Horror w Arkham: Gra karciana / Arkham Horror: The Card Game LCG (N. French, M. Newman)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 607
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 47 times
Been thanked: 29 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: 13thcaesar »

Arius pisze:
13thcaesar pisze:W poniedziałek dojdzie mi drugi Core Set i Carnevale of Horrors , a w czwartek na "moim" sklepie będą mieli Lost in Time and Space :D Niestety The Essex County Express dalej nie mają :(


A nie możesz w innym sklepie zamówić?
Przecież kurierem dojdzie spokojnie przed czwartkiem.
Z tego co widzę to w zadnym sklepie tutaj tego dodatku nie maja. W sierpniu zjezdzam do kraju wiec jesli nadal bedzie dostepny w polskich sklepach (w Rebelu widzialem ) to go odrazu zamowie.
Skid_theDrifter
Posty: 581
Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
Has thanked: 26 times
Been thanked: 182 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Skid_theDrifter »

slawoj pisze:W LCG zazwyczaj jest tak, że wychodzi duży dodatek, potem co miesiąc mały. Jak kończy się cykl to są dwa miesiące przerwy i dopiero wychodzi duży.
Coś nad czym wszyscy się zastanawiają, to czy będą te dwa miesiące przerwy. Z doświadczenia innych wyczytałem, że FFG zapowiada rzeczy na około 3 miesiące przed premierą. Ostatnio zapowiedzieli już drugi mały pack drugiego cyklu, co by znaczyło, że wyszedłby w październiku zgodnie z 3-miesięczną logiką. A to znaczy, że ta przerwa między cyklami nie będzie zbyt długa. Mam nadzieję.

Przyglądałem się ostatnio temu, jak wyglądała śmierć polskiego Netrunnera i LotRa, oraz liczbom które Galakta wtedy opublikowała. Zastanawiam się jak wygląda sprzedaż AH LCG. Częste wydawanie dodatków zdaje się nie sprzyjać grom na polskim rynku, ludzie patrzą na całe cykle których nie mają i mówią sobie "kto ma taką kasę". Dołączanie do takiej gry po roku od wydania wymaga niezłej gotówki żeby nadgonić, więc jestem w stanie to zrozumieć. Myślę sobie, czy gdyby Galakta uderzyła marketingiem nie w planszówkowiczów/karciarzy, ale w RPGowców, czy to by mogło zwiększyć zainteresowanie grą. Ostatecznie AH LCG gra się jak scenariusz w RPGu, karty to tylko narzędzie - a plus jest taki, że GM nigdy nie zasysa. Chyba że FFG doda kartę do talii spotkań: "Cegła. Wykonaj test zręczności (10). Jeśli test zakończy się niepowodzeniem, na głowę spada Ci cegła, a twój badacz zostaje pokonany." Możecie się śmiać, znałem GM który się lubował w takich... "twistach" fabularnych. Długo żeśmy razem nie grali.
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Zorak »

Raczej przerwy nie bedzie, zarowno carcosa iak i zapowiedziane do niej 2 pierwsze Mythos packi maja date na Q3.

Co do sprzedazy i wejscia w HwA LCG to ciezko to porownywac do Netrunnera. Netrunner to konfrontacja wiec jak zaczynasz i grasz z kims kto ma wszystko to roznica w puli kart sprawi ze pewnie przegrasz.

W HwA nue ma cisnuenia. Na spokojnie gracze moga kupic podstawke i pozniej dowolny cykl i cieszyc sie gra. Owszem decki tych co maja wszystko beda mocniejsze ale to co-op wiec to nie problem.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: RUNner »

Zorak pisze: W HwA nue ma cisnuenia. Na spokojnie gracze moga kupic podstawke i pozniej dowolny cykl i cieszyc sie gra. Owszem decki tych co maja wszystko beda mocniejsze ale to co-op wiec to nie problem.
Twoją teorię mocno podważa przypadek WP LCG.

