Sid Meier's Civilization: A New Dawn (James Kniffen)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1217
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 429 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: kastration »

Czy to będzie dubel, tyle że skoksowany? Czyli czy mają z dodatkami oryginał od Sida, jest sens stawiać na półce wersję usprawniającą, czy może to będzie zupełnie nowa gra? Innymi słowy, czy to ma w założeniu wyprzeć podstawową wersję całkowicie czy nową zrobić konkurencyjną wobec starej?
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Rocy7 »

yNidhogg pisze:Odniosłem wrażenie że koledze chodziło o tzw. "czwórki sześciokątów" których zastosowanie daje pewną kontrolę nad ostatecznym kształtem stworzonej mapy (czyt. nadaje jej bardziej ->naturalny<- wygląd).
dokładnie.
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Pastorkris »

Nie widzę figurek wojsk, także patent z flagami chyba zostanie powtórzony :)
Awatar użytkownika
Vester
Posty: 956
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 24 times
Been thanked: 44 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Vester »

Jeśli wymyślą coś na większą interakcję, to będzie miód. Bo sam wyścig na mapie i wojenka to za mało, imho (jeśli gracze nie grają militarnie, robi się pasjans).
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Trolliszcze »

W systemie z trzema kartami zwycięstwa pasjans będzie niemożliwy, jeśli jedną z kart będzie karta z wymaganiami militarnymi - wówczas siłą rzeczy będzie dochodzić do konfliktów (a przynajmniej mam nadzieję, że tak to będzie wyglądać).
Awatar użytkownika
Vester
Posty: 956
Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 24 times
Been thanked: 44 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Vester »

Rozumiem. Liczyłem bardziej na interakcję na poziomie budowania cywilizacji. Wspólna talia wynalazków mogłaby sporo namieszać.
DJCrovley
Posty: 147
Rejestracja: 26 maja 2009, 00:26
Lokalizacja: Poland, Poznań

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: DJCrovley »

Po przeczytaniu newsa wniosek co do gry nasuwa się jeden. To jest nowy tytuł nie mający żadnego powiązania z poprzedniczką.
Do tego FFG podaje że reprint starej cywilizacji jest na statkach więc jedna gra nie ma zastąpić drugiej. Po prostu ta jest 'oparta' na civ 6 poprzednia była na 5.
'..You the mothers who sent their sons from far away countries, wipe away your tears. Your sons are now lying in our bosom and are in peace. Having lost their lives on this land they have become our sons as well.'
—Atatürk 1934
Kolekcja
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 152 times
Been thanked: 181 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Błysk »

DJCrovley pisze:Po przeczytaniu newsa wniosek co do gry nasuwa się jeden. To jest nowy tytuł nie mający żadnego powiązania z poprzedniczką.
Do tego FFG podaje że reprint starej cywilizacji jest na statkach więc jedna gra nie ma zastąpić drugiej. Po prostu ta jest 'oparta' na civ 6 poprzednia była na 5.
Jak już to na 4 :)
reynmar
Posty: 60
Rejestracja: 04 gru 2016, 08:44

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: reynmar »

Ciekawi mnie jakikolwiek News odnośnie polskiego wydania. Pewnie już trzeba tutaj myśleć o 2018 roku. A może będzie prezent na święta?
DJCrovley
Posty: 147
Rejestracja: 26 maja 2009, 00:26
Lokalizacja: Poland, Poznań

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: DJCrovley »

Biorąc pod uwagę że będą dodatki... to ja wolę angielską aniżeli czekanie 12-18 miesięcy na dodatek.
Obecnie czekam na dodatek do xcom i poślizg jest tragicznie duży.
'..You the mothers who sent their sons from far away countries, wipe away your tears. Your sons are now lying in our bosom and are in peace. Having lost their lives on this land they have become our sons as well.'
—Atatürk 1934
Kolekcja
StanleyStone
Posty: 239
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 22 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: StanleyStone »

A ktoś z Was wie może, do czego służą kości w Clash of Cultures? Kości dla mnie są dużym minusem i mam nadzieję, że system walki nie zostanie o nie "wzbogacony".
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Rocy7 »

