Inny rewers jest, dlatego że musisz rozdzielić gildie od pozostałych pozostałych kart, aby wylosować 3 gildie i 17 pozostałych. Tak jest wygodniej.eszu pisze:Jasne, że tylko gra i jasne że nie gram z takimi ludźmi
Natomiast idąc tym tropem w ogóle można przyjąć, że każda karta może mieć inny rewers albo tasujmy je odkryte. I pewnie że z 99% osób będzie się grało równie dobrze. Ale jednak z jakiegoś powodu talie zazwyczaj mają takie same rewersy
Poza tym to taki trochę absurd w tak świetnej grze, niepotrzebna komplikacja.
7 Cudów Świata - Pojedynek - pytania i wątpliwości
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
Nie jest to IMO mocny argument. Karty bez problemu można oddzielić przy pomocy awersow. Te różne rewersy jakoś drastycznie nie przeszkadzają, niemniej jednak jest to niedopatrzenie.Danielf pisze:Inny rewers jest, dlatego że musisz rozdzielić gildie od pozostałych pozostałych kart, aby wylosować 3 gildie i 17 pozostałych. Tak jest wygodniej.eszu pisze:Jasne, że tylko gra i jasne że nie gram z takimi ludźmi
Natomiast idąc tym tropem w ogóle można przyjąć, że każda karta może mieć inny rewers albo tasujmy je odkryte. I pewnie że z 99% osób będzie się grało równie dobrze. Ale jednak z jakiegoś powodu talie zazwyczaj mają takie same rewersy
Poza tym to taki trochę absurd w tak świetnej grze, niepotrzebna komplikacja.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
Więcej pomagają, niż przeszkadzają. Mam nadzieję, że w przyszłym dodatku karty świątyń będą miały jeszcze inny rewers.
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
Gdyby to była tylko kwestia kto jak woli rozróżniać karty to nie miałoby to znaczenia według mnie, bo to w zasadzie nie ma wpływu ani na czas rozkładania gry ani na nic. To jest kwestia tego, że minimalnie bo minimalnie, ale wpływa to na grę, umożliwia oszukiwanie i niepotrzebnie ją komplikuje.BartP pisze:Też wolę rozróżniać po awersie, vide czarny rynek w dodatku do 7 Cudów Świata.
A chciałbyś klasyczną talię kart, w której rewersy części figur różnią się od pozostałych? Przecież też można po prostu nie zwracać na to uwagi a niektórym na pewno byłoby łatwiej oddzielić karty na przykład do gry w tysiącaDanielf pisze:Więcej pomagają, niż przeszkadzają. Mam nadzieję, że w przyszłym dodatku karty świątyń będą miały jeszcze inny rewers.
A tak serio to należałoby się jeszcze zastanowić czy możliwość rozróżnienia zakrytych kart gildii wśród innych po rozłożeniu była intencją autorów, bo to na grę wpływa bardzo, tyle że nie faworyzuje nikogo. Jeżeli przyjmiemy, że była, to różne rewersy są uzasadnione a problem można rozwiązać tak jak pisałem wcześniej, czyli tasując karty pod stołem i przyjmując podany w instrukcji sposób rozkładania jako zasadę a nie sugestię.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2016, 23:26 przez eszu, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
Czym innym są gry, w których trzymam karty na ręce i nikt inny ich nie widzi, a czym innym jest III epoka w 7 Cudach, gdzie wszyscy wiedzą to samo, a i tak ta wiedza, gdzie znajdują się gildie nie wiele daje.eszu pisze:A chciałbyś klasyczną talię kart, w której rewersy części figur różnią się od pozostałych? Przecież też można po prostu nie zwracać na to uwagi a niektórym na pewno byłoby łatwiej oddzielić karty na przykład do gry w tysiącaDanielf pisze:Więcej pomagają, niż przeszkadzają. Mam nadzieję, że w przyszłym dodatku karty świątyń będą miały jeszcze inny rewers.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4743
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 392 times
- Been thanked: 924 times
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
Porównanie jest o tyle nietrafne, że w klasycznych grach karcianych karty na ręce są niejawne i natychmiast po rewersie mógłbyś ocenić, co kto ma na ręce. Tutaj karty leżą na stole i są równie jawne/niejawne dla wszystkich graczy. Myślę, że był to celowy zabieg projektantów mający na celu ujawnienie, gdzie na planszy są karty Gildii (jeśli są zakryte). Nie wiesz, jaka, ale jakaś tam sobie jest. Myślę, że była to jednak przemyślana decyzja.eszu pisze:A chciałbyś klasyczną talię kart, w której rewersy części figur różnią się od pozostałych? Przecież też można po prostu nie zwracać na to uwagi a niektórym na pewno byłoby łatwiej oddzielić karty na przykład do gry w tysiąca
Sprzedam nic
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
"Nie wiele" daje, ale niewiele to już coś. Moim zdaniem daje całkiem dużo, ale nie w tym rzecz, bo to wiedza dostępna dla wszystkich graczy. Tak jak pisałem wyżej - jeżeli taka była intencja autora to trudno z tym dyskutować. Problemem jest sam moment tasowania, który według mnie powinien być w takim razie rozwiązany inaczej.Danielf pisze:Czym innym są gry, w których trzymam karty na ręce i nikt inny ich nie widzi, a czym innym jest III epoka w 7 Cudach, gdzie wszyscy wiedzą to samo, a i tak ta wiedza, gdzie znajdują się gildie nie wiele daje.eszu pisze:A chciałbyś klasyczną talię kart, w której rewersy części figur różnią się od pozostałych? Przecież też można po prostu nie zwracać na to uwagi a niektórym na pewno byłoby łatwiej oddzielić karty na przykład do gry w tysiącaDanielf pisze:Więcej pomagają, niż przeszkadzają. Mam nadzieję, że w przyszłym dodatku karty świątyń będą miały jeszcze inny rewers.
Porównanie jest mocno na wyrost, ale zupełnie nietrafne według mnie nie jest. Obojętnie czy była to decyzja przemyślana czy nie (po kilku grach tez skłaniam się do tego, że przemyślana) wszyscy zgadzamy się co do tego, że po rozłożeniu nie faworyzuje żadnego gracza, a więc nie jest to problem. Czyni to grę nieco mniej losową i może to dobrze.BartP pisze:Porównanie jest o tyle nietrafne, że w klasycznych grach karcianych karty na ręce są niejawne i natychmiast po rewersie mógłbyś ocenić, co kto ma na ręce. Tutaj karty leżą na stole i są równie jawne/niejawne dla wszystkich graczy. Myślę, że był to celowy zabieg projektantów mający na celu ujawnienie, gdzie na planszy są karty Gildii (jeśli są zakryte). Nie wiesz, jaka, ale jakaś tam sobie jest. Myślę, że była to jednak przemyślana decyzja.eszu pisze:A chciałbyś klasyczną talię kart, w której rewersy części figur różnią się od pozostałych? Przecież też można po prostu nie zwracać na to uwagi a niektórym na pewno byłoby łatwiej oddzielić karty na przykład do gry w tysiąca
Problemem jest moment tasowania i rozkładania kart, który daje możliwość pewnych manipulacji rozdającemu.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2016, 23:55 przez eszu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Nidhogg
- Posty: 1318
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 56 times
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
Problem z tasowaniem jest zawsze jak ktoś umie i chce oszukać to grając tradycyjną talią może ci rozdać karetę króli, a sobie Asów. Tu ma to troszkę ułatwione. A jeśli to taki mega problem to co za różnica potasować wszystkie karty na początku gry z nim rozłoży się cokolwiek innego (potencjalny oszust nie wie co będzie mu potrzebne) i potem ich nie ruszać? A żeby było uczciwiej to jeszcze daj drugiej osobie to przełożenia i problem znika.eszu pisze: Problemem jest moment tasowania i rozkładania kart, który daje możliwość pewnych manipulacji rozdającemu.
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
Czyli dowolną kartę z najwyższego rzędu i efekt jest jednorazowy? Nie można co rundę z niego korzystać?
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 15 sty 2014, 15:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 7 times
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
zgadza się, efekt jednorazowy/natychmiastowySt0pa pisze:Czyli dowolną kartę z najwyższego rzędu i efekt jest jednorazowy? Nie można co rundę z niego korzystać?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 paź 2016, 20:07
Brak monet u jednego z graczy
Mam pytanie. co dzieje się jeśli gracz nie posiada monet a musi zapłacić za przewagę militarną przeciwnika i za wybudowanie przez niego cudu?
Proszę o info
Blofeld14110
Proszę o info
Blofeld14110
Re: Brak monet u jednego z graczy
Płaci tyle ile może, jakby miał 1 monetę, to straciłby tę 1 monetę.
- aaxxee
- Posty: 234
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
- Kontakt:
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
Dokładnie, zbyt dosłownie potraktowałem pytanie, założyłem że ma 0 monet.
- Atamán
- Posty: 1359
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 586 times
- Been thanked: 293 times
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
A ja mam pytanie: jak to jest z graczem startowym w II i III epoce w przypadku remisu militarnego. Wg instrukcji, gdy jest na torze militarnym torze znacznik jest na neutralnym polu (remis), to następną rundę rozpoczyna gracz, który zagrał ostatnią kartę w poprzedniej epoce (nie ma wyboru, po prostu musi iść pierwszy). Natomiast na karcie pomocy jest napisane, że ten gracz, który był ostatni w poprzedniej epoce nie tyle jest pierwszy, ale wybiera, kto idzie pierwszy. To jak to powinno być?
- mat_eyo
- Posty: 5670
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 865 times
- Been thanked: 1361 times
- Kontakt:
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
Słabszy gracz wybiera, w przypadku remisu na torze militarnym to zaczyna gracz, który zagrał ostatnią kartę w poprzedniej erze.
