Strona 5 z 24

Re: Hero Realms

: 31 mar 2018, 23:15
autor: Błysk
Atamán pisze: 30 mar 2018, 12:44 Też się skusiłem na polski zestaw. Ma ktoś doświadczenie z wariantami wieloosobowymi? Wiem, że ta gra najmocniejsza jest w wersji 2-osobowej, ale ciekaw jestem opinii osób, które próbowały i to najlepiej próbowały różnych wariantów z instrukcji.
Generalnie na 4 graczy polecam grać tylko drużynowo. Świetnie się sprawdza. Dodatkowo myślę, że można zagrać wariant drużynowy tak, że gracze siedzą 1 gracz A, 2 gracz B, 3 gracz A, 4 gracz B i normalnie robią tury (bez dzielenia się złotem i życiem i atakami),ale mogą atakować tylko graczy z przeciwnej drużyny- nie testowałem, ale powinno działać super.

Dzisiaj grałem pierwsze gry. 2vs2 jest super, wariant "każdy na każdego" słaby, ale ten z atakowaniem graczy po lewej (czy tam prawej) powinien być świetny. Kupię podstawkę i czekam na dodatki po pl.

Re: Hero Realms

: 03 kwie 2018, 15:20
autor: Quba40
Kilka dni temu ukończyłem solo Thiefem dodatek kampanijny Hero Realms: The Ruin of Thandar campaign deck. Nie spodziewałem się aż tak wysokiej regrywalności i nie do końca sztampowej warstwy fabularnej. Każdy z rozdziałów zapewniał wybór lub wynikał z rozmiaru wcześniejszego zwycięstwa, poszczególni przeciwnicy różnili się talią przeciwności, specjalnymi zdolnościami oraz odrębną mechaniką, nie będę zdradzał nic więcej aby nie psuć wam zabawy. Między rozdziałami rozwijamy postać, zdobywamy eliksiry, skarby i artefakty. To bardzo dobra alternatywa dla gry przeciwko sobie. Jedyny zarzut jaki mogę mieć to zbyt niski poziom trudności przy grze solo, ale łatwo go można zwiększyć (grałem na najwyższym a mimo to powtarzałem tylko jeden scenariusz). Drugie ale jakie mam do dodatku nie do końca jest wadą, to raczej moje indywidualne odczucie - w grze solo/kooperacyjnej jest mniej emocji niż w wariancie konfrontacyjnym. Podsumowując ten dodatek to ciekawe uzupełnienie i jednocześnie bardzo dobra alternatywa dla standardowej rozgrywki. Ocena 8/10.

Re: Star Realms

: 04 kwie 2018, 11:42
autor: stalker7
Dla mnie hero realms jest lepszy pod względem mechaniki, star realms za dużo opiera się na szczęściu i może Ci takie combo podejść że jest po grze, dodatkowo bardzo dużo zależy od dalej szczęścia ale w kwestii zakupu kart, jak komuś na początku siądą dobre karty do kupna (stacja z przewijaniem kart, i scrappingi lub dobre karty walutowe a na stosie powychodzą same drogie po 6+ no to też jest po ptakach) w hero nie ma prawie kart do ciągnięcia kart dzięki temu nie zrobisz combosa za 50 dmga no i synergia nie jest całkowita a z drugiej karty dopiero. Zwiększa to ilość wyborów i zmniejsza trochę zależność szczęścia , temat fantasy jest też lepszy, ale art w star realmsie jest piękny to trzeba przyznać :)

Re: Star Realms

: 04 kwie 2018, 11:52
autor: RUNner
Mam też w rękawie Hero Realms, ale na razie poczekam, aż ogramy SR. Obie gry mimo wszystko są bardzo podobne w rozgrywce.

Re: Star Realms

: 04 kwie 2018, 12:00
autor: Jiloo
stalker7 pisze: 04 kwie 2018, 11:42 (...) synergia nie jest całkowita a z drugiej karty dopiero.
Wiem, że to wątek o HR, a nie SR, ale skoro porównujemy obie gry to dopytam. Co masz na myśli mówiąc, że synergia działa od drugiej karty dopiero?

Re: Star Realms

: 04 kwie 2018, 12:17
autor: Wroobel
stalker7 pisze: 04 kwie 2018, 11:42 Dla mnie hero realms jest lepszy pod względem mechaniki, star realms za dużo opiera się na szczęściu i może Ci takie combo podejść że jest po grze, dodatkowo bardzo dużo zależy od dalej szczęścia ale w kwestii zakupu kart, jak komuś na początku siądą dobre karty do kupna (stacja z przewijaniem kart, i scrappingi lub dobre karty walutowe a na stosie powychodzą same drogie po 6+ no to