Cry Havoc - pytania i wątpliwości
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 309 times
- Been thanked: 525 times
Re: Cry Havoc
Zastanawiam się, czy nie będzie problemu z tym, że któryś wybór będzie zależał od wyboru przeciwnika, w szczególności przy kontroli regionu.
Ale pewnie trzeba będzie na 1, 2, 3 wskazać jednocześnie strefę i tyle.
Dzięki za odpowiedź.
Ale pewnie trzeba będzie na 1, 2, 3 wskazać jednocześnie strefę i tyle.
Dzięki za odpowiedź.
- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: Cry Havoc
hmm
a nie było tak, że ten po lewej czyli atakujący pierwszy stawia swoich ludków?
i potem już nie ma, że coś zmieniamy w zależności od tego co zrobi obrońca
a nie było tak, że ten po lewej czyli atakujący pierwszy stawia swoich ludków?
i potem już nie ma, że coś zmieniamy w zależności od tego co zrobi obrońca
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 309 times
- Been thanked: 525 times
Re: Cry Havoc
Chodzi mi o szczególną sytuację po zagraniu karty bodaj Pielgrzymów, która mówi, że rozpatrujemy fazy bitwy w odwrotnej kolejności.
Czyli najpierw wyniszczenie, później jeńcy, a następnie kontrola nad regionem.
Wówczas kolejność wskazywania jednostek ma znaczenie.
Czyli najpierw wyniszczenie, później jeńcy, a następnie kontrola nad regionem.
Wówczas kolejność wskazywania jednostek ma znaczenie.
Re: Cry Havoc
kaszkiet ja nie widzę problemu. Zasady są jasne - najpierw swoje ludki wstawia atakujący. Potem obrońca. Potem jest zagrywanie kart (jak już ludki masz wstawione). Karta, o której piszesz po prostu zmienia kolejność sprawdzania pól na polu bitwy. Najpierw atakujący wskazuje cele dla wyniszczenia, potem obrońca. Ja tak rozumiem te zasady jako że cała bitwa wygląda właśnie tak (atakujący -> obrońca; atak -> obrona...)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- kaszkiet
- Posty: 2807
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 309 times
- Been thanked: 525 times
Re: Cry Havoc
Ojeny, do FAQ wystarczyło zajrzeć
Dzięki za odpowiedzi.
NOWE PRIORYTETY: Rozpatrz Cele Bitwy
w odwrotnej kolejności, poczynając od
Wyniszczenia.
Kiedy kolejność Celów Bitwy zostanie
odwrócona na skutek działania kart Taktyki,
Wyniszczenie przebiega następująco:
• Agresor deklaruje, które Oddziały zabija.
• Obrońca deklaruje, które Oddziały zabija.
• Zniszczenie Oddziałów po obu stronach
konfliktu należy rozpatrzyć jednocześnie.
• Żeton Artylerii rozpatrywany jest na końcu.
Dzięki za odpowiedzi.
NOWE PRIORYTETY: Rozpatrz Cele Bitwy
w odwrotnej kolejności, poczynając od
Wyniszczenia.
Kiedy kolejność Celów Bitwy zostanie
odwrócona na skutek działania kart Taktyki,
Wyniszczenie przebiega następująco:
• Agresor deklaruje, które Oddziały zabija.
• Obrońca deklaruje, które Oddziały zabija.
• Zniszczenie Oddziałów po obu stronach
konfliktu należy rozpatrzyć jednocześnie.
• Żeton Artylerii rozpatrywany jest na końcu.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 gru 2016, 17:37
Re: Cry Havoc
witam
czy ludzie aktywujac strażnicę mogą położyć żeton na sąsiednim polu na którym jest żeton bitwy?
czy ludzie aktywujac strażnicę mogą położyć żeton na sąsiednim polu na którym jest żeton bitwy?
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Cry Havoc
Region bitwy jest zablokowany, jeśli nie jest napisane że można (nie pamiętam opisu strażnicy) na region bitwy to nie można - złota zasada w grze.
Re: Cry Havoc
Region bitwy jest zablokowany dla jednostek, a żeton to nie do końca jest jednostka.orzeh pisze:Region bitwy jest zablokowany, jeśli nie jest napisane że można (nie pamiętam opisu strażnicy) na region bitwy to nie można - złota zasada w grze.
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Cry Havoc
Cytat z FAQ s.4Arius pisze:Region bitwy jest zablokowany dla jednostek, a żeton to nie do końca jest jednostka.orzeh pisze:Region bitwy jest zablokowany, jeśli nie jest napisane że można (nie pamiętam opisu strażnicy) na region bitwy to nie można - złota zasada w grze.