StanleyStone pisze:A ktoś z Was wie może, do czego służą kości w Clash of Cultures? Kości dla mnie są dużym minusem i mam nadzieję, że system walki nie zostanie o nie "wzbogacony".
Kosci w Clashu sluza do walki i rzutow za wplywy kulturalne. Przy czym w walce to mamy rzut kością i dzielenie wyniku przez 5(+karta), zaś kość kulturalną można boostowac surowcami.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2017, 09:17 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Szaweł »

Też się poważnie zastanawiam nad zakupem nowej Cywilizacji (zakładając, że zostanie wydana przez Galaktę) nie zamiast poprzedniczki a właśnie jako osobną grę. Trzeba by ograć parę partii, żeby stwierdzić jak bardzo są podobne lub też jak bardzo różne są to gry. Wydaje mi się, że właśnie technologii będzie dużo mniej niż poprzednio ale może będzie się z nich 'bardziej korzystało' a i gra zajmie mniej miejsca na stole. Nic to, zaciskam kciuki i czekam na głos ze strony Galakty.
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
StanleyStone
Posty: 239
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 22 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: StanleyStone »

Rocy7 pisze:
StanleyStone pisze:A ktoś z Was wie może, do czego służą kości w Clash of Cultures? Kości dla mnie są dużym minusem i mam nadzieję, że system walki nie zostanie o nie "wzbogacony".
Kosci w Clashu sluza do walki i rzutow za wplywy kulturalne. Przy czym w walce to mamy rzut kością i dzielenie wyniku przez 5(+karta), zaś kość kulturalną można boostowac surowcami.
Czyli Wyrzucam na kości 6 i dzielę ją przez 5, więc otrzymuję 1,2? Chyba czegoś nie zrozumiałem.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4021
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 19 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: AkitaInu »

StanleyStone pisze:
Rocy7 pisze:
StanleyStone pisze:A ktoś z Was wie może, do czego służą kości w Clash of Cultures? Kości dla mnie są dużym minusem i mam nadzieję, że system walki nie zostanie o nie "wzbogacony".
Kosci w Clashu sluza do walki i rzutow za wplywy kulturalne. Przy czym w walce to mamy rzut kością i dzielenie wyniku przez 5(+karta), zaś kość kulturalną można boostowac surowcami.
Czyli Wyrzucam na kości 6 i dzielę ją przez 5, więc otrzymuję 1,2? Chyba czegoś nie zrozumiałem.

1. rzucasz i masz wynik: 6,5,3,2

2. Dodajesz to wszystko -> 6+5+3+2 = 16

3. dzielisz wynik przez 5 -> 16 / 5 = 3, reszty 1. Reszte olewamy ;)

4. To jest ilość obrażeń które zadajesz. Więc nawet to jedno oczko na kości może sprawić że wygrasz bądź przegrasz ;)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Rocy7 »

AkitaInu pisze:Więc nawet to jedno oczko na kości może sprawić że wygrasz bądź przegrasz ;)
wcale nie to jedno oczko moze wplynac na ilosc trafien, ktore moga sie przelozyc na zwyciestwo przy rownych silach. Sposob w jaki opisales ta mechanike sugeruje jakby walka w Clashu była bardzo bardzo losowa, zas w praktyce wcale tak nie jest. Dzielenie wyniku przez 5 zmniejsza losowosc rzutów, gdyż każde oczko sie liczy - dodatkowo można zagrać karty boostujace jednostki.
StanleyStone
Posty: 239
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 22 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: StanleyStone »

A, już rozumiem, dzięki. A w Clashu oprócz siły jednostek i kart są jeszcze inne zmienne? Np. bonus za teren itp.?
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Rocy7 »

StanleyStone pisze:A, już rozumiem, dzięki. A w Clashu oprócz siły jednostek i kart są jeszcze inne zmienne? Np. bonus za teren itp.?
Chodzi Ci o zmienne jedynie w walce czy tez w grze? W grze mapa jest losowa, tajne cele i wydarzenia. W samej walce jeszcze są technologie, ktore czasem daja bonusy w bitwie dodatek dodaje nowe typy jednostek, ktore maja swoje zdolnosci w walce oraz liderow.
Mechanike Clasha opisalem tu http://www.gamesfanatic.pl/2017/07/07/c ... wilizacje/
StanleyStone
Posty: 239
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 22 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: StanleyStone »

