W ruinach Wrocławia - postapokaliptyczna gra karciana.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
- Lokalizacja: Wrocław
W ruinach Wrocławia - postapokaliptyczna gra karciana.
"W ruinach Wrocławia" to gra karciana dla dwóch graczy, umiejscowiona we Wrocławiu zniszczonym przez
III WŚ. Celem gry jest posłanie dostatecznie wielu wrogich wojaków na cmentarz (i/lub do szpitala polowego).
Gra składa się z serii potyczek, na które gracze wysyłają wybranych żołnierzy, wraz z przydzielonymi im manewrami. Istotne jest dostosowanie tych wyborów do spodziewanych zagrożeń, warunków otoczenia i zamiarów przeciwnika.
W grę można zagrać (przeciwko AI) na jej oficjalnej stronie: wruinach.pl, można też na niej przeczytać instrukcję. W wirtualną wersję gry wbudowany jest system pomocy użytkownika.
Przykładowa ilustracja z gry:
Ilustracje wykonał Pan Ludwik Łukaszewski, na tej stronie można zobaczyć inne prace: http://lukaszewski.wixsite.com/ludwik
III WŚ. Celem gry jest posłanie dostatecznie wielu wrogich wojaków na cmentarz (i/lub do szpitala polowego).
Gra składa się z serii potyczek, na które gracze wysyłają wybranych żołnierzy, wraz z przydzielonymi im manewrami. Istotne jest dostosowanie tych wyborów do spodziewanych zagrożeń, warunków otoczenia i zamiarów przeciwnika.
W grę można zagrać (przeciwko AI) na jej oficjalnej stronie: wruinach.pl, można też na niej przeczytać instrukcję. W wirtualną wersję gry wbudowany jest system pomocy użytkownika.
Przykładowa ilustracja z gry:
Ilustracje wykonał Pan Ludwik Łukaszewski, na tej stronie można zobaczyć inne prace: http://lukaszewski.wixsite.com/ludwik
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2018, 07:09 przez Czarny Muflon, łącznie zmieniany 7 razy.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.
War, war never changes... Po dawnej świetności Wrocławia nie zostało już niemal nic. Stadion miejski, otoczony przez toksyczne mokradła, powoli popada w ruinę.
(źródło: gazeta.pl)
Z gmachu opery zamiast śpiewów dochodzi tylko wycie psów.
W Hali Stulecia nie odbywają się już żadne wystawy, gdyż mało kto odważa się zapuszczać w jej okolice, nie mówiąc już o wejściu do środka.
Agresywne gołębie, jak również inne ptaki, skutecznie odstraszają turystów chcących pospacerować po wrocławskim rynku.
(źródło: gazeta.pl)
Z gmachu opery zamiast śpiewów dochodzi tylko wycie psów.
W Hali Stulecia nie odbywają się już żadne wystawy, gdyż mało kto odważa się zapuszczać w jej okolice, nie mówiąc już o wejściu do środka.
Agresywne gołębie, jak również inne ptaki, skutecznie odstraszają turystów chcących pospacerować po wrocławskim rynku.
Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.
Hej,
Powiem tak,
Pomysl jakis jest....
- moj klimat;
- moje miasto;
ale
Jak to chodzi / grywalnosc - nie wiem - obczaje.
Te imiona postaci...moze lepiej jakies 'nicki' lub profesje ? Jadwiga, Bogdan - Really ?
Moze jeszcze ekipa 'szalonego Wieska I Mariana' ?
Powodzenia,
K.
Powiem tak,
Pomysl jakis jest....
- moj klimat;
- moje miasto;
ale
Jak to chodzi / grywalnosc - nie wiem - obczaje.
Te imiona postaci...moze lepiej jakies 'nicki' lub profesje ? Jadwiga, Bogdan - Really ?
Moze jeszcze ekipa 'szalonego Wieska I Mariana' ?
Powodzenia,
K.
Sorki za brak polskich znakow....
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.
Dzięki.
Pomysł na takie "tradycyjne" imiona przyszedł mi do głowy podczas gry w stalkera. Podobało mi się to, że każda postać miała własne imię, z nielicznymi wyjątkami typowe dla miejsca akcji gry. To dobrze działało na klimat, dzięki temu w większym stopniu czułem, że walczę o przetrwanie na Ukrainie (a nie w Nowej Kalifornii). Jestem przywiązany do tej koncepcji, ale jeśli dobór imion będzie przeważnie wzbudzał negatywne reakcje to wprowadzę zmiany.