Regiony Bitwy
Jeśli Zdolność/karta/Budowla wyraźnie
nie mówi inaczej, jej efekt nie odnosi się do
Regionu Bitwy. Regiony te należy traktować
jak „zablokowane” dla potrzeb ruchu,
żetonów itp
Re: Cry Havoc
Gdy w grze 2/3 osobowej podczas bitwy kontroluję Trogi i zagram Wsparcie Lotnicze to dokładam jednostki ze swoich rezerw (czyli pojawia się 3 rasa w bitwie), czy może dokładam jednostekę z rezerw Trogów?
Gdy w podobnej sytuacji zagram Przegrupowanie to dokładam moje jednostki ze swoich sąsiadujących regionów (czyli pojawia się 3 rasa w bitwie), czy jednostki Trogów z innych sąsiadujących regionów bitew (bo tylko na takich występują jednostki Trogów w grze 2/3 osobowej)?
Szkoda, że reguły gry muszą ustalać sami gracze (jak w tym wątku). Gra ewidentnie niedopracowana co przy cenie ponad 200pln i tak znanym wydawcy jak Portal nie powinno mieć miejsca. Żal bo ma potencjał ale przez te niedomówienia prawie niegrywalna. Połowę pomysłów na akcję/taktykę/itd. trzeba odrzucać z powodu niejasnych reguł. Pozostaje szukać rozwiązania lub ustalać własne co znacznie spowalnia grę.
Gdy w podobnej sytuacji zagram Przegrupowanie to dokładam moje jednostki ze swoich sąsiadujących regionów (czyli pojawia się 3 rasa w bitwie), czy jednostki Trogów z innych sąsiadujących regionów bitew (bo tylko na takich występują jednostki Trogów w grze 2/3 osobowej)?
Szkoda, że reguły gry muszą ustalać sami gracze (jak w tym wątku). Gra ewidentnie niedopracowana co przy cenie ponad 200pln i tak znanym wydawcy jak Portal nie powinno mieć miejsca. Żal bo ma potencjał ale przez te niedomówienia prawie niegrywalna. Połowę pomysłów na akcję/taktykę/itd. trzeba odrzucać z powodu niejasnych reguł. Pozostaje szukać rozwiązania lub ustalać własne co znacznie spowalnia grę.
Re: Cry Havoc
Dlaczego miałaby się trzecia rasa pojawić w bitwie?karghard pisze:Gdy w grze 2/3 osobowej podczas bitwy kontroluję Trogi i zagram Wsparcie Lotnicze to dokładam jednostki ze swoich rezerw (czyli pojawia się 3 rasa w bitwie), czy może dokładam jednostekę z rezerw Trogów?
Gdy w podobnej sytuacji zagram Przegrupowanie to dokładam moje jednostki ze swoich sąsiadujących regionów (czyli pojawia się 3 rasa w bitwie), czy jednostki Trogów z innych sąsiadujących regionów bitew (bo tylko na takich występują jednostki Trogów w grze 2/3 osobowej)?
Szkoda, że reguły gry muszą ustalać sami gracze (jak w tym wątku). Gra ewidentnie niedopracowana co przy cenie ponad 200pln i tak znanym wydawcy jak Portal nie powinno mieć miejsca. Żal bo ma potencjał ale przez te niedomówienia prawie niegrywalna. Połowę pomysłów na akcję/taktykę/itd. trzeba odrzucać z powodu niejasnych reguł. Pozostaje szukać rozwiązania lub ustalać własne co znacznie spowalnia grę.
Jeśli uczestniczysz w bitwie (czyli są w niej Twoje i jednego przeciwnika jednostki) i zagrasz wsparcie lotnicze to jednostki ze swoich rezerw dokładasz, czyli nadal w bitwie uczestniczą dwie rasy.
Re: Cry Havoc
Moja rasa nie uczestniczy w bitwie tylko ja jako kontrolujący Trogi. To przeciwnik walczy z Trogami.Arius pisze:Dlaczego miałaby się trzecia rasa pojawić w bitwie?karghard pisze:Gdy w grze 2/3 osobowej podczas bitwy kontroluję Trogi i zagram Wsparcie Lotnicze to dokładam jednostki ze swoich rezerw (czyli pojawia się 3 rasa w bitwie), czy może dokładam jednostekę z rezerw Trogów?
Gdy w podobnej sytuacji zagram Przegrupowanie to dokładam moje jednostki ze swoich sąsiadujących regionów (czyli pojawia się 3 rasa w bitwie), czy jednostki Trogów z innych sąsiadujących regionów bitew (bo tylko na takich występują jednostki Trogów w grze 2/3 osobowej)?