Uważam że wydawca nie powinien niczego opóźniać i korzystać w pełni z koniunktury na ten tytuł. W tej chwili ludzie kupią wszystko jak leci, a później będą się zastanawiać czy w to grać, czy jedynie kolekcjonować. Tak czy siak, wersję polską docelowo czeka tryb DnŻ, bo jakoś nie wierzę, że wszystko się ładnie będzie sprzedawać. Ilu graczy będzie kupować wszystko co wyszło? Moim zdaniem nie na tyle dużo, żeby się opłacało polskiemu wydawcy ciągnąć grę w normalnym druku do samego końca. Czas pokaże, ile materiału przewiduje wypuścić FFG, ale patrząc na inne LCG to raczej sporo tego będzie.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Trolliszcze »

Kupować jak leci będą chyba właściwie wszyscy, którzy w to grają - przynajmniej dopóki są mocno wkręceni. Nie wyobrażam sobie chociażby kupienia dużego dodatku, a potem dokupywania losowych małych packów; struktura kampanii wymaga jednak kompletowania ich po kolei, czego przykładem kolega 13thcaesar, który z niecierpliwością czeka na brakujący Essex County Express :D

Pytać należałoby chyba bardziej, ilu jest graczy, którzy są w tej chwili wkręceni, ale to wie tylko Galakta (i jak szybko będą się wykruszać). Globalnie gra okazała się sukcesem, który znacznie przerósł oczekiwania FFG, czego dowodem braki angielskich packów czasem zaledwie kilka dni po premierze (i konieczność robienia kolejnych dodruków). Czy ta popularność globalna przekłada się na popularność w Polsce, trudno mi ocenić, to wie chyba tylko Galakta. Pewne jest, że Mythos cieszy się u nas sporym powodzeniem, gry z tego uniwersum są niemal ewenementem, bo wychodzi do nich praktycznie wszystkie - i do AH, i do EH czy ZSB. Mało jest serii gier przygodowych, w które wydawca inwestowałby tak chętnie. Dlatego ja widzę szansę dla AH LCG, choć prorokować niczego nie zamierzam.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: rattkin »

Trolliszcze pisze: Pytać należałoby chyba bardziej, ilu jest graczy, którzy są w tej chwili wkręceni, ale to wie tylko Galakta (i jak szybko będą się wykruszać).
Już powinni zaczynać (koniec cyklu). Pracownicy FFG kilkakrotnie mówili w wywiadach, że największy spike to jest core i pierwszy cykl, potem jest istotny spadek do mniej więcej równej wartości - hardkorowców, którzy będą kupować już wszystko co wyjdzie. Większe pudełka pomiędzy także odnotowują skoki (po to zresztą są wydawane), ale oczywiście, już nie takie jakie core. Pracownicy Galakty z kolei mówili, że jakby mogli, toby najchętniej wydawali tylko coresety i nic więcej - bo tylko z tego jest dla nich jakiś zysk. Reszta to niewygodny "obowiązek". W Polsce, dalsze polskie dodatki do ANR i LOTR nie chciały się sprzedać nawet w liczbie 100 kopii. Tu będzie tak samo w dłuższym ujęciu. Gra jest bardzo dobra, ale realia rynku rządzą się swoimi prawami.

Z innej beczki - czy ktoś ma Undimensioned and Unseen EN? Z tego co mi wiadomo, wydarzył się jakiś major fuckup w dostawie polskiej, źle poprzypisywano przydziały dla sklepów i w efekcie ten dodatek jakoś przepadł - i nie wiadomo kiedy znów się pojawi (na stronie FFG upcoming go nie widać). Swoją drogą, adekwatna nazwa, jak na taki wypadek :)
Awatar użytkownika
carlos
Posty: 573
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: carlos »

W przypadku HwA duże dodatki będą miały większy problem ze sprzedażą, ponieważ są nieodłączną częścią mythos packow(kampania).

Sprzedaż będzie spadała z dodatku na dodatek. Pytanie jak długo Galakta będzie w stanie do tego dokładać.

