Stworze (Grzegorz Arabczyk)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: misioooo »

Kosternik pisze:
Michał M pisze:
misioooo pisze:Czyżby jednak? Uda się :)
Spoiler:
Panowie i panie - skoro tak wierzycie w nas - to my wierzymy w was, że będzie jak wyżej na załączonym obrazku :)
Skąd ten obrazek? https://wspieram.to/stworze - tutaj nadal jest 95 000.
To wrzutka misioooo :) humorystyczna dość ;)
Nie wrzutka, a wizualna sugestia, taki przekaz do autorów... Przekaz myśli :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
kmd7
Posty: 1018
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: kmd7 »

misioooo pisze:Czyżby jednak? Uda się :)
Spoiler:
Panowie i panie - skoro tak wierzycie w nas - to my wierzymy w was, że będzie jak wyżej na załączonym obrazku :)
Uwierzyłem :)
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5174
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 874 times
Kontakt:

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: raj »

Smutne jest to, że patrząc na aktywność w wątku, ta gra mogłaby zdobyć sporą popularność, ale z dużym prawdopodobieństwem zostanie zabita przez zbyt wysokie progi zysku jaki założyli sobie autoro-wydawcy.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1404
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 153 times
Been thanked: 187 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: Błysk »

mia123 pisze:Dorzucę swoje trzy grosiki ;)
Często gry "polszczone", jak TIME Stories, cała seria GFP, mają niższą cenę ponieważ idą z drukami w innych językach w znacznie większej ilości, i koszta druku wtedy bardzo spadają. Wydruk gry na miejscu w drukarni, nawet w ilości 1k czy 2k, oznacza wyższe koszta druku. Tego nie unikną.

Poprawny model, który m.in. przedstawiają na Business Podcast na DT (który zalecają np. przy robienia kampanii na KS) to ustawienie ceny SCD na pięciokrotność tzw. "landing cost". Landing cost to koszt produkcji gry (samej produkcji, nie zrobienia grafik etc) plus koszt przesyłki do naszego magazynu. Więc gra mająca 160pln brutto (130 netto) powinna mieć landing cost na poziomie 26pln netto od sztuki. Co z tej perspektywy wygląda całkiem realnie patrząc na zawartość gry i np. wyliczenie tego dla druku 1000 sztuk.

Jednak oznaczałoby to że druk 1000 sztuk tej gry będzie kosztować 26000 netto (32k brutto). Cel finansowania jest ustalony niemal trzykrotnie wyżej :(
Jeżeli cel zostanie osiągnięty, załóżmy dla średniej ceny 150 brutto, to wydrukujecie za to 2970 gier (zakładając ten model przedstawiony powyżej). Tymczasem będziecie musieli wysłać tylko 633 sztuki. Pozostałe sztuki, jeżeli sprzedacie w cenie 150 brutto, da Wam zysk 350k brutto.

Powyższe to oczywiście mocno szacunkowe wyliczenia, ale nie tylko mi to się nie spina jak widać. Być może założyliście że chcecie uzyskać zbyt wysoki zysk niż powinniście. Pamiętajcie też, że zaczynacie kręcić bardzo negatywną atmosferę. Jeżeli gra się nie ufunduje, to stracicie pieniądze i czas, które już włożyliście w tą grę. Więc może siądźcie przed czystą kartką papieru i jeszcze raz dobrze policzcie wszystkie koszta.

Zakładając, że dobrze poszliście modelem "pięciokrotnym", co zresztą jakoś się spina, to Wasz cel powinien być ustalony właśnie na mniej więcej 30k. Co pokryje Wam ten "landing cost". Przy takim celu potrzebujecie ok 200 sprzedanych sztuk (a drukniecie za to 1000), a pozostałe 800 sztuk (czyli wszystko co zostanie kupione ponad cel) oraz potem w normalnym retail idzie na pokrycie streczy, zwrot za grafikę, zarobek etc. Bo na każdej z tych pozostałych 800 sztuk już zarabiacie pełną kwotę na czysto. I moim skromnym zdaniem na takiej zasadzie kampanię na wspieram.to / kick funkcjonują. Nie zakłada się że po ufundowaniu ma się już tyle $ ile chce się finalnie zarobić, tylko zakłada się że ufundowanie to dopiero odblokowanie sobie drogi do zarobku. Niestety może Wam być ciężko coś osiągnąć przyjmując Wasz model.

