Keyper (Richard Breese)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Czacha Games
Posty: 783
Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 48 times
Been thanked: 269 times
Kontakt:

Re: Keyper Richarda Breese - następca Keyflower ?

Post autor: Czacha Games »

taaa.... ;)
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Keyper Richarda Breese - następca Keyflower ?

Post autor: bukimi »

Instrukcja po polsku już leci na BGG.
Jak tylko będzie zaakceptowana, będzie można pobierać i czytać :)

Tradycyjnie zachowałem oryginalne grafiki i układ, więc wszystkie przykłady można odczytać równie łatwo, jak w angielskim oryginale.


Jeśli kiedyś powstanie wersja oficjalna instrukcji po polsku, OK. Póki co wielu graczy, którzy zamówili grę z Kickstartera lub z targów Essen będzie mogło już posiłkować się tłumaczeniem :)
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1276 times
Been thanked: 1311 times

Re: Keyper Richarda Breese - następca Keyflower ?

Post autor: rastula »

Brawo!


Ja mam pierwszą rozgrywkę we dwóch za sobą. Jak to przy takiej kobyłce nie obyło się bez błędów. Jak się okazało na BGG nie tylko ja miałem wątpliwości co do rozliczania targów "fairs". No ale to zasadniczo nie ma wpływu na ocenę "first look".

Gra na pewno nie jest tak rewolucyjna jak Keflower i jej w kolekcji nie zastąpi ( co nie jest wadą). Na wierzchu to w sumie prosty worker placement z twistem ponownej aktywacji postawionego workera ( każdy ma możliwość zapracować 2 razy w porze roku).

Ale ile to ma opcji, budyneczków i silniczków ....wow. Faktycznie trochę jak rolniczych grach Uwe.

Jak to w Keflower gra premiuje znajomość kafelków, ale z drugiej strony ich ilość i losowe dobieranie ledwie 8 na porę roku zapewnia taktyczne niespodzianki.

Jak ktoś lubi takie surowcowe młynki powienien być zadowolony.

Co do interakcji - faktycznie brak możliwości zagrywania na cudzą wioskę ( jak w KF) ale bez patrzenia co robią inni grać się nie da - a już wystawienie Keypera w odpowiednim momencie aby zarezerwować sobie planszetkę i meeple może mieć znaczenie fundamentalne. "Walka" o dobranie kafelka wioski też była wyczuwalna ... tak więc dla mnie interakcja na poziomie zadawalającym.

Tak jak pisałem , gra nie błyszczy może takimi innowacyjnymi pomysłami jak genialna licytacja w KF, ale ma te kilka twistów i takie bogactwo elementów w grze ( materialnie i ideowo), że samam podstawka jest jak KF z 2 dodatkami.

Fajnie, że wyjdzie po polsku bo to kolejny doskonały tytuł autora.



ps.

no i te modularne planszetki - bardzo ciekawy pomysł - szczególnie tajne układanie ... czy wybierać to co jest nam najpotrzebniejsze, a może liczyć na wybór przeciwnika, a sobie wybrać coś innego... fajne, fajne - choć nie na tym zasadza się gra ( czy raczej nie wyłącznie na tym) - czyli pomysł udany a nie efektowny gadżet.
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Keyper Richarda Breese - następca Keyflower ?

Post autor: bukimi »

A jak w końcu wypadają w praktyce te planszetki? Trudno jest zrobić prawidłowy, zgodny z zasadami układ? Wyglądają na tyle solidnie, by nie przecierać się na zgięciach po setnym przełożeniu?
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3429
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1204 times
Been thanked: 631 times
Kontakt:

Re: Keyper Richarda Breese - następca Keyflower ?

