Pytanie teoretyczne o klimat gry

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!

Jaki klimat najbardziej pasuje?

Fantasy
9
23%
Jedna Mitologia
7
18%
Mieszanka Mitologii
8
20%
Nieistotne póki mechanika jest dobra
16
40%
 
Liczba głosów: 40

Awatar użytkownika
Lord_Kristof
Posty: 110
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury
Kontakt:

Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: Lord_Kristof »

Powiedzmy że macie do wyboru trzy niekolekcjonerskie gry karciane, o tej samej mechanice, tej samej przyjemności z grania, cenie, etc. ale różnica leży w klimacie. Wszystkie opowiadają o walkach bogów o wyznawców, ale jedna z nich to stworzony na potrzeby gry świat fantasy (niespecjalnie mocno zarysowany, tylko na potrzeby określonego settingu), druga to mitologia (przyjmijmy, że np. nordycka, bo grecka jest zdecydowanie za bardzo wykorzystana), a trzecia to mieszana mitologia - Zeus walczy z Odynem, a obydwaj mają jako przeciwnika np. jakiegoś boga azteckiego.
Którą z nich byście kupili? A może nie miałoby to większego wpływu póki wiedzielibyście, że jest grywalna?
Proszę o głosy w ankiecie.

Zdradzę że chodzi mi o to, że przygotowuję grę i nie wiem w jakim ją klimacie osadzić, więc chcę zbadać chociaż częściowo co ma wzięcie.
Any time spent with games is time well spent!
http://www.bestiariusz.pl
Dość to popularne, więc w sumie czemu nie: moja kolekcja gier
Awatar użytkownika
Keano
Posty: 21
Rejestracja: 05 cze 2008, 11:07
Lokalizacja: Tychy

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: Keano »

Wybrałem mieszankę, bo dzięki tej opcji każdy znajdzie coś dla siebie. I jeszcze jedno - przez mieszankę rozumiem kilkanaście opcji, nie trzy :)
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2814
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 102 times
Been thanked: 157 times
Kontakt:

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: Ink »

Z powyzszych najchetniej bym siegnal po taka oparta na jednej, raczej bardziej znanej, ale nie greckiej mitologii. Czyli nordycka bardzo by mi pasowala.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
kolderek
Posty: 1368
Rejestracja: 15 paź 2007, 17:25
Lokalizacja: Tychy
Been thanked: 1 time

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: kolderek »

ja jestem za klimatem fantasy :)
khaox
Posty: 419
Rejestracja: 13 wrz 2006, 15:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: khaox »

ja w zasadzie zagralbym w cos opartego o mitologie... moze byc nawet mieszanka, tylko diabelsko trudno zeby przy karciance (co niesie podtekst "lekka niezobowiazujaca gra ponizej 3h") mozna bylo poczuc boska potege... moze jakies pomniejsze demony/dżiny? z tym takze bedziesz mial problem zeby poczuc powiazanie tematu z mechanika. ZObacz na Blefuj... tam pasuje wszystko i nic... wiec stworzyli cos, do czego nikt sie nie przyczepi ze maja ambicje co do tematu ponad mechanike
mikka
Posty: 27
Rejestracja: 28 sty 2008, 09:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: mikka »

przecież mieszanka mitologii to już prawie fantasy
Awatar użytkownika
krwck
Posty: 66
Rejestracja: 12 sty 2008, 19:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: krwck »

Ciężki wybór - wybrałbym fantasy, ale tylko jeśli klimat byłby dopracowany, nie "niespecjalnie mocno zarysowany", w senie - nie może być kompletnie infantylny. Wybrałbym też chętnie mitologię, ale gdyby nie zawierała się w tym pojęciu na 100% mitologia grecka - mam jej dość :) Czyli w efekcie, powiedzmy że nordycka byłaby najciekawsza. Na mieszankę nie stawiam, mogłoby wyjść coś nieciekawego...
krwck, czyt. karwacki :)
kolekcja
Awatar użytkownika
Senaszel
Posty: 776
Rejestracja: 03 cze 2006, 21:54
Lokalizacja: Poznań

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: Senaszel »

Ja bym absolutnie nie chciał mitologii która każe wydawać ludzią takie gry jak ta...
http://www.thoughthammer.com/settlers-o ... p-123.html :lol:

Uważam ze do takiej gry nie można dawać niczego do czego przyczepiliby sie jacykolwiek radykałowie, chyba że chcecie zrobić zakamuflowaną promocje planszowek w radiu Aryja...

Najlepiej coś kolorowego, jakiś sympatycznych bogów których jest pełno wokół nas a którzy maja pozytywnie zakreconych wyznawców może Hare Kriszna albo Kościół Wielkiego Potwora Spageti ?