Jeżeli jednak macie z jakiegoś powodu wyższe koszta samej produkcji, to zobaczcie ile musiałaby być cena SCD według powyższego modelu dla druku 1000 sztuk, i jaki musiałby być cel kampanii. Przeliczcie to, może warto jeszcze jakieś cyferki pozamieniać ;)
Robię trochę offtop, ale właśnie zawsze się zastanawiałem jak wyceniają KSy i wspieram.to- czy ustalają cel tak, że wynosi on koszt produkcji nakładu (praktycznie bez zysku, dopiero nadwyżka ponad cel stanowi pewny zysk), czy ustalają cel tak, że już w podstawowym celu ma zawierać się zysk. Chociaż podejrzewałem, że podejście "zaróbmy na produkcję pełnego nakładu" jest bardziej "realne" i opłacalne, to teraz praktycznie już to wiem. Dzięki. ;)
Awatar użytkownika
Dr_Kecaj
Posty: 343
Rejestracja: 21 sie 2013, 13:34
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: Dr_Kecaj »

Tylko krowa zdania nie zmienia - Od tego należy rozpocząć.
Póki co kolejna strona wątku przepełniona jest wątpliwościami (Słusznymi!), które Być-Może-Przyszły-Wydawca sprowadza do "Przestańcie myśleć negatywnie, bo przez wasze podejscie się nie uda"

Nie powielając wcześniejszych opinii kolegów, z którymi całkowicie się zgadzam, przypominam, że czekamy na odpowiedź jaki nakład gry był przeliczany za 95 tys złotych?

Jak dla mnie grafiki żetonów, są conajmniej nijakie, trącą leciwością.
Na koniec odsyłam do pierwszego zdania.
Kupię Szczura rogatego PL
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: misioooo »

Ja jeszcze nadmienię, ze o ile postacie kolorowe są na prawdę dla mnie fajnie namalowane, to już cześć "ołówkiem maziana"... Jakoś nie zachowuje spójności z tymi ładnymi grafikami... Dodałbym koloru!
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
mia123
Posty: 91
Rejestracja: 15 kwie 2014, 21:41

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: mia123 »

Robię trochę offtop, ale właśnie zawsze się zastanawiałem jak wyceniają KSy i wspieram.to- czy ustalają cel tak, że wynosi on koszt produkcji nakładu (praktycznie bez zysku, dopiero nadwyżka ponad cel stanowi pewny zysk), czy ustalają cel tak, że już w podstawowym celu ma zawierać się zysk. Chociaż podejrzewałem, że podejście "zaróbmy na produkcję pełnego nakładu" jest bardziej "realne" i opłacalne, to teraz praktycznie już to wiem. Dzięki. ;)
Nie ma za co, chociaż mam jakąś tam wiedzę to i tak ona jest szczątkowa. Nikt na ten temat otwarcie nie rozmawia i jest to trochę temat tabu. Naprawdę polecam Board Game Business Podcast na DT dla tych, którzy znają angielski. Można sporo ciekawych rzeczy się dowiedzieć. Natomiast taki model potwierdza się trochę z opiniami, że na W.to i KS zarabia się na samo wydanie gry, a dopiero ew kolejny druk (lub sprzedaż wyprodukowanych dodatkowych sztuk z kampanii) to zarobek. Więc marginalne przekroczenie progu wydania gry może oznaczać dokładanie do wydania gry (jeżeli zsumujemy koszt produkcji z kosztami zrobienia grafiki, tłumaczenia, marketingu, a potem składowania tej gry i jej dalszej dystrybucji). Ale coś za coś. Dzięki takim platformom nie trzeba z własnej kieszeni wykładać kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Pewnie, a nawet na pewno, w głowach wielu osób jest przekonanie, że kampanie to świetny zysk i zarobek, wydanie gry to czysta przyjemność i generalnie splendor płynie z każdej strony. Stąd pewnie tak wielkie zaskoczenie potem gdy zaczyna się wszystko składać razem na obrazek trudny do przełknięcia. Druk kosztuje, ludzie mają swoje zdanie, gra wychodzi za drogo czy zarobek wychodzi za mały. Dlatego też m.in. w top 10 błędów jakie można popełnić przy wydawaniu gry jest ten: nie wydawajcie własnej gry - bądź albo projektantem gier i sprzedawaj pomysł wydawcy albo bądź wydawcą i wydawaj gry innych projektantów.

