Hej! Razem z Planszowy Dobromir próbujemy rozwinąć grę Dominant Species. Zastanawiamy się nad jakimś graficznym retheme. Dodatkowo wpadł nam do głowy pomysł na dodatek do gry - każdy z graczy losowałby do swojego królestwa kilka kart zwierząt charakterystycznych dla jego królestwa. Na karcie znajdowałaby się klimatyczna grafika danego zwierza z ery plejstocenu oraz opis jego zdolności. Dodatkowo można np. zawrzeć jakies restrykcje terytorialne. I każdy gracz miałby jakąś pulę kostek z ogólnej puli, które mógłby poświęcić na te "specjalne" gatunki z jakimiś dodatkowymi mechanizmami. Oczywiście kart byłoby więcej niż tylko 3 na każde krrólestwo zwierząt, co powiększałoby regrywalność tytułu który i tak jest super regrywalny. Czy ktoś może chciałby dopomóc w tym retheme i tworzeniu dodatku, może macie jakieś fajne pomysły, wskazówki i sugestie?
Były pomysły na osadzenie tego trochę wcześniej, w erze dinozaurów, ale dość ciężko nam to przypasować pod mechanikę i podmienić królestwa zwierząt na dinozaury, amonity, pterozaury itp. Może ktoś obcykany i potrafiłby zrobić z tego fajny łańcuch pokarmowy, który pasowałby do obecnej mechaniki?
Oczywiście inne pomysły na retheme też mile widziane.
Dominant Species - retheme i dodatek
- Dominik Pietrzak
- Posty: 189
- Rejestracja: 26 sty 2016, 17:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
- warlock
- Posty: 4675
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1045 times
- Been thanked: 1988 times
Re: Dominant Species - retheme i dodatek
Skopiuję swój post z fejsa:
Jeśli chodzi o dodatek - to zupełnie luźny pomysł - ale może warto byłoby popracować nad czymś, co jeszcze mocniej utrwaliłoby asymetrię frakcji? Coś na zasadzie przystosowań do życia na konkretnym terenie (np. dane zwierzę może wypracować "system ochronny" i staje się trudniejsze do pokonania na kaflach dżungli, albo np. dostaje X PZ więcej punktację na danym kaflu terenu). Przykładowo, zamiast zagrywać kartę dominacji można by było zyskać taką kartę przystosowania ze wspólnej puli, która (tymczasowo lub na stałe) modyfikowałaby nasze zdolności.
Jeśli chodzi o dodatek - to zupełnie luźny pomysł - ale może warto byłoby popracować nad czymś, co jeszcze mocniej utrwaliłoby asymetrię frakcji? Coś na zasadzie przystosowań do życia na konkretnym terenie (np. dane zwierzę może wypracować "system ochronny" i staje się trudniejsze do pokonania na kaflach dżungli, albo np. dostaje X PZ więcej punktację na danym kaflu terenu). Przykładowo, zamiast zagrywać kartę dominacji można by było zyskać taką kartę przystosowania ze wspólnej puli, która (tymczasowo lub na stałe) modyfikowałaby nasze zdolności.
BGG (moje oceny i komentarze)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje dawne recenzje gier
SPRZEDAM (czasem coś, czasem nic)
- Dominik Pietrzak
- Posty: 189
- Rejestracja: 26 sty 2016, 17:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Dominant Species - retheme i dodatek
Kamilu dzięki za fajny pomysł. Na fb zaprosiłem do współpracy. Gdybyś miał ochotę dopomóc z mechaniką to zapraszamy.
-
- Posty: 712
- Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
- Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
- Been thanked: 3 times
Re: Dominant Species - retheme i dodatek
Karty ewolucji dodające nowe moce do kupowania za populację? taki upgrade na stale ale za koszt populacji więc boli
może jakieś nowe gatunki zwierzaków?
nowe karty "akcji" czyli to co było tylko więcej
może jakieś nowe gatunki zwierzaków?
nowe karty "akcji" czyli to co było tylko więcej
Re: Dominant Species - retheme i dodatek
Pomysł karty ewolucji: "Za każdym razem gdy na planszy pojawia się nowe pole [tu wstaw swoją formację np. Sawanna], możesz umieścić tam X swoich gatunków ze swojej puli".
A może karty wyzwań? Losujemy na początku gry i mamy ukryty cel? Np. dominować w iluśtam miejscach naraz, zdobyć ileśtam punktów w jednej turze, zabić lodowcem ileśtam gatunków, wejść na inicjatywie, umieć jeść różne rzeczy, mieć najwięcej gatunków na tundrze... pomysłów mnóstwo się da mieć, trochę to pewnie by nie było zbalansowane...
Nowy tryb: "Choroba" na początku gry na środkowym polu umieszcza się znacznik choroby. Za każdym razem gdy jakiś gatunek przemieszcza się z pola ze znacznikiem choroby na inne pole, dokłada się na nie znacznik choroby. Na koniec tury gracze w kolejności od gracza z najmniejszą ilością punktów usuwają )gatunki wracają do puli graczy) po jednym dowolnym gatunku z dowolnego pola ogarniętego chorobą.
Żetony chorób byłby dwustronne, żeby można było zaznaczać z którego pola już było usuwane.
A może karty wyzwań? Losujemy na początku gry i mamy ukryty cel? Np. dominować w iluśtam miejscach naraz, zdobyć ileśtam punktów w jednej turze, zabić lodowcem ileśtam gatunków, wejść na inicjatywie, umieć jeść różne rzeczy, mieć najwięcej gatunków na tundrze... pomysłów mnóstwo się da mieć, trochę to pewnie by nie było zbalansowane...
Nowy tryb: "Choroba" na początku gry na środkowym polu umieszcza się znacznik choroby. Za każdym razem gdy jakiś gatunek przemieszcza się z pola ze znacznikiem choroby na inne pole, dokłada się na nie znacznik choroby. Na koniec tury gracze w kolejności od gracza z najmniejszą ilością punktów usuwają )gatunki wracają do puli graczy) po jednym dowolnym gatunku z dowolnego pola ogarniętego chorobą.
Żetony chorób byłby dwustronne, żeby można było zaznaczać z którego pola już było usuwane.