Runewars (Corey Konieczka)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Lashinron
Posty: 38
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Pabianice
Has thanked: 2 times

Re: Runewars

Post autor: Lashinron »

Rocy7 pisze:Polecicie może jakąś konkretną muzykę, ścieżkę dźwiękowa do słuchania przy grze w Runewars?
Skyrim Soundtrack po prostu mnie oraz znajomym przypasował najbardziej.
http://www.youtube.com/watch?v=atM3ZhF8MVs
wis pisze:Branie elfów przez pierwszego gracza uważam za wyszukaną formę samobójstwa :) (żywność!)
Dziś grałem Elfami nie ma tragedii Pegazy jednostka Fast/Flying potrafi zdrowo namieszać.
Rocy7 pisze: taa gdyby nie weto mojej to miałbym tą grę już dawno:P, ale powiedziała stanowczo, że nie widzi jej się gra w którą gra się 4-6 h. ;/
Moja na szczęście dała się przekonać i była w niebo wzięta jak zaczęła wygrywać :wink:
Nie skomentuje jakich słów używała kiedy jej karty nie szły :lol:
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: wis »

Lashinron pisze:Dziś grałem Elfami nie ma tragedii Pegazy jednostka Fast/Flying potrafi zdrowo namieszać.
Jeden pegaz wiosny nie czyni...sam (wy)grałem kilka razy elfami, ale nie podejmuję się grać nimi z pozycji innej niż ostatni gracz. Oczywiście innym nie zabraniam :).
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Runewars

Post autor: schizofretka »

Z drugiej od końca też zazwyczaj nie ma problemu. Oczywiście zależy od ułożenia planszy.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
maciek1211
Posty: 10
Rejestracja: 12 mar 2014, 16:26

Re: Runewars

Post autor: maciek1211 »

Witam, mam zamiar kupić podstawke Runewars i chciałbym też odrazu kupić dodatek. Zastanawiam się tylko czy polska wersja podstawki będzie w pełni kompatybilna z dodatkiem, tzn. karty będą miały taki sam rewers, elementy gry będą takie same i czy karty z dodatku nie będą odnosiły się do polskich nazw z podstawki (np. Karta z dodatku będzie odnosiła się do karty "Black Bird" a w wersji polskiej będzie "Czarny Ptak" i nie będe wiedział o jaką karte chodzi).
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Runewars

Post autor: Karit »

maciek1211 pisze:Witam, mam zamiar kupić podstawke Runewars i chciałbym też odrazu kupić dodatek. Zastanawiam się tylko czy polska wersja podstawki będzie w pełni kompatybilna z dodatkiem, tzn. karty będą miały taki sam rewers, elementy gry będą takie same i czy karty z dodatku nie będą odnosiły się do polskich nazw z podstawki (np. Karta z dodatku będzie odnosiła się do karty "Black Bird" a w wersji polskiej będzie "Czarny Ptak" i nie będe wiedział o jaką karte chodzi).
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Mieszanie podstawki i dodatków w różnych językach w grach ameri(traszchowych) może być bardzo zgubne. Ja osobiście bym nie polecał i kupił albo całość po angielsku albo polska podstawkę i modlić się o dodatek od Galakty ;)
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Runewars

Post autor: schizofretka »

Powinno być ok. Druk jest wspólny, więc różnica w oddcieniach kart pomiędzy dodatkiem a podstawką nie zależy raczej od języka. Nie przypominam sobie żadnych zależności między kartami, odnoszą się one jedynie do podstawowych terminów gry - fast, flying, wizards' council, strength, agility, wisdom, rout, etc. Niemniej jednak mieszanie różnych języków jest zawsze upierdliwe, a ta gra wcale nie potrzebuje dodatku - niewiele on wnosi do rozgrywki.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
maciek1211
Posty: 10
Rejestracja: 12 mar 2014, 16:26

Re: Runewars

Post autor: maciek1211 »

Dzięki za odpowiedźi, jeszcze chciałem się spytać czy wiadomo cz FFG ma w planach wydanie kolejnych dodatków/kolejnej edycji Runewars czy raczej pozostawią graczy z tym co jest dostępne teraz?
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: wis »

Tak naprawdę nie wiadomo. Dodatek do Runeage, który jest lżejszym odpowiednikiem RW, wprowadził dwie kolejne rasy, o które gracze dobijają się już od kilku lat. Dodruk RW pokazuje, że sprzedają się kolejne egzemplarze, więc raczej nie powinni mieć problemu ze sprzedażą. Muszą tylko znaleźć "odrobinę" czasu pomiędzy trzaskaniem kart do brazyliona LCG. No ale na razie nawet nie pisnęli, żeby coś się działo. Jeszcze mają czas, żeby zapowiedzieć na gwiazdkę :).
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
klacz10
Posty: 27
Rejestracja: 07 cze 2014, 08:13
Been thanked: 5 times

