Tak tylko przypomnę pytanie może jednak ktoś zna odpowiedźNidhogg pisze:Ja mam pytanie do trybu dwu osobowego z barbarzyńcami.
Sytuacja:
Gracz A płaci barbarzyńcą i przenosi legion do prowincji przeciwnika gdzie są tylko 2 karawany (brak legionów i fortecy) łupi sobie jedną karawanę (wszakże barbarzyńcy tylko to potrafią).
Gracz B nie wprowadził na okupowaną przez barbarzyńców prowincje legionów (nie miał/ wykonywał pierwszy ruch/ nie chciał).
Co się dzieje w następnej rundzie z barbarzyńcami jeśli gracz B nadal nie wprowadzi tam legionów? Czy barbarzyńcy splądrują drugą karawanę ? jeśli tak to czy ktoś dostanie zasoby i kiedy do tego dojdzie?
Czy Gracz A może zapłacić temu barbarzyńcy który jest na teranie wroga by splądrował dla niego karawanę ? Pytam bo w zasadach jest że barbarzyńcą można zapłacić by ich ruszyć a tu w sumie byłby w tej samej prowincji, a powiedzmy jest to jedyny barbarzyńca który ma "w zasięgu" tą prowincję.
Mare Nostrum: Empires - pytania i wątpliwości
- Nidhogg
- Posty: 1318
- Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
- Lokalizacja: Romb Kujawski
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 56 times
Re: Mare Nostrum: Empires
Re: Mare Nostrum: Empires
Odpowiedź jest prosta... W instrukcji jest błąd Barbarzyńcom można zapłacić, aby ich "aktywować" w fazie ruchu.
Więc tak, w kolejnej turze gracz A może zapłacić barbarianom i złupić drug a karawanę. Jak tego nie zrobi - rozbiją sobie w danej prowincji obozowiska i tyle... Choć można wprowadzić homerule prosty - barbariany jak są we wrogiej prowicncji (czyli dowolnego gracza) i nikt ich nie aktywuje tam - zaczynają przejmować kontrolę (w zasadzie usuwać znacznik kontroli gracza, bo swoich nie mają).
Więc tak, w kolejnej turze gracz A może zapłacić barbarianom i złupić drug a karawanę. Jak tego nie zrobi - rozbiją sobie w danej prowincji obozowiska i tyle... Choć można wprowadzić homerule prosty - barbariany jak są we wrogiej prowicncji (czyli dowolnego gracza) i nikt ich nie aktywuje tam - zaczynają przejmować kontrolę (w zasadzie usuwać znacznik kontroli gracza, bo swoich nie mają).
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- aaxxee
- Posty: 234
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
- Kontakt:
Re: Mare Nostrum: Empires
Witam, pytanie do Atlasa. Handel 2 osobowy, Co robimy z pozostałymi po handlu żetonami?
- rwieczor84
- Posty: 46
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 13:41
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mare Nostrum: Empires
Z którymi zetonami? Z tymi które wzieliscie od siebie? Czy z tymi które zostały niewymienione?aaxxee pisze:Witam, pytanie do Atlasa. Handel 2 osobowy, Co robimy z pozostałymi po handlu żetonami?
- aaxxee
- Posty: 234
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
- Kontakt:
Re: Mare Nostrum: Empires
Z tymi niewymienionymi w instrukcji jest to niejasno wyjaśnione: Zostawiamy i uzupełniamy do 3.
Re: Mare Nostrum: Empires
Zostawiamy i uzupełniamy do 3. Dokładnie to z nimi robimy ;Paaxxee pisze:Z tymi niewymienionymi w instrukcji jest to niejasno wyjaśnione: Zostawiamy i uzupełniamy do 3.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Chaaber
- Posty: 1055
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Mare Nostrum: Empires
Ktoś stoi w twojej dzielnicy i poprzedniej rundzie, ale w tej rundzie załączasz Zeusa i musi się wycofać bo macie pokój. Jak nie ma drogi do wycofania, bo ma statki zniszczone, to co robi? Rozbija pokojowy obóz, czy jednostka idzie w drzazgi?
