Szkoda, ze gra tylko wizualnie przypomina Settlersow od Bluebyte. Fajnie byłoby pograć w planszowy odpowiednik tego hitu.vojtas pisze:Taki był zamysł Trzewika. Niestety, wielu nabywców zagranicznych (np. zza oceanu) w ogóle nie widzi nawiązań do tej kultowej serii. I trudno się dziwić, skoro wychowali się na konsolach, podczas gdy Europa Środkowo-Wschodnia - na wszelakich komputerach.Fegat pisze:Mam tak samo jak Ty. Cholernie mi przypomina The Settlers 1.
Gierka mi jeszcze na DOSie chodziła powrót do dzieciństwa w wersji analogowej.
Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
- Been thanked: 1 time
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Stronę wczesniej ( posty z lipca) podawałeś koncepty trzewika na karty więc chyba tak szybko tego nie wydadzą.Backero pisze:W sklepie Portalu (polskiej wersji) jest podana data premiery Azteków jako 5 października.
- Backero
- Posty: 394
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 87 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Na BGG podawałem bardziej regularnie w tym sprzed chyba dwóch tygodni paletę kart technologicznych Azteków i nową kartę barbarzyńców i już jako pełne karty z grafikami wszystko. Z kolei na Twitterze w minionym tygodniu Trzewik potwierdził ich obecność na Essen. Poza tym wtedy to nie były concepty, tylko już gotowe karty (ale tylko z podstawki). Końcem czerwca miały grafiki, choć mógł od tamtej pory zmienić się ich balans.
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
- Been thanked: 1 time
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Chyba jednak tak bo udostępnili kolejne ma twitterze https://www.instagram.com/p/BJ5F_0eh_dr/Backero pisze:Na BGG podawałem bardziej regularnie w tym sprzed chyba dwóch tygodni paletę kart technologicznych Azteków i nową kartę barbarzyńców i już jako pełne karty z grafikami wszystko. Z kolei na Twitterze w minionym tygodniu Trzewik potwierdził ich obecność na Essen. Poza tym wtedy to nie były concepty, tylko już gotowe karty (ale tylko z podstawki). Końcem czerwca miały grafiki, choć mógł od tamtej pory zmienić się ich balans.
- Backero
- Posty: 394
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 87 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Pytanko ogólne:
Nie zamawiałem do tej pory gier po presją pośpiechu ani w dniu premiery i z reguły czekałem sobie jakiś czas, żeby potem gdzieś kupić sobie coś w jakimś sklepie internetowym. Ale w przypadku Azteków jest inaczej.
Na stronie sklepu Portalu widnieje data 5 października jako data premiery. Tak więc:
- Czy data ta odnosi się do dnia, kiedy Portal wysyła gry, czy do dnia, kiedy te gry powinny mniej więcej dotrzeć do kupujących?
- Czy tego dnia tę grę można nabyć w sklepach (internetowych lub stacjonarnych), czy na to trzeba czekać, a data dotyczy zamawiających ze strony Portalu?
Pytam, bo wyjątkowo zależy mi, by pograć w Azteków już 7 października (ostatni wolny termin ogarnięcia się mojej ekipy), później nam wszystko jedno. W dodatku od tego uzależniłbym decyzję, czy złożyć zamówienie przedpremierowe, czy nie.
Nie zamawiałem do tej pory gier po presją pośpiechu ani w dniu premiery i z reguły czekałem sobie jakiś czas, żeby potem gdzieś kupić sobie coś w jakimś sklepie internetowym. Ale w przypadku Azteków jest inaczej.
Na stronie sklepu Portalu widnieje data 5 października jako data premiery. Tak więc:
- Czy data ta odnosi się do dnia, kiedy Portal wysyła gry, czy do dnia, kiedy te gry powinny mniej więcej dotrzeć do kupujących?
- Czy tego dnia tę grę można nabyć w sklepach (internetowych lub stacjonarnych), czy na to trzeba czekać, a data dotyczy zamawiających ze strony Portalu?
Pytam, bo wyjątkowo zależy mi, by pograć w Azteków już 7 października (ostatni wolny termin ogarnięcia się mojej ekipy), później nam wszystko jedno. W dodatku od tego uzależniłbym decyzję, czy złożyć zamówienie przedpremierowe, czy nie.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Nie liczyłbym na terminowość w przypadku Portalu.Backero pisze:Pytam, bo wyjątkowo zależy mi, by pograć w Azteków już 7 października (ostatni wolny termin ogarnięcia się mojej ekipy), później nam wszystko jedno. W dodatku od tego uzależniłbym decyzję, czy złożyć zamówienie przedpremierowe, czy nie.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
^^ pod warunkiem, że nie kupisz w sklepie portalu, bo tam jest oczywiście drożej.