Post autor: piton »

bukimi pisze:A jak w końcu wypadają w praktyce te planszetki? Trudno jest zrobić prawidłowy, zgodny z zasadami układ? Wyglądają na tyle solidnie, by nie przecierać się na zgięciach po setnym przełożeniu?
Planszetki są dobrze wykonane, nie powinno być problemu ze zgięciami. bardzo solidny karton

Każdą planszetkę można ułożyć na 4 sposoby, więc ułożenie sensownego układu nie jest wcale trudne. Po prostu trzeba pilnować, żeby był symbol jednej pory roku na planszetce i tyle.
Bardziej układasz pod swoje ludziki albo pod przeciwnika vide to co napisał rastula, a to jest zabawa ;)
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1276 times
Been thanked: 1311 times

Re: Keyper Richarda Breese - następca Keyflower ?

Post autor: rastula »

Mnie chwilę zajęło odszukanie symboli potrzebnych do setupu ;). mam słabą orientację przestrzenną i to dla mnie magia ;).

Jakość solidna, nie powinny się zużywać jakoś szczególnie. Cała gra bardzo przyjemne wrażenie estetyczne robi i pudło jest ciężkie. Na zdjęciach wypada słabiej niż w rzeczywistości
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Keyper Richarda Breese - następca Keyflower ?

Post autor: bukimi »

Instrukcja na BGG już dostępna, zapraszam :)
https://boardgamegeek.com/filepage/1555 ... unofficial

W komentarzu dodałem słownik pojęć, których trzymam się konsekwentnie w całym tekście, na wypadek gdyby ktoś chciał coś porównywać z oryginałem.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1276 times
Been thanked: 1311 times

Re: Keyper Richarda Breese - następca Keyflower ?

Post autor: rastula »

bukimi pisze:Instrukcja na BGG już dostępna, zapraszam :)
https://boardgamegeek.com/filepage/1555 ... unofficial

W komentarzu dodałem słownik pojęć, których trzymam się konsekwentnie w całym tekście, na wypadek gdyby ktoś chciał coś porównywać z oryginałem.

mogłeś zostawić oryginalne nazwy budynków ( tłumaczenie podać w nawiasie) - tak trudniej coś znaleźć w instrukcji.
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Keyper Richarda Breese - następca Keyflower ?

Post autor: bukimi »

rastula pisze:
bukimi pisze:Instrukcja na BGG już dostępna, zapraszam :)
https://boardgamegeek.com/filepage/1555 ... unofficial

W komentarzu dodałem słownik pojęć, których trzymam się konsekwentnie w całym tekście, na wypadek gdyby ktoś chciał coś porównywać z oryginałem.

mogłeś zostawić oryginalne nazwy budynków ( tłumaczenie podać w nawiasie) - tak trudniej coś znaleźć w instrukcji.
Zastanawiałem się nad tym i tak zrobiłem w przypadku Key to the City London.
Tutaj nazwy budynków pojawiają się w kilku miejscach w instrukcji, przy okazji różnych przykładów i dziwnie było mi nagle robić taki Ponglish mix.
Oryginalne nazwy widać na obrazkach na każdym kaflu. Ich kolejność także jest bez zmian, a z tego co pamiętam była ona alfabetyczna, więc zawsze jest to dość duża wskazówka na temat tego, gdzie można szukać danego kafelka.

Może uda mi się to rozwiązać dodając pole tekstowe z oryginalną nazwą gdzieś w okolicach obrazka, ale nie mogę zagwarantować.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1276 times
Been thanked: 1311 times

Re: Keyper Richarda Breese - następca Keyflower ?

Post autor: rastula »

nie oczekuję że będziesz coś zmieniał pode mnie, po prostu zgłaszam że zachowanie choćby w nawiasach nazw angielskich ułatwiłoby korzystanie z instrukcji. Tak da radę oczywiście, ale myślę, że jest nieco trudniej. Niestety kafelki i napisy na nich nie są zbyt czytelne/ są za małe w instrukcji nawet oryginalnej a co dopiero w skompresowanym PDF po wydruku. Graficznie są też dość podobne do siebie.
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Keyper Richarda Breese - następca Keyflower ?