Nie wiem czy znacie największego wirtuoza miksowania mitologii pana Gaimana (?) oraz jego niedawno przedstawionego polsce kontynuatora Mike Careya?

http://www.youtube.com/watch?v=rVk8OA1Fk_A :evil:
Wingmakers
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: waffel »

Senaszel pisze:Kościół Wielkiego Potwora Spageti ?
To jest Latający a nie Wielki Potwór Spagetti ale powiedzmy że za krzewienie Wiary odpuścimy Ci bluźnierstwo. Bo tak poza tym to genialne! Jaka inna tematyka daje możliwość wprowadzenia do gry piratów walczących z globalnym ociepleniem? Arrr!
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: draco »

Zdecydowanie najbardziej chciałbym grę osadzoną w mitologii słowiańskiej.
Awatar użytkownika
steady
Posty: 1034
Rejestracja: 25 wrz 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: steady »

Popieram Draco, ale uważam, że powinno się raczej wyjść od tematu, chociaż troszkę, troszeczkę :-). I nie lubię ameritrashy :-)
Awatar użytkownika
Lord_Kristof
Posty: 110
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury
Kontakt:

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: Lord_Kristof »

No tak, zapomniałem dodać. Bogów ma być czterech.
Any time spent with games is time well spent!
http://www.bestiariusz.pl
Dość to popularne, więc w sumie czemu nie: moja kolekcja gier
Awatar użytkownika
Klos
Posty: 1065
Rejestracja: 29 wrz 2007, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: Klos »

Mitologia slowianska moze byc swietna! Wystarczyloby siegnac po Domana i powspominac te stare dobre czasy :D
Awatar użytkownika
steady
Posty: 1034
Rejestracja: 25 wrz 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: steady »

Ech, jak słyszę Doman to od razu do głwy przychodzi mi Franko :D.
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: draco »

Perun, Weles, Jarowit i Swaróg
Awatar użytkownika
assurbanipal
Posty: 250
Rejestracja: 09 sie 2007, 04:59
Lokalizacja: Bielsko - Biała
Has thanked: 1 time

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: assurbanipal »

Mitologia słowiańska jak najbardziej. Ewentualnie coś z Mezopotamii. Poza tym fajna mogłaby być gra osadzona w jakiejś konkretnej epoce (średniowiecze, renesans) i wiernie oddająca jej realia :mrgreen: Jeżeli chodzi o mieszanie mitologii to nic dobrego raczej nie wyjdzie. Co najwyżej - jak wcześniej zauważył mikka - to jakieś fantasy, i to wątpliwej jakości (patrz seriale telewizyjne "Hercules" albo inna "Xena" czy choćby te wszystkie dziwne "Robin Hoody") :|
Ale i tak najważniejsza jest sprawnie działająca mechanika, dlatego też swój głos oddałem na opcję numer 4.
Awatar użytkownika
Lord_Kristof
Posty: 110
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury
Kontakt:

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: Lord_Kristof »

Wiecie, kwestia jest tego typu, że klimat w tej grze nie ma być właśnie jakoś ekstra zarysowany. To ma być tylko tło dla gry. Stąd przyznam, że moim konceptem jest fantasy - bo parę nowych nazw nikomu nie przeszkadza, a nie jestem ograniczony realiami gdy chodzi o nazwy kart.
Do mieszanych mitologii mam jakąś awersję - nie widzi mi się z jednej strony Freia, z kolejnej Ares, a do tego Set i jeszcze ktoś.
A mitologia słowiańska - niby ok, ale z tego co ja się orientuję, to są to w 80% domysły, a więc niespecjalnie chyba dobre tło.
Any time spent with games is time well spent!
http://www.bestiariusz.pl
Dość to popularne, więc w sumie czemu nie: moja kolekcja gier
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: Don Simon »

Skoro wydaje sie, ze podjales decyzje zanim pytales...to po co pytales?
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
krwck
Posty: 66
Rejestracja: 12 sty 2008, 19:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: krwck »

Lord_Kristof pisze:A mitologia słowiańska - niby ok, ale z tego co ja się orientuję, to są to w 80% domysły, a więc niespecjalnie chyba dobre tło.
Dlaczego? Chyba właśnie świetne - duże pole do popisu, a przy czterech bóstwach nie potrzebujesz chyba specjalnie 'zweryfikowanej' mitologii? W ogóle tym bardziej jeśli skłaniasz się ku fantasy - nie musisz przecież robić z tego od razu traktatu historycznego. Z resztą domysły, nie domysły, ale jest to mitologia bardzo ciekawa i rozbudowana, jest to ostatnio popularny klimat, no i bardzo swojski i nawet w porównaniu z innymi mitologiami, dość egzotyczny. Polecam szczególnie Bogumiła Wiślanina. Fajna książka i można w niej znaleźć mnóstwo pomysłów.
krwck, czyt. karwacki :)
kolekcja
Awatar użytkownika
Lord_Kristof
Posty: 110
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury
Kontakt:

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: Lord_Kristof »

Don Simon pisze:Skoro wydaje sie, ze podjales decyzje zanim pytales...to po co pytales?
Decyzja nie jest podjęta, po prostu wersja testowa jest zrobiona na fantasy i pozostaje pytanie - czy tak to zostanie, czy będzie zmiana.
krwck pisze:Polecam szczególnie Bogumiła Wiślanina. Fajna książka i można w niej znaleźć mnóstwo pomysłów.
Czytałem i nie podzielam entuzjazmu. Jak dla mnie - strasznie słaba. Inna sprawa, że akurat w niej mitologia to pomieszanie z poplątaniem: autor wziął wszystkie możliwe informacje nie za bardzo przejmując się skąd je bierze i której części słowiańszczyzny dotyczą, no i wyszło jak wyszło...
Byłem parę lat w bractwie słowiańskim, także troszkę temat badałem. No, ale to offtopic.
Any time spent with games is time well spent!
http://www.bestiariusz.pl
Dość to popularne, więc w sumie czemu nie: moja kolekcja gier
Awatar użytkownika
krwck
Posty: 66
Rejestracja: 12 sty 2008, 19:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: krwck »

To ja tylko jeszcze do tego offtopicu, tak na szybko. Sam napisałeś wcześniej, że mitologia słowiańska to w 80% domysły i zgadzam się z tą opinią. Tym bardziej podobało mi się pomieszanie z poplątaniem we wspomnianej książce - wyszło ciekawie i bogato, kawał dobrej fantastyki z luźnymi nawiązaniami do luźnego tematu, do którego brak źródeł. No ale skoro się nie podobało, to jako klimat gry odpada. W ogóle jeśli ma to być luźne użycie czterech bóstw, to nie ma chyba znaczenia, ale jaki jest tego powód? W sensie - dlaczego nie zrobić czegoś dopracowanego klimatycznie i z większą ilością... smaczków?
krwck, czyt. karwacki :)
kolekcja
Awatar użytkownika
Lord_Kristof
Posty: 110
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Lokalizacja: Kraków / Rochester / Canterbury
Kontakt:

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: Lord_Kristof »

krwck pisze:W ogóle jeśli ma to być luźne użycie czterech bóstw, to nie ma chyba znaczenia, ale jaki jest tego powód? W sensie - dlaczego nie zrobić czegoś dopracowanego klimatycznie i z większą ilością... smaczków?
W imię zasady, że liczy się mechanika, a nie super dopracowany klimat ;) Świetne oddanie klimatu liczyłoby się, jakbym robił grę na podstawie Aliens vs Predator etc. A tutaj, tworząc własny świat (lub robiąc mieszankę autorską) na potrzeby jednorazowej gry nie ma sensu się zagłębiać, bo 70% graczy nie obchodzi za bardzo fluff. Bogaty świat liczy się w RPGach - a z nimi mam akurat sporo doświadczenia i mogę dodać na marginesie, że trwają u mnie prace nad dwoma ;)
Aha, żeby nie było - ja się zaliczam do tych 30% graczy których fluff bawi i lubią wiedzieć, czym jest frakcja którą grają, albo jaka jest historia postaci którą dostają. Ale wiem, że jestem w mniejszości.
Any time spent with games is time well spent!
http://www.bestiariusz.pl
Dość to popularne, więc w sumie czemu nie: moja kolekcja gier
Awatar użytkownika
krwck
Posty: 66
Rejestracja: 12 sty 2008, 19:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pytanie teoretyczne o klimat gry

Post autor: krwck »

Faktycznie jeśli gra jest super dobra, można przełknąć niedociągnięcia klimatu, albo jej abstrakcyjność, ale jeśli tylko da się w jakiś sposób wpisać mechanikę w klimat, to nawet ludziom, których nie specjalnie razi abstrakcyjność mechaniki, na pewno się to spodoba. Chodzi mi o to, że jak już robisz karciankę od początku, to można też od razu zadbać o klimat, żeby zyskać przychylność tych 30% :)

Nie chodzi mi nawet o szczegółowość tła gry. Chodzi o to, żeby było fajne. Jako przykład - mi dużo bardziej pasują śmieszni Szkoci w Schotten-Totten, niż wojskowy klimat w Battleline, chociaż obydwie wersje są w porządku pod względem dopracowania tła jak na taką grę. Sam mam wersję Simpsonową :)
krwck, czyt. karwacki :)
kolekcja
ODPOWIEDZ