Unlock! - seria
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Unlock! - seria
Potencjalny hit od chłopaków z Space Cowboys.
Kolejne tym razem bardziej karciane podejście do tematu "escape rooms".
System oparty jest na zagadkach gdzie rozwiązaniem są konkretne liczby prowadzące do kolejnej zagadki lub wskazówki przybliżającej do ostatecznego wyjścia.
Gracze mają oczywiście określony czas na wyjście z pokoju. Gra wspomagana przez aplikację.
W pudełku podstawowym będą trzy pokoje do ucieczki. Jeden pokój to talia 60 kart.
Grę można wypróbować poprzez wydrukowanie sobie tutoriala (10 kart) i demo (20 kart).
Pozwala to mniej więcej ocenić czy tytuł może się spodobać.
Kolejne tym razem bardziej karciane podejście do tematu "escape rooms".
System oparty jest na zagadkach gdzie rozwiązaniem są konkretne liczby prowadzące do kolejnej zagadki lub wskazówki przybliżającej do ostatecznego wyjścia.
Gracze mają oczywiście określony czas na wyjście z pokoju. Gra wspomagana przez aplikację.
W pudełku podstawowym będą trzy pokoje do ucieczki. Jeden pokój to talia 60 kart.
Grę można wypróbować poprzez wydrukowanie sobie tutoriala (10 kart) i demo (20 kart).
Pozwala to mniej więcej ocenić czy tytuł może się spodobać.
-
- Posty: 1021
- Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 31 times
Re: Unlock
Wydrukowałem, zagrałem tutorial, łatwe wprowadzenie w mechanizmy rządzące rozgrywką. Apka m.in. liczy czas, podpowiada, pozwala na wpisywanie odgadniętych kodów. Jest też jest podkład dźwiękowy. Zachęcony tutorialem sięgnąłem po demo Elite. I tutaj mam zagwozdkę, ktoś pomoże?
Generalnie pomysł wydaje mi się ciekawy i mam nadzieję na polskie wydanie - w apce jest chyba polska flaga, na razie wycieniowana.
Spoiler:
Re: Unlock
Demo robi dobre wrażenie. Ciekawe tylko ile taki pakiecik będzie kosztował. Biorąc pod uwagę że oferuje tylko 3 godziny zabawy to oczekuję że cena będzie atrakcyjna.
Co do problemu w scenariuszu Elite, to jest tam chyba mały błąd na karcie:
Na karcie 80 nie powinno być symbolu puzzla. Nie łączy się ona z inną kartą, zawiera tylko podpowiedź do zagadki.
Co do problemu w scenariuszu Elite, to jest tam chyba mały błąd na karcie:
Na karcie 80 nie powinno być symbolu puzzla. Nie łączy się ona z inną kartą, zawiera tylko podpowiedź do zagadki.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2017, 16:15 przez Reid666, łącznie zmieniany 1 raz.
- Chaaber
- Posty: 1055
- Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Re: Unlock
Poziom zaufania do Space Cowboys po T.I.M.E Stories jest u mnie gigantyczny, dlatego pewnie zakręcę się wokół Unlock i zakupię sobie to pudełeko, ciekawe jak ten format planszowego DLC będzie się rozwijał dalej.
- Deem
- Posty: 1238
- Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 445 times
- Been thanked: 302 times
Re: Unlock
@Reid666 Wydaje mi się, że warto usunąć oznaczenie spoilera z Twojej wypowiedzi - nie ma tam nic zdradzającego "fabułę", a jest cenna uwaga techniczna.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
-
- Posty: 1021
- Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 31 times
Re: Unlock
Skoro wspomniano T.I.M.E Stories - w moim gronie narzekano, że w tej grze jest mało typowych zagadek logicznych (przynajmniej w Azylu). W Unlock demo ma ich więcej, niż podstawkowy scenariusz T.I.M.E Stories. Za to klimatu mniej, mimo podkładu audio. Czuć natomiast znacznie bardziej presję czasu (bo realnie ucieka). Nie można się powstrzymać od nerwowego zerkania na licznik .Chaaber pisze:Poziom zaufania do Space Cowboys po T.I.M.E Stories jest u mnie gigantyczny, dlatego pewnie zakręcę się wokół Unlock i zakupię sobie to pudełko, ciekawe jak ten format planszowego DLC będzie się rozwijał dalej.
