Nemesis (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Toomek
Posty: 496
Rejestracja: 29 sty 2015, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Toomek »

Obrazek

Czyli nowa gra od Rebela. Opis za BGG:

Nemesis is a 1-5 player survival sci-fi game where players are woken up from hibernation as a crew of a space ship. The emergency procedure states that there is a critical system failure and the space ship can't continue its cruise. The goal of the crew is to find what is causing this failure and fix the situation to safely return back to Earth. The main problem is that one crew member is dead. Somebody crashed his hibernation chamber and pulled his body out. In addition, if you listen closely, some additional noises and sounds can be heard. New ones, strange ones, ones that were never heard before…

Nemesis is a cooperation game combined with bluffing, backstabbing, and other elements of an science-fiction survival horror adventure.

https://boardgamegeek.com/boardgame/167355/nemesis

Będzie na Essen. EDIT: premiera w przyszłym roku, być może na następne targi w Essen.

Ja każdy produkt alienopodobny biorę w ciemno <3

Edit:
Informacja o koszulkach.
viewtopic.php?f=1&t=45445&start=800#p1156960

Wątek z pytaniami o zasady
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2016, 13:27 przez Toomek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Helga
Posty: 306
Rejestracja: 28 gru 2015, 16:01
Lokalizacja: Warszawa/ Ząbki
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Nemesis

Post autor: Helga »

"Science-fiction survival horror" też mnie ma. mam nadzieję na jakieś filmiki niedługo.
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 251 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: mauserem »

Wreszcie! byłem ciekaw gdzie Adam trafi z tym projektem.

Rebel to trochę zaskakujący, ale dobry adres.

Po kontaktach z prototypem na Pionku na razie mój radar sygnalizuje BRAĆ! BRAĆ!
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1521
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 277 times
Been thanked: 171 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: mikeyoski »

Czyli Rebel. Brawo Adam :-)

Tapnięte z espiątki
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Nemesis

Post autor: Rocy7 »

Relacja z prototypu http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 77#p684277 (gra pewnie zostala ulepszona od tamtego czasu)
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Nemesis

Post autor: misioooo »

Coś kojarzę... Jakieś indywidualne cele, różne klasy postaci - klimat Aliena. To to? Chyba kilka lat temu coś się tutaj o tym przewijało i wtedy mi się bardzo spodobało :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Nemesis

Post autor: Rocy7 »

misioooo pisze:Coś kojarzę... Jakieś indywidualne cele, różne klasy postaci - klimat Aliena. To to? Chyba kilka lat temu coś się tutaj o tym przewijało i wtedy mi się bardzo spodobało :)
Tak to dokladnie to.
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2811
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 100 times
Been thanked: 154 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Ink »

misioooo pisze:Coś kojarzę... Jakieś indywidualne cele, różne klasy postaci - klimat Aliena. To to? Chyba kilka lat temu coś się tutaj o tym przewijało i wtedy mi się bardzo spodobało :)
Tak, to to. Tutaj pisałem o (podkreślam) WCZESNYM prototypie: http://www.gamesfanatic.pl/2014/02/03/z ... orycznych/
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5828
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 403 times

Re: Nemesis

Post autor: KubaP »

Ja ostatnio grałem w połowie sierpnia, w 3 osoby. Wiele rzeczy Adam już poprawił, coś tam dodał, czas rozgrywki skrócił się wyraźnie, ale co najważniejsze - nawet na prototypie z kartek i kresek czuć było srogi, ciężki klimat horroru sci-fi. Szmery naprawdę przerażają.
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Nemesis

Post autor: Szaweł »

Uuuuuuuu. Sci-fi survival horror? Me like it, me take it!
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4597
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1879 times

Re: Nemesis

Post autor: warlock »

Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2811
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 100 times
Been thanked: 154 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Ink »

Po prostu musiało się tutaj pojawić :)
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5214
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1794 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Gambit »

KubaP pisze:Ja ostatnio grałem w połowie sierpnia, w 3 osoby. Wiele rzeczy Adam już poprawił, coś tam dodał, czas rozgrywki skrócił się wyraźnie, ale co najważniejsze - nawet na prototypie z kartek i kresek czuć było srogi, ciężki klimat horroru sci-fi. Szmery naprawdę przerażają.
Chciałem poprosić administrację o sprawdzenie, kto podszywa się pod Kubę.
Kolego, jeśli próbujesz przejąć czyjeś konto, to sprawdź pod kogo się podszywasz. Klimat jest be. Euro rządzi :)

Sorry, nie mogłem się powstrzymać :)
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5828
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 403 times