Edit: oczywiście jak gra się ufunduje w jakiejś astronomicznej sumie i jest dobrze poskładana i wyliczona (czyli ilość kupionych sztuk i odblokowanych celi nie spowoduje nieprzewidzianego wzrostu kosztów wysyłki, pakowania etc, oraz był dobry model biznesowy do tego dobrany) to jest już na poziomie KS bardzo fajny zarobek. Ale jest to jakiś mały procent wszystkich kampanii i na ten sukces pewnie składa się dobra renoma wydawcy i autora, świetna kampania promocyjna, efektowna gra i dobra tematyka. No chyba że zrobicie grę o kotkach ;)
Ostatnio zmieniony 06 cze 2017, 15:39 przez mia123, łącznie zmieniany 2 razy.
kmd7
Posty: 1018
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: kmd7 »

Dr_Kecaj pisze:Tylko krowa zdania nie zmienia - Od tego należy rozpocząć.
Póki co kolejna strona wątku przepełniona jest wątpliwościami (Słusznymi!), które Być-Może-Przyszły-Wydawca sprowadza do "Przestańcie myśleć negatywnie, bo przez wasze podejscie się nie uda"
(...)
Oj tam, oj tam - jak się nie uda, to przez wspierających, a jak się uda - to dzięki Wydawcy ;).

Ja naprawdę chciałbym, żeby się udało, gry o takiej tematyce ze świecą szukać. Ale w tym momencie jakoś słabo to widzę.
Awatar użytkownika
Wspieram.to
Posty: 675
Rejestracja: 07 lut 2013, 12:00
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: Wspieram.to »

Banan2 pisze:Mnie zastawia jeszcze jedno. Czy ekipa z wspieram.to zwróciła uwagę twórcom na tak nierealny próg wydania gry? Bądź co bądź im też powinno zależeć na tym by gry (i nie tylko) się fundowały.
Pozdrawiam
Tak. Gra autorska z takim celem nie ma najmniejszych szans na realizację w Polsce. Pomimo, że społeczność "crowdfundingowa-planszówkowa" jest moim zdaniem najliczniejsza w kraju to i tak rynek nie jest jeszcze tak duży, aby móc fundować takie gry (i na KS czasem projekty maja problem zebrać 25k$, a to przecież rynek globalny). Autor tutaj popełnił też błąd obliczeniowy i finalnie kwota zapewne będzie mniejsza. Naszą rade również jest spróbowanie druku 500 sztuk lub mniej. Zaproponowaliśmy, aby skontaktowali się z osobą, która może pomóc w znalezieniu takiej drukarni. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
olsszak
Posty: 1821
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: olsszak »

Wspieram.to pisze:
Banan2 pisze:Mnie zastawia jeszcze jedno. Czy ekipa z wspieram.to zwróciła uwagę twórcom na tak nierealny próg wydania gry? Bądź co bądź im też powinno zależeć na tym by gry (i nie tylko) się fundowały.
Pozdrawiam
Tak. Gra autorska z takim celem nie ma najmniejszych szans na realizację w Polsce. Pomimo, że społeczność "crowdfundingowa-planszówkowa" jest moim zdaniem najliczniejsza w kraju to i tak rynek nie jest jeszcze tak duży, aby móc fundować takie gry (i na KS czasem projekty maja problem zebrać 25k$, a to przecież rynek globalny). Autor tutaj popełnił też błąd obliczeniowy i finalnie kwota zapewne będzie mniejsza. Naszą rade również jest spróbowanie druku 500 sztuk lub mniej. Zaproponowaliśmy, aby skontaktowali się z osobą, która może pomóc w znalezieniu takiej drukarni. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Brawo ! Może Was posłuchają :)
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
Wspieram.to
Posty: 675
Rejestracja: 07 lut 2013, 12:00
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: Wspieram.to »

Fegat pisze:Ogólnie skoro na 1 dzień przez kampanią wychodzi, że "autorzy" pomylili się w liczeniu zaledwie o 50 000 zł, dobrze nie wróży przyszłości...
Dokładniej błąd znajdował się w złym obliczeniu na naszym kalkulatorze, zdarza się. Wiele początkujących autorów go popełnia, ale po to jesteśmy aby takie błędy zauważać i eliminować. Projekt by nie wystartował na 95k. Oprócz tego powalczymy teraz o mniejszy druk - może 500, może mniej. Jesteśmy dobrej nadziei. Trzymajcie kciuki, aby się udało :)
Fegat
Posty: 837
Rejestracja: 23 lut 2015, 08:22
Lokalizacja: Zabrze
Been thanked: 1 time

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: Fegat »