- Ciuniek
- Posty: 413
- Rejestracja: 12 kwie 2012, 18:33
- Lokalizacja: Babin k/ Lublina
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 406 times
Re: Unlock
Zagrałem w demko, a potem dałem je do zagrania znajomym i przyglądałem się jak to wygląda z zewnątrz. Jako zbiór łamigłówek spodobało mi się bardzo. Zagadki były według mnie całkiem pomysłowe i wymagające łączenia faktów w sposób, którego raczej się nie spodziewałem. I, co najważniejsze, czułem satysfakcję z ich rozwiązania. A teraz kilka refleksji, czasem odnosząc się do TIME Stories (a dokładniej Asylum), z którym raczej nie jest mi po drodze. (zainteresowanych odsyłam do recenzji)
Scenariusz zawarty w demku zdaje się sugerować, że Unlock jest zaprojektowany jak gra dla jednej osoby. To, czy przy stole siedzi więcej osób nie zmienia niczego w rozgrywce, a w grze nie ma żadnej mechaniki, która wymuszałaby współpracę. TIME Stories miało przynajmniej tę zasadę, która nie pozwalała pokazać innemu graczowi karty, którą właśnie oglądam. Wymuszało to rozmowę i przekazywanie informacji. Rozwiązywanie łamigłówek tutaj to dokładne przyglądanie się kartom przez kilka par oczu i ewentualne przerzucanie się pomysłami. Nie jest to dla mnie jakiś wielki problem, ale jak widzę na BGG, że w założeniu może grać w to nawet 6 osób, to coś mnie trafia. W dwie lub maksymalnie trzy osoby jest to dla mnie ogarnialne. W więcej zaczyna się podawanie kart wokół stołu, rozpraszanie uwagi i ogólnie rzecz biorąc: wprowadzanie do rozgrywki większej liczby rzeczy, które nie są grą. Dwie osoby, siedzimy obok siebie, razem mamy dobry widok na wszystkie odkryte do tej pory karty - to dla mnie najlepszy scenariusz.
Problemem TIME Stories było dla mnie to, że gra nie miała dobrego mechanizmu sprawdzania, czy gracz dobrze rozwiązał zagadkę. Aplikacja i motyw z wpisywaniem kodów sprawia, że problem znika. Gra jest w stanie "odpowiedzieć" mi nie tylko wtedy, kiedy wklepuję poprawną odpowiedź, ale również wtedy, kiedy robię to źle.
Mechanika łączenia numerów kart w celu określenia, którą kartę dobrać z talii jako następną. Ło kurde, ale to sprytne. Serio. Proste i eleganckie. Ale tak naprawdę... to po co mi one? Zastanawiam się, czy nie lepiej dla wszystkich byłoby, gdyby Unlock był po prostu grą na tablet. Ten brak wymuszenia współpracy sprawia, że równie dobrze tych kilku graczy mogłoby patrzeć zamiast w jedną ilustrację nadrukowaną na karcie w tę samą ilustrację wyświetloną na ekranie. I nie zmieniłoby to absolutnie nic.
Mimo wszystko jestem ciekaw, co znajdzie się w pudełku z produktem końcowym. Mam cichą nadzieję, że pojawią się tam dodatkowe mechaniki, które mnie zaskoczą i zmuszą do pokornego wycofania części powyższych zarzutów. Mam też nadzieję, że gra nie będzie zabijać ceną. 35 - 40 zł za scenariusz? Brałbym w ciemno.
Scenariusz zawarty w demku zdaje się sugerować, że Unlock jest zaprojektowany jak gra dla jednej osoby. To, czy przy stole siedzi więcej osób nie zmienia niczego w rozgrywce, a w grze nie ma żadnej mechaniki, która wymuszałaby współpracę. TIME Stories miało przynajmniej tę zasadę, która nie pozwalała pokazać innemu graczowi karty, którą właśnie oglądam. Wymuszało to rozmowę i przekazywanie informacji. Rozwiązywanie łamigłówek tutaj to dokładne przyglądanie się kartom przez kilka par oczu i ewentualne przerzucanie się pomysłami. Nie jest to dla mnie jakiś wielki problem, ale jak widzę na BGG, że w założeniu może grać w to nawet 6 osób, to coś mnie trafia. W dwie lub maksymalnie trzy osoby jest to dla mnie ogarnialne. W więcej zaczyna się podawanie kart wokół stołu, rozpraszanie uwagi i ogólnie rzecz biorąc: wprowadzanie do rozgrywki większej liczby rzeczy, które nie są grą. Dwie osoby, siedzimy obok siebie, razem mamy dobry widok na wszystkie odkryte do tej pory karty - to dla mnie najlepszy scenariusz.