Pomysł na takie "tradycyjne" imiona przyszedł mi do głowy podczas gry w stalkera. Podobało mi się to, że każda postać miała własne imię, z nielicznymi wyjątkami typowe dla miejsca akcji gry. To dobrze działało na klimat, dzięki temu w większym stopniu czułem, że walczę o przetrwanie na Ukrainie (a nie w Nowej Kalifornii). Jestem przywiązany do tej koncepcji, ale jeśli dobór imion będzie przeważnie wzbudzał negatywne reakcje to wprowadzę zmiany.
-
- Posty: 711
- Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 74 times
Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.
A może żeby nie rezygnować z imion to po prostu zrobić coś w stylu "nick" + imię (albo odwrotnie), np.: "Szalona" Iwona. Lepiej brzmi według mnie i nawet jakąś dawkę humoru może wnieść do gry. Nicki mogą być związane nawet z samym Wrocławiem, może to być coś typowego dla tego miasta, nie jestem z Wrocławia więc nie znam tamtejszych klimatów, ale ty może coś wykminisz. Taki luźny pomysł.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.
Przyznam, że niektórym postaciom (po ujrzeniu ilustracji) spontanicznie nadawałem pseudonimy w rodzaju: "Skryty Bogusław", "Cicha Dorota", "Albert, który na Einsteina nie wygląda", "Opatulona Beata" itp., ale nie myślałem o wprowadzeniu takiego rozwiązania do gry. To może uczynić grę bardziej wesołą i swojską, ale z drugiej strony istnieje też "ryzyko suchara". Dziękuję za pomysł i również pozdrawiam
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.
Nie widzę trzeciej ręki, ale jeśli naprawdę wyrasta z ciała wędrowca, to najpewniej mamy do czynienia ze skutkiem mutacji popromiennych.
Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.
Czarny Muflon pisze:Przyznam, że niektórym postaciom (po ujrzeniu ilustracji) spontanicznie nadawałem pseudonimy w rodzaju: "Skryty Bogusław", "Cicha Dorota", "Albert, który na Einsteina nie wygląda", "Opatulona Beata" itp., ale nie myślałem o wprowadzeniu takiego rozwiązania do gry. To może uczynić grę bardziej wesołą i swojską, ale z drugiej strony istnieje też "ryzyko suchara". Dziękuję za pomysł i również pozdrawiam
a nie rozważałeś np. dodanie może nie pseudonimów ale np. informacji o ich klasie/zawodzie/profesji.
Bogusław - naukowiec, Bogusław - szalony naukowiec.
Coś w ten deseń?
Może niekoniecznie w nazwie, ale w jakiejś stopce. Coś, co potrafiłoby nadać jakiegoś zarysu tej postaci.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.
Początkowo w grze każda postać miała mieć profesję (medyk, zwiadowca, naukowiec, żołnierz) i związane z nią umiejętności, ale uznałem, że to niepotrzebnie skomplikuje grę. Obecnie przyjmuje, że każda postać jest po prostu stalkerem - łączącym umiejętności walki, przetrwania i zwiadu. Mógłbym dodać nazwę profesji, ale
nie wiem czy to by pasowało, skoro postacie mające ten sam pancerz i broń mogą różnić się co najwyżej obrazkiem (spodziewałbym się pytań w rodzaju: "dlaczego postać nie umie leczyć ran, skoro jest medykiem?"). Co innego pseudonimy, które mogą być nadawane na bazie wyglądu postaci lub domniemanej cechy charakteru.
nie wiem czy to by pasowało, skoro postacie mające ten sam pancerz i broń mogą różnić się co najwyżej obrazkiem (spodziewałbym się pytań w rodzaju: "dlaczego postać nie umie leczyć ran, skoro jest medykiem?"). Co innego pseudonimy, które mogą być nadawane na bazie wyglądu postaci lub domniemanej cechy charakteru.
-
- Posty: 711
- Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 74 times
Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.