Re: Mare Nostrum: Empires
Jednostka wraca do stolicy właściciela tego legionu. Nie pytaj którędy idą, może nawet wpław płyną ;PChaaber pisze:Ktoś stoi w twojej dzielnicy i poprzedniej rundzie, ale w tej rundzie załączasz Zeusa i musi się wycofać bo macie pokój. Jak nie ma drogi do wycofania, bo ma statki zniszczone, to co robi? Rozbija pokojowy obóz, czy jednostka idzie w drzazgi?
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- aaxxee
- Posty: 234
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
- Kontakt:
Re: Mare Nostrum: Empires
Czyli dokładamy 3 nowe do tych pozostałych? Więc ich liczba z tury na turę rośnie. Nie grałem jeszcze w grę pytam teoretycznie. Wydaje mi się że po handlu zawsze zostaną 3 żetony. Jeśli gracze wymieniają się w między sobą to tamte 3 są nie ruszane. Jeśli bierze się coś z puli to przeciwnik musi uzupełnić więc nadal są 3. Pojęcie uzupełniamy do 3 jest niejasne dla mnie w tym momencie.misioooo pisze:Zostawiamy i uzupełniamy do 3. Dokładnie to z nimi robimy ;Paaxxee pisze:Z tymi niewymienionymi w instrukcji jest to niejasno wyjaśnione: Zostawiamy i uzupełniamy do 3.
Re: Mare Nostrum: Empires
aaxxee nie! Zostawiamy te co zostały i uzupełniamy do 3.aaxxee pisze:Czyli dokładamy 3 nowe do tych pozostałych? Więc ich liczba z tury na turę rośnie. Nie grałem jeszcze w grę pytam teoretycznie. Wydaje mi się że po handlu zawsze zostaną 3 żetony. Jeśli gracze wymieniają się w między sobą to tamte 3 są nie ruszane. Jeśli bierze się coś z puli to przeciwnik musi uzupełnić więc nadal są 3. Pojęcie uzupełniamy do 3 jest niejasne dla mnie w tym momencie.misioooo pisze:Zostawiamy i uzupełniamy do 3. Dokładnie to z nimi robimy ;Paaxxee pisze:Z tymi niewymienionymi w instrukcji jest to niejasno wyjaśnione: Zostawiamy i uzupełniamy do 3.
Czyli jak zostały dwa, to po prostu dokładasz jeden. Uzupełniasz do 3, nie dodajesz 3.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- aaxxee
- Posty: 234
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
- Kontakt:
Re: Mare Nostrum: Empires
OK. Kurde ale jak mogą zostać dwa? Podasz przykład bo już zgłupiałem. Zawsze gdy weźmiesz żeton z puli, przeciwnik musi oddać do puli swój żeton.
PS.
Doczytałem instrukcję przeciwnik odrzuca do puli wszystkich znaczników, nie do puli znaczników handlu zagranicznego. Teraz wszystko jasne.
PS.
Doczytałem instrukcję przeciwnik odrzuca do puli wszystkich znaczników, nie do puli znaczników handlu zagranicznego. Teraz wszystko jasne.
Ostatnio zmieniony 22 lis 2016, 15:01 przez aaxxee, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Mare Nostrum: Empires
Normalnie. Czytałeś tę instrukcję?
Nie ma ograniczenia, że nie wolno 2x z rzędu brać... Czyli mamy gracza A i B.
A bierze jeden zagraniczny (zostały 2) -> B odrzuca jeden ze swoich.
B bierze od A, A bierze od B. B bierze od A, A bierze od B...
Zresztą to nie ma znaczenia czy mogą zostać 3/2/1/0... Uzupełniasz do 3 i tyle. Jak zostały 3 - nic nie robisz. Jak zostały 2 dorzucasz 1. Jak został 1 - dorzucasz 2. Jak nic nie zostało - dorzucasz 3.