Re: Nemesis

Post autor: KubaP »

Gambit pisze:
KubaP pisze:Ja ostatnio grałem w połowie sierpnia, w 3 osoby. Wiele rzeczy Adam już poprawił, coś tam dodał, czas rozgrywki skrócił się wyraźnie, ale co najważniejsze - nawet na prototypie z kartek i kresek czuć było srogi, ciężki klimat horroru sci-fi. Szmery naprawdę przerażają.
Chciałem poprosić administrację o sprawdzenie, kto podszywa się pod Kubę.
Kolego, jeśli próbujesz przejąć czyjeś konto, to sprawdź pod kogo się podszywasz. Klimat jest be. Euro rządzi :)

Sorry, nie mogłem się powstrzymać :)
Kochany, przypomnę, że pasjami oglądam nawet Prometeusza. Wszystko, co wiąże się z Alienem, jest dla mnie z difoltu interesujące :)
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5214
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1794 times
Kontakt:

Re: Nemesis

Post autor: Gambit »

KubaP pisze:
Gambit pisze:
KubaP pisze:Ja ostatnio grałem w połowie sierpnia, w 3 osoby. Wiele rzeczy Adam już poprawił, coś tam dodał, czas rozgrywki skrócił się wyraźnie, ale co najważniejsze - nawet na prototypie z kartek i kresek czuć było srogi, ciężki klimat horroru sci-fi. Szmery naprawdę przerażają.
Chciałem poprosić administrację o sprawdzenie, kto podszywa się pod Kubę.
Kolego, jeśli próbujesz przejąć czyjeś konto, to sprawdź pod kogo się podszywasz. Klimat jest be. Euro rządzi :)

Sorry, nie mogłem się powstrzymać :)
Kochany, przypomnę, że pasjami oglądam nawet Prometeusza. Wszystko, co wiąże się z Alienem, jest dla mnie z difoltu interesujące :)
Wiem, tak sobie tylko dworowałem :) Zresztą masz z tego powodu honorable mention w jednym z moich najnowszych materiałów :)
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3034
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 568 times
Been thanked: 239 times

Re: Nemesis

Post autor: DarkSide »

Patrząc na datę fotorelacji Rocky7'ego i ówczesny stan zaawansowania prototypu (zacnie wyglądający prototyp, a nie pierwsza wersja pierwszej wersji), to historia tworzenia tego tytułu jest doskonałą ilustracją tego ile czasu trwa wykuwanie dobrej gry (bo zapowiada się dobra gra) od pomysłu do finalnego produktu. Ile hektogodzin ogrywania, tłumaczenia testerom i pokątnym, przemyśleń, zmian konceptu, balansu, chłodu i znoju, niedojadania i niedospania (tak, wiem że to oczywiste). Jeśli wyjdzie w przyszłym roku, to zapewne będzie ponad 2 lata czasu (chyba że okres kiełkowania był dłuższy).
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Nemesis

Post autor: Bea »

Gra kooperacyjna z blefowaniem?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Nemesis

Post autor: Rocy7 »

Bea pisze:Gra kooperacyjna z blefowaniem?
Nie do konca gracze moga miec czesto na tyle sprzeczne cele, ze wygrac moze tylko jeden z nich. Jednoczesnie musza wspoldzialac jesli chca "przezyc".
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Nemesis

Post autor: Bea »

Rocy7 pisze:
Bea pisze:Gra kooperacyjna z blefowaniem?
Nie do konca gracze moga miec czesto na tyle sprzeczne cele, ze wygrac moze tylko jeden z nich. Jednoczesnie musza wspoldzialac jesli chca "przezyc".
No ale to by napisali, że jest to semi - coop czy coś, albo że jest zdrajca, coś w tym stylu. Za czystymi koopami nie przepadam, a takie coś mogłoby być interesujące.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3034
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 568 times
Been thanked: 239 times

Re: Nemesis

Post autor: DarkSide »

Bea pisze:Gra kooperacyjna z blefowaniem?
"The Curse of The Black Dice" też jest takim quasi-coopem. Niby trzeba współpracować, ale zwycięzca może być tylko jeden :wink:
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Nemesis

Post autor: misioooo »

Bo nie ma zdrajcy. To koop. Ale każdy z graczy może mieć całkiem inny cel gry.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Nemesis

Post autor: BartP »

To po co cele? Trzeba wszystkie spełnić, by wszyscy razem wygrali?