Ok, no to chyba nie jest tak dramatycznie z tymi kośćmi. Mam alergię na gry typu Shogun czy Twilight Imperium (1 kostka wygrywa z pięcioma albo radosna turlanina) i poza nielicznymi wyjątkami (Wojna o Pierścień, Sukcesorzy...) kładącymi nacisk na odpowiadającą mi fabułę raczej unikam tego typu gier. Tutaj chyba jednak nie będzie tak źle. O Clashu dużo dobrego słyszałem i "zgapkę" traktuję jako zdecydowany plus, bo mimo, że pierwszą edycję bardzo lubiłem, to nie oszukujmy się - nie była elegancka mechanicznie.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Rocy7 »

StanleyStone pisze:Ok, no to chyba nie jest tak dramatycznie z tymi kośćmi. Mam alergię na gry typu Shogun czy Twilight Imperium (1 kostka wygrywa z pięcioma albo radosna turlanina) i poza nielicznymi wyjątkami (Wojna o Pierścień, Sukcesorzy...) kładącymi nacisk na odpowiadającą mi fabułę raczej unikam tego typu gier.
powtarzasz mity o losowosci w walce opartej na kostkach. Rozprawialem sie z nimi w tym feletionie
http://boardtime.pl/2016/07/o-losowosci ... -slow.html
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4597
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1879 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: warlock »

Rocy7 pisze:
StanleyStone pisze:Ok, no to chyba nie jest tak dramatycznie z tymi kośćmi. Mam alergię na gry typu Shogun czy Twilight Imperium (1 kostka wygrywa z pięcioma albo radosna turlanina) i poza nielicznymi wyjątkami (Wojna o Pierścień, Sukcesorzy...) kładącymi nacisk na odpowiadającą mi fabułę raczej unikam tego typu gier.
powtarzasz mity o losowosci w walce opartej na kostkach. Rozprawialem sie z nimi w tym feletionie
http://boardtime.pl/2016/07/o-losowosci ... -slow.html
W Wojnie o Pierścień trafiasz na 5-6, nie na 4-6 ;).
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5457
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: Rocy7 »

warlock pisze: W Wojnie o Pierścień trafiasz na 5-6, nie na 4-6 ;).
mozesz miec racje w momencie pisania tesktu dawno nie gralem w WotR, ale z tego co pamietam to w czesci sytuacji lub po zagraniu karty masie 4-6.
StanleyStone
Posty: 239
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 22 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: StanleyStone »

Wchodzimy teraz w dyskusję prowadzącą do odpowiedzi, które lody są lepsze: jagodowe czy czekoladowe. Rozumiem Twój punkt widzenia, ale nie lubię kości w bitwach i już. Jestem fanem rozwiązania z Cry Havoca czy nawet Blood Rage'a i nic na to nie poradzę :)
Awatar użytkownika
kamron6
Posty: 1105
Rejestracja: 23 sty 2010, 20:57
Has thanked: 49 times
Been thanked: 66 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: kamron6 »

Jeśli bitwy toczy się często to kostki są ok - ale jak jest dużo rzutów. Jak rzutów jest mało to kostki są jak najmniej ok. Plus wszelkie rozwiązania nie kostkowe prawie zawsze są lepsze.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Cywilizacja od FFG nowa edycja

Post autor: misioooo »

kamron6 pisze:Jeśli bitwy toczy się często to kostki są ok - ale jak jest dużo rzutów. Jak rzutów jest mało to kostki są jak najmniej ok. Plus wszelkie rozwiązania nie kostkowe prawie zawsze są lepsze.
Albo mało rzutów, ale kostki k20 czy nawet k100 :) Wprowadzają znacznie mniej losowości niż k6...
Bez kostek? Omega Centauri świetnie pokazuje, że starcia deterministyczne też dają radę (tam wiesz zanim polecisz czy wygrasz czy nie - ale nawet op przegraną się często lata, bo ma to uzasadnienie!) :)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
ODPOWIEDZ