- Backero
- Posty: 394
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 87 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Dzięki za opinie. Na razie jeszcze poczekam chociaż tydzień z decyzją jak się pojawi jakieś zapewnienie
Swoją drogą, dzisiaj Trzewik na Snapchacie pokazał kolejną promoskę do Osadników, dwustronną "Deklarację wojny" i (po drugiej stronie) Mobilizację, która startując ze środka planszy produkuje sama dla siebie mieczyki i może być wykupiona przez dowolnego gracza by położyć przy innym graczu i tym samym wypowiedzieć mu wojnę. Coś takiego, sam do końca nie rozumiem jak ma to działać, ale każda nowa form interakcji do luźnych rozgrywek mnie cieszy.
Swoją drogą, dzisiaj Trzewik na Snapchacie pokazał kolejną promoskę do Osadników, dwustronną "Deklarację wojny" i (po drugiej stronie) Mobilizację, która startując ze środka planszy produkuje sama dla siebie mieczyki i może być wykupiona przez dowolnego gracza by położyć przy innym graczu i tym samym wypowiedzieć mu wojnę. Coś takiego, sam do końca nie rozumiem jak ma to działać, ale każda nowa form interakcji do luźnych rozgrywek mnie cieszy.
- Backero
- Posty: 394
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 87 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Co konkretnie jest niejasne w zasadach turniejowych? Mi się tam wydaje jasne, ale możliwe, że faktycznie czegoś nie zauważam.
- Neoptolemos
- Posty: 1973
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 192 times
- Been thanked: 866 times
- Backero
- Posty: 394
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 87 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
No dobra, ale w jakim sensie? Może jeśli graczom nie podoba się obecny system budowania talii lub przygotowania rozgrywki turniejowej, to wspólnie można jakiś lepszy opracować i zaproponować osobiście w tym mi nic nie przeszkadza, bo ostatnia zmiana z talią zwykłą poszła raczej na plus, ale może nie mam wyobraźni.
- Neoptolemos
- Posty: 1973
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 192 times
- Been thanked: 866 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Dla mnie bezsensowna jest niemożność używania kart z kilku dodatków - lubię przygotowywać talie przed grą, ale w systemie, gdzie mogę zastosować wszystkie karty. Zwłaszcza, że bardzo trudno je rozdzielić, bo symbole dodatków są malutkie.
Przede wszystkim problem jest z talią kart zwykłych - zmiana używanego dodatku to dużo zabawy z wyciąganiem pojedynczych sztuk z przetasowanej talii. No i przykład: chcemy zagrać Rzymianie + KPP przeciwko Aztekowie + Atlantydzi. Wtedy wsadzamy do zwykłej talii wszystkie karty oprócz TPzB? Gra robi się na maksa chaotyczna.
Nie wiem, czy jest dobre rozwiązanie. Obecne mi się nie podoba, ale ja się pogodziłem z graniem dla funu w domu, na turnieje mam inne gry
Przede wszystkim problem jest z talią kart zwykłych - zmiana używanego dodatku to dużo zabawy z wyciąganiem pojedynczych sztuk z przetasowanej talii. No i przykład: chcemy zagrać Rzymianie + KPP przeciwko Aztekowie + Atlantydzi. Wtedy wsadzamy do zwykłej talii wszystkie karty oprócz TPzB? Gra robi się na maksa chaotyczna.
Nie wiem, czy jest dobre rozwiązanie. Obecne mi się nie podoba, ale ja się pogodziłem z graniem dla funu w domu, na turnieje mam inne gry
- Backero
- Posty: 394
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 87 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
W grze turniejowej talia kart zwykłych ma stała pulę kart z podstawki, więc wystarczy oddzielić je raz na dobre. Przyspiesza to przygotowywanie kolejnych rozgrywek turniejowych. Poza tym w systemie, gdzie budujemy talie z puli WSZYSTKICH dodatków, współzawodnictwo i balans maleje, bo zaczynają powstawać skrajne talie oparte na idealnym combo. Wtedy skill gry przenosi się bardziej na deckbuilding niż kombinowanie podczas gry z tego co masz Ale rozumiem, że to może nie każdemu pasować dlatego jest także format otwarty dla "casualowych" graczy IS
Mnie jedynie boli trochę to, że wówczas pozbawiamy talię zwykłą całkowicie np kart białych lub pomarańczowych, ale to szczegół który przynajmniej nie psuje rozgrywki.
Mnie jedynie boli trochę to, że wówczas pozbawiamy talię zwykłą całkowicie np kart białych lub pomarańczowych, ale to szczegół który przynajmniej nie psuje rozgrywki.
- prz22
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 23:12
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Czy Ci Aztekowie nie będą strasznie losowi ze względu na mechanikę "modlitwy" ?