Post autor: bukimi »

rastula pisze:nie oczekuję że będziesz coś zmieniał pode mnie, po prostu zgłaszam że zachowanie choćby w nawiasach nazw angielskich ułatwiłoby korzystanie z instrukcji. Tak da radę oczywiście, ale myślę, że jest nieco trudniej. Niestety kafelki i napisy na nich nie są zbyt czytelne/ są za małe w instrukcji nawet oryginalnej a co dopiero w skompresowanym PDF po wydruku. Graficznie są też dość podobne do siebie.
Cóż, to nie będzie zmiana "pod Ciebie", bo Twoja uwaga jest słuszna i powinienem to zrobić od razu.
Posiadacze angielskiej wersji mają angielskie kafelki, więc w razie wątpliwości to tych nazw będą szukać w instrukcji.

Pracy przy tym dużo nie ma, bo nazwy przecież znam. Trochę więcej pracy jest tylko pod względem technicznym, bo tyle grafik musiałem zlepiać z dwóch pdf, ale powinien plik źródłowy jeszcze być gotowy do wprowadzenia poprawek :)
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Keyper Richarda Breese - następca Keyflower ?

Post autor: bukimi »

Plik z podpisami budynków w języku angielskim już dostępny na BGG.
Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym w jednym miejscu przypadkowo nie zostawił podpisu po polsku, ale póki co zostanie taka wersja... :|

PS. Osoby, które faktycznie skorzystały na polskiej instrukcji proszę o pozostawienie "łapki w górę" na stronie pliku na BGG jako skromny wyraz podziękowania.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2017, 11:41 przez bukimi, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1276 times
Been thanked: 1311 times

Re: Keyper Richarda Breese - następca Keyflower ?

Post autor: rastula »

bukimi pisze:Plik z podpisami budynków w języku angielskim już dostępny na BGG.
Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym w jednym miejscu przypadkowo nie zostawił podpisu po polsku, ale póki co zostanie taka wersja... :|

złomiarz..:)...


teraz jest lepiej niż w oryginale, Good Job!
Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Keyper Richarda Breese - następca Keyflower ?

Post autor: bukimi »

Błędy poprawione (brakowało jeszcze angielskiego podpisu dla 1 budynku, a dla 2 budynków była błędna wartość punktów na koniec gry).
Aktualna wersja instrukcji jest już na BGG.

Dodatkowo zrobiłem (na podstawie angielskiej wersji) polską wersję "zasad w pigułce".
Jeśli kogoś przeraża i zniechęca długość instrukcji z obrazkami i mnogość tabel i przykładów lub tylko chce sobie przypomnieć co jest co, zdecydowanie polecam skróconą wersję.
Plik zawiera też kompaktową tabelę z opisami wszystkich płytek budynków, także z dodatku Character Edition, w kolejności alfabetycznej według angielskich nazw (są też podane nazwy polskie z mojej wersji pełnej instrukcji).
https://boardgamegeek.com/filepage/1557 ... summary-pl
(obecnie na serwerze jest plik .docx, wysłałem już lekko ulepszoną wersję .pdf, może będzie jeszcze dziś)
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3245
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 17 times
Been thanked: 77 times
Kontakt:

Re: Keyper Richarda Breese - następca Keyflower ?

Post autor: Veridiana »

Awatar użytkownika
bukimi
Posty: 925
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Keyper Richarda Breese - następca Keyflower ?

Post autor: bukimi »

Coś cicho o tytule, zważywszy na czas jaki minął od premiery. Niby Richard Breese; jego Keyflower taki popularny, a jego kolejne duże dzieło przechodzi bez echa. Tylko ja inwestuję w takie "niszowe" gry?

Wstawiam więc także swoją relację (wrażenia) z pierwszej rozgrywki. Wcześniej zamieściłem ją na grupie na FB (tutaj).

Moja nowość w kolekcji: Keyper, którego autorem jest Richard Breese i mała relacjo-recenzja po pierwszej rozgrywce (z porównaniami do najbardziej znanej gry jego autorstwa, czyli Keyflower).
Posiadanie organizerów w pudełku jest absolutnie niezbędne: mamy aż 11 rodzajów zasobów oraz 7 rodzajów zwierząt. Szukanie ich w jednym wspólnym pudełku byłoby bardzo uciążliwe. Czekam aż powstanie dedykowany insert :) Podobnie wygląda sytuacja z kaflami: trzeba je odpowiednio rozdzielić na rodzaje, żeby potem tylko wylosować te potrzebne (tu akurat jest podobnie jak w Keyflower). Prościej jest z ludzikami: każdy dostaje taki sam zestaw: po 1 w każdym kolorze plus 2 białe.

Zasady generalnie nie są skomplikowane. Utrudnieniem są małe niuanse, np. biały ludzik zastępuje każdy kolor lub zboże zastępuje większość zasobów, ale nie wszystkie. Natomiast przebieg tury, zasady punktowania, symbole na kaflach są klarowne.

Gra leci dość szybko, czasowo wychodzi podobnie jak Keyflower. Ciekawa jest interakcja, która wprawdzie jest trochę mniejsza niż w licytacyjnym Keyflowerze, ale nadal występuje jej dość dużo i na pewno nie jest to pasjans. Jeśli ktoś tytułu zupełnie nie zna, wspomnę tylko krótko, że interakcja jest "odwrócona": swoimi ludzikami można pomagać innym graczom, a wówczas obaj gracze (pomagający i wspomagany) mają z tego korzyści.

Inne ciekawe elementy to: względnie łatwe zdobywanie zasobów, jeśli inni gracze się dołączą (znacznie łatwiej realizować swoje cele), innowacyjne plansze z polami akcji (składane na różne sposoby) i zupełnie inny poziom zarządzania posiadanymi ludzikami. Gracz z największą ilością ludzików wcale nie ma dużej przewagi nad graczem z tylko kilkoma ludzikami. Co więcej, podobno można grać tak, by specjalnie własnych ludzików mieć mało i taką strategią wygrać. Punkty można zdobywać z bardzo wielu miejsc: budynków (za samo ich posiadanie), targów (takie mini-cele punktowe), sprzedaży zasobów i z wielu różnych celów z odpowiednich budynków (dających punkty za to lub tamto).

To co mi się podobało, to fakt, że gra jest raczej niepodobna do niczego, w co bym grał wcześniej, a to dość duży plus. Nie jest kalką Keyflowera, ani innych tytułów, choć mechanika nie jest jakoś zabójczo odkrywcza. Kolejna zaleta to możliwość zapunktowania każdego celu maksymalnie 4 razy, więc nie można koncentrować się na jednej rzeczy od początku do końca (co czasem było słabym punktem w Keyflowerze, gdzie prawie wszystkie punkty pochodziły z jednego zimowego kafla lub magazynu).

Minusem jest mozolne składanie gry: segregowanie surowców, zwierząt i kafli (to już w ogóle chyba lepiej zrobić na spokojnie później) i trochę skomplikowane manipulowanie tymi składanymi planszami (tzn. takie ich ułożenie, by miały dokładnie to, co chcemy).

Nasza pierwsza partyjka na 3 osoby trwała jakoś nieco ponad 2 godziny z rozkładaniem i tłumaczeniem. Końcowa różnica punktów nie była tak duża, więc balans jest niezły. Gra mniejszą ilością ludzików jest chyba ciut trudniejsza i wymaga dobrego poznania mechaniki, ale na pewno nie ma poczucia zostawania w tyle (jak w Keyflowerze, gdy nie można wygrać żadnej licytacji).
Chętnie zagram w to jeszcze niejeden raz. Na pewno gra pozostaje w mojej kolekcji. Chwilowo daję jej 9/10.

Zdjęcia z rozgrywki:
https://ibb.co/e5Vztb
https://ibb.co/e5Vztb
https://ibb.co/jW716w
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK, GaGacek
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<
wicherek
Posty: 32
Rejestracja: 07 maja 2020, 20:55
Has thanked: 13 times
Been thanked: 8 times

Re: Keyper Richarda Breese - następca Keyflower ?

Post autor: wicherek »

Odkopuję, będzie dodatek "Keyper at the Sea", Richard mówi o końcówce roku https://boardgamegeek.com/thread/2249883/expansion

Gra wyszła w 2017 a polskiej edycji nadal nie było. Może teraz będzie okazja?
Awatar użytkownika
mbuka
Posty: 138
Rejestracja: 07 wrz 2013, 12:44
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 10 times

Re: Keyper (Richard Breese)

Post autor: mbuka »

To ja odkopię ponownie. Otóż dodatek do Keypera już miał swojego kickstartera w kwietniu, przegapiłem go :(

https://www.kickstarter.com/projects/br ... per-at-sea

Napisałem do autora gry z pytaniem, czy będzie można gdzieś kupić ten dodatek
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4821
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1142 times
Been thanked: 2168 times

Re: Keyper (Richard Breese)

Post autor: warlock »

Po jednej partii ciężko mi tak ostatecznie wyrokować, ale szczerze mówiąc ta gra sprawia mi obecnie więcej frajdy iż Keyflower!

Nie wiem, może to efekt świeżości i tego, że Keyflowera mam już trochę zgranego, ale Keyper jest znakomitym sandboxowym euro. Przy czym całość jest doprawiona naprawdę oryginalną interakcją - możemy wspierać naszymi robotnikami akcje przeciwnika, dzięki czemu i my i on zyskamy na jej efektywniejszym wykonaniu. Nie spotkałem się jeszcze z takim mechanizmem.

Do tego dochodzi specjalizacja konkretnych kolorów robotników w różnych obszarach gry i fantastyczna mechanika przejęcia jednej z dostępnych plansz akcji - w pewnym momencie rundy wystawiamy na niej pion w swoim kolorze i na koniec rundy zyskamy pracowników, którzy już zostali albo dopiero zostaną na niej wystawieni w kolejnych ruchach. To całkowicie zmienia opłacalność korzystania z planszy zaklepanej przez przeciwnika, nawet jeśli są na niej niezbędne dla nas pola akcji ;). Łamigłówka wystawiania pracowników jest tu naprawdę ogromnie ciekawa.

"Magiczne planszetki akcji" to dodatkowy bajer ;). Zdobytą planszetkę możemy obracać, składać i modyfikować tak, żeby w danej porze roku pokazywała akcje spójne z naszą strategią albo ograniczała opcje i zasoby potrzebne rywalowi. Gadżet, ale jaki fajny!

W grze pojawia się masa kafelków o przeróżnych zdolnościach, więc jeśli lubcie planszówki, w których sami decydujecie o własnej specjalizacji wybranej z gąszczu możliwych opcji (jak np. Pola Arle czy Kawerna) naprawdę polecam zaprzyjaźnić się z Keyperem. Na BGG jest znakomita fanowska polska karta pomocy podsumowująca strukturę rundy i zdolności budynków, bardzo ułatwia wejście w dość nieprzyjazny na pierwszy rzut oka system. Ale jak już zacznie się grać, to partyjka po prostu płynie ;).

Keyper nie miał chyba jakiegoś wybitnie ciepłego przyjęcia, a szkoda, bo zdecydowanie warto po niego sięgnąć.
Obrazek
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1218
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 431 times

Re: Keyper (Richard Breese)

Post autor: kastration »

Spoiler:
I właśnie takie złote łopaty na tym forum cenię. "Sandbox ala Rosenberg" i lampka się zapaliła. Gra wydaje się przeszła bez echa, w kanonach dzisiejszych to już staroć, ale Twój wpis zainspirował mnie do obejrzenia gameplay'ów i olśniło mnie, że to faktycznie niezwykle ciekawe się wydaje. Gra jest już w paczkomacie, z lekkim fartem dzięki temu forum :D Zwłaszcza pod kątem interakcji między graczami wydaje mi się to czymś świeżym (cały czas porównuje do sandboxów Rosenberga, gdzie interakcja, nie oszukujmy się, jest głównie pośrednia). No i owe kilkanaście typów surowców. U nas Rosenberg jest wielbiony, gier licytacyjnych z kolei nie lubimy, a tu proszę inspiracja Keyflowerem. Tytuł wydaje się osadzony w klimacie quasi-rolniczych gier (znów ukłon do Uwe), choć autor oczywiście inny. Obym się nie rozczarował.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2023, 09:44 przez seki, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
ODPOWIEDZ