Ta strata czasu dotyka całej drużyny. W podanym przykładzie cała drużyna straci dwie JC. Ogólnie na te pytania z kosztem i utratą jednostek czasu może pomóc tabelka z ikonografią z instrukcji - jest tam rozróżniona ikona utraty TU przez jednego gracza i przez całą grupę. Są używane konsekwentnie we wszystkich scenariuszach.Arius pisze:Pytanie o zasady: proroctwo smoka
Spoiler:
Time Stories (T.I.M.E. Stories) - pytania i wątpliwości
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Na szybko co nieco o JC, reszta jak będę miał karty w ręku:
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Rozegrałem Asylum, Prorostwo, Sprawę Mercy, gra bardzo nam spasowała, wszystkie sprawy różne mechanicznie, tematycznie, różne twisty, wszystko super.
Potem zagraliśmy Pariah Missouri .... i mam kilka zastrzeżeń
Potem zagraliśmy Pariah Missouri .... i mam kilka zastrzeżeń
Spoiler:
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Jakiś konkretny powód czemu wylądowało to w wątku o zasadach?Szyszko76 pisze:Rozegrałem Asylum, Prorostwo, Sprawę Mercy, gra bardzo nam spasowała, wszystkie sprawy różne mechanicznie, tematycznie, różne twisty, wszystko super.
Potem zagraliśmy Pariah Missouri .... i mam kilka zastrzeżeń
Spoiler:
Pamiętaj, że Pariah Missouri to dodatek fanowski, nic dziwnego że może odstawać jakością od tych oryginalnych (nie ujmując nic dodatkom fanowskim - niektóre z nich pewnie są wyborne i może nawet lepsze niż oryginalne).
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Pytanie dotyczące Sprawy Marcy (wydaje mi się, że to nie spoiler, bo dotyczy tylko pewnego wyjątku w mechanice względem zasad z instrukcji, ale na wszelki wypadek ukryłem)
Spoiler:
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3245
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 77 times
- Kontakt:
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
My to rozumiemy tak, że jeśli nie ma czaszek na tarczach, to nie ma riposty. I to jest zasada nadrzędna.
I teraz:
Normalnie, riposta jest wtedy, gdy na kościach też wypadnie czaszka.
Ale w Sprawie Marcy - w walce wręcz - jest nawet wtedy, gdy czaszka nie wypadnie.
I teraz:
Normalnie, riposta jest wtedy, gdy na kościach też wypadnie czaszka.
Ale w Sprawie Marcy - w walce wręcz - jest nawet wtedy, gdy czaszka nie wypadnie.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
A co jeśli nie ma czaszek na tarczy, ale są na kostkach?Veridiana pisze:My to rozumiemy tak, że jeśli nie ma czaszek na tarczach, to nie ma riposty. I to jest zasada nadrzędna.
I teraz:
Normalnie, riposta jest wtedy, gdy na kościach też wypadnie czaszka.
Ale w Sprawie Marcy - w walce wręcz - jest nawet wtedy, gdy czaszka nie wypadnie.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Żeby zaistniała riposta czaszki muszą wystąpić równocześnie na kościach i na tarczach.Arius pisze:A co jeśli nie ma czaszek na tarczy, ale są na kostkach?Veridiana pisze:My to rozumiemy tak, że jeśli nie ma czaszek na tarczach, to nie ma riposty. I to jest zasada nadrzędna.
I teraz:
Normalnie, riposta jest wtedy, gdy na kościach też wypadnie czaszka.
Ale w Sprawie Marcy - w walce wręcz - jest nawet wtedy, gdy czaszka nie wypadnie.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Nie w Sprawie Marcy, a właśnie nad tym się obecnie zastanawiamyBea pisze:Żeby zaistniała riposta czaszki muszą wystąpić równocześnie na kościach i na tarczach.Arius pisze:A co jeśli nie ma czaszek na tarczy, ale są na kostkach?Veridiana pisze:My to rozumiemy tak, że jeśli nie ma czaszek na tarczach, to nie ma riposty. I to jest zasada nadrzędna.
I teraz:
Normalnie, riposta jest wtedy, gdy na kościach też wypadnie czaszka.
Ale w Sprawie Marcy - w walce wręcz - jest nawet wtedy, gdy czaszka nie wypadnie.
- krecilapka
- Posty: 980
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 194 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Ja bym na to popatrzył fabularnie tak:
Skoro w teście nie ma czaszki to riposta jest nierealna. Nie mogę zostać zraniony skoro np. Tylko płacę za coś albo otwieram szafkę bez pułapki.
Przeciwnik w walce zawsze ma czaszkę inaczej byłoby to dziwne mechanicznie. Skoro czaszkę na tarczy ma to w marcy case odda zawsze.
Nie ma przeciwników z testem walki bez obrażeń moim skromnym zdaniem. Bo niby którzy?