Problemem TIME Stories było dla mnie to, że gra nie miała dobrego mechanizmu sprawdzania, czy gracz dobrze rozwiązał zagadkę. Aplikacja i motyw z wpisywaniem kodów sprawia, że problem znika. Gra jest w stanie "odpowiedzieć" mi nie tylko wtedy, kiedy wklepuję poprawną odpowiedź, ale również wtedy, kiedy robię to źle.
Mechanika łączenia numerów kart w celu określenia, którą kartę dobrać z talii jako następną. Ło kurde, ale to sprytne. Serio. Proste i eleganckie. Ale tak naprawdę... to po co mi one? Zastanawiam się, czy nie lepiej dla wszystkich byłoby, gdyby Unlock był po prostu grą na tablet. Ten brak wymuszenia współpracy sprawia, że równie dobrze tych kilku graczy mogłoby patrzeć zamiast w jedną ilustrację nadrukowaną na karcie w tę samą ilustrację wyświetloną na ekranie. I nie zmieniłoby to absolutnie nic.
Mimo wszystko jestem ciekaw, co znajdzie się w pudełku z produktem końcowym. Mam cichą nadzieję, że pojawią się tam dodatkowe mechaniki, które mnie zaskoczą i zmuszą do pokornego wycofania części powyższych zarzutów. Mam też nadzieję, że gra nie będzie zabijać ceną. 35 - 40 zł za scenariusz? Brałbym w ciemno.
-
- Posty: 1021
- Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
- Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 31 times
Re: Unlock
Sześć osób, to rzeczywiście przesada. Myślę, że Unlock (przynajmniej w tej chwili tak to widzę) to gra dla 2-3 osób, może w porywach dla 4. Podobnie jak klasyczny escape room, gdzie najczęściej do pokoju wchodzi się w 2-4, rzadziej w 5 osób.
Unlock na tablet? Hm, są podobne gry - jest seria, zresztą niezła, The Room, oparta wyłącznie na rozwiązywaniu kolejnych zagadek logicznych. Zdarzało mi się grać w nie na ekranie telewizora i rozwiązywać zagadki w 3-4 osoby. Jednak dotykanie palcami ekranu i tłumaczenie co jak przekręcić lub wyrywanie sobie tabletu to coś innego, niż wyrywanie sobie kart . Tablet/smartfon jest w wypadku Unlock uzupełnieniem. Świetnym, ale tylko uzupełnieniem. Dla mnie mimo wszystko gra w elektroniczną wersję np. Ticket to Ride jest fajna, ale jednak wolę planszę przed sobą, a nie na ekranie komputera.
Unlock na tablet? Hm, są podobne gry - jest seria, zresztą niezła, The Room, oparta wyłącznie na rozwiązywaniu kolejnych zagadek logicznych. Zdarzało mi się grać w nie na ekranie telewizora i rozwiązywać zagadki w 3-4 osoby. Jednak dotykanie palcami ekranu i tłumaczenie co jak przekręcić lub wyrywanie sobie tabletu to coś innego, niż wyrywanie sobie kart . Tablet/smartfon jest w wypadku Unlock uzupełnieniem. Świetnym, ale tylko uzupełnieniem. Dla mnie mimo wszystko gra w elektroniczną wersję np. Ticket to Ride jest fajna, ale jednak wolę planszę przed sobą, a nie na ekranie komputera.
- Ardel12
- Posty: 3496
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1097 times
- Been thanked: 2245 times
Re: Unlock
Dla mnie wydaje się rozsądne by gra była do max 4 graczy, jednakże istnieją Escape Roomy, w których wchodzi i w 6 osób. Czy utrudnia to grę? Pewnie, nie wszystko jesteśmy w stanie zaobserwować. Nie wiemy, czy ktoś czegoś przypadkiem nie przegapił. Z takiego miksu powstaje chaos, ale jest on jak najbardziej do znalezienia w rzeczywistości, to czemu i nie w grze wzorującej się na nim.
