Human Interface Nakamura Tower KS

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
bartek_banasiak
Posty: 40
Rejestracja: 23 mar 2017, 10:50

Human Interface Nakamura Tower KS

Post autor: bartek_banasiak »

hej, ostatnio pojawił się nowy KS. mam pytanie czy ktoś może sie wypowiedzieć na temat samej rozgrywki i rozwoju postaci w kampanii?
Awatar użytkownika
Wolfiee
Posty: 12
Rejestracja: 04 maja 2011, 18:27

Re: Human Interface Nakamura Tower KS

Post autor: Wolfiee »

Przejrzałem zasady i gra wydaję się bardzo fajna. Mało kto wie, że za ten tytuł odpowiadają Polacy i jest szansa na pełną polską wersję pod warunkiem, że zainteresowanie na Kickstarterze będzie odpowiednio duże. Niestety nie zapowiada się na to...
Dużo się mówi o sukcesie polskiego Lord of Hellas na Kickstarterze, a o Human Interface cisza. A fajnie byłoby mieć pełną polską wersję.

Warto też dodać, że wysyłka do Polski to tylko 9 funtów (bo pewnie z Polski).
https://www.kickstarter.com/projects/18 ... escription
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Human Interface Nakamura Tower KS

Post autor: costi »

Szansa na pełną polską wersję jest mniej-więcej zerowa.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Human Interface Nakamura Tower KS

Post autor: Rocy7 »

Problem z Hintem jest taki, iż cieżko sprawdzić jak dobra była 1 cześć. W zasadzie brak recenzji, jedyna opinia jaką znalazłem mówi o kiepskich zasadach https://boardgamegeek.com/thread/1667166/what-hint.

W kwestii 2 edycji zniechęca mnie jedno słowo - kooperacja.
bartek_banasiak
Posty: 40
Rejestracja: 23 mar 2017, 10:50

Re: Human Interface Nakamura Tower KS

Post autor: bartek_banasiak »

czyli nie ma co ryzykować...
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Human Interface Nakamura Tower KS

Post autor: Wolf »

Typowy tytuł z KS czyli wszystko wygląda ładnie, figurki, bajery itp., tylko ktoś zapomniał dopracować gry, a instrukcję napisał na kolanie. Pozostaje nadzieja, że autorzy wyciągnęli wnioski i tym razem będzie lepiej.
Rocy7 pisze:W kwestii 2 edycji zniechęca mnie jedno słowo - kooperacja.
To nie do końca druga edycja, to teoretycznie nowa samodzielna gra, ale jednocześnie dodatek, który można połączyć z pierwszą grą. Chociaż nie wątpię, że po części również ma służyć jako drugie podejście do tematu, po nie do końca udanym przyjęciu pierwszej gry (niejasna instrukcja jest tutaj najczęściej wymienianym problemem). Co do kooperacji to zdaje się, że są 3 tryby: solo, kooperacja i skirmish.

Jak ktoś lubi cyberpunk oraz wymyślanie własnych zasad to można kupić dla samych komponentów, nawet jak gra okaże się daleka od oczekiwań, to zawsze można wykorzystać figurki i znaczniki do stworzenia czegoś własnego ;)
Delusionist
Posty: 2
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:35

Re: Human Interface Nakamura Tower KS

Post autor: Delusionist »

Jeżeli chodzi o pierwszą część gry HINT to mogę napisać jakąś moją opinię o grze jeżeli będzie to dla kogoś pomocne.
Rozegrałem kilka gier w dwie osoby, przebrnięcie przez instrukcję było dość kłopotliwe, nowe poprawione instrukcje z jednej strony bardzo pomagają z drugiej w starej instrukcji niektóre rzeczy są opisane dokładniej i lepiej. Wiem, że mało ludzi potrafi w to grać i nie dziwię się nikomu kto nie chciał przebrnąć przez instrukcje. Na Youtube ktoś nagrał dwa filmy jak grać w tę grę rozgrywając dwie pierwsze misje jednak to niestety nie oddaje wszystkiego bo są to misje dla 1 gracza. Gra daje odczucie bardziej realistycznej niż takie dajmy na to Imperium Atakuje gdzie można przechodzić po polach przeciwników albo chodzić na ukos przy rogach ścian. Tutaj jeżeli chcemy przejść przez drzwi to musimy przejść po trupach stojących w nich postaci. Oczywiście realizm daje mniej opcji do kombinowania bo w praktyce gdyby takie dwie drużyny się spotkały w jakimś przejściu będą walić do siebie ołowiem aż się wybiją a nie biegać pomiędzy sobą korzystając z dziwnych zdolności.

Na grę składa się kilka faz:
1. Sprawdzanie obecności wirusów w sieci taktycznej każdego gracza, jeżeli są wirusy drużyna wykonuje testy na cyberszok,
2. Sprawdzamy ile mamy system resources na drużynę,
3. Determinujemy kto zaczyna poprzez obstawianie w tajemnicy system resource'ów i dobranie CanDo karty,
4. Cyberwarfare phase gdzie zagrywamy karty broniąc swojej sieci taktycznej oraz atakując sieć przeciwnika lub terminal, generalnie trochę na wzór Android Netrunner,
5. Real World phase, czyli typowa dla tego rodzaju gier faza wykonywania akcji przez postaci,
6. Ruch dronów i innych AI (np. utraconej przez nas postaci, którą przejęło AI),
7. Faza clean-up gdzie po prostu wszystko czyścimy, wystawiamy drony itp.