Inaczej - w każdej fazie handlu surowców zagranicznych ma być 3.
aaxxee - po co szukasz dziury w całym? Uzupełniasz do 3 i tyle. Ciesz się grą i zabawą świetną, a nie analizuj czy jest możliwe to czy tamto ;P
Nie ma ograniczenia, że nie wolno 2x z rzędu brać... Czyli mamy gracza A i B.
A bierze jeden zagraniczny (zostały 2) -> B odrzuca jeden ze swoich.
B bierze od A, A bierze od B. B bierze od A, A bierze od B...
Zresztą to nie ma znaczenia czy mogą zostać 3/2/1/0... Uzupełniasz do 3 i tyle. Jak zostały 3 - nic nie robisz. Jak zostały 2 dorzucasz 1. Jak został 1 - dorzucasz 2. Jak nic nie zostało - dorzucasz 3.
Inaczej - w każdej fazie handlu surowców zagranicznych ma być 3.
aaxxee - po co szukasz dziury w całym? Uzupełniasz do 3 i tyle. Ciesz się grą i zabawą świetną, a nie analizuj czy jest możliwe to czy tamto ;P
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- aaxxee
- Posty: 234
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 19 times
- Kontakt:
Re: Mare Nostrum: Empires
Sprawdziłem w instrukcji. Zinterpretowałem pulę żetonów jako pulę żetonów handlu zagranicznego. Nie szukam dziury w całym, z mojej błędnej interpretacji wynikało że nigdy nie uzupełnię żetonów bo zawsze będę miał 3. Stąd pojawiło się moje pytanie.
- Lothrain
- Posty: 3420
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Mare Nostrum: Empires
Jak najbardziej możesz.Arius pisze:Jeśli zbuduję triremy w fazie budowy, to kładę je w prowincji przylegającej do morza.
Czy w tej samej turze mogę już z nich korzystać w fazie ruchu i walki?
Re: Mare Nostrum: Empires
Pociągnijmy wątek fortec... Są traktowane jak "jednostki"?
Głównie chodzi mi o działanie Ramzesa i Nabuchodonozora.
Mając ich dwóch:
Przeciwnik atakuje fortecę. My z automatu zadajemy 2 obrażenia (1 z fortecy, drugie z Nabuchodonozora) i jeszcze rzucamy kością?
EDIT: Ok, według BGG Ramzes działa z fortecą, więc z Nabuchodonozorem będzie tak samo. Coś mi się zdaje, że właśnie znalazłem OP combo.
Głównie chodzi mi o działanie Ramzesa i Nabuchodonozora.
Mając ich dwóch:
Przeciwnik atakuje fortecę. My z automatu zadajemy 2 obrażenia (1 z fortecy, drugie z Nabuchodonozora) i jeszcze rzucamy kością?
EDIT: Ok, według BGG Ramzes działa z fortecą, więc z Nabuchodonozorem będzie tak samo. Coś mi się zdaje, że właśnie znalazłem OP combo.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2016, 11:53 przez Błysk, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Mare Nostrum: Empires
Ja jeszcze poproszę o dokładniejsze rozpisanie statków.Lothrain pisze:Jak najbardziej możesz.Arius pisze:Jeśli zbuduję triremy w fazie budowy, to kładę je w prowincji przylegającej do morza.
Czy w tej samej turze mogę już z nich korzystać w fazie ruchu i walki?
W fazie budowy stawiam ją w prowincji przybrzeżnej.
W fazie ruchu przesuwam ją na morze i to jest liczone jako jeden jej ruch?
Czyli więcej nie mogę jej przesunąć, ale uczestniczy już ona w transporcie jednostek?
- AkitaInu
- Posty: 4111
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 32 times
Re: Mare Nostrum: Empires
Statek po zbudowaniu stawiasz na przyległym polu wody i tyle A potem możesz się nim normalnie ruszać w fazie ruchuArius pisze:Ja jeszcze poproszę o dokładniejsze rozpisanie statków.Lothrain pisze:Jak najbardziej możesz.Arius pisze:Jeśli zbuduję triremy w fazie budowy, to kładę je w prowincji przylegającej do morza.
Czy w tej samej turze mogę już z nich korzystać w fazie ruchu i walki?