Coraz mocniej wkręcam się w świat gier planszowych, ale od zawsze i na zawsze największą pasją pozostanie muzyka;)
- Backero
- Posty: 394
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 87 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Będą losowi i takie jest założenie. Ta mechanika jest trochę oparta na kontroli ryzyka, zgadywaniu i zbierania łaski, co pozwala im na redukcję strat wynikających z losowości lub jej profitów. No cóż, jak to wyjdzie w praktyce, będziemy mogli się przekonać za tydzień
- prz22
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 23:12
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Rozumiem;)Backero pisze:Będą losowi i takie jest założenie. Ta mechanika jest trochę oparta na kontroli ryzyka, zgadywaniu i zbierania łaski, co pozwala im na redukcję strat wynikających z losowości lub jej profitów. No cóż, jak to wyjdzie w praktyce, będziemy mogli się przekonać za tydzień
Ciekawe jak to wyjdzie w praktyce.. Trochę się boję, że ciężko zaplanować sobie ciąg akcji, gdy nie wiadomo co przyniosą konkretne modlitwy. Brzmi to trochę jak taktyczny spontan z akcji na akcję
Osobiście poczekam na opinie najpierw;)
Coraz mocniej wkręcam się w świat gier planszowych, ale od zawsze i na zawsze największą pasją pozostanie muzyka;)
- Backero
- Posty: 394
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 87 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Mi się wydaje, że najskuteczniejszą taktyką będzie najpierw pozyskanie dla danej rundy żetonów łaski, potem możliwie jak najwięcej akcji Modlitw i dopiero po pozbyciu się "niepewnych" zagrań analiza tego co nam zostało. Ale czy będzie się dało tak zrobić? Sam Trzewik przyznał, że fani planowania i bezpośredniej kontroli nad swoją cywilizacją mogą nie nacieszyć się Aztekami. Jedno jest pewne: każdej modlitwie na pewno będą towarzyszyć emocje.
Na liście komponentów znajduje się także 9 żetonów Posągu (po 3 w trzech zestawach). Zastanawiam się co to takiego. Czyżby element mechaniki Wielkich Świątyń?
Na liście komponentów znajduje się także 9 żetonów Posągu (po 3 w trzech zestawach). Zastanawiam się co to takiego. Czyżby element mechaniki Wielkich Świątyń?
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Deckbuilding do kitu, ponieważ bardzo restrykcyjnie opiera się na "wymień karty z jednego dodatku na karty z drugiego dodatku, w takiej samej ilości". I to jeszcze w środowisku, gdzie nie wszystkie karty mają nawet oznaczenia, z jakiego dodatku pochodzą (patrzenie na jakieś maciupkie EGI003 pomijam, bo to jest absurd, nie będę się uczył granic numerków na pamięć). Obsługa tego jest bardzo upierdliwa. Ktoś ewidentnie nie miał pomysłu co z tą grą zrobić. Jako podstawka działa super, kolejne dodatki też powinny zostać wydawane tylko jako frakcje i tyle. Cały ten deckbuilding i dodatkowe karty w takim wydaniu to jest o kant dupy potłuc. Dlaczego?Backero pisze:No dobra, ale w jakim sensie? Może jeśli graczom nie podoba się obecny system budowania talii lub przygotowania rozgrywki turniejowej, to wspólnie można jakiś lepszy opracować i zaproponować osobiście w tym mi nic nie przeszkadza, bo ostatnia zmiana z talią zwykłą poszła raczej na plus, ale może nie mam wyobraźni.
Bo gry, do których wychodzą kolejne karty i które pozwalają na deckbuilding, to są gry, w których szuka się synergii między kartami. Ta karta sama w sobie robi niewiele, ale w połączeniu z tą to już całkiem dobrze, a jeszcze z tą, to już w ogóle super. Dodatkowe karty, które pojawiają się później więc służą często do tworzenia synergii lateralnych, pobocznych, coś co "uruchamia" poprzednie karty. Natomiast karty z rozszerzeń w O:NI to są po prostu zestawy mechanik, zaprojektowane w próżni. Masz tu karty takie i takie i takie, wybierz sobie jeden zestaw i wtedy będziesz korzystał z nieco innych mechanik. Taka decyzja z punktu widzenia tworzenia talii jest nieciekawa. Deckbuilding ma na celu optymalizację talii, a nie jej modyfikację pod kątem tylko różnorodności.
Tworzenie talii ad hoc do modyfikowania rozgrywki przez mieszanie mechanik to można robić, gdy:
a) talie są bardzo wyraźnie oznaczone
b) robi się to szybko i sprawnie
c) łatwo posortować przed/po grze
Dla przykładu, bardzo dobrze jest to zrealizowane w Dolinie Kupców i w Zaklinaczach. Ale to są gry nieco innego rodzaju. I już to własnie dużo mówi o tym, że w O:NI wybrano złe rozwiązanie do złej gry.
Dodatkowo w każdym kolejnym packu wychodzą karty neutralne, nie wiedzieć w ogóle po co. Skoro format otwarty nie gwarantuje dobrej zabawy (losowy dociąg, comba), to jak rozumieć dokładanie tych kart do rozszerzeń? Że wydawnictwo raczej sugeruje właśnie granie w taki chaotyczny sposób? Szkoda gadać.
- Neoptolemos
- Posty: 1973
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 192 times
- Been thanked: 866 times