PS. Ja mam angielskie Undimensioned and Unseen (ale faktycznie ten dodatek strasznie szybko się skończył w sklepach).
Frowrya
Posty: 35
Rejestracja: 08 sie 2010, 11:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Frowrya »

Wiadomo coś może o polskim druku tych scenariuszy dodatkowych? Czy galakta kiedykolwiek coś wspomniała o tym? Chodzi o curse i carnevale.
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1213
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 364 times
Been thanked: 250 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Deem »

rattkin pisze: Z innej beczki - czy ktoś ma Undimensioned and Unseen EN? Z tego co mi wiadomo, wydarzył się jakiś major fuckup w dostawie polskiej, źle poprzypisywano przydziały dla sklepów i w efekcie ten dodatek jakoś przepadł - i nie wiadomo kiedy znów się pojawi (na stronie FFG upcoming go nie widać). Swoją drogą, adekwatna nazwa, jak na taki wypadek :)
Kupiłem w Planszomanii, bo tam był przez moment.
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
13thcaesar
Posty: 607
Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 47 times
Been thanked: 29 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: 13thcaesar »

Brak Essex County Express niestety jest bardzo dotkliwy w rozgrywanej przez ze mnie całej kampanii:
Spoiler:
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Zorak »

Jeśli Galakta przestanie wydawać grę równo z FFG to stracą kolejnych klientów. Ja np nie mam oporów przed mixem językowym, scenariusze PoD kupiłem w wersji eng żeby nie czekać na Galaktę Bóg wie ile czasu.
Sam natomiast jestem ciekawy jak się gra sprzedaje, super , ok czy może kiepsko. Póki co na grupie FB pojawiają się nowe osoby i wiele jest aktywnych.. i oby tak zostało :)
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Skid_theDrifter
Posty: 581
Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
Has thanked: 26 times
Been thanked: 182 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Skid_theDrifter »

carlos pisze:W przypadku HwA duże dodatki będą miały większy problem ze sprzedażą, ponieważ są nieodłączną częścią mythos packow(kampania).

Sprzedaż będzie spadała z dodatku na dodatek. Pytanie jak długo Galakta będzie w stanie do tego dokładać.
Widziałem to określenie wielokrotnie: "Galakta dokłada do X", a zarabia na podstawkach. Z jednej strony chcę to przyjąć na "face value", tak mówią - to tak jest. Z drugiej strony się zastanawiam: jak biznes, który ciągle dokłada do wydawanych przez siebie produktów jeszcze się utrzymuje? Nie wiem, czy w biznesie wydawniczym (i to niszowym) w ogóle jest miejsce na to by mówić: "Wydajmy to dla nielicznych fanów, możemy przepieprzyć te X tysięcy". Wiem, że Galakta na pewno zarabia na Catanie, bo często o tym mówią, że ta linia produktów jest dla nich ważna. To samo z innymi grami w Mythosie, bo rzekomo "macki są w Polsce silne". A co z tymi LCG w takim razie, jak to się podlicza? Sprzedaż zestawów podstawowych musi przynosić dość zysku, żeby ciągnąć cykl comiesięczny przez np. rok. Galakta LCG wydaje od pewnego czasu, musi mieć w tym metodę. Jeśli sprzedaż LCG za pierwszym razem przyniosła straty, to nie wchodzisz w wydawanie kolejnego LCG. Tymczasem mamy AH LCG, zdaje się L5R również może liczyć na polonizację... Do czego zmierzam to to: czy waszym zdaniem polskie AH LCG jest martwe z założenia po zaplanowanym czasie (np. rok), czy może jego lifespan jednak będzie reaktywny względem rynku? Ta gra od poprzednich LCG jest na tyle inna, że opowiada historie, jak rozdziały albo opowiadania. Netrunner to gra którą można grać przy dowolnym zestawie kart, bo to czyste PvP. LotR nie miał, z tego co mi wiadomo, pełnej narracyjnej ciągłości w ramach cyklu, więc to też inaczej. A tu...? Tu gra leży w całości na tej narracji, na trybie kampanii. Wydaje mi się że wielka szansa leży w fan-made content, bo podstawa mechaniczna jest do tego silna.
Awatar użytkownika
carlos
Posty: 573
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: carlos »