Inną sprawą jest fakt płynący z rozwiązywania takiej zagadki. W momencie wejścia do pokoju w 2 osoby czuje się, że rozwiązało się większość jak nie całość. W 4 czasem można być biernym widzem. Tutaj wydaje mi się, że optymalna liczba graczy będzie 2 jak jest w przypadku Sherlocka.
Btw, narobiliście mi smaka na to demo, po weekendzie nie omieszkam sprawdzić.
Inną sprawą jest fakt płynący z rozwiązywania takiej zagadki. W momencie wejścia do pokoju w 2 osoby czuje się, że rozwiązało się większość jak nie całość. W 4 czasem można być biernym widzem. Tutaj wydaje mi się, że optymalna liczba graczy będzie 2 jak jest w przypadku Sherlocka.
Btw, narobiliście mi smaka na to demo, po weekendzie nie omieszkam sprawdzić.
Re: Unlock
Zagrałem w demo, trzeba przyznać, że całkiem sympatyczne, ciekawy mechanizm sumowania wartości jednych kart, celem odkrycia innych. Zagadki ani zbyt trudne, ani zbyt łatwe. Szkoda jedynie, że rozgrywka skończyła się tak szybko... opis scenariuszy z nadchodzącej podstawki wskazuje iż będą one różnić się zarówno trudnością jak i klimatem. Na jakieś niespodziewane twisty w mechanice chyba nie ma co liczyć, ale może mnie zaskoczą
Kupili mnie, mam nadzieję że Rebel pochyli się nad tym tytułem.
Kupili mnie, mam nadzieję że Rebel pochyli się nad tym tytułem.
Re: Unlock
Jestem świeżo po tutorialu i zapowiada się ciekawie, ale mam jedna wątpliwość związana z rozwiązaniem zagadki z Maszyną.
Spoiler:
- tomuch
- Posty: 1984
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 158 times
- Been thanked: 182 times
Re: Unlock
Tylko jak zrobić, żeby wybrać odpowiedni numer, a nie patrzeć na wszystkie inne i ew. ich nie zapamiętać, co znacznie ułatwi późniejszą grę?
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Re: Unlock
Ok już widzę , ale w takim szkoda, że gra pozostawia miejsce na takie podejście jak w spojlerze. Chyba że to tylko przypadłość tutoriala.projekt8 pisze:Jestem świeżo po tutorialu i zapowiada się ciekawie, ale mam jedna wątpliwość związana z rozwiązaniem zagadki z Maszyną.Spoiler:
Re: Unlock
Szukać konkretnej liczby w talii szybko przewijając karty - przed poszukiwaniem karty powinniśmy zrozumieć jak działa maszyna i szukać tego konkretnego numerka, a nie przeglądać numery w talii aż w końcu znajdziemy taki, który mógłby nam potencjalnie podpasować.tomuch pisze:Tylko jak zrobić, żeby wybrać odpowiedni numer, a nie patrzeć na wszystkie inne i ew. ich nie zapamiętać, co znacznie ułatwi późniejszą grę?
@edit:
tutorial ma na celu wdrożyć nas w zasady gry, scenariusz Elite jest już znacznie ciekawszy, choć niestety niewiele dłuższy...
- tomuch
- Posty: 1984
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 158 times
- Been thanked: 182 times
Re: Unlock
Na tę chwilę na BGG widać wersję niemiecką, grecką, włoską, angielską/francuską. Na decyzję o polskim wydaniu trzeba czekać do Norymbergii?
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Re: Unlock
Miałem nadzieję na równoległy druk polskiej wersji wraz z premierą oryginału. Być może twórcy dodali do aplikacji polską wersję w myśl tego, że trzeci rynek w Europie i tak nie odpuści sobie tego tytułu...
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Unlock
arturszc pisze:Jak odkryliście ...
Spoiler:
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Unlock
Dzięki bardzo! W takim układzie, wszystko się pięknie zgadza Nie mogę się doczekać pełnej wersji, choć nie wiem czy bariera językowa nie każe mi czekać na polską wersję językowąRunMan pisze:Sądzę, że kolega pytał o scenariusz Elite, nie o tutoriala.Spoiler:
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: Unlock
RunMan pisze:Piehoo pisze:Kilka pytań co do rozwiązania Elite:Spoiler:Spoiler:
Spoiler: