Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
glocked
Posty: 141
Rejestracja: 07 gru 2014, 23:22
Been thanked: 1 time

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: glocked »

Wczoraj prawie zszedłem przy tej grze... Graliśmy 14 pokoleń w 2 graczy (3,5h) aż w końcu przestałem punktować za karty tylko zacząłem płacić za asteroidy 14$ żeby skończyć grę (mimo że miałem duzo lepsze karty na ręce...) .. Oceany i tlen szybko skończyliśmy ale temperatura była w dupie a przy dochodzie 50MLN było tyle rzeczy do zrobienia w pokoleniu....

Nie wiem czy to przypadek że nikomu sie nie trafiały 'korzystne' karty podnoszące temperaturę, ale następną grę w 2 graczy gramy na pewno bez kart do produkcji na '0'... Po 2,5h straciłem fun.. zagrałem chyba z 40 kart na stół z czego 15 aktywnych ala połóz mikrob a itd..

Co mnie kompletnie zdewastowało, że graliśmy 3,5h a i tak miałem ledwo 5p przewagi nad drugim graczem.. Na 5 gier które grałem w TM (ale pierwszy raz na 2p z produkcją na 0) to była najgorsza partia i chyba szybko się ponownie TM nie pojawi na stole, bo się zerzygam na tą planszę..

W 3 graczy terraformacja idzie raczej sprawnie ..
Ostatnio zmieniony 07 lis 2016, 12:12 przez glocked, łącznie zmieniany 1 raz.
Wincenty Jan
Posty: 1862
Rejestracja: 24 cze 2015, 08:57
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Wincenty Jan »

Może lepiej nie rzygaj bo bedziesz musiał sprzątać, a i trudniej później będzie sprzedać grę.

Edit: poprawione

Grałem dwa razy na dwie osoby. Raz nam partia zajęła cztery godziny (!) następnym razem dwie.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2016, 12:12 przez Wincenty Jan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: rattkin »

:)
Ostatnio zmieniony 07 lis 2016, 12:20 przez rattkin, łącznie zmieniany 1 raz.
glocked
Posty: 141
Rejestracja: 07 gru 2014, 23:22
Been thanked: 1 time

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: glocked »

Ano tak to się kończy gdy używa się więcej angielskiego niż polskiego, pewne rzeczy umykają ;-)

Ale to nie zmienia mojego odczucia do gry <blee>
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: warlock »

Terraformacja może, że tak powiem, nadużyć gościnności na stole. Po 2,5 godziny grania też nieco tracę zapał. Ale wiele zależy od graczy. Temperaturę zawsze mogliście podnosić kasą ;). Jeśli dwóch graczy oleje ten współczynnik, to można grać i 16 godzin. :)

Może przydałby się jakiś homerule dotyczący automatyzacji wzrostu wskaźników :D? Jeśli przez ileś tam pokoleń nikt nie podniesie tlenu/temperatury, to przyroda robi to za nas (tylko wtedy nikt nie dostaje WT :>)?
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Wosho »

Jak mogła temperatura nie wzrastać, przecież to chyba najszybsze źrodło zwiększania dochodu, prod energii + ciepło, u nas zawsze temp maxuje się najszybciej z kim bym nie grał.

Btw nie uważacie że korpo z roślinkami i ciepłem są dużo łatwiejsze niż inne?
Dajemy je nowym graczom a jak nie ma nowych to je banujemy.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Veridiana »

Rozgrywka na 5 osób jakieś 3h, ale nic a nic się nie dłuży.

Kart z Jowiszami zebrałam 9 (łącznie z korporacyjną), w tym 3 punktujące na koniec gry (3x9) i jedna dająca WT w trakcie gry (1x9).