I to powinno załatwić dyskusję
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Skoro w teście nie ma czaszki to riposta jest nierealna. Nie mogę zostać zraniony skoro np. Tylko płacę za coś albo otwieram szafkę bez pułapki.
Przeciwnik w walce zawsze ma czaszkę inaczej byłoby to dziwne mechanicznie. Skoro czaszkę na tarczy ma to w marcy case odda zawsze.
Nie ma przeciwników z testem walki bez obrażeń moim skromnym zdaniem. Bo niby którzy?
I to powinno załatwić dyskusję
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
W spoilerze żeby nie zabrać nikomu nawet najmniejszej przyjemności z odkrywania scenariuszakrecilapka pisze:Ja bym na to popatrzył fabularnie tak:
Skoro w teście nie ma czaszki to riposta jest nierealna. Nie mogę zostać zraniony skoro np. Tylko płacę za coś albo otwieram szafkę bez pułapki.
Przeciwnik w walce zawsze ma czaszkę inaczej byłoby to dziwne mechanicznie. Skoro czaszkę na tarczy ma to w marcy case odda zawsze.
Nie ma przeciwników z testem walki bez obrażeń moim skromnym zdaniem. Bo niby którzy?
I to powinno załatwić dyskusję
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Spoiler:
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
A, rozumiem. My graliśmy, że zawsze ripostuje, niezależnie od czaszek czy to na kościach czy tarczach. Interpretowaliśmy słowo "zawsze" dosłownie. Bo niby dlaczego inaczej.KQuest pisze: Nie w Sprawie Marcy, a właśnie nad tym się obecnie zastanawiamy
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Dlatego, że ta nowa zasada mogłaby być opisana inaczej gdyby "zawsze" faktycznie miało oznaczać "zawsze". Jest tam powiedziane tylko o tym, że "przeciwnik zawsze ripostuje, nawet jeśli na waszych kościach nie ma żadnej czaszki", więc może z podstawowej zasady (według której wymagane są czaszki na tarczach i kościach) należy wyrzucić tylko część o wymaganych czaszkach na kościach, bo tylko to jest sprecyzowane w nowej zasadzie. No ale nie wiem, brakuje mi tam czegoś żeby można było jednoznacznie powiedzieć jak powinno się grać. Chociaż pewne zostanę przy tym, że nawet jeśli nie ma czaszek na tarczach to też następuje riposta.Bea pisze:A, rozumiem. My graliśmy, że zawsze ripostuje, niezależnie od czaszek czy to na kościach czy tarczach. Interpretowaliśmy słowo "zawsze" dosłownie. Bo niby dlaczego inaczej.KQuest pisze: Nie w Sprawie Marcy, a właśnie nad tym się obecnie zastanawiamy
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 maja 2015, 09:35
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Ostatnio grałem w dodatek Sprawa Marcy i chciałbym się was o coś zapytać. Poniżej spojler.
To jest test czy mogę wybrać jedną z dwóch możliwości bez straty czasu (oczywiście poza tymi 3 JC)? Po wyborze odkrywamy tylko kartę z tym znacznikiem czy bierzemy ten znacznik do swoich zasobów? Kartę odkrywamy bez ruchu na nią i bez straty JC?
Spoiler:
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Jeśli wybierzesz pierwszą opcję to tracisz 3 JC (ale sprawdź kolor ikony JC na tej karcie, bo w spisie ikon pod koniec instrukcji są wyróżnione dwie, niebieska i czarna - albo czas traci tylko osoba "zaangażowana" w wydarzenia na karcie albo cała drużyna).
W przypadku drugiej opcji nie dobierasz znacznika, nie tracisz czasu i odkrywasz kartę z tym symbolem od razu. W pewnym sensie, zastępuje ona to co tam było wcześniej, więc nigdzie nie musisz iść (co ma sens - dzieje się to przecież w tym samym miejscu i wynika z pewnych wydarzeń, które zmieniają sytuację A w B). Gdyby na karcie była informacja, że zdobywasz dany znacznik to musiałbyś poświęcić na czas na ruch jeśli byś się na niego zdecydował.
W przypadku drugiej opcji nie dobierasz znacznika, nie tracisz czasu i odkrywasz kartę z tym symbolem od razu. W pewnym sensie, zastępuje ona to co tam było wcześniej, więc nigdzie nie musisz iść (co ma sens - dzieje się to przecież w tym samym miejscu i wynika z pewnych wydarzeń, które zmieniają sytuację A w B). Gdyby na karcie była informacja, że zdobywasz dany znacznik to musiałbyś poświęcić na czas na ruch jeśli byś się na niego zdecydował.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Pytanie odnośnie dodatku proroctwo smoków. Jest to pytanie odnośnie zasad, raczej nie spoiler, ale na wszelki wypadek...