To bardzo fajnie, że czuwacie!
www.przystole.org <<=== Ameri, ameri i więcej ameri! :D
Awatar użytkownika
mazylek
Posty: 194
Rejestracja: 19 lis 2014, 11:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: mazylek »

Wspieram.to pisze:Projekt by nie wystartował na 95k. Oprócz tego powalczymy teraz o mniejszy druk - może 500, może mniej. Jesteśmy dobrej nadziei. Trzymajcie kciuki, aby się udało :)
To jeszcze powalczcie, żeby pieniądze od wspierających były pobierane dopiero po zakończeniu kampanii z sukcesem (jak na kickstarterze) - to skłoni do wsparcia tych którzy nie chcą mrozić kasy (Przestaniemy dyskutować o progu a zagłosujemy wsparciem)

Dla mnie to dziwna sytuacja, że o takich rzeczach jak minimalny próg wsparcia czy wielkość druku mieliby decydować wspierający a teraz jak się okazuje, również platforma crowdfundingowa. Moiim zdaniem to jest decyzja wydawcy gry, ponieważ to on ponosi konsekwencje swoich decyzji.
mazylek -> kolekcja -> sprzedam
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: rattkin »

mazylek pisze: To jeszcze powalczcie, żeby pieniądze od wspierających były pobierane dopiero po zakończeniu kampanii z sukcesem (jak na kickstarterze) - to skłoni do wsparcia tych którzy nie chcą mrozić kasy (Przestaniemy dyskutować o progu a zagłosujemy wsparciem)
Ty tak naprawdę? :)
mazylek pisze: Dla mnie to dziwna sytuacja, że o takich rzeczach jak minimalny próg wsparcia czy wielkość druku mieliby decydować wspierający a teraz jak się okazuje, również platforma crowdfundingowa. Moiim zdaniem to jest decyzja wydawcy gry, ponieważ to on ponosi konsekwencje swoich decyzji.
W tym środowisku doświadczeni gracze wiedzą czasami więcej niż początkujący wannabe-wydawca :). Poza tym tu nikt o niczym nie decyduje, tylko wyraża opinie. Platforma też może mieć swoje zdanie w tej materii, bo to za jej pośrednictwem jest zbiórka. Jak wydawca chce sam ponosić konsekwencje, to może organizować zbiórkę na ulicy własnymi siłami.
Awatar użytkownika
Yavi
Posty: 3186
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 24 times
Been thanked: 40 times
Kontakt:

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: Yavi »

rattkin pisze:
mazylek pisze: Dla mnie to dziwna sytuacja, że o takich rzeczach jak minimalny próg wsparcia czy wielkość druku mieliby decydować wspierający a teraz jak się okazuje, również platforma crowdfundingowa. Moiim zdaniem to jest decyzja wydawcy gry, ponieważ to on ponosi konsekwencje swoich decyzji.
W tym środowisku doświadczeni gracze wiedzą czasami więcej niż początkujący wannabe-wydawca :). Poza tym tu nikt o niczym nie decyduje, tylko wyraża opinie. Platforma też może mieć swoje zdanie w tej materii, bo to za jej pośrednictwem jest zbiórka. Jak wydawca chce sam ponosić konsekwencje, to może organizować zbiórkę na ulicy własnymi siłami.
No i chyba o to właśnie chodzi w crowdfundingu, żeby mieć kontakt ze społecznością, a ewentualnie wspierający czuli swój wpływ na ostateczny wygląd produktu i kampanii :P
TTR_1983
Posty: 3932
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: TTR_1983 »

Jutro rusza kampania? O której?
matio2007
Posty: 623
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 112 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: matio2007 »

To jest gra, która wygląda na segment AAA (opisując analogicznie jak w produkcjach komputerowych - najwyższa półka). Wydanie takiej gry w najwyższej jakości np. w pudełku 30x30x7cm wypełnione sztancowanymi żetonami, profesjonalnymi kartami, kostkami itd. według mnie nie jest możliwe w nakładzie niższym niż 1000 egzemplarzy (a jeżeli tak, to będzie to kompletnie nieopłacalne).

Taki przykład (oparty na realnych wycenach, ale oczywiście wiele zależy od różnych czynników) jednego tylko komponentu - kart do gry. Załóżmy że w grze mamy 4 talie po 55 kart (razem do 220 kart). Druk tylu kart przy 200 egzemplarzach kosztuje w granicach 35zł. Przy nakładzie 500 spada już do 20zł. Przy nakładzie 1000 sztuk te same karty kosztowałyby 10-15zł.
Czyli jeżeli gra karciana wyprodukowana w 1000 egzemplarzy mogłaby mieć SCD = 65zł, to identyczna gra w nakładzie 500 kosztowałaby SCD = 100zł, a w nakładzie 200 SCD = 175zł.