Nie zaszkodzi spróbować i zobaczyć jaki to będzie miało odbiór wśród graczy. Zmiana niewielka, a zawsze można z niej zrezygnować gdyby jednak coś nie wypaliło. Ja już sobie wyobrażam komentarze w stylu: no i znowu "Skryty Bogusław" przestrzelił mi stopę itd. itp. hehePrzyznam, że niektórym postaciom (po ujrzeniu ilustracji) spontanicznie nadawałem pseudonimy w rodzaju: "Skryty Bogusław", "Cicha Dorota", "Albert, który na Einsteina nie wygląda", "Opatulona Beata" itp., ale nie myślałem o wprowadzeniu takiego rozwiązania do gry. To może uczynić grę bardziej wesołą i swojską, ale z drugiej strony istnieje też "ryzyko suchara". Dziękuję za pomysł i również pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.
Wprowadziłem drobną zmianę do zasad gry: zamiast ciągnąć dwanaście kart postaci na początku gracze ciągną dziesięć kart i odrzucają trzy wybrane (rewersami do góry).
Ostatnio zmieniony 13 mar 2017, 06:55 przez Czarny Muflon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.
Wrzuciłem grę na serwis roll20 (rejestracja jest darmowa). Z uwagi na specyfikę serwisu (poświęconego w pierwszym rzędzie grom fabularnym), aby zagrać konieczne jest uzyskanie ode mnie, twórcy "przygody", zaproszenia (którego z miłą chęcią każdemu udzielę ).
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.
Stworzyłem oficjalną stronę gry. Można na niej zapoznać się z nowymi zasadami, a także zagrać online przeciwko AI. W grę wbudowany jest system pomocy użytkownika - w razie potrzeby gracz może uzyskać informacje o czynnościach, które powinien wykonać w danej fazie tury, a także o (prawie) każdym klikniętym elemencie. Serdecznie zapraszam
EDYTA: Poprawiłem instrukcję, teraz powinna być bardziej przejrzysta i pozbawiona dziur.
EDYTA: Poprawiłem instrukcję, teraz powinna być bardziej przejrzysta i pozbawiona dziur.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.
Recenzja prototypu na blogu "Planszówki we dwoje": http://planszowki.blogspot.com/2017/07/ ... otypu.html
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.
Na tej stronie można zagrać w najnoszą wersję gry (niestety na razie nie na urządzeniach przenośnych). W miarę pojawiania się nowych grafik będę dokładał je do gry (brakuje części postaci, żetonu manewru "walka wręcz", a nazwy pancerzy niekiedy są błędne - należy kierować się obrazkiem).
- inzkulozik
- Posty: 296
- Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 18 times
Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.
Dla mnie okropny jest layout tych kart z postaciami, może to szczegół na tym etapie.
Imiona bym wycentrował w tej górnej części, a to wszystko na dole raczej wyjustował do lewej.
Inaczej karty wyglądają jakby 1,5cm z lewej było do obcięcia, bo nawet wizerunki postaci nie są na środku kart (z wyjątkiem Hanny).
W zasadzie nie wiem co robić po pierwszym wysłaniu postaci. Sufler podaje, że brak informacji... Instrukcji nie ściągałem
Imiona bym wycentrował w tej górnej części, a to wszystko na dole raczej wyjustował do lewej.
Inaczej karty wyglądają jakby 1,5cm z lewej było do obcięcia, bo nawet wizerunki postaci nie są na środku kart (z wyjątkiem Hanny).
W zasadzie nie wiem co robić po pierwszym wysłaniu postaci. Sufler podaje, że brak informacji... Instrukcji nie ściągałem
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 kwie 2016, 07:48
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wradislavia – karciana post-apokalipsa we Wrocławiu.
@inzkulozik
Przepraszam za nieco spóźnioną odpowiedź. Dziękuję za opinię na temat grafik. Co do błędnie działającego suflera, to wprowadzałem pewne zmiany do gry (przez ostatnie kilka dni w ogóle nie działała), być może przypadkiem usunąłem podpowiedzi. Teraz powinno już być w porządku. Dodałem też tryb wieloosobowy (na razie jest brzydki, ale działa ).
Przepraszam za nieco spóźnioną odpowiedź. Dziękuję za opinię na temat grafik. Co do błędnie działającego suflera, to wprowadzałem pewne zmiany do gry (przez ostatnie kilka dni w ogóle nie działała), być może przypadkiem usunąłem podpowiedzi. Teraz powinno już być w porządku. Dodałem też tryb wieloosobowy (na razie jest brzydki, ale działa ).