostu posłuchać co ma do powiedzenia nauczyciel i nie oblać najbliższego sprawdzianu :twisted: . No, ale ten wybór pozostawiam już tobie...

Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