Szkoda, że reguły gry muszą ustalać sami gracze (jak w tym wątku). Gra ewidentnie niedopracowana co przy cenie ponad 200pln i tak znanym wydawcy jak Portal nie powinno mieć miejsca. Żal bo ma potencjał ale przez te niedomówienia prawie niegrywalna. Połowę pomysłów na akcję/taktykę/itd. trzeba odrzucać z powodu niejasnych reguł. Pozostaje szukać rozwiązania lub ustalać własne co znacznie spowalnia grę.
Jeśli uczestniczysz w bitwie (czyli są w niej Twoje i jednego przeciwnika jednostki) i zagrasz wsparcie lotnicze to jednostki ze swoich rezerw dokładasz, czyli nadal w bitwie uczestniczą dwie rasy.
Re: Cry Havoc
A chodzi Ci o tą sytuację:karghard pisze:Moja rasa nie uczestniczy w bitwie tylko ja jako kontrolujący Trogi. To przeciwnik walczy z Trogami.Arius pisze:Dlaczego miałaby się trzecia rasa pojawić w bitwie?karghard pisze:Gdy w grze 2/3 osobowej podczas bitwy kontroluję Trogi i zagram Wsparcie Lotnicze to dokładam jednostki ze swoich rezerw (czyli pojawia się 3 rasa w bitwie), czy może dokładam jednostekę z rezerw Trogów?
Gdy w podobnej sytuacji zagram Przegrupowanie to dokładam moje jednostki ze swoich sąsiadujących regionów (czyli pojawia się 3 rasa w bitwie), czy jednostki Trogów z innych sąsiadujących regionów bitew (bo tylko na takich występują jednostki Trogów w grze 2/3 osobowej)?
Szkoda, że reguły gry muszą ustalać sami gracze (jak w tym wątku). Gra ewidentnie niedopracowana co przy cenie ponad 200pln i tak znanym wydawcy jak Portal nie powinno mieć miejsca. Żal bo ma potencjał ale przez te niedomówienia prawie niegrywalna. Połowę pomysłów na akcję/taktykę/itd. trzeba odrzucać z powodu niejasnych reguł. Pozostaje szukać rozwiązania lub ustalać własne co znacznie spowalnia grę.
Jeśli uczestniczysz w bitwie (czyli są w niej Twoje i jednego przeciwnika jednostki) i zagrasz wsparcie lotnicze to jednostki ze swoich rezerw dokładasz, czyli nadal w bitwie uczestniczą dwie rasy.
FAQ:
“Ich karty” w grze 2-3 osobowej. W grze dla 2 i 3 graczy instrukcja informuje nas, że gracz na lewo od gracza walczącego
z Trogami kontroluje Trogów. Czytając dalej ten akapit otrzymujemy informację, że gracz kontrolujący Trogi może zagrać “ich karty”
taktyk. Co to znaczy? Skąd Trogi w grze 2-3 osobowej mają uzyskać karty taktyk? Przecież to gracz neutralny, który de facto nie bierze udziału w walce. “Ich taktyk” odnosi się tutaj do kart taktyk, które gracz kontrolujący Trogów posiada na
ręce. Tak więc gracz ten może zagrywać karty taktyk zgodnie z normalnymi zasadami bitwy, tak jakby to były karty Trogów.
Czyli kart te przenoszą jednostki trogów.
Re: Cry Havoc
Tak też zagraliśmy. Miło, że ktoś doszedł do podobnego wniosku. Fajnie by było jeszcze móc obrócić żeton hordy lub siedliska Trogów aby karta Przegrupowanie miała w takiej bitwie w imieniu Trogów większą moc (bo na początku gry wszędzie tych żetonów pełno) i można by wtedy nieźle popsuć bitwę przeciwnikowiArius pisze:A chodzi Ci o tą sytuację:karghard pisze:Moja rasa nie uczestniczy w bitwie tylko ja jako kontrolujący Trogi. To przeciwnik walczy z Trogami.Arius pisze: Dlaczego miałaby się trzecia rasa pojawić w bitwie?
Jeśli uczestniczysz w bitwie (czyli są w niej Twoje i jednego przeciwnika jednostki) i zagrasz wsparcie lotnicze to jednostki ze swoich rezerw dokładasz, czyli nadal w bitwie uczestniczą dwie rasy.
FAQ:
“Ich karty” w grze 2-3 osobowej. W grze dla 2 i 3 graczy instrukcja informuje nas, że gracz na lewo od gracza walczącego
z Trogami kontroluje Trogów. Czytając dalej ten akapit otrzymujemy informację, że gracz kontrolujący Trogi może zagrać “ich karty”
taktyk. Co to znaczy? Skąd Trogi w grze 2-3 osobowej mają uzyskać karty taktyk? Przecież to gracz neutralny, który de facto nie bierze udziału w walce. “Ich taktyk” odnosi się tutaj do kart taktyk, które gracz kontrolujący Trogów posiada na
ręce. Tak więc gracz ten może zagrywać karty taktyk zgodnie z normalnymi zasadami bitwy, tak jakby to były karty Trogów.
Czyli kart te przenoszą jednostki trogów.
-
- Posty: 1180
- Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 53 times
Re: Cry Havoc
Z tego co pamiętam, to te "ich karty" to jest po prostu złe tłumaczenie i w angielskiej wersji instrukcji było bardziej jednoznacznie. W każdym razie zagrywa się swoje karty, dobrze gracie.
Re: Cry Havoc
To, że zagrywamy swoje karty to już wiemy z FAQ. Pytanie dotyczyło kwestii jednostek. Ale spoko, już ustaliliśmy, że jak gramy naszymi kartami w imieniu Trogów to jak karta mówi "twoje jednostki" to używamy jednostek Trogów.KrzysiekL pisze:Z tego co pamiętam, to te "ich karty" to jest po prostu złe tłumaczenie i w angielskiej wersji instrukcji było bardziej jednoznacznie. W każdym razie zagrywa się swoje karty, dobrze gracie.
Re: Cry Havoc
Co się dzieje z żetonami ciężkiej artylerii i strażnicy po rozegraniu bitwy:
a) jeśli wygra się kontrolę nad regionem wracają na region razem z figurkami?
b) jeśli przegra się kontrolę nad regionem wycofują się na inny region razem z figurkami?
czy może c)
po użyciu w bitwie zawsze wracają do "rezerwy" i trzeba je ponownie gdzieś aktywować???
a) jeśli wygra się kontrolę nad regionem wracają na region razem z figurkami?
b) jeśli przegra się kontrolę nad regionem wycofują się na inny region razem z figurkami?
czy może c)
po użyciu w bitwie zawsze wracają do "rezerwy" i trzeba je ponownie gdzieś aktywować???
Re: Cry Havoc
Jeśli dobrze pamiętam to po bitwie niezależnie od rezultatu wszystkie żetony wracają do zasobów gracza (można je ponownie "kupić/zbudować").
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Cry Havoc
Pytanie odnoskie kart taktyk terenowych - co znaczy te symbole nad miejscem na talie na mapie? Czy one sie odpalaja kiedys np je zagrywam? Nie do konca rozumiem ich cel tam, jesli by sie nic nie dzialo to by ich po prostu nie bylo. Z drugiej strony - nie ma o tym slowa w instrukcji.
Re: Cry Havoc
Te symbole oznaczają rodzaj regionu w jakim można zagrać tą taktykę.
Jest zamieszczone czysto informacyjnie.
Pamiętaj, że taktyki terenowe można zagrywać tylko w bitwie, która odbywa się w regionie z tym terenem.
Taktyki rasy zaś w każdej bitwie.
Jest zamieszczone czysto informacyjnie.
Pamiętaj, że taktyki terenowe można zagrywać tylko w bitwie, która odbywa się w regionie z tym terenem.
Taktyki rasy zaś w każdej bitwie.
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Cry Havoc
No tak, to doczytalem. Chodzi mi o te symbole obok oznaczenia poszczegolnych kart terenu - przykladowo obok symbolu dzungli sa narysowane 2 ikony werbowania ludkow na swojego sztabu. Kiedy to sie odpala albo co to znaczy?
Re: Cry Havoc
Te ikony pokazują jakie symbole znajdują się na kartach ze stosu danej taktyki terenowej, dzięki temu jak mamy dobrać kartę to łatwiej zdecydować z którego stosu taktyk ją weźmiemy.Gatherey pisze:No tak, to doczytalem. Chodzi mi o te symbole obok oznaczenia poszczegolnych kart terenu - przykladowo obok symbolu dzungli sa narysowane 2 ikony werbowania ludkow na swojego sztabu. Kiedy to sie odpala albo co to znaczy?
Re: Cry Havoc
W którym miejscu w instrukcji można znaleźć informacje na ten temat?Arius pisze:Dobrze pamiętaszkarghard pisze:Jeśli dobrze pamiętam to po bitwie niezależnie od rezultatu wszystkie żetony wracają do zasobów gracza (można je ponownie "kupić/zbudować").
Rodzaje kart terenowych taktyk mają znaczenie tylko przy bitwie? Podczas wykorzystywania ich na potrzeby ruchu/rekrutacji symbole terenu nie są istotne?
Początkujący planszówkowicz prosi o wyrozumiałość :)
- orzeh
- Posty: 1281
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Cry Havoc
Takpytajnik1 pisze:
Rodzaje kart terenowych taktyk mają znaczenie tylko przy bitwie? Podczas wykorzystywania ich na potrzeby ruchu/rekrutacji symbole terenu nie są istotne?