Przez pierwsze kilka partii z talia korporacyjną też długo na planszy było pustawo, ale potem człowiek zaczął to wszystko bilansować i plansza zapełnia się równomiernie od samego początku (często zaczynamy od walki o 2 nagrody: za miasta i lasy).
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: mat_eyo »

Wosho pisze:Jak mogła temperatura nie wzrastać, przecież to chyba najszybsze źrodło zwiększania dochodu, prod energii + ciepło, u nas zawsze temp maxuje się najszybciej z kim bym nie grał.

Btw nie uważacie że korpo z roślinkami i ciepłem są dużo łatwiejsze niż inne?
Dajemy je nowym graczom a jak nie ma nowych to je banujemy.
Było już dziś to pytanie, tylko nie wiedzieć dlaczego w wątku z zasadami. Nie zauważyłem jeszcze żadnego dysbalansu w korporacjach. Ecoline wygrało u mnie 2 na 4 razy na stole, z czego raz było ostatnie i to dosyć mocno. Najwięcej wygranych ma korporacja dla początkujących :P
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: AkitaInu »

Wosho pisze:Jak mogła temperatura nie wzrastać, przecież to chyba najszybsze źrodło zwiększania dochodu, prod energii + ciepło, u nas zawsze temp maxuje się najszybciej z kim bym nie grał.

Btw nie uważacie że korpo z roślinkami i ciepłem są dużo łatwiejsze niż inne?
Dajemy je nowym graczom a jak nie ma nowych to je banujemy.
U nas na 5-6 gier tylko raz temperatura podwyższana była jako ostatnio, tak się karty ułożyły ale rzeczywiście, ciepło jest bardzo łatwo uzyskać, zarówno jego produkcję jak i znaczniki więć każdy się rzuca na ciepło i temperatura osiąga threshold jako pierwsza :)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: warlock »

Btw nie uważacie że korpo z roślinkami i ciepłem są dużo łatwiejsze niż inne?
Dajemy je nowym graczom a jak nie ma nowych to je banujemy.
Korporacja z ciepłem wydaje się przegięta, a o dziwo rzadko kiedy wygrywa.

A korporacja z roślinami jest... dziwna. Rośliny to najbardziej podatny na zniszczenie zasób, dlatego gra korporacją skoncentrowaną wyłącznie na nim jest szalenie ryzykowna i często nieopłacalna (mówię tu o grze na 4 osoby). Może 1v1 przeciwnik nie nadąży z niszczeniem roślin. Ale już trzej rywale sprawią, że te rośliny polecą na śmietnik ;).

Generalnie ostatnio naszło mnie takie dziwne spostrzeżenie o braku zbalansowania pewnych kart w grze. Talia nie jest w żaden sposób modyfikowana w zależności od liczby graczy (w przeciwieństwie do np. Agricoli). I to jest moim zdaniem problem. Zacząłem się zastanawiać, na ile balans gry jest zachowany przy różnej konfiguracji graczy... Taki przykład:

Mamy kartę, która zwiększa produkcję kasy o 1 poziom za każdy symbol przestrzeni kosmicznej u rywali. Na dwie osoby ta karta jest słaba. Ale na 5 osób produkcja kasy może wzrosnąć o 15-16 poziomów. Dlaczego ta karta w ogóle nie ma "mechanizmu skalującego"? Przecież ona może być albo ultrasłaba albo ultraprzegięta.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: tomb »

Wydaje mi się, że w tej grze poszczególne elementy są świetnie policzone - wszędzie jest coś za coś.

Wczorajsza partia na dwie osoby - graliśmy dość długo, bo 14 pokoleń:
- tlen i oceany zrobione w 9-tym, głównie dzięki mojej korporacji ekologicznej - parłem do przodu, a na rękę zbierałem karty z potrzebnym wysokim tlenem (Trzoda i jakieś Zwierzęta), wiedząc, że trochę ich użyję, bo zostaniemy w tyle z temperaturą,
- dzięki stawianiu drzewek i oceanów podciągnąłem się z kasą do ponad 35, więc widząc masę kart u przeciwnika zacząłem skracać grę, wykupując jedynie karty podnoszące temperaturę, reszta kasy szła na projekt "temperaturowy" i dwa miasta (żeby wykorzystać moją puszczę),
- z racji tego, że przeciwnik ustawił się pod drogie karty jowiszowe oraz drogie karty z wystawianiem oceanów (które mu zneutralizowałem), chciał się w późnej grze przestawić na coś tańszego, ale na to brakło czasu - ja wtedy grałem już sobie wygodnie: w ostatnich 5-6 rundach kupiłem dwie karty, a i wcześniej w 2-3 rundach nie kupiłem nic, po co mi karty, skoro mój plan od nich nie zależał,
- wynik - 111 do 86 dla mnie, choć miałem zagranych 15 kart (ze 2-3 droższe od 20), a rywal prawie 30.

Czy mogłem przegrać? Moim zdaniem tak - trzeba było pójść "przeciwko mnie", samemu wykupować oceany, wystawiać je na bonusach z "zielskiem" i stawiać drzewka. Ale skoro na otwarcie rywal zostawić sobie na ręce 7 kart-grzmotów, to żal było ich nie zagrywać. Dopiero w 8-9 pokoleniu wszystko odrzucił na pieniądze, ale wtedy to już ja dyktowałem warunki.

Moim zdaniem brak taktycznej dynamiczności zgubił mojego przeciwnika. Gdybym nie wystartował od razu z planem wystawiania drzewek (co podsuwała moja korporacja) to widząc jego strategię na drogie, wysoko punktujące karty, i tak bym się starał przerzucić na szybkie granie - nie ma co się ścierać na dwa "czołgi". Za długo trwa budowanie takich młotów, a nie zawsze wychodzi.

Potwierdzić mogę za to - tak, są tacy, co w TM zamulają.

Edycja: literówki.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2016, 13:11 przez tomb, łącznie zmieniany 1 raz.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Yavi »

warlock pisze: Mamy kartę, która zwiększa produkcję kasy o 1 poziom za każdy symbol przestrzeni kosmicznej u rywali. Na dwie osoby ta karta jest słaba. Ale na 5 osób produkcja kasy może wzrosnąć o 15-16 poziomów. Dlaczego ta karta w ogóle nie ma "mechanizmu skalującego"? Przecież ona może być albo ultrasłaba albo ultraprzegięta.
Mając w grze kogoś, kto inwestuje w te znaczniki faktycznie można się obłowić. Z drugiej strony w grze wieloosobowej, jak sam pisałeś, kilka osób może zmówić się przeciwko jednej i obniżać jej produkcję. Również inne karty z wymaganiami łatwiej zagrywać przy kilku osobach, niż grając 1 na 1 (nie zawsze przeciwnik ma np. produkcję tytanu, którą można by obniżyć), więc każdy ma szansę na większy rozwój. Graliśmy w Terraformację sporo, w różnym gronie i nie zauważyłem braku balansu. Jasne, są karty silniejsze i słabsze, ale nie ma wg mnie przegiętych.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: tomb »

warlock pisze: Mamy kartę, która zwiększa produkcję kasy o 1 poziom za każdy symbol przestrzeni kosmicznej u rywali. Na dwie osoby ta karta jest słaba. Ale na 5 osób produkcja kasy może wzrosnąć o 15-16 poziomów. Dlaczego ta karta w ogóle nie ma "mechanizmu skalującego"? Przecież ona może być albo ultrasłaba albo ultraprzegięta.
Ta gra trwa tyle samo bez względu na liczbę graczy. Karta, o której piszesz, w grze na dwóch da mniej, ale efekt będzie trwał dłużej, a w grze na czterech da więcej, ale efekt będzie trwał krócej (w uproszczeniu).
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: warlock »

ale nie ma wg mnie przegiętych.
Ta jedna strasznie rzuciła mi się w oczy, bo taki boost produkcyjny jest po prostu niespotykany i nie jest niczym ograniczony (a sama karta nie jest super droga z tego co pamiętam). Zdaję sobie sprawę, że ta karta jest potężna dopiero w późniejszych fazach, gdzie ten bonus produkcyjny nie będzie aż tak ważny (bo nie zdążymy się nim nacieszyć). Ale nagroda bankiera wyciągnięta "z kapelusza" jest prawie gwarantowana...
Arek B
Posty: 68
Rejestracja: 12 kwie 2016, 13:56
Been thanked: 1 time

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Arek B »

dość długie macie te partie w TM. Ja w 2 graczy srednio partia 1h 35m z zaawansowanymi kartami, 1h 45m z draftem, przerażają mnie te czasy po 3h na dwie osoby. Ostatnio w 4 zagraliśmy w 1h 30min (ale z produkcja na 1) z zawansowanymi w 4 i z draftem 3h max :)
A gra mega :)
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Yavi »

warlock pisze:
ale nie ma wg mnie przegiętych.
Ta jedna strasznie rzuciła mi się w oczy, bo taki boost produkcyjny jest po prostu niespotykany i nie jest niczym ograniczony (a sama karta nie jest super droga z tego co pamiętam). Zdaję sobie sprawę, że ta karta jest potężna dopiero w późniejszych fazach, gdzie ten bonus produkcyjny nie będzie aż tak ważny (bo nie zdążymy się nim nacieszyć). Ale nagroda bankiera wyciągnięta "z kapelusza" jest prawie gwarantowana...
Oj nie zawsze gwarantuje bankiera, zdarzały się nam już przypadki, że ktoś miał kilkadziesiąt produkcji kasy i nie dało się go dogonić pod tym względem.
Z mocnych kart lubię bardzo tę, która daje punkty za znaczniki nauki :).
glocked
Posty: 141
Rejestracja: 07 gru 2014, 23:22
Been thanked: 1 time

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: glocked »

Moim zdaniem gra wymaga 'ogrania', bo faktycznie mocno skupiając się na głownym celu gry - terraformacji marsa a nie klepaniu bezsensownie punktów(jak w każdym eurosie) można szybko skończyć grę i przeważnie wygrać. Ale, jeżeli przeciwnikowi nie aż tak mocno zależy na terraformacji i gra 50% na terraformacjęi 50% na punkty - to jestes w dupie.

Idealna sytuacja gdy przeciwnik zbiera karty buduje kombosy, zbiera mikroby itd a Ty tylko walisz kometami i punktujesz za terraforming... Gra się kończy zanim jego silnik się odpali.. Ale jak nie zbudujesz żadnego silnika a przeciwnik zdaży już uruchomić i podbierze Ci pkt z terraformacji to jego ostatnie tury będa trwały dwa razy dłużej niż Twoje...

Jakiś homerule a'la gra trwa 10 pokoleń - jak nie uda się skończyć terraformacji to oboje przegrywacie i ch.... mógłby rozwiązać problem..

Ale tak jak pisałem - w 3 graczy terraformacja nie była problemem, gra skończyła się w 1,5h i każdy miał po 4-5 obszarów zielenii na marsie. W 2 graczy spróbuję produkcję na 1 i bez kart 'zaawansowanych'.
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Tomzaq »

glocked pisze:Moim zdaniem gra wymaga 'ogrania', bo faktycznie mocno skupiając się na głownym celu gry - terraformacji marsa a nie klepaniu bezsensownie punktów(jak w każdym eurosie) można szybko skończyć grę i przeważnie wygrać. Ale, jeżeli przeciwnikowi nie aż tak mocno zależy na terraformacji i gra 50% na terraformacjęi 50% na punkty - to jestes w dupie.

Idealna sytuacja gdy przeciwnik zbiera karty buduje kombosy, zbiera mikroby itd a Ty tylko walisz kometami i punktujesz za terraforming... Gra się kończy zanim jego silnik się odpali.. Ale jak nie zbudujesz żadnego silnika a przeciwnik zdaży już uruchomić i podbierze Ci pkt z terraformacji to jego ostatnie tury będa trwały dwa razy dłużej niż Twoje...

Jakiś homerule a'la gra trwa 10 pokoleń - jak nie uda się skończyć terraformacji to oboje przegrywacie i ch.... mógłby rozwiązać problem..

Ale tak jak pisałem - w 3 graczy terraformacja nie była problemem, gra skończyła się w 1,5h i każdy miał po 4-5 obszarów zielenii na marsie. W 2 graczy spróbuję produkcję na 1 i bez kart 'zaawansowanych'.
Tak narzekasz, że dziwi mnie Twoja 9 na BGG. I nie przeklinaj, proszę. Nie jesteś bod budką z piwem.
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: Bea »

Jak zazwyczaj gracie i jak wolicie grać : z produkcją ustawioną na 0 czy 1?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: mat_eyo »

Bea pisze:Jak zazwyczaj gracie i jak wolicie grać : z produkcją ustawioną na 0 czy 1?
Zdecydowanie na 1. Szkoda trochę tych fajnych kart z EK, ale rytm gry przy produkcji 1 jest dużo lepszy jak dla mnie.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4130
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: tomb »

EK i start na 0, bo mi się kart rozdzielać nie chce, ale partie bez EK i startem na 1 były bardzo dynamiczne i na pewno będę wracał do tego ustawienia.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: mat_eyo »

tomb pisze:EK i start na 0, bo mi się kart rozdzielać nie chce, ale partie bez EK i startem na 1 były bardzo dynamiczne i na pewno będę wracał do tego ustawienia.
Kup drugi egzemplarz i w nim trzymaj karty rozdzielone :D widziałem na forum używki po 80 zł swojego czasu ;)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: warlock »

Nie ma opcji żebym wrócił do TM bez ery korporacyjnej. Co z tego, że gra jest dynamiczniejsza, skoro:

a) najciekawsze karty zostają w pudle
b) produkcja na 1 pozwala na to, by "każdy zrobił coś w dowolnej dziedzinie". Znika element strategicznego wyścigu o podbicie produkcji o nawet jeden marny punkcik. Dostajemy "nudnego gotowca".

Gra jest dłuższa, to fakt. Ale wolę nie siadać do TM w ogóle niż grać bez ery korporacyjnej ;).
mr_pepeush
Posty: 110
Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times
Been thanked: 28 times

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: mr_pepeush »

Pytanie z kategorii "chyba nie potrafię czytać" - nie bijcie.
W trakcie gry pojawiła się rozkmina nad ikonami na planszy - chodzi mi o te, które są nadrukowane na hexach planszy. Zapytany o to co robią odpowiedziałem, ale nie potrafiłem znaleźć tego w instrukcji. Mianowicie - co oznaczają ikonki roślinności/karta/stal/tytan? To zwiększa poziom produkcji, czy też daje nam jednorazowo zasoby (np. stawiam miasto lub teren zielony na hexie z dwoma ikonkami roślinności i dostaję w zamian dwie rośliny, które dodaję do zasobów).
Wydaje się oczywiste (bo piktogramy są inne dla produkcji, a inne dla bezpośredniego uzyskania konkretnego zasobu), ale podważono mi "sensowność" takiego zyskiwania zasobów (buduję miasto i dostaję za to stal? płacę roślinami za postawienie terenu zielonego i zwracają mi rośliny?). Bardziej sensowne wydawało się jednak zwiększenie produkcji (w wybudowanym mieście ruszy produkcja stali, a dzięki terenom zielonym zyskam kolejne sadzonki roślin).

Tak, wiem, można sobie życie skomplikować :P
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 784 times
Been thanked: 1226 times
Kontakt:

Re: Terraformacja Marsa (Rebel)

Post autor: mat_eyo »

Po pierwsze nie ten temat. Po drugie nagrody z planszy to jednostki danego zasobu. Gdyby to była produkcja to nie opłacałoby się robić nic innego :D no i jak byś chciał sobie zwiększyć produkcję kart? :P
ODPOWIEDZ