To nie chodzi o bezpośrednie straty, ale o to ze ten towar w wiekszosci bardzo dlugo lezy im na magazynie zapewne. Kasę muszą w to włożyć, ale długo jej zwrotu nie zobaczą.
Skid_theDrifter
Posty: 581
Rejestracja: 25 mar 2017, 19:53
Has thanked: 26 times
Been thanked: 182 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Skid_theDrifter »

carlos pisze:To nie chodzi o bezpośrednie straty, ale o to ze ten towar w wiekszosci bardzo dlugo lezy im na magazynie zapewne. Kasę muszą w to włożyć, ale długo jej zwrotu nie zobaczą.
No niby... Z tego co pamiętam to jak Galakta czyściła magazyn ze starych innych LCG to sprzedawali te małe packi jakoś po dychu za sztukę...?

Co zaś się tyczy tej cudownej sprzedaży core setów, to z jednej strony jest ona wymuszona przez format: dwa core sety na każdy jeden dodatek żeby zachować równą ilość kart gracza w przypadku AH LCG. Z tego co wiem to w przypadku L5R mają to być trzy core sety. Na to się nakładają niedzielni zakupowicze (ale ilu jest takich?) i casualowi gracze (ale ilu casuali pakuje się w system LCG, który działa niemal jak subskrypcja do gry planszowej?). Takiego AH LCG nawet nie można rozpatrywać pod kątem tego, że core set się sprzedaje - bo przecież gdyby ta gra była zamknięta na core secie, to by była co najwyżej przeciętna - rozwija skrzydła przez rozszerzenia, bo to one zapewniają regrywalność. Samo wydanie core setu jest jak obietnica: "dodatki nadchodzą". No i póki co są. Oby były jak najdłużej i w tym samym tempie. Bo jak tylko polska wersja zacznie się spóźniać, to jej sprzedaż jeszcze spadnie, bo tacy jak ja wybiorą angielską.

Osobno już, PoD. Jeśli tak się stanie, że przejdziemy w PoD, nie mam nic przeciwko innemu papierowi i innemu odcieniowi kolorów - to jeszcze jakoś przełknę. Ale te nierówne przycinki to już nie bardzo. A jeszcze gorzej to "fale" PoD - raz na rok, dwa razy? Rozumiem powód, ale i tak wywołuje to u mnie jęk zawodu.
Awatar użytkownika
Reid666
Posty: 309
Rejestracja: 04 lut 2011, 15:39
Lokalizacja: Skawina / Kraków

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Reid666 »

Skid_theDrifter pisze:
carlos pisze:To nie chodzi o bezpośrednie straty, ale o to ze ten towar w wiekszosci bardzo dlugo lezy im na magazynie zapewne. Kasę muszą w to włożyć, ale długo jej zwrotu nie zobaczą.
No niby... Z tego co pamiętam to jak Galakta czyściła magazyn ze starych innych LCG to sprzedawali te małe packi jakoś po dychu za sztukę...?
To zapewne I tak powyej kosztów produkcji I transportu (przynajmniej dla FFG). Możliwe że Galakta właśnie w takiej cenie kupuje je od FFG jako dystrybutor.
Na to się nakładają niedzielni zakupowicze (ale ilu jest takich?) i casualowi gracze (ale ilu casuali pakuje się w system LCG, który działa niemal jak subskrypcja do gry planszowej?).
Moim zdaniem , właśnie najwięcej core setów trafia w ręcę niedzielnych zakupowiczów I casualowych graczy.
Gra leży na półce w Empiku, zachęca okładką, opisem I relatywnie niską ceną. Wszystko wygląda pięknie dopóki niedzielny gracz nie otworzy pudełka I nie zacznie czytać instrukcji.

Nie oszukujmy się, wszystkie LCG/CCG to gry relatywnie skomplikowane I stosunkowo abstrakcyjne. Przypuszczam że większość graczy odbija się of nich po pierwszej rozgrywce albo już na etapie czytania instrukcji. Gra idzie pod młotek albo albo na wieki ląduje na półce zapomnienia.

