Dead of Winter: A Crossroads Game / Martwa Zima: Gra rozdroży (Jonathan Gilmour, Isaac Vega)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2411
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 521 times
Been thanked: 452 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Jiloo »

Powiem tak. Martwą Zimę lubię, ale nie gram za często, bo nie wszystkim pasuje. Miałem podstawkę i kupiłem Długą Noc. Po jednej grze w DN postawiłem sprzedać podstawkę, bo nie widzę sensu trzymać obu. Łączenie kart lokacji do mnie nie przemawia - nie chcę psuć balansu dodatkową losowością w doborze kart. Łączenie postaci też nie ma sensu – karty rozdroży fajnie działają z danym zestawem postaci – wymieszanie wszystkiego zmniejszy szansę na odpalenie czegokolwiek.
Długa Noc to taka trochę bardziej wypasiona wersja Martwej Zimy z modułami, które możemy sobie dodać do rozgrywki. Zaletą podstawki była większa liczba dostępnych postaci (30, a w dodatku tylko 20).
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
crsunik
Posty: 2869
Rejestracja: 03 sty 2014, 12:12
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Been thanked: 2 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: crsunik »

https://www.plaidhatgames.com/news/796

I nagle zatrzymanie obu 'podstawek' nabrało sensu :)
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Marx »

To się pewnie niektórzy wkurzyli. A sam koncept brzmi oryginalnie i bardzo zachęcająco.
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Bruno555
Posty: 300
Rejestracja: 17 sty 2012, 18:45
Has thanked: 13 times
Been thanked: 48 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Bruno555 »

Dodatek będzie od 4 do 11 graczy. Ciekawe ile będzie potrzeba żeby dobrze się grało. Bo dla mnie uzbieranie np. 8 graczy jest technicznie nie możliwe.
Założe się że zrobią tak, żeby zdrajca miał za cel wspieranie przeciwnej kolonii.
Awatar użytkownika
wok
Posty: 139
Rejestracja: 29 maja 2013, 15:09
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: wok »

Ciekawy jestem czy to było od początku zaplanowane, czy też wynikło z tego, że 2 ich własne tytuły zaczęły konkurować między sobą.

Sam koncept potencjalnie bardzo ciekawy. Czekam z niecierpliwością na więcej info.

BTW. Ile miejsca będzie potrzeba, żeby zagrać w 11 osób?
Haloon
Posty: 322
Rejestracja: 12 sie 2011, 18:14
Has thanked: 39 times
Been thanked: 15 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Haloon »

No i pięknie :) nawet jeżeli nie da rady zebrać graczy na dwie kolonie to zostaje tryb samotnego wilka i oczywiście nowe komponenty zwiększające to co mamy do tej pory. A dobrych i nowych kart które zwiększają niepowtarzalność gry nigdy za wiele
kamil018
Posty: 201
Rejestracja: 22 lis 2015, 10:42
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: kamil018 »

nawet w 4 może się opłacać grac na 2 kolonie, z tego co zrozumiałem mają dać mechanizm równoległych akcji, co efektywnie by skróciło czas rozgrywki o jakieś 30-40 % dla gry 4-ro osobowej, bo pewnie każdy w ramach swojej koloni by wykonywał akcje jednocześnie.
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: RunMan »

wok pisze:BTW. Ile miejsca będzie potrzeba, żeby zagrać w 11 osób?
Podejrzewam, że troszkę więcej niż dwukrotność tego co na 5 osób, ale troszkę mniej niż trzy razy tyle ile wymaga 4 graczy :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2411
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 521 times
Been thanked: 452 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Jiloo »

wok pisze:Ile miejsca będzie potrzeba, żeby zagrać w 11 osób?
Ja sobie nie wyobrażam rozstawienia dwóch plansz kolonii i reszty na moim stole. Nawet jakbyśmy mieli grać w 4 osoby.
Jedyne miejsce gdzie wyobrażam sobie granie w całość to knajpa do której chodzę grać w planszówki. Wtedy i stół się znajdzie, i ekipa, i kopia Dead of Winter.
Jak tylko usłyszałem o Długiej Nocy to poziom ekscytacji był taki, że preorder złożyłem pierwszego dnia jak się pojawił. Tutaj jakoś zero ekscytacji. Poczekamy, zobaczymy. Może się jeszcze przekonam.