Re: Runewars

Post autor: klacz10 »

Mam pytanie. Czy ktoś grał w Runwars'a z tym dodatkiem:
http://boardgamegeek.com/filepage/97222 ... -expansion ?
Awatar użytkownika
hallas
Posty: 187
Rejestracja: 09 wrz 2009, 14:06
Lokalizacja: Brodnica, Toruń

Re: Runewars

Post autor: hallas »

wis pisze:Do gry trzeba siadać ze świadomością, że atak porównywalnymi siłami oznacza 50% szans na sukces.
Czy to nie jest normalne, że dwóch w równy sposób przygotowanych zawodników ma równe szanse na wygraną, co w takim wypadku oznacza dokładnie 50% dla każdego?

Gra w inne sposoby stara się faworyzować raz atakującego (atak może wyglądać 16 vs 8 figurek) raz broniącego (armia, która wykonała atak może być bardzo narażona na kontratak + miły bonus, że remisy rozpatruje się na korzyść obrońcy) nie robi tego jednak na poziomie samej losowości ze względu na taką a nie inną metodę przeprowadzania bitew.

Zastosowanie kart zamiast kostek nie tylko utrudnia przewidywanie wyników starć w zależności od karty już użytych, ale do tego daje zupełnie inny rozkład prawdopodobieństwa niż kostki. Rzucając kostkami każdy ma możliwość łatwego obliczania szans na powodzenie. W przypadku mechanizmu z Runewars obliczenia bardzo się komplikują. Wcale nie jest tak, że masz 20% szans na pudło jednostką z heksagonem u podstawy. Taka sytuacja jest możliwa jedyne gdy Fate Cards są świeżo przetasowane, atakujesz tylko jedną jednostką heksagonalną a przeciwnik ma również same jednostki heksagonalne. W przypadku, gdy 15 kart zostało wcześniej zużytych i przy powyższym układzie sił szansa na pudło może równie dobrze wynosić 0% jak i 40%.
Rocy7 pisze:Po ostatniej partii zastawiam się czy ludzie nie mają najgorszych specjalnych zdolności jednostek. Ich najlepsza jednostka maszyna oblężnicza ma sens tylko przy zdobywaniu twierdz,
A to dlaczego? Czytam zasady i widzę, że zdolność działa niezależnie od tego czy atakujemy, czy bronimy się, nie mówiąc już o tym co jest celem ataku. Specjalna zdolność sprawia po prostu, że ta jedna maszyna oblężnicza liczy się na koniec jak trzy jednostki.
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: wis »

Nie widziałem jeszcze nikogo, kto by przeglądał discard w celu sprawdzenia, jakie ataki zeszły - sprawdzanie wyników questów/dyplomacji jest na porządku dziennym. Gdyby ktoś zaczął analizować discard pod kątem rozkładu prawdopodobieństwa dla czterech typów jednostek, to reszta graczy w tym czasie zabrałaby mu powietrze z opon :).

Karty mają tą zaletę nad kostkami, że ograniczają szanse na skrajne wyniki, zbliżając je do średniej. Oczywiście dalej bywa tak, że komuś szczęście sprzyja, a komuś nie, ale trudniej o cuda typu "wszystkie jednostki atakują z maksymalną siłą".
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
nightrunner
Posty: 131
Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
Has thanked: 3 times

Re: Runewars

Post autor: nightrunner »

Może kogoś zainteresuje - moje tłumaczenie fanowskiej frakcji Krasnoludów z Dunwarr
https://boardgamegeek.com/filepage/1147 ... -autorstwa
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: wis »

Grałeś już?
4 czy 5 osób?
Wrażenia?
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
nightrunner
Posty: 131
Rejestracja: 03 sty 2013, 10:32
Has thanked: 3 times

Re: Runewars

Post autor: nightrunner »

Niestety grałem tylko 1 vs 1 i póki co wygląda na to, że frakcja Krasnoludów jest dosyć zbalansowana, ale to jeszcze zweryfikuję gdy uda mi się zagrać w większej ilości osób. Na pewno mogę powiedzieć, że kartonowe jednostki nijak się mają do swoich plastikowych odpowiedników, ale to już kwestia wrażliwosci oka i przyzwyczajenia pewnie ;)

https://plus.google.com/u/0/photos/1134 ... 4788658604 

https://plus.google.com/u/0/photos/1134 ... 4788658604 

https://plus.google.com/u/0/photos/1134 ... 4788658604 

https://plus.google.com/u/0/photos/1134 ... 4788658604 

https://plus.google.com/u/0/photos/1134 ... 4788658604
Dreadnought
Posty: 180
Rejestracja: 01 cze 2012, 16:35

