Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Dwntn »

Tak, był dodruk w ostatnich latach, który uwzględniał nowy tekst na poprawionych kartach. Jeśli kupowałeś nowy egzemplarz gry, najpewniej jest juto już wersja po korekcie.

Pozdrawiam,

- K.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: maciejo »

Przestrzegam wszystkich,którzy chcą zainwestować w tę grę.Musicie wiedzieć,że tła kart w dodatkowych przygodach mają ciemniejsze tło i nie da się grać bez dokupienia koszulek :twisted:
Jeszcze jedno,po pierwszym zachwycie grą teraz już nie jest tak różowo.
Nie chodzi mi o te spieprzone dodatki tylko o to że gra jest banalnie prosta.Na kilkadziesiąt partii solo i we 2 osoby nigdy ale to nigdy nie miałem wrażenia,że coś mi zagraża w wygranej.
Mimo całej tej Rpegowskiej otoczki jest to tylko odkrywanie kolejnych kart i pokonywanie kolejnych cherlawych potworków.
Nie sądzę abym brnął w to dalej. :( Mój 12 letni syn też nie przejawia już takiej ochoty do gry.Szkoda.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Kosma
Posty: 349
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
Lokalizacja: Festung Breslau
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Kosma »

A propos kolorów to inne są kolory edycji drukowanych w innych krajach. Pierwsza edycja chińska, a druga juesej. Co do poziomu gry to upewnij się że na pewno dobrze gracie. :)



Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5233
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 524 times
Been thanked: 1836 times
Kontakt:

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Gambit »

Różne odcienie rewersów, zależą chyba od wydania. W naszym przypadku różnice też były, ale zaczęły naprawdę doskwierać w okolicach AP4. Co do bycia zbyt prostą...albo masz po prostu szczęście, albo coś robisz źle :)
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Dwntn »

W przypadku Rise of the Runelords, zgodzę się że poziom trudności stoi na niskim poziomie. Przeszliśmy ze znajomymi całe 6 kampanii (tudzież Adventure Decks) i przegraliśmy w tym czasie może ze dwa razy scenariusze. Poziom trudności był jednym z powodów na który narzekali gracze, co przyczyniło się do jego zwiększenia w późniejszym zestawie - Wrath of the Righteous.

Obecnie gram solo dwiema postaciami kampanię właśnie w WotR i jest o wiele trudniej niż w RotRL. Postaci nie mają już umiejętności pozwalających im na generowanie ogromnych puli kości a wrogowie przeważnie mają po kilka testów oraz często zadają obrażenia przed walką, co dodatkowo osłabia ewentualną pulę kości jakimi postać jest w stanie rzucać.

W RotRL bardzo podobała mi się przygoda pod kątem fabularnym. WotR także zapowiada się całkiem dobrze i mam nadzieję że utrzyma o ile nie przebije poziomu opowieści z RotRL, gdyż fabuła w tej grze jest jednym z najważniejszych elementów (piszę tu oczywiście o Adventure Guide'ach pisanych przez fanów, gdyż w podstawowej grze fabuły nie ma praktycznie wcale).

- K.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: maciejo »

Gambit pisze:Różne odcienie rewersów, zależą chyba od wydania. W naszym przypadku różnice też były, ale zaczęły naprawdę doskwierać w okolicach AP4. Co do bycia zbyt prostą...albo masz po prostu szczęście, albo coś robisz źle :)
Miałem najlepszego nauczyciela :D , nie sądzę abym grał źle :wink:
Co do kolorów to u mnie tragicznie jest już od 2 przygody.
Nie ma możliwości grać bez koszulek.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: akahoshi »

Czy jakieś wydawnictwo był/jest zainteresowane wydaniem tej gry po polsku?
A może ktoś już popełnił tłumaczenie zasad i kart?
Jak wygląda porównanie Pathfindera do Warhammer Quest? Czy można w ogóle porównywać te gry ze sobą?
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Dwntn »

akahoshi pisze:Czy jakieś wydawnictwo był/jest zainteresowane wydaniem tej gry po polsku?
Ciężko powiedzieć. Pathfinder jako system RPG jest raczej mało rozpropagowany w naszym kraju. Tym mniej znana jest karciana odmiana tej gry, jaką jest Pathfinder ACG. Ja bym się osobiście podpisał pod petycją, jako fan.
akahoshi pisze:A może ktoś już popełnił tłumaczenie zasad i kart?
Kart jako takich jest sporo, ale gdyby któreś wydawnictwo było zainteresowane, podjąłbym się przetłumaczenia ich jak i samych instrukcji. Zapraszam potencjalnych wydawców do kontaktu :)
akahoshi pisze:Jak wygląda porównanie Pathfindera do Warhammer Quest? Czy można w ogóle porównywać te gry ze sobą?
Nie grałem w WH: Quest, ale z tego co wiem, słabiej działa solo, podczas gdy Pathfinder skaluje się doskonale przy grze solo i/lub w grze do max 4 graczy. Przy pięciu graczach rozgrywka staje się nieco zbyt trudna.