Tapnięte | keep-disco-evil
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
ernin
Posty: 555
Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 35 times
Been thanked: 27 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: ernin »

Wspominali juz o tym pomyśle podczas wydawania Długiej Nocy. Jeśli się nie mylę to nawet polski wydawca wtedy wspominał, że wydadzą dodatek łączący obie podstawki jak tylko będzie możliwość druku.
Haloon
Posty: 322
Rejestracja: 12 sie 2011, 18:14
Has thanked: 39 times
Been thanked: 15 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Haloon »

Moim zdaniem kwestia rozłożonego kompletu zimy nie jest potencjalnym problemem. Jeżeli ktoś rozłożył u siebie Twilight Imperium z dodatkami albo zestaw Arkham Horror to Martwa Zima nie jest problemem, zwłaszcza że elementów nur jest jakos kosmicznie dużo.
Awatar użytkownika
wok
Posty: 139
Rejestracja: 29 maja 2013, 15:09
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: wok »

Haloon pisze:Moim zdaniem kwestia rozłożonego kompletu zimy nie jest potencjalnym problemem. Jeżeli ktoś rozłożył u siebie Twilight Imperium z dodatkami albo zestaw Arkham Horror to Martwa Zima nie jest problemem, zwłaszcza że elementów nur jest jakos kosmicznie dużo.
A jak ktoś nie rozkładał jeszcze u siebie Twilight Imperium? A tak serio to wydaje mi się, że mam dość duży stół, ale po rozłożeniu martwej zimy na 5 graczy, nie zostaje wcale tak dużo miejsca. Jeśli miałbym wygospodarować drugie tyle, to będzie problem. Tym bardziej, że wolałbym jednak, żeby każdy gracz widział dobrze co się dzieje i miał dostęp do planszy. No, ale może się martwię na zapas. Musieli jakoś rozwiązać ten problem, żeby ktokolwiek kupował tą grę.
gregoff
Posty: 789
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 510 times
Been thanked: 153 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: gregoff »

Z całym szacunkiem, ale mimo wszystko ta gra jest pokazuje pazur od 3 graczy. Czyli teoretycznie z nowym dodatkiem trzeba by było mieć z 6 dobrze ogranych graczy. Jest to możliwe, ale dla kogoś kto ma dostęp do puli graczy na bieżąco. Już samą martwą zimę będzie trudno odpalić w secie 4/5 osobowym często. Do tego dochodzi lekki downtime i mamy przepis na problemy.

Druga sprawa to jak rozwiążą upadek jednej kolonii?

Osobiści wolałbym może jakiś lepszy przepis na karty kryzysów (bardziej tematyczny i powiązany z tematem kolonii) które nie są idealnym rozwiązaniem i mniejszy dodatek niż znowu kobyła do kurzenia się na półce.

Według mnie jest to próba połączenia podstawki z dodatkiem. Bo zauważyli, że długa noc wypiera podstawową grę w sprzedaży.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Krwawisz »

Z całym szacunkiem, ale nie masz racji :-) Wojna Kolonii bardzo fajnie chodzi już na 4 graczy - wiem, bo grałem - rozumiem, że Ty jeszcze nie miałeś tej szansy. Po drugie downtime'u nie ma bo zastosowano mechanizm jednoczesnego wykonywania tur + 2minutową klepsydrę która uruchamia się, kiedy pierwszy gracz skonczy wszystkie swoje akcje. Gra trwa generalnie mniej wiecej tyle co podstawka nawet w wieksza liczbe osob.