A co do obliczania minimalnego progu ufundowania, zarówno na Ks jak na WT. Prawie wszystkie kampanie są krańcowo niedoszacowane, ponieważ nie służą do wydania gry, a jedynie są formą przedsprzedaży lub są częścią większej międzynarodowej produkcji - wtedy mogą kosztować faktycznie niewiele.

Natomiast próg 95 tysięcy na WT faktycznie moim zdaniem jest samobójstwem. Wierzę, że twórcy znajdą jakieś realne rozwiązania pozwalające na obniżenie tego progu i będziemy mogli się cieszyć nową świetna grą :)
Ostatnio zmieniony 06 cze 2017, 20:13 przez matio2007, łącznie zmieniany 1 raz.
Underworld Kingdom
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2017, 22:03

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: Underworld Kingdom »

Chcielibyśmy podziękować za wszystkie konstruktywne opinie i uwagi. Szczególne podziękowania dla Kamila z wspieram.to, Przemka z Czacha Games i Sebastiana z Micro Arts. Zasugerowali nam wiele nowych rozwiązań, pomogli spojrzeć na niektóre sprawy od innej strony, dali wiele tematów do przemyślenia. To były naprawdę fajne i konstruktywne rozmowy z ludźmi, którzy życzą autorskim projektom (takim jak nasz) jak najlepiej. Jeszcze raz – Dzięki chłopaki !

Jeśli chodzi o komentarze odnoszące się do nas osobiście (na przykład o wykształceniu niektórych z nas i co z tego wynika) to chyba jesteśmy za starzy by wdawać się w dyskusje na tym poziomie.

Uwagi na temat naszej „miłości” do naszego produktu – uważacie że powinniśmy być do STWORZY nieprzekonani, że powinniśmy w naszą grę wątpić? Każdy Wam powie – jeśli autor nie wierzy w swoje dzieło to nikt w nie nie uwierzy.

Chcieliśmy wyprodukować 1 000 szt. (wbrew sugestiom o kilku tysiącach). Poprosiliśmy o wycenę u kilku producentów. Niektóre osoby sugerowały, że być może dostaliśmy ceny zaporowe. Albo po prostu mieliśmy za duże wymagania co do jakości.

Wiele projektów w momencie pojawienia się na wspieram.to ma już zagwarantowane pełne lub częściowe finansowanie więc Cele wyznaczone w takich projektach wcale nie odzwierciedlają kosztów produkcji. Jest to po prostu forma przedsprzedaży tytułów które i tak zostaną wydane – I Bardzo Dobrze, nie ma w tym nic z złego.

Niniejszym informujemy, że wstrzymujemy uruchomienie naszej kampanii. Nie ruszymy z nią 7 czerwca. Chcemy dać sobie czas na przemyślenia, na poukładanie niektórych elementów na nowo. Wyślemy nowe zapytania do producentów, z prośbą o wycenę mniejszej ilości sztuk. Dalej chcemy możliwie szybko ruszyć z kampanią. Będziemy Was na bieżąco informować o postępach, o tym gdzie można nas spotkać i zagrać w STWORZE. Nadal wierzymy w nasz projekt.
olsszak
Posty: 1821
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: olsszak »

Szkoda, że tak osobiście odbieracie to co się tutaj do Was pisze. Nikt tutaj nie chce Waszej krzywdy, a raczej chciał Wam zwrócić uwagę na słabe punkty.

Natomiast co do miłości do produktu to nikt tego nie krytykuje, ale czasem zdejmijcie na chwilę klapki z oczu :)
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
mia123
Posty: 91
Rejestracja: 15 kwie 2014, 21:41

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: mia123 »

Życzę powodzenia i chyba wszyscy mają nadzieję, że restart kampanii będzie lepszy ;)
Niniejszym informujemy, że wstrzymujemy uruchomienie naszej kampanii. Nie ruszymy z nią 7 czerwca. Chcemy dać sobie czas na przemyślenia, na poukładanie niektórych elementów na nowo. Wyślemy nowe zapytania do producentów, z prośbą o wycenę mniejszej ilości sztuk. Dalej chcemy możliwie szybko ruszyć z kampanią. Będziemy Was na bieżąco informować o postępach, o tym gdzie można nas spotkać i zagrać w STWORZE. Nadal wierzymy w nasz projekt.
Cena za niższy druk będzie wyższa i to pewnie znacznie. Czemu chcecie iść tą drogą? Przecież chcieliście wydać 1000 sztuk, więc trochę nasuwa się wniosek że przy np. 500 sztukach cena gry pójdzie w górę, albo opuścicie sporo na jakości. Nie wiem jak obniżając nakład (więc dźwigając koszt druku) obniżycie cel kampanii bez podwyższania ceny per sztuka :roll:
smalco
Posty: 287
Rejestracja: 17 mar 2015, 14:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: smalco »

