The 7th Continent (Ludovic Roudy, Bruno Sautter)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
malekith_86
Posty: 791
Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: The 7th Continent

Post autor: malekith_86 »

toblakai pisze:Czy ktoś może mi pomóc w zrozumieniu na czym polega 'alternatywność' kart zawartych w niektórych SG? Czy tymi alternatywnymi kartami należy zastąpić ich oryginalne wersje czy wszystko się dodaje do talii wydarzeń/przygód? Jest kilka tych alternatywnych zestawów kart w SG i zaczynam się zastanawiać jak bardzo upierdliwe to będzie przy użytkowaniu gry - nie przepadam za ciągłym podmienianiem kilku kart spośród ~1600.

nawet początkowo było tak, że np kary z numerem 054 było kilka sztuk, które się od siebie różniły więc to o co pytasz to po prostu dla przykładu jeszcze kolejna karta 054 i kolejne karty o innych numerach
po prostu w momencie kiedy gra Ci mówi wyłóż kartę 054 to możesz dołożyć pierwszą z brzegu kartę 054 lub możesz wyjąc wszystkie i wylosować jedną - zasadniczo w pewnym sensie koncept gry w jakimś tam stopniu wymaga żeby karty były ułozone po kolei
np. podczas "savowania" stanu gry niektóre karty trzeba odłożyć ich miejsce, a tylko niektóre są odrzucone całkowicie
więc te alternatywne karty powodują jeszcze większa różnorodność i szansa, że trafisz kolejny raz na dokładnie taką samą kartę jak już wcześniej widziałeś jest jeszcze mniejsza
więc podsumowując to podmienianie jest w miarę szybkie i wygodne o ile odkładasz karty tak jak nakazuje gra
toblakai
Posty: 1271
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 223 times
Been thanked: 227 times

Re: The 7th Continent

Post autor: toblakai »

Czyli generalnie wszystkie wersje karty znajdują się w grze - miałem po prostu wątpliwości czy nie jest tak, że te karty są używane na zasadzie 'albo ten zestaw albo ten' w grze a reszta do pudła. Dzięki za wyjaśnienie.
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: The 7th Continent

Post autor: wojo »

Paskuder pisze:Co dokładnie robi ten mały 30 kartowy dodatek z saszetki o czasie?
Nie wiem czy ktoś z PL będzie w stanie Ci powiedzieć co dokładnie ten dodatek robi. Dlatego choć nie grałem to się wypowiem (na podstawie tego co przeczytałem) - za każdym razem kiedy postacie idą spać (czyli robicie save) ciągniesz kartę z tego dodatku. Te karty oddadzą upływ czasu i ponadto wyznaczą przed grupą jakieś mini-zadanie, które trzeba wykonać przed kolejnym dniem (czyli przed kolejnym save). Jeżeli się uda dadzą nagrodę, jeżeli się nie uda ...
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2324
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 568 times
Been thanked: 915 times

Re: The 7th Continent

Post autor: Galatolol »

Czyli można to "oszukać" poprzez przedlużanie danej rozgrywki?
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: The 7th Continent

Post autor: wojo »

Przypuszczam że tak. Natomiast to będzie raczej na zasadzie: "Dodatkowa rzecz którą trzeba wziąć pod uwagę przy decyzji zapisujemy grę czy gramy dalej".

Z jednej strony to sprawa że decyzja staje się ciekawsza z drugiej to takie trochę mieszanie decyzji "wewnątrz gry" (potrzebuję się przespać żeby pojawiała się nowa zwierzyna i chcę pociągnąć nową kartę czasu) z elementami poza grą (muszę iść spać :) )
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Awatar użytkownika
jamers
Posty: 78
Rejestracja: 01 lip 2004, 12:57
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 5 times

Re: The 7th Continent

Post autor: jamers »

wojo pisze:
Paskuder pisze:Co dokładnie robi ten mały 30 kartowy dodatek z saszetki o czasie?
Nie wiem czy ktoś z PL będzie w stanie Ci powiedzieć co dokładnie ten dodatek robi. Dlatego choć nie grałem to się wypowiem (na podstawie tego co przeczytałem) - za każdym razem kiedy postacie idą spać (czyli robicie save) ciągniesz kartę z tego dodatku. Te karty oddadzą upływ czasu i ponadto wyznaczą przed grupą jakieś mini-zadanie, które trzeba wykonać przed kolejnym dniem (czyli przed kolejnym save). Jeżeli się uda dadzą nagrodę, jeżeli się nie uda ...
Gwoli ścisłości to karty z dodatku "Path of Repentance" aktywują się przy wykonywaniu akcji "rest" (a nie "save"). I z reguły są to pozytywne zdarzenia.
Spoiler:
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: The 7th Continent

Post autor: wojo »

jamers dzięki za sprostowanie. Jak widać czytając tylko opinie można się przejechać. Natomiast zaskoczyłeś mnie pisząc że zdarzenia są raczej pozytywne. Z przeczytanych szczątków informacji odniosłem wrażenie że wydarzenia z tego dodatku są początkowo pozytywne by jednak wraz z upływem czasu stawać się coraz bardziej negatywne.
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Awatar użytkownika
jamers
Posty: 78
Rejestracja: 01 lip 2004, 12:57
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 5 times

Re: The 7th Continent

Post autor: jamers »

wojo pisze:jamers dzięki za sprostowanie. Jak widać czytając tylko opinie można się przejechać. Natomiast zaskoczyłeś mnie pisząc że zdarzenia są raczej pozytywne. Z przeczytanych szczątków informacji odniosłem wrażenie że wydarzenia z tego dodatku są początkowo pozytywne by jednak wraz z upływem czasu stawać się coraz bardziej negatywne.
To oczywiście tylko moje wrażenia, które wyniosłem z kilkunastu (a może już kilkudziesięciu) godzin gry. Na pewno nie widziałem jeszcze wszystkich kart 500, które są "mięsem" tego dodatku.
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: The 7th Continent

Post autor: wojo »

Chodziło mi konkretnie o karty z "Path of Repentance". Tych jest chyba 30, bo jeżeli 500 to biorę w ciemno ;).

Ja sam też mam za sobą dobre kilkanaście godzin gry, ale gram czystą podstawkę. Zakupiłem wprawdzie dodatki-klątwy w pierwszym KS ale zostawiłem je sobie na potem. Natomiast pozostałych dodatków nie kupiłem (i chyba tym razem też je pominę), stąd opinie tylko na podstawie "zasłyszanych wrażeń".
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Kudtacz
Posty: 125
Rejestracja: 24 kwie 2014, 01:06

Re: The 7th Continent

Post autor: Kudtacz »

wojo pisze:
Paskuder pisze:Co dokładnie robi ten mały 30 kartowy dodatek z saszetki o czasie?
Nie wiem czy ktoś z PL będzie w stanie Ci powiedzieć co dokładnie ten dodatek robi. Dlatego choć nie grałem to się wypowiem (na podstawie tego co przeczytałem) - za każdym razem kiedy postacie idą spać (czyli robicie save) ciągniesz kartę z tego dodatku. Te karty oddadzą upływ czasu i ponadto wyznaczą przed grupą jakieś mini-zadanie, które trzeba wykonać przed kolejnym dniem (czyli przed kolejnym save). Jeżeli się uda dadzą nagrodę, jeżeli się nie uda ...
Ten dodatek dokłada kilkanaście zielonych kart z numerem 500 i jedną złotą. Do tego jeszcze trochę kart "zamglonych", parę innych kart zielonych i kartę zegarka, którą się podkłada pod kartę dziennika. Za każdym razem gdy wykonujesz akcję "rest" dobierasz kartę 500 - efekty zielonych kart są pozytywne. Złota 500 sprawdza (nie powiem co). W przypadku spełnienia warunku mamy efekt pozytywny, w przypadku jego niespełnienia efekt negatywny.

Generalnie nie robi to dużo, ale jest dość ciekawe.

Ja kupiłem grę ze wszystkim co było i jestem już w połowie 4 klątwy (jakieś 70h gry za mną). Gram wyłącznie z żoną. Jak dla mnie - absolutna rewelka i najlepsza gra tego roku.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6129
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 642 times
Been thanked: 510 times
Kontakt:

Re: The 7th Continent

Post autor: pan_satyros »

Są I klątwy z poprzedniej kampanii.
19$ sztuka lub 49$ pakiet 3.
Awatar użytkownika
Flogiston
Posty: 236
Rejestracja: 11 lut 2014, 19:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: The 7th Continent

Post autor: Flogiston »

A będzie opcja dokupienia dodatków z pierwzej kampanii? Konkretnie Fear the Devourers oraz Path of Repentacne. Chyba, że je gdzieś przeoczyłem :)
Coin22
Posty: 407
Rejestracja: 11 lis 2015, 21:59
Lokalizacja: Krakow
Has thanked: 14 times
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Re: The 7th Continent

Post autor: Coin22 »

No i poszlo, zwierzaki, pogoda, teraz te 3 dodatkowe klatwy i juz pledge na poziomie 220$, ale ide 'prawie' na calosc...
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: The 7th Continent

Post autor: rattkin »

Do tych, co już mają, jak oceniacie przydatność maty? Jak często gra 'wyłazi' poza grid 7x7 itd. ?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: The 7th Continent

Post autor: AkitaInu »

Dosc czesto ale zalezy to od stolu. Tak jak jestem nadal zachwycony gra tak uwazam ze masa jest useless :)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: The 7th Continent

Post autor: rattkin »

W jaki sposób to zależy od stołu? Chyba czegoś nie rozumiem :) - chodzi o to, że świadomie wybiera się kierunek eksploracji zgodny z dostępnym miejscem na stole?
olsszak
Posty: 1821
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 37 times

Re: The 7th Continent

Post autor: olsszak »

Szkoda kasy. Zbyt nieregularne wychodzą kształty. Nie widze sensu w tym dodatku. Lepiej kupić grywalne :)
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4041
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 6 times
Been thanked: 23 times

Re: The 7th Continent

Post autor: AkitaInu »

rattkin pisze:W jaki sposób to zależy od stołu? Chyba czegoś nie rozumiem :) - chodzi o to, że świadomie wybiera się kierunek eksploracji zgodny z dostępnym miejscem na stole?
Bardziej chodziło mi o rozmiar stołu: jeżeli masz duży stół to mapa może się ciągnąć i na 20 kart, ale to też zależy jak zrobisz save/rest action
longmen76
Posty: 662
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 53 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: The 7th Continent

Post autor: longmen76 »

Takie pytanie dziwnej treści - a można grając jeden scenariusz nie iść w ogóle spać? Mam duży stół i gra może być rozłożona dowolną ilość czasu na stole. Czy nie idąc spać, traci się coś z rozgrywki lub ona traci sens?
PawelWAW
Posty: 182
Rejestracja: 06 lut 2017, 16:56
Has thanked: 11 times
Been thanked: 1 time

Re: The 7th Continent

Post autor: PawelWAW »

longmen76 pisze:Takie pytanie dziwnej treści - a można grając jeden scenariusz nie iść w ogóle spać? Mam duży stół i gra może być rozłożona dowolną ilość czasu na stole. Czy nie idąc spać, traci się coś z rozgrywki lub ona traci sens?
Z tego co wiem to m. in. nie odnawiają się miejsca polowań co chyba utrudnia grę.
Kudtacz
Posty: 125
Rejestracja: 24 kwie 2014, 01:06

Re: The 7th Continent

Post autor: Kudtacz »

longmen76 pisze:Takie pytanie dziwnej treści - a można grając jeden scenariusz nie iść w ogóle spać? Mam duży stół i gra może być rozłożona dowolną ilość czasu na stole. Czy nie idąc spać, traci się coś z rozgrywki lub ona traci sens?
Jeżeli przez "idąc spać" masz na myśli save gry to nie robiąc go w ogóle nie tracisz wiele i da się grać w ten sposób. Wewnątrz gry da się jedną akcją odnowić łowisko w ten sam sposób, w jaki robi to save. Jedyne co to nie dasz rady pozbyć się pogody (jeśli masz ten dodatek). No i w pewnym momencie możesz mieć pokaźny plik kart do przywrócenia do pudełka.

Jeżeli przez "idąc spać" masz na myśli wykonanie w grze akcji rest to gorzej - nie pozbędziesz się statusu "tired", nie wydasz exp na zaawansowane akcje i pewnie coś jeszcze, ale teraz nie pamiętam.
Awatar użytkownika
wojo
Posty: 751
Rejestracja: 20 sie 2008, 13:40
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: The 7th Continent

Post autor: wojo »

rattkin pisze:Do tych, co już mają, jak oceniacie przydatność maty? Jak często gra 'wyłazi' poza grid 7x7 itd. ?
Rozłożyłem wczoraj grid 7x7 kart wczoraj i porównałem z moimi doświadczeniami. Wygląda (na oko) że chyba tylko raz przekroczyłbym rozmiar 7 w kierunku wschód-zachód. Natomiast gra ma zasady jak sobie radzić w przypadku braku miejsca na stole więc można je też stosować w przypadku maty, nawet jeżeli przekroczymy 7 w którymś kierunku.

Osobiście wolałbym chyba matę organizującą obszar gracza niż kontynent - jednak taka mata jest trudna ze względu na to że obszar gracza mocno zależy od ilości graczy (no i trzeba by nawet 4 maty).
longmen76 pisze:Takie pytanie dziwnej treści - a można grając jeden scenariusz nie iść w ogóle spać? Mam duży stół i gra może być rozłożona dowolną ilość czasu na stole. Czy nie idąc spać, traci się coś z rozgrywki lub ona traci sens?
Myślę że zostawianie gry na stole wchodzi w grę ale ma swoje konsekwencje - sprawia to że miejscami gra staje się łatwiejsza (tam gdzie karty mgły są negatywne) a miejscami trudniejsza (tam gdzie karty mgły są pozytywne). W wolniejszym tempie będzie się też zdobywać XP (XP można zdobyć też na kartach wydarzeń). Dodatkowo jest kilka miejsc które w zależności od wylosowanej karty zielonej oferują różne sposoby radzenia sobie ze zdarzeniem. W przypadku zostawienia gry nie mamy szansy aby zobaczyć jaki jest drugi sposób więc tracimy trochę z eksploracji.

Zmyślony przykład: szukamy przejścia przez rzekę. Ciągniemy kartę 123, są dwie zielone wiec wybieramy losowo jedną. Dostajemy kartę z niedźwiedziem, którego musimy pokonać aby móc przejść przez bród. Jeżeli jesteśmy słabi w walce to mamy problem (musimy się cofnąć i przygotować lub szukać innego przejścia). Jednak robiąc save karty zwijamy i przy ponownej próbie znalezienia przejścia przez rzekę znowu wyciągamy 123 i tym razem możemy trafić na śpiącego niedźwiedzia i mieć możliwość przekradnięcia się (zamiast walki).

Podsumowanie: tak da się grać nie robiąc save-a jednak ponieważ jego mechanika jest mocno wpleciona w grę mam wrażenie że nieco się ona zmieni (pewnie dla niektórych na plus dla innych na minus)
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
longmen76
Posty: 662
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 53 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: The 7th Continent

Post autor: longmen76 »

Czy praktycznie robicie SAVE lub idziecie spać po skończonej w danym dniu rozgrywce w danym scenariuszu? Czyli siadam na 2-3 godziny i potem SAVE. A jak gracie w weekend 10 godzin to w międzyczasie jak rozumiem decydujecie się "pójść spać" żeby uzyskać pewnie rzeczy w grze? Nie bardzo czuję różnicę między SAVE a pójściem spać - to jest to samo czy są jakieś różnice.
Pozdrawiam
Palmer
Posty: 1267
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 188 times

Re: The 7th Continent

Post autor: Palmer »

Pójście spać jest akcją w grze.
Save jest przerwaniem gry.

Jak w Baldur's Gate - była akcja odpoczynku i save and exit w główny menu :P
Awatar użytkownika
malekith_86
Posty: 791
Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: The 7th Continent

Post autor: malekith_86 »

myślę, że longmen76 chodziło o to jak bardzo różni się jedno od drugiego, jaki wpływ ma na graczy i rozgrywkę
ja nie potrafię do końca odpowiedzieć bo gry nie posiadam ale z tego co widziałem na filmikach save powoduje między innymi, że mapa się czyści i po, ze tak powiem załadowaniu zapisanej gry widzimy jedynie kafelek na którym stały Nasze postacie podczas zapisu gry i mapę trzeba eksplorować na nowo
czy "pójście spać" w grze też ma taki efekt? czy jedynie pozwala odzyskać punkty woli czyli stos kart akcji i odświerzyć miejsca gdzie można polować? czy działa tak samo jak save i zbieramy całą mapę poza kaflem na którym aktualnie jest Nasza banda śmiałków?
ODPOWIEDZ