Wiele z tych core setów to zapewne nietrafione prezenty urodzinowe/gwiazdkowe. Atrakcyjne pudełko, rozsądna cena, idealny prezent dla planszówkowicza.

Prawdopodobnie dlatego sprzedaż dodatków jest o wiele niższa of podstawek. Większość graczy jest poprostu podstawkami rozczarowana i nie inwestuje już dalej w grę.
Takiego AH LCG nawet nie można rozpatrywać pod kątem tego, że core set się sprzedaje - bo przecież gdyby ta gra była zamknięta na core secie, to by była co najwyżej przeciętna - rozwija skrzydła przez rozszerzenia, bo to one zapewniają regrywalność. Samo wydanie core setu jest jak obietnica: "dodatki nadchodzą".
Podstawka to jedyny dobrze widoczny produkt na półce sklepowej. Wielu kupujących nie zdaje sobie nawet sprawy na jakiej zasadzie działają dodatki. Z drugiej strony podstawka stanowi z pewnym sensie zamkniętą całość, to co prawda bardzo krótka ale kompletna kampania. Osobiście rozegrałem ją kilka razy, różnymi postaciami, bez żadnych dodatków.
Awatar użytkownika
carlos
Posty: 573
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: carlos »

1. Nie wiedziałem LCG na polkach w empiku.
2. Każdy kolejny dodatek zawsze sprzedaje się gorzej od podstawki/wczesniejszego dodatku. Dotyczy to nie tylko LCG.
Awatar użytkownika
Reid666
Posty: 309
Rejestracja: 04 lut 2011, 15:39
Lokalizacja: Skawina / Kraków

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Reid666 »

carlos pisze:1. Nie wiedziałem LCG na polkach w empiku.
Osobiście widziałem Inwazję, Netrunnera oraz Podbój. Empik podałęm tylko jako przykład sklepu z planszówkami usytułowanego zwykle wewnątrz większej galerii handlowej.
2. Każdy kolejny dodatek zawsze sprzedaje się gorzej od podstawki/wczesniejszego dodatku. Dotyczy to nie tylko LCG.
W tym przypadku sytuacja jest troche inna, ponieważ podstawka LCG to taka wersja demonstracyjna gry, oferująca minimum zawartości i zwykle niewielką regrywalność. Bez dodatków istotne element gry, takie jak budowa I optymalizacja własnej talii praktycznie nie istnieją. Akurat podstawka AH wypada tutaj dosyć pozytywnie na tle innych LCG ponieważ mamy 5 postaci które dosyć mocno różnią się of siebie stylem gry.
Awatar użytkownika
carlos
Posty: 573
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: carlos »

Reid666 pisze:
carlos pisze:1. Nie wiedziałem LCG na polkach w empiku.
Osobiście widziałem Inwazję, Netrunnera oraz Podbój. Empik podałęm tylko jako przykład sklepu z planszówkami usytułowanego zwykle wewnątrz większej galerii handlowej.
2. Każdy kolejny dodatek zawsze sprzedaje się gorzej od podstawki/wczesniejszego dodatku. Dotyczy to nie tylko LCG.
W tym przypadku sytuacja jest troche inna, ponieważ podstawka LCG to taka wersja demonstracyjna gry, oferująca minimum zawartości i zwykle niewielką regrywalność. Bez dodatków istotne element gry, takie jak budowa I optymalizacja własnej talii praktycznie nie istnieją. Akurat podstawka AH wypada tutaj dosyć pozytywnie na tle innych LCG ponieważ mamy 5 postaci które dosyć mocno różnią się of siebie stylem gry.
1. W olbrzymiej większości dużych sieci nie kupisz LCG.
2. Nie zmienia to faktu, że w przypadku każdej gry model wygląda tak samo.
Sprzedaż: Podstawka > 1 dodatek > 2 dodatek itd.
Fakt, że podatawka HwA LCG jest tylko "demem" (jak to sam napisałeś) nie ma tu nic do rzeczy.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: RUNner »