- crsunik
- Posty: 2878
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
Czy może mi ktoś wyłożyć jak działają wrota i czy różni się ich działanie od nowego cudu? W obu przypadkach bierze się po 1 bogu z kupki każdej z mitologii wybiera tego, którego chce się zagrać i resztę odkłada na kupkę, tak?
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
W instrukcji nie ma wrót jest brama. Jak aktywujesz bramę, to odkrywasz wierzchnią kartę z każdej talli bóstw i wybierasz jedną. W przypadku Boskiego Teatru (to nazwa cudu, o który pytasz) wybierasz talię mitologii (np. egipską, czyli szarą) i odkrywasz wszystkie karty z tej talii, tu również wybierasz 1 kartę.crsunik pisze:Czy może mi ktoś wyłożyć jak działają wrota i czy różni się ich działanie od nowego cudu? W obu przypadkach bierze się po 1 bogu z kupki każdej z mitologii wybiera tego, którego chce się zagrać i resztę odkłada na kupkę, tak?
- crsunik
- Posty: 2878
- Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Been thanked: 2 times
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
W mojej instrukcji jest Gate więc wrota też się łapią ;P Dziękuję za wyjaśnienie.
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
Na BoardGameGeeku jest polska instrukcja i tam jest brama.crsunik pisze:W mojej instrukcji jest Gate więc wrota też się łapią ;P Dziękuję za wyjaśnienie.
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
Witajcie!
Jestem przed pierwszą rozgrywką w Pojedynek. Nie grałem w wersję dla wielu graczy.
Jedyne pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi odnosi się do cudów.
Instrukcja mówi, że gracze mogą wybudować ogólną liczbę max 7 cudów. Wszystko byłoby jasne gdyby losowane na początku gry cuda były "ogólnodostępne" ułożone w jednym miejscu. W podręczniku napisane jest jednak, że gracze losują po 4 cuda po czym układają je po swojej lewej stronie ( po 4). Podświadomie tworzy się bariera - te są moje, te są przeciwnika.
Czy budując cuda mam wybór spośród 8 kart dostępnych po wylosowaniu na całym stole??? To najbardziej logiczna wersja, ale chciałbym się upewnić.
Z góry dziękuję za pomoc.
Igor
Jestem przed pierwszą rozgrywką w Pojedynek. Nie grałem w wersję dla wielu graczy.
Jedyne pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi odnosi się do cudów.
Instrukcja mówi, że gracze mogą wybudować ogólną liczbę max 7 cudów. Wszystko byłoby jasne gdyby losowane na początku gry cuda były "ogólnodostępne" ułożone w jednym miejscu. W podręczniku napisane jest jednak, że gracze losują po 4 cuda po czym układają je po swojej lewej stronie ( po 4). Podświadomie tworzy się bariera - te są moje, te są przeciwnika.
Czy budując cuda mam wybór spośród 8 kart dostępnych po wylosowaniu na całym stole??? To najbardziej logiczna wersja, ale chciałbym się upewnić.
Z góry dziękuję za pomoc.
Igor
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 15 sty 2014, 15:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 7 times
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
nie, mozesz budowac tylko swoje i w sumie mozecie zbudowac tylko 7 więc ktoś nie zbuduje 1 cudu
- Olgierdd
- Posty: 1837
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 93 times
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
To nie jest podświadoma bariera, każdy gracz ma swoje oddzielne 4 cuda.
Zasada z maks 7 cudami polega na tym, że gdy jeden z graczy wybuduje jako pierwszy swoje 4, to drugi gracz może ze swoich już tylko 3.
Zasada z maks 7 cudami polega na tym, że gdy jeden z graczy wybuduje jako pierwszy swoje 4, to drugi gracz może ze swoich już tylko 3.
Re: 7 Cudów Świata - Pojedynek
Nie dostajecie cudów w sposób losowy. Na stronie 7 instrukcji jest napisane, jak należy wybrać cudy.jegor159 pisze:Jedyne pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi odnosi się do cudów.
Instrukcja mówi, że gracze mogą wybudować ogólną liczbę max 7 cudów. Wszystko byłoby jasne gdyby losowane na początku gry cuda były "ogólnodostępne" ułożone w jednym miejscu. W podręczniku napisane jest jednak, że gracze losują po 4 cuda po czym układają je po swojej lewej stronie ( po 4). Podświadomie tworzy się bariera - te są moje, te są przeciwnika.
Tak przy okazji nie przypominam sobie, aby ktoś kiedyś instrukcję nazwał podręcznikiem.
Dokładnie tak.Olgierdd pisze:To nie jest podświadoma bariera, każdy gracz ma swoje oddzielne 4 cuda.
Zasada z maks 7 cudami polega na tym, że gdy jeden z graczy wybuduje jako pierwszy swoje 4, to drugi gracz może ze swoich już tylko 3.