Generalnie fazy 1,2,3,6 i 7 są bardzo proste chociaż np. w nowej instrukcji zabrakło informacji, że w fazie clean-up możemy wyrzucić wszystkie karty jakie mamy na ręku, dlatego dobrze jest korzystać ze starej instrukcji.
Fazy 5 i 6 to już problem, zwłaszcza 5, która nie została dobrze wyjaśniona a w nowej instrukcji np. pominięto fakt zagrywania kart do sieci taktycznej rewersem, zamiast tego od razu jest informacja, że gracze pokazują karty na zmianę. W praktyce faza 5 nie jest trudna, po prostu zagrywamy najpierw ewentualne karty, które robią boost system resoursce a potem kładziemy karty w wolnych slotach w naszej sieci taktycznej. Potem możemy specjalnym programem podejrzeć karty przeciwnika a następnie na zmianę pokazujemy karty i płacimy ich koszt (karty ofensywne vs karty defensywne). Możemy też tak po prostu zainstalować sobie w sieci taktycznej lub kontrolowanym terminalu program defensywny. Wszystko jest opisane dokładnie krok po korku w nowej instrukcji. Faza 6 jest bardzo prosta tylko wymaga pamiętania o wielu czynnikach np. jakie z naszych akcji generują tokeny alarmu, na które może reagować AI, jakie są zmiany współczynników ataku i obrony w zależności od podejmowanych przez nas akcji np. atak z bliska rozpatruje się całkiem inaczej przy różnych rodzajach broni.

Odnośnie BBH to myślę, że ta gra ma szansę być lepszą wersją HINT'a o ile do tego czasu zostaną porządnie napisane zasady. Na plus na pewno są punkty adrenaliny przy CanDo kartach bo obecnie pech potrafi zabić nawet najlepszy plan a to jest szansa na to żeby dać graczom jakąś alternatywę. Czy ta gra nadaje się na skirmish? Jeżeli postacie nie będą miały żadnych zdolności mających wpływ na inne postacie i ograniczą się tak jak w HINT do zmniejszenia/zwiększenia współczynnika ataku to gra dalej może polegać na staniu w korytarzu i nawalaniu do siebie czym popadnie. Zakres CanDo kart czyli od 1 do 10 pomimo tego, że skrajne wyniki mogą pojawić się rzadziej jest na tyle duży, że to zawsze będzie typowy Ameritrash. Fajna gra żeby rozegrać kampanię czy jakąś pojedynczą misję ale typowy Skirmish jak w IA nie ma szans. Chyba, że pojawią się jakieś rozwiązania o których nie mam pojęcia.

Jeżeli ktoś ma problem z grą to ja chętnie pomogę. Gra jest warta ogrania chociażby z uwagi na wiele unikatowych (w grach planszowych) mechanik i pomysłów. Mnie najbardziej urzekło:
1. Sytuacja taktyczna w pokojach/korytarzach - jest to genialne rozwiązanie, w każdym pokoju są jakieś meble, oświetlenie itp. każdy pokój ma w związku z tym jakąś sytuację taktyczną, która jest modyfikatorem do naszych ataków np. -3, kiedy kontrolujemy kamery (nasza sieć taktyczna jest podłączona do nich) każdy członek drużyny dokładnie wie co tam się dzieje, jak wygląda pomieszczenie co zdejmuje ten ujemny modyfikator, świetne rozwiązanie, którego nie spotkałem w innych grach,
2. Reakcje - mamy do wyboru standardowe reakcje na aktywację przeciwnika w tym fast attack (atak w odpowiedzi na atak), cover i dodge (dwa dość podobne uniki, jednak jeden pozwala odskoczyć na bok wpływając na pole widzenia albo zasięg broni),
3. Cybershock - jedna z najciekawszych mechanik, postaci doznają cyberszoku pakując w siebie co misję różne equipmenty albo pod wpływem wirusów zainstalowanych w sieci taktycznej, naprawdę genialny pomysł,
4. Sieć taktyczna - kolejna genialna idea, że grupa jest podłączona do jednej sieci bojowej, dzięki niej mogą się łatwo komunikować, mieć wgląd do tego co jest w pokojach ale też są narażeni na wirusy, wormy itp. przeciwnika,
5. Advanced rules - są dwie świetne zasady zaawansowane, jedna dotyczy otwierania zamkniętych drzwi a mianowicie mając cyberręce czy cybernogi możemy je po prostu rozwalić jeżeli przejdziemy udany test, druga zasada dotyczy trafień w broń przeciwnika, trafiając w ręce możemy po prostu zniszczyć broń przeciwnika, któremu pozostanie podbiegnięcie i atakowanie bronią lub pięściami.

Osobiście waham się pomiędzy zakupem BBH z rynku wtórnego po tym gdy wyjdzie a sprzedaniem pokaźnej ilości rzeczy do obecnej wersji. Osobiście w grze najbardziej przeszkadza mi talia CanDo kart, zabrzmi to oczywiście dziwnie ale wolę proste rzuty kośćmi niż dobieranie kart z talii (nawet odpowiednio zbalansowanej). Turlająca się kość daje dużo więcej emocji niż dobrana z góry cyferka, w końcu to jest prawie typowe ameri. Przeszkadza mi również to, że zdolności postaci głównie skupiają się na rozwijaniu ich ataku/obrony, rzadko jedne postacie dają wsparcie innym itp. Z drugiej strony jest to bardziej realistyczne, to już pewnie kwestia gustu. Zmodyfikowanie zakresu talii CanDo kart do zakresu od 1 do 6 przyniosło mi świetne rezultaty poprawiając bardzo taktyczny aspekt gry, wciąż testuję to rozwiązenie. W talii znajdą się dwie karty z wynikami 1 i 6, trzy karty z wynikami 2 i 5, cztery karty z wynikami 3 i 4. Do tego do wielu testów potrzebna będzie k10. Nie jest to idealne rozwiązanie ale gdyby komuś przeszkadzał zakres CanDo kart to gorąco polecam.
ODPOWIEDZ