- K.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5233
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 524 times
Been thanked: 1836 times
Kontakt:

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Gambit »

akahoshi pisze:Jak wygląda porównanie Pathfindera do Warhammer Quest? Czy można w ogóle porównywać te gry ze sobą?
Nie powinno się ich porównywać. Jedyna wspólna rzecz, to karty i bohaterowie. Reszta, to zupełnie inna bajka. W Warhammer Quest nie grałem, ale z tego co widziałem na pewno nie przebije u mnie Pathfindera ACG.
Dwntn pisze:Nie grałem w WH: Quest, ale z tego co wiem, słabiej działa solo, podczas gdy Pathfinder skaluje się doskonale przy grze solo i/lub w grze do max 4 graczy. Przy pięciu graczach rozgrywka staje się nieco zbyt trudna.
Pathfinder na 6 graczy nie jest trudniejszy niż na 4. Jasne, trzeba lepiej rozplanować przekopywanie lokacji, bo kart więcej, a czasu tyle samo. Jednak w przypadku walk, zawsze jest szansa, że ktoś pomoże.
Kosma
Posty: 349
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
Lokalizacja: Festung Breslau
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Kosma »

Grałem w obydwa tytuły. Najkrócej mówiąc Warhammer to taki prosty hack'n'slash, a Pathfinder to rpg pełną gębą. :)
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: akahoshi »

To czemu, do jasnej ciasnej, nikt nie weźmie się za ten tytuł?
Ja wiem, że w naszym kraju zdecydowanie bardziej popularny jest świat Młotka, ale mechanika i frajda z gry chyba też sie liczą.
Tak przy okazji, dzięki Gambit za reckę. Chyba jedyną w naszym języku.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Kosma
Posty: 349
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
Lokalizacja: Festung Breslau
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Kosma »

Pewnie chodzi o popularność świata o której wspominał Gambit. Przyznam szczerze ,że Stary Świat znam bardzo dobrze ,a o Pathfinderze dowiedziałem się dopiero po zagraniu w karciankę.
parasite
Posty: 249
Rejestracja: 26 lis 2012, 08:50
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: parasite »

który set polecacie na początek?
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: pan_satyros »

parasite pisze:który set polecacie na początek?
Zdecydowanie najnowszy. Jest przejrzysty i przystępny ;)
parasite
Posty: 249
Rejestracja: 26 lis 2012, 08:50
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: parasite »

pan_satyros pisze: Zdecydowanie najnowszy. Jest przejrzysty i przystępny ;)
mowa o Mummy's Mask - Base Set?? w porównaniu z Rise of the Runelords ma tylko 6 dodatków - będzie tego więcej? :)
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 364 times
Been thanked: 250 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Deem »

parasite pisze:
pan_satyros pisze: Zdecydowanie najnowszy. Jest przejrzysty i przystępny ;)
mowa o Mummy's Mask - Base Set?? w porównaniu z Rise of the Runelords ma tylko 6 dodatków - będzie tego więcej? :)
Dodatków z kampanią jest tyle samo i jest to zamknięta całość. Do tego są character add ons, z dodatkowymi postaciami (nie są konieczne do gry) - akurat one są uniwersalne i pasują do wszystkich części.

Również polecam Mummy's Mask na pierwszy kontakt z serią.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: pan_satyros »

Tak mówię o MM. Potem ewentualnie możesz pomyśleć o WotR (jest trudniejsze i bardziej w stylu PCtowego Diablo I) - te 2 sety mam w komplecie.
1 setu nie polecam, jest dość monotonny mechanicznie, chociaż ma całkiem fajną historyjkę (ograłem go na komórce w wersji cyfrowej).
BTW, koniecznie graj z podręcznikami fabularnymi, zawierającymi tekst wynotowany z RPGowych pierwowzorów. Są wykonane do każdej gry z serii i dostępne na BGG. Bez nich gra traci z 50% klimatu.

PS Przejrzyj sobie dokładnie ten wątek - wcześniej i ja miałem podobny problem i wywiązała się w związku z tym dość owocna wymiana zdań.
shimpo
Posty: 5
Rejestracja: 29 gru 2014, 11:36

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: shimpo »

Cześć wszystkim.
Powiedzcie, czy wiecie gdzie można dostać wszystkie kampanie, dodatki, etc do Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords?
Jakoś mam problem z namierzeniem a dopiero co zaczynam imprezę z tym tytułem.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Toudi
Posty: 1089
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:21
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Toudi »

pan_satyros pisze:Tak mówię o MM. Potem ewentualnie możesz pomyśleć o WotR (jest trudniejsze i bardziej w stylu PCtowego Diablo I) - te 2 sety mam w komplecie.
1 setu nie polecam, jest dość monotonny mechanicznie, chociaż ma całkiem fajną historyjkę (ograłem go na komórce w wersji cyfrowej).
BTW, koniecznie graj z podręcznikami fabularnymi, zawierającymi tekst wynotowany z RPGowych pierwowzorów. Są wykonane do każdej gry z serii i dostępne na BGG. Bez nich gra traci z 50% klimatu.

PS Przejrzyj sobie dokładnie ten wątek - wcześniej i ja miałem podobny problem i wywiązała się w związku z tym dość owocna wymiana zdań.
Na forum albo na grupach na FB, często ktoś sprzedaje komplet. Inaczej może być Ci ciężko skompletować.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Dwntn »

shimpo pisze:Cześć wszystkim.
Powiedzcie, czy wiecie gdzie można dostać wszystkie kampanie, dodatki, etc do Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords?
Jakoś mam problem z namierzeniem a dopiero co zaczynam imprezę z tym tytułem.

Pozdrawiam
Niestety Rise of the Runelords to pierwsza, jednocześnie najstarsza kampania, która jest już OOP. W sklepach raczej nie znajdziesz już kompletu dodatków, pozostaje więc szukanie na forach lub Facebooku.

Tak się składa, że posiadam kilka kompletów Pathfindera, w tym kompletną kampanie Rise of the Runelords wraz z kartami promo. Mógłbym rozważyć jej sprzedaż, gdybyś był zainteresowany, gdyż nie planuje do niej wracać. Zapraszam w razie czego na priv.

Pozdrawiam,

- K.
Awatar użytkownika
GoldenDragon
Posty: 611
Rejestracja: 11 lut 2009, 22:50
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 7 times
Been thanked: 1 time

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: GoldenDragon »

Na Bookdepository i w złotówkach też zapłacisz: https://www.bookdepository.com/search?s ... =Find+book .
shimpo
Posty: 5
Rejestracja: 29 gru 2014, 11:36

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: shimpo »

Dzięki za odpowiedzi. Będę szukał. Jak coś to się jeszcze poratuję waszą pomocą :)
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: pan_satyros »

shimpo pisze:Dzięki za odpowiedzi. Będę szukał. Jak coś to się jeszcze poratuję waszą pomocą :)
Na twoim miejscu brałbym po prostu Mummys Mask ;) lata doświadczeń robią swoje. Set jest zwyczajnie przyjemniejszy, a misje nieco mniej powtarzalne.
naturalnie nie każdemu będzie pasował temat i otoczenie w jakim MM sie toczy. Rotr to jednak klasyczne fantasy z mrocznymi kultami, gigantami itp.
Awatar użytkownika
Wallenstein
Posty: 969
Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: Wallenstein »

pan_satyros pisze:
shimpo pisze:Dzięki za odpowiedzi. Będę szukał. Jak coś to się jeszcze poratuję waszą pomocą :)
Na twoim miejscu brałbym po prostu Mummys Mask ;) lata doświadczeń robią swoje. Set jest zwyczajnie przyjemniejszy, a misje nieco mniej powtarzalne.
naturalnie nie każdemu będzie pasował temat i otoczenie w jakim MM sie toczy. Rotr to jednak klasyczne fantasy z mrocznymi kultami, gigantami itp.
Co w praktyce oznacza, że są mniej powtarzalne?
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Pathfinder Adventure Card Game: Rise of the Runelords

Post autor: pan_satyros »

Wallenstein pisze:
pan_satyros pisze:
shimpo pisze:Dzięki za odpowiedzi. Będę szukał. Jak coś to się jeszcze poratuję waszą pomocą :)
Na twoim miejscu brałbym po prostu Mummys Mask ;) lata doświadczeń robią swoje. Set jest zwyczajnie przyjemniejszy, a misje nieco mniej powtarzalne.
naturalnie nie każdemu będzie pasował temat i otoczenie w jakim MM sie toczy. Rotr to jednak klasyczne fantasy z mrocznymi kultami, gigantami itp.
Co w praktyce oznacza, że są mniej powtarzalne?
Mają bardziej zróżnicowane cele (nie tylko idź i zabij). Niby w podstawce też się takowe misje zdarzały, lecz tu jest ich więcej, do tego pojawiają się w nich ciekawsze karty pułapek/klątw.
A poza tym nieco bardziej rozwinięta mechanika kombosów (Invoke, czyli odwołania do słów kluczowych), kupcy pozwalający na częstsze wymiany sprzętu, ciekawi bohaterowie (brak klasycznych archetypów), zredukowana liczna kości jakimi rzucamy. No i instrukcja lepiej wyjaśnia dość złożone zasady odwołań na kartach.
Gdybym miał brać tylko 1 zestaw brałbym MM. (w RotR grałem całą kampanie na telefonie, a z fizycznych kopii mam też WotR, które też jest fajne, ale trochę trudniejsze).
ODPOWIEDZ