Ja jestem w tym samym obozie co Bea. Jak to czysty co-op, to pas. Jak jest szansa na co najmniej dwa stronnictwa, to gra ląduje na radarze.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Nemesis

Post autor: Rocy7 »

Bea pisze: No ale to by napisali, że jest to semi - coop czy coś, albo że jest zdrajca, coś w tym stylu. Za czystymi koopami nie przepadam, a takie coś mogłoby być interesujące.
W grze nie ma klasycznego zdrajcy, moga byc partie, gdzie tajne cele da sie pogodzic, ale czesciej sa sprzeczne z soba w pewnym stopniu.

Chodzi o to ze w teorii gre moga wygrac wszyscy jednoczesnie (w duzej ilosc wariantow tajnych celow).

Jesli mechanika celow gry sie nie zmienila od mojej gry to jest tu mechanizm tajnych celow. Cele te nie zawsze sa sprzeczne, ale czesto nie da (lub jest to bardzo trudne) sie ich zrealizowac jednoczesnie tak samo łatwo.

By wygrac musisz
A) przezyc (dotarcie do ziemi statkiem lub ucieczka kapsula, kapsul jest zawsze mniej niz graczy a wprowadzenie kursu na ziemie jest czasochlonne)
ORAZ
B) zrealizowac swoj tajny cel

Gracze musza wspolnie walczyc z obcymi by przetrwac i tutaj jest konieczna kooperacja (nie bez powodu chodzilismy dwojkami po okrecie).

Z tajnymi celami jest trudniej, je pogodzic.

Przyklad z gry opisanej w mojej relacji (cele nie sa przypisane do klas):
cel zolnierza - uratuj minimum 3 osoby
cel pilota - wroc statkiem na ziemie
cel mechanika - zniszcz gniazdo obcych
cel naukowca przebadaj minimum 3 obych

W teorii dało sie spelnic te wszystkie tajne cele jednoczesnie. Naukowiec przebadal obcych (choc mnie wkurzalo ze ryzykowal), ja bronilem ekipe jednak okazało sie, ze gracze nie chcieli ryzykowac i zniszczyc gniazda obcych mimo namow mechanika. Zreszta wyobraz sobie sytuacje, jestescie na statku w kosmosie, atakuja Was obcy a ktos nalega, ze koniecznie trzeba znaleźć gniazdo i zabic je wszystkie ;)

Mechanik wysadzil wiec statek w kosmos (mozna uciec kapsułą) zrealizowało to jego cel (gniazdo obcych zostalo zniszczone), ale było sprzeczne z celem pilota (powrot statkiem do ziemi) i moim (ochrona zalogi, byla ona na pokladzie statku bo sie zahibernowała, chcac doleciec w hibernatorach do ziemi).
Podobno jest np. tajny cel zabij postac X, wtedy pojawi sie duza sprzecznosc:)

Dodatkowo jesli np. masz tajny cel przebadanie obcych to jak tylko go zrobisz wsiadasz do pierwszej z brzega kapsuly. Niestety w ten sposob reszta ma nniejsze szanse na wygrana, bo aktywnosc obcych zalezy od liczby graczy w grze a nie ma okrecie.

Oczywiscie gracze moga powiedziec reszcie jakie maja tajne cele i usilowac zrobic je wszystkie, wtedy moga wygrac wszyscy, jednak z moich doswiadczen gra rzadko na to pozwoli.
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1105
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Nemesis

Post autor: kamron6 »

To jest coś osobnego niż Starlight? (który też miał być coopem sci-fi)
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Żucho
Posty: 156
Rejestracja: 24 sty 2012, 12:33
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis

Post autor: Żucho »

Jeśli wyjdzie w przyszłym roku, to zapewne będzie ponad 2 lata czasu (chyba że okres kiełkowania był dłuższy).
Od pierwszego pomysłu spokojnie można liczyć przynajmniej trzy.
Jak to czysty co-op, to pas. Jak jest szansa na co najmniej dwa stronnictwa, to gra ląduje na radarze.
"Nemesis" nie jest i nigdy nie miał być grą kooperacyjną. Adam nienawidzi tego typu gier, na pewno sam by też takiej nie zaprojektował :wink: celem wspólnym dla wszystkich jest powrót na Ziemię, ale cele indywidualne mogą być różne, włącznie z niedopuszczeniem to tego, żeby któraś z pozostałych postaci przeżyła. Wygrać może jedna osoba, wszyscy, lub nikt. Dodatkowo, jeśli twoja postać umiera przed końcem gry, przechodzisz na stronę obcych i wtedy już w zupełnie otwarty sposób grasz przeciwko reszcie.
To jest coś osobnego niż Starlight? (który też miał być coopem sci-fi)
Tak, to dwie różne gry.
ODPOWIEDZ