W fazie budowy stawiam ją w prowincji przybrzeżnej.
W fazie ruchu przesuwam ją na morze i to jest liczone jako jeden jej ruch?
Czyli więcej nie mogę jej przesunąć, ale uczestniczy już ona w transporcie jednostek?
Re: Mare Nostrum: Empires
Czyli podsumowując: jeśli wybuduję 2 statki, to lądują na polu wody. Następnie w fazie ruchu jeden z nich przesuwam pole dalej i np. wtedy moje legiony mogą się przenieść na prowincje oddalone o 2 obszary wodne?AkitaInu pisze: Statek po zbudowaniu stawiasz na przyległym polu wody i tyle A potem możesz się nim normalnie ruszać w fazie ruchu
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44
Re: Mare Nostrum: Empires
Przeciez przy fortecy nie rzucamy koscia (zakladam ze bez jednostki na tym samym polu), wiec na logike Nabuchodonozor i Ramzes nie daja nic (tak samo jak Perykles przy fortecy)... Przynajmniej dotychczas tak gralismy zawsze i wydaje sie to logiczne dla nas w ten sposob...Błysk pisze:Pociągnijmy wątek fortec... Są traktowane jak "jednostki"?
Głównie chodzi mi o działanie Ramzesa i Nabuchodonozora.
Mając ich dwóch:
Przeciwnik atakuje fortecę. My z automatu zadajemy 2 obrażenia (1 z fortecy, drugie z Nabuchodonozora) i jeszcze rzucamy kością?
EDIT: Ok, według BGG Ramzes działa z fortecą, więc z Nabuchodonozorem będzie tak samo. Coś mi się zdaje, że właśnie znalazłem OP combo.
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44
Re: Mare Nostrum: Empires
Ok. Czyli moj blad...
No i Perykles czy Cezar nie do konca w takim razie wymaga falangi/legionu, bo tutaj tez dojdzie +2/+1 do Ramzesowej kosci (oni dodaja do kazdej kosci w koncu).
Coz, chyba zostaniemy w takim razie w naszej "wersji". Inaczej w polaczeniu z mozliwoscia budowy zawsze w prowincji stolecznej takie kombo powoduje brak oplacalnosci ataku na nie. W pierwszej rundzie ataku tracisz minimum 2 (Perykles broniacy sie 3) jednostki, po czym w drugiej rundzie na nowo forteca i jesli lider militarny pusci nas "przodem" to znow przynajmniej 2 jednostki wyciete :O
No i Perykles czy Cezar nie do konca w takim razie wymaga falangi/legionu, bo tutaj tez dojdzie +2/+1 do Ramzesowej kosci (oni dodaja do kazdej kosci w koncu).
Coz, chyba zostaniemy w takim razie w naszej "wersji". Inaczej w polaczeniu z mozliwoscia budowy zawsze w prowincji stolecznej takie kombo powoduje brak oplacalnosci ataku na nie. W pierwszej rundzie ataku tracisz minimum 2 (Perykles broniacy sie 3) jednostki, po czym w drugiej rundzie na nowo forteca i jesli lider militarny pusci nas "przodem" to znow przynajmniej 2 jednostki wyciete :O
Re: Mare Nostrum: Empires
swiety_1984 pisze:Ok. Czyli moj blad...
No i Perykles czy Cezar nie do konca w takim razie wymaga falangi/legionu, bo tutaj tez dojdzie +2/+1 do Ramzesowej kosci (oni dodaja do kazdej kosci w koncu).
Coz, chyba zostaniemy w takim razie w naszej "wersji". Inaczej w polaczeniu z mozliwoscia budowy zawsze w prowincji stolecznej takie kombo powoduje brak oplacalnosci ataku na nie. W pierwszej rundzie ataku tracisz minimum 2 (Perykles broniacy sie 3) jednostki, po czym w drugiej rundzie na nowo forteca i jesli lider militarny pusci nas "przodem" to znow przynajmniej 2 jednostki wyciete :O
Nie, Perykles nie dodaje do dodatkowych kości (od Ramzesa), bo to nie kości legionu