I tak jeszcze jako ciekawostka - Długa Noc sprzedażowo wcale nie wyparła podstawki :)
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Marx »

Czy do wojny kolonii potrzebuję podstawkę i Długą Noc?
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2411
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 521 times
Been thanked: 452 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Jiloo »

Marx pisze:Czy do wojny kolonii potrzebuję podstawkę i Długą Noc?
W dodatku jest moduł który pozwala połączyć dwie gry w jedną wielką bitwę dwóch kolonii.

Jeśli masz tylko jedną z gier w dodatku znajdziesz – 50 kart rozdroży, 15 postaci, 11 kart zagrożeń i 43 karty przedmiotów.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Krwawisz »

Przypominam, ze to juz ostatnie dni zeby zalapac sie na przedsprzedaz Wojny Kolonii w super cenie :-)
http://factorycube.com/sklep/opis-produ ... ie-Kolonii

A my tymczasem sprawdzamy pliki z drukarni :)
kamil018
Posty: 201
Rejestracja: 22 lis 2015, 10:42
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: kamil018 »

Witam,
Gdzieś na boardgamegeek przeczytałem wiadomość, że opakowania zbiorcze Dodatku wojny koloni, będą do sklepów sprzedawane w jakiś większych pudłach, które to sklepy będą mogły sprzedawać swoim klientom, te pudła mają mieć możliwość pomieszczenia obu podstawek gry wraz z dodatkiem wojny koloni, czy w Polsce tez będzie taka możliwość, ew. czy osoby składające zamówienie w przedsprzedaży nie mogły by otrzymać swojej kopii dodatku w takim własnie pudle?

https://boardgamegeek.com/thread/177391 ... g-colonies

"Every X number of boxes of the warring colonies expansion comes inside a box big enough to hold everything for Dead of Winter. After unpacking, shop owners can sell the box separately, offer it to someone who purchased a full DoW bundle, etc. Happy customers, FLGS incentive, problem solved."
Awatar użytkownika
pjentaszeq
Posty: 367
Rejestracja: 07 gru 2016, 15:37
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 13 times
Kontakt:

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: pjentaszeq »

Czołem, powiedzcie mi które koszulki (marka) są najlepiej dopasowane i najbardziej się opłaca nabyć ?
pnq 3d print studio - elementy 3d do gier planszowych

ETSY: https://www.pnq3d.etsy.com
FB https://www.facebook.com/pnq3dprint
IG https://www.instagram.com/pnq3dprint/
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 607
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 47 times
Been thanked: 29 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: 13thcaesar »

Takie pytanko - czy polecacie te dwa scenariusze wprowadzajace moduły Bandytów i Roxxon w Martwa Zima: Długa Noc w pierwszej partii z graczami, ktòrzy dotąd nie mieli styczności z planszowkami, czy mogą okazać się za trudne i skomplikowane i lepiej z nowicjuszami rozegrać najpierw "normalną" rozgrywkę, zeby zalapali podstawy?
Guduś
Posty: 57
Rejestracja: 13 sie 2013, 12:19

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Guduś »

grałem w ten z bandytami ze "świerzakami" i nie było problemu
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 607
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 47 times
Been thanked: 29 times

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: 13thcaesar »

Guduś pisze:grałem w ten z bandytami ze "świerzakami" i nie było problemu
No to super, Dzięki ☺
A ile tak czasowo trwała ta rozgrywki?
Guduś
Posty: 57
Rejestracja: 13 sie 2013, 12:19

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Guduś »

ja wtedy też pierwszy raz grałem z dodatkiem i zaglądałem parę razy do instrukcji więc ponad 2h w 3 osoby z tłumaczeniem nie jest miarodajny
Deathdealer
Posty: 15
Rejestracja: 11 lip 2017, 14:06

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: Deathdealer »

Ciężko określić czas gry, bo jest on bardzo nieregularny. Wszystko zależy od graczy, ale przede wszystkim od szczęścia. Nieraz miałem sytuacje, gdzie już w prostym scenariuszu wszyscy padli po dwóch kolejkach, bo poprostu kości nie siadły i zaraza się rozprzestrzeniła, morale poleciało w dół. Innym razem potrafiliśmy grać i z 6 godzin. Ciężko określić, bardzo sytuacyjne, ale przy 5 osobach trzeba min 3 godzin na pewno.