LCG to inwestycja sporych środków, na którą w Polsce nie każdego stać. To naprawdę duży wydatek, a jeśli do tego dodamy akcesoria czyli koszulki, klasery, itp., to koszty są konkretne. LCG rywalizacyjne ma to do siebie, że bez sceny turniejowej gracze po prostu nie kupią zbyt wielu dodatków. Do domowego grania naprawdę niewiele trzeba. Akurat mam na warsztacie Netrunnera i jestem zachwycony coresetem, który ma sporą grywalność. Mam wszystkie dodatki polskie, kupione w tej promocji i nie ma powodu żeby je rozpakowywać. Myślę, że spora grupa graczy zatrzymała się na coresecie i dalej już nie poszła bo tak katowali podstawkę, że gra zdążyła się im "przejeść".
Z LCG kooperacyjnym jest znacznie lepiej, bo turnieje nie są potrzebne żeby mieć motywację do zakupu dodatków. Problem leży jednak w tym, że każda gra się znudzi. I wtedy gracz w pewnym momencie przestaje kupować dodatki, chyba że jest kolekcjonerem, ale takich maniaków w Polsce aż tylu nie będzie, żeby wydawca miał z nich jakąś wielką pociechę. Gorzej (dla wydawcy) jak gra trafia na rynek wtórny.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Trolliszcze »

Swoją drogą o tym, jak wiele tych dodatków zalega Galakcie na magazynie świadczy fakt, że nawet po 10 złotych się nie wyprzedają, bo wciąż można je bez problemu dostać w tej cenie w większości sklepów...
Jander
Posty: 59
Rejestracja: 25 cze 2013, 17:52
Lokalizacja: Tychy

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Jander »

Przypadek core setu Netrunnera jest nieco inny, bo już pojedyncza podstawka jest pełna zawartości i ma masę deckbuildingu "out of the box". Każda z siedmiu frakcji ma swoje karty w 3, 2 i 1 egzemplarzu. Gra jest bardzo samodzielna jako core set.
W przypadku Arkham mamy głównie karty w jednym egzemplarzu (sporo miejsca zajmują karty scenariuszowe). Oczywiście jeden core set może dać dużo zabawy, bo jest 5 różnych frakcji, ale sądzę że dużo mniej niż w przypadku Netrunnera. Widać, że FFG bardzo zależy na sprzedaży dodatków, a core jest tylko punktem wstępu.
Co do kosztów - jeden cykl Arkham to około 400zł na 7 miesięcy. Nie jest to mała kwota, ale widząc ceny nowych dużych gier i stosunek miodności do ceny - jest ok. Po przejściu cyklu można go też sprzedać i zacząć kolejny cykl z zupełnie nowymi możliwościami. Na szczęście mamy aktywny rynek gier używanych, więc jak się gra znudzi to zawsze znajdą się chętni.
rattkin pisze:Z innej beczki - czy ktoś ma Undimensioned and Unseen EN? Z tego co mi wiadomo, wydarzył się jakiś major fuckup w dostawie polskiej, źle poprzypisywano przydziały dla sklepów i w efekcie ten dodatek jakoś przepadł - i nie wiadomo kiedy znów się pojawi (na stronie FFG upcoming go nie widać). Swoją drogą, adekwatna nazwa, jak na taki wypadek :)
Też nie dostałem i to jest niezły fakap przy grze, gdzie musisz mieć każdy kolejny dodatek, a nie pominąć jeden jak w przypadku Netrunnera. Dodruk to pewnie kwestia kilku miesięcy. Na szczęście wszystko jest ogólnie dostępne na oficjalnych stronach, więc co bardziej niecierpliwi mogą sobie przejść sproxowaną wersję.
Co ciekawe polskie dodatki mają pełną dostępność, ale FFG wymusza na Galakcie określone minimum, które u nas ciężko sprzedać. Galakta nie robi jednak nic względem promocji (poza wyciekiem dużego dodatku), a to jest genialna gra jeśli chodzi o prezentowanie i wersje demo. Chyba że ktoś widział ich biegających z Arkham po konwentach...?
trolliszcze pisze:Swoją drogą o tym, jak wiele tych dodatków zalega Galakcie na magazynie świadczy fakt, że nawet po 10 złotych się nie wyprzedają, bo wciąż można je bez problemu dostać w tej cenie w większości sklepów...
Jak wyżej, Galakta musiała zamówić ilości, których nie da się sprzedać. Inna sprawa, że jeśli chodzi o scenę turniejową to za kilka miesięcy nastąpi rotacja w Netrunnerze i w te dodatki na turniejach nie zagrasz.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: RUNner »