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 22 lip 2017, 09:51 przez stan29, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
1. Nie.stan29 pisze:Pytanie odnośnie dodatku proroctwo smoków. Jest to pytanie odnośnie zasad, raczej nie spoiler, ale na wszelki wypadek...
Spoiler:
2. Chodzi o ruch pomiędzy obszarami, a nie w ramach jednego obszaru, np.
Spoiler:
Spoiler:
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Panowie i Panie. Właśnie skonczylem scenariusz asylum i przy składaniu kart brakuje karty z indexem 55. To karta między kartami postaci a świetlicą. Co tam powinno być? Poratuje ktoś jakąś fotką?
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Potwierdzam. Karta z napisem "Objaśnienie ikon". W Azylu ta karta nie ma numeru w narożniku. W kolejnych dwóch scenariuszach karty z objaśnieniem ikon mają już wpisany swój numer, ale co ciekawe, tylko z jednej strony, mimo że oprócz tego jednego szczegółu karty te są takie same z obydwu stron
Re: Time Stories (T.I.M.E. Stories)
Witam
Właśnie kupiłem T.I.M.E Stories i planuje zagrać ze znajomymi w ten weekend.... Wiem, że jest to gra "na raz" i dlatego wszystko musi byś idealnie. Nic tak nie denerwuje i rozprasza jak ciągłe wertowanie książki z regułami w czasie gry.
Moje pytanie będzie w formie kawałka rozgrywki. Czy tak grając będzie dobrze?
Pion NIEBIESKI staje na polu B, pion RÓŻOWY na polu C. Gracze czytają karty. Kapitan Czasu wydaje 1 JC. NIEBIESKI trafia na przeciwnika/pułapkę, robi test. Zdejmuje tarczę, dostaje obrażenia (powiedzmy, że ostatnia tarcza to ta z sercem). Ponieważ RÓŻOWY nic nie robił(poza przeczytaniem karty, na której nic ciekawego nie było) w tej samej JC przesuwa się na pole B gdzie stoi pion NIEBIESKI. Koniec tury.
Kolejna... KC wydaje kolejną JC. Ponieważ w instrukcji jest napisane, że wszystko dzieje się jednocześnie. Gracze ustalają, że pierwszy będzie rzucał RÓŻOWY ponieważ ma więcej "życia". Zdejmuje kolejne tarcze, dostaje obrażenia. Następnie rzuca NIEBIESKI. Zdejmuje ostatnią tarczę. Sukces.
I kolejne pytanie (wiem, że raczej się to nie zdarzy )
Gracze wchodzą do nowej lokacji, czytają karty (nie ma nikt żadnej próby, kłódki itp) i podejmują decyzje o zmianie miejsca (inna lokacja). Czy KC wydaje 1 JC i dodatkowo rzuca kością (tą z upływającym czasem)? Czy tyko rzuca kością bo gracze nie robili żadnej akcji (test, przejście, nic nie robienie)?
Właśnie kupiłem T.I.M.E Stories i planuje zagrać ze znajomymi w ten weekend.... Wiem, że jest to gra "na raz" i dlatego wszystko musi byś idealnie. Nic tak nie denerwuje i rozprasza jak ciągłe wertowanie książki z regułami w czasie gry.
Moje pytanie będzie w formie kawałka rozgrywki. Czy tak grając będzie dobrze?
Pion NIEBIESKI staje na polu B, pion RÓŻOWY na polu C. Gracze czytają karty. Kapitan Czasu wydaje 1 JC. NIEBIESKI trafia na przeciwnika/pułapkę, robi test. Zdejmuje tarczę, dostaje obrażenia (powiedzmy, że ostatnia tarcza to ta z sercem). Ponieważ RÓŻOWY nic nie robił(poza przeczytaniem karty, na której nic ciekawego nie było) w tej samej JC przesuwa się na pole B gdzie stoi pion NIEBIESKI. Koniec tury.
Kolejna... KC wydaje kolejną JC. Ponieważ w instrukcji jest napisane, że wszystko dzieje się jednocześnie. Gracze ustalają, że pierwszy będzie rzucał RÓŻOWY ponieważ ma więcej "życia". Zdejmuje kolejne tarcze, dostaje obrażenia. Następnie rzuca NIEBIESKI. Zdejmuje ostatnią tarczę. Sukces.
I kolejne pytanie (wiem, że raczej się to nie zdarzy )
Gracze wchodzą do nowej lokacji, czytają karty (nie ma nikt żadnej próby, kłódki itp) i podejmują decyzje o zmianie miejsca (inna lokacja). Czy KC wydaje 1 JC i dodatkowo rzuca kością (tą z upływającym czasem)? Czy tyko rzuca kością bo gracze nie robili żadnej akcji (test, przejście, nic nie robienie)?