Obecnie jest moda na mitologię Słowian.
Awatar użytkownika
Wspieram.to
Posty: 675
Rejestracja: 07 lut 2013, 12:00
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: Wspieram.to »

mazylek pisze:
Wspieram.to pisze:Projekt by nie wystartował na 95k. Oprócz tego powalczymy teraz o mniejszy druk - może 500, może mniej. Jesteśmy dobrej nadziei. Trzymajcie kciuki, aby się udało :)
To jeszcze powalczcie, żeby pieniądze od wspierających były pobierane dopiero po zakończeniu kampanii z sukcesem (jak na kickstarterze) - to skłoni do wsparcia tych którzy nie chcą mrozić kasy (Przestaniemy dyskutować o progu a zagłosujemy wsparciem)
Bardzo byśmy chcieli, ale takiej możliwości nie oferuje żaden pośrednik płatności w Polsce.
smalco
Posty: 287
Rejestracja: 17 mar 2015, 14:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: smalco »

( pisane z komury)
Śmieszy mnie takie towarzystwo. Najpier mówią wam kto ma recenzować waszą gre, a następnie jakie mają być jej koszta. Gra wygląda bardzo solidnie i szkoda by było gdybyśm jej nie mogli kupić.
Awatar użytkownika
Bardok
Posty: 607
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:42
Has thanked: 40 times
Been thanked: 111 times

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: Bardok »

Uwagi na temat naszej „miłości” do naszego produktu – uważacie że powinniśmy być do STWORZY nieprzekonani, że powinniśmy w naszą grę wątpić? Każdy Wam powie – jeśli autor nie wierzy w swoje dzieło to nikt w nie nie uwierzy.
Wiara? Oczywiście! Ślepe "moją gra jest super a wy się nie znacie!" - już mniej.
W każdym projekcie potrzeba pokory.
When they kick out your front door, How you gonna come? With your hands on your head or on the trigger of your gun!?

______Moja kolekcja______Wymienię/sprzedam______
Underworld Kingdom
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2017, 22:03

Re: Stworze, gra przygodowa czerpiąca ze słowiańskiej mitolo

Post autor: Underworld Kingdom »

Zazwyczaj wypowiadamy się na tym forum jako zespół ale teraz napiszę kilka słów od siebie:

Ludziska, luz :wink:
Nikt się na nikogo nie obraża, niczego nie bierzemy do siebie, to że nie z każdym krytycznym słowem się zgadzamy nie oznacza jeszcze, że mamy klapki na oczach czy nie umiemy przyjąć krytyki :D My po prostu wierzymy w nasz projekt, nigdzie nie piszemy, że bezkrytycznie i kto myśli inaczej to zły człowiek i wróg :lol: Na serio -nie wiem z którego fragmentu naszych wypowiedzi to wzięliście.
Mamy prawo do własnego zdania a Wy do własnego.
Prosimy jednak o uwagi merytoryczne bo z jednej strony zakładanie, że to taki "heartbreaker" w którym mechanika się zapewne nie broni a z drugiej strony zwracanie uwagi, iż właściwie nic o niej nie wiadomo jest dziwne, wzajemne sprzeczne i nijak się ma do tematu jakim jest wysokość Celu.
Nie, nie zbieramy na nowego maybacha :mrgreen:
Pisaliśmy także o naszym doświadczeniu zawodowym, związanym z pracą ze składem i produkcją gier, więc podważanie tego też jest trochę nie fair.
Generalnie jest to dla nas nauka, pomyślimy i zobaczymy co z tego będzie.
No chyba że zrobicie grę o kotkach
- tyle, że właśnie robimy (jest po kilku testach ) :lol:

To pisałem Ja - Grzegorz "Don Czeslavio" Arabczyk - twórca mechaniki :D nie z własnego konta bo kurna nie mogę nigdzie znaleźć tego cholernego loginu :lol: :lol: :lol:
ODPOWIEDZ