Jeżeli chodzi o sam dodatek... i ogólnie wydanie gry, to pomimo jak bardzo tą grę lubię i szanuję w swojej kolekcji, tak bardzo mnie ona w***a. Chodzi tu o marketingowe podejście do sprawy. Nie lubie bardzo wydawać pieniędzy na zbędne rzeczy, a tym bardziej ich trzymać. Tymczasem gra w pewien sposób zmusza to kupienia i zalegania obydwu gier, dosyć drogich, bo każda średnio 150-180 zł. Gdzie Długa Noc w zupełności wystarczy, ale brakuje jej wystarczająco dużo postaci i ciekawych scenariuszów. Te które tam są to 3 liniowe i dedykowane pod konkretne moduły, pozostałe 7 - część z nich albo za krótka i nie ciekawa, albo za długa i ciężka. Brakuje w nich balansu. Dlatego zakupiłem podstawkę by mieć te +30 postaci i +10 scenariuszy, a reszta komponentów leży i się kurzy...

Do tego dochodzi dodatek, który w moim odczuciu wykorzystuje na siłe obydwa pudła, by z nich wykorzystać tylko znikomą część komponentów? Wszystko co się używa to komponentów z podstawki + postacie z Długiej Nocy i plansza. Wszystkie dodatkowe moduły, dodatkowe karty sprzętu itp - nie używa się tego. W dodatku mamy nowy moduł z Samotnym Wilkiem, który jest używany tylko w trybie Wojny Kolonii. 15 nowych bohaterów, z czego trzech tylko do WK, 40 nowych kart sprzetu z czego 27 do użytku uniwersalnego... reszta dedykowana pod nowy moduł.

Ogólnie jeżeli chcemy we wszystko pograć - trzeba wydać średnio 450 zł, mieć trzy byczaste, ciężkie pudła na pułce, z czego nie wykorzystamy w pełni, bo jest to tak źle pomyślane że głowa boli, a sprzedawcy i marketingowy firmy ręce zacierają! Jestem zażenowany w jaki sposób tą grę projektują, mimo iż ona sama w sobie jest genialna i bardzo polecam.

Mogli wydać do podstawki drobny dodatek z Długiej Nocy dodający jedynie ulepszone/dodatkowe komponenty, zaś moduł Wojny Kolonii jest naprawdę dla sporadycznej ilości graczy, nie dość że trzeba mieć wystarczająco dużo chętnych i posiadających czas (bo gra w MZ nie trwa do krótkich), to jeszcze ogromny stół by to pomieścić oraz spore zasoby gotówki, tylko dlatego że ktoś nie potrafił tego kompaktowo zaprojektować.

Podobnie jak ktoś powyżej - pierwotnie byłem mega zajarany dodatkiem, zakupiłem nawet specjalnie podstawkę do Długiej Nocy by mieć te dodatkowe postacie itp. Ale finalnie planuje ją sprzedać, a dodatku nie kupować, bo już sama MZ wydaje sie kompletna, moduły z DN tylko dodają przesytu, a WK to już w mojej opinii skok na kasę. Mimo iż zastanwiam się by sprzedać MZ, a zakupić WK dla samych kart sprzętu i nowych postaci, a było by to bardziej kompaktowe.
Awatar użytkownika
foxxiak
Posty: 83
Rejestracja: 28 kwie 2010, 11:37
Lokalizacja: Pruszków, Łódź

Re: Dead of Winter: A Crossroads Game

Post autor: foxxiak »

Pomocy, właśnie próbujemy rozegrac z małżonką pierwszą partię Martwej Zimy (rozdroża), wariant kooperacyjny dla 2 graczy, i nie mogę znaleźć w instrukcji info o tym ile znaczników ran może mieć postać, i/lub jak one wpływają na postać. Pomóżcie, bo wychodzi ze można je sobie kolekcjonować i w niczym nie przeszkadzają...

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