Re: Runewars

Post autor: Dreadnought »

Jakiej skali są figsy ? Są detale ? Jaka twardośc plastiku ?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Runewars

Post autor: Rocy7 »

wis pisze:Nie widziałem jeszcze nikogo, kto by przeglądał discard w celu sprawdzenia, jakie ataki zeszły - sprawdzanie wyników questów/dyplomacji jest na porządku dziennym. Gdyby ktoś zaczął analizować discard pod kątem rozkładu prawdopodobieństwa dla czterech typów jednostek, to reszta graczy w tym czasie zabrałaby mu powietrze z opon :).
Na BBG jest karta pomocy z rozpisanym prawdopodobienstwem :P
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: wis »

Znam na pamięć... :P

...ale nie sprawdzam discardu przed atakiem, żeby sprawdzić, czy "dobre" ataki już zeszły.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Runewars

Post autor: Rocy7 »

Istnieje jakiś działający wariant przyśpieszony? Ogromnie lubię ten tytuł, ale 5-6 h to za dużo dla moich kumpli.

Co sądzicie o https://boardgamegeek.com/thread/105562 ... agon-runes ?
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Runewars

Post autor: wis »

Przyznam, że zmiana długości gry do siedmiu lat mi umknęła, co więcej - chyba nie odczuwam potrzeby grania dłużej:). Natychmiastowe zwycięstwo z pierwszej edycji było dość słabe - jeśli szedłeś łeb w łeb z innymi, to o zwycięstwie mogła zadecydować inicjatywa...
Gdybym chciał przyśpieszyć grę, spróbowałbym w ten deseń:
- po 2 runy na mapę na gracza
- 5 runów wystarcza do ogłoszenia zwycięstwa (Road to Victory)
- gra trwa 4/5 lat (5 lat na 4 graczy dalej może być za długie)
- grę rozpoczyna się z pełnymi siłami początkowymi (max z wszystkich zegarów) i jednym bohaterem więcej.
- wszystkie/jedno (do przetestowania) pola sąsiadujące z homelandem są podbite.

Powinno być intensywnie :)
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Runewars

Post autor: Rocy7 »

W ile da sie ogarnac gre na 2 graczy, przy pewnym ograniu? Na ile ten wariant się sprawdza?
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Runewars

Post autor: Hiu »

W 2h we dwoch da sie to ogarnac... chyba, ze sie zamyslisz... to mozna i 3 ale wtedy to z przerwa na obiad :)
andy h
Posty: 75
Rejestracja: 16 lut 2014, 23:08
Has thanked: 1 time

Re: Runewars

Post autor: andy h »

Napiszczie ile Wam schodzi na pełną grę w 4ech?
Awatar użytkownika
Dellas
Posty: 626
Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 63 times
Been thanked: 14 times

Re: Runewars

Post autor: Dellas »

Ostatnio zeszło 6 godzin.
Subeetej
Posty: 7
Rejestracja: 28 gru 2015, 16:40

Re: Runewars

Post autor: Subeetej »

Nam schodzi do czterech godzin.
Wszystko jest w instrukcji.
Parmenides
Posty: 423
Rejestracja: 19 paź 2006, 20:11
Lokalizacja: Katowice

Re: Runewars

Post autor: Parmenides »

Dziewczyna meczy mnie ostatnio o grę w stylu Heroes of Might & Magic
Czy gra dobrze sprawdza sie na dwie osoby? Wiadomo, im więcej graczy tym ciekawiej ale czy w grze we dwoje jedna duża bitwa nie decyduje o zwycięstwie i czy występuje tu mechanizm kiedy dwie strony okopują sie czekając na ruch drugiego gracza bojąc sie zaatakować?
Czy dodatek Banners of War mocno urozmaica rozgrywkę? Wiem, ze bohaterowie odgrywają jeszcze większa role i mogą dowodzić armia tak jak w HoMM. Zastanawiam sie nad wersja PL ale na dodatek raczej nie ma co liczyć (chyba ze o czymś nie wiem) lub ang od razu z dodatkiem. A może sama podstawka w zupełności wystarczy aby cieszyć sie gra?
ODPOWIEDZ