Jander pisze: Co do kosztów - jeden cykl Arkham to około 400zł na 7 miesięcy. Nie jest to mała kwota, ale widząc ceny nowych dużych gier i stosunek miodności do ceny - jest ok. Po przejściu cyklu można go też sprzedać i zacząć kolejny cykl z zupełnie nowymi możliwościami.
To nie jest dobry pomysł :) Przecież w tym momencie pozbędziesz się wielu zapewne dobrych kart gracza.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: kempy »

Słyszałem to już wielokrotnie (chociaż nigdy nie widziałem materiału źródłowego), że FFG swego czasu potwierdziło, że 80% kupujących LCG nie wychodzi poza Core Set.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: Trolliszcze »

kempy pisze:Słyszałem to już wielokrotnie (chociaż nigdy nie widziałem materiału źródłowego), że FFG swego czasu potwierdziło, że 80% kupujących LCG nie wychodzi poza Core Set.
Też chyba gdzieś czytałem, ale należałoby zakładać, że nakłady są do tego dostosowane. Skoro sama firma wie, że tak jest, nie zmuszą przecież partnerów do wydrukowania, powiedzmy, 5000 sztuk podstawki i takiej samej ilości sztuk dodatku. Inna rzecz, że te ich wyliczenia w przypadku AH LCG o kant dupy potłuc, skoro dodatki angielskie kończyły się w kilka dni po premierze. Być może z powodu charakteru tej gry (Lovecraft, kooperacja, kampania itd.) tym razem sprzedaje im się dodatków więcej niż zazwyczaj. W końcu, jak już było wspominane, gra opowiada pewną historię, więc jak już ktoś wchodzi w cykl, to raczej jedzie z nim do końca.

Nie wiem, jak jest z innymi, ale u mnie presja na kupowanie dodatków do AH LCG jest zupełnie inna niż w przypadku karcianek konfrontacyjnych, a nawet LotR LCG, mimo oczywistych podobieństw. W AH każdy nowy cykl to jest możliwość wzięcia udziału w ulubionych historiach Lovecrafta czy Chambersa - myślę, że fani tych historii jarają się jak zapałki, czekając w tej chwili na Carcosę (ja osobiście czekam już na Góry szaleństwa, Innsmouth i inne, bo że wyjdą, to właściwie pewne). Znów pojawia się tu pytanie, ilu jest tak naprawdę fanów macek na świecie i w Polsce. Wydawałoby się, że mniej niż fanów Władcy pierścieni, więc skoro ta druga gra wychodzi teraz w DNŻ, to AH LCG też jest na to prędzej czy później skazane. Z drugiej strony, prawdę zna tylko Galakta. Z jakichś powodów opłaca im się wydawać wszystko do innych gier z tego uniwersum, ale może rzeczywiście takie EH sprzedaje się lepiej, bo jest prostsze i próg wejścia mniejszy.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Arkham Horror - The Card Game (kooperacyjne LCG)

Post autor: RUNner »

Fabularność HwA może sprawić, że polska wersja dłużej utrzyma się w tradycyjnym druku, ale czy zdoła dotrzeć do końca drogi? Na razie jest chyba dobrze, ale to moje subiektywne odczucie. W razie czego projekt z pewnością będzie kontynuowany w trybie DnŻ, ale wydaje się, że na razie nie ma na horyzoncie takiego pomysłu.
Wracając do promocji na Netrunnera i SW, to cena daje do myślenia, bo faktycznie wygląda to tak, jakby Galakta nie miała żadnej nadziei na sprzedaż tych dodatków po rozsądnej cenie, czyli jest ich więcej niż sprzedanych corestów? Ciekawa sprawa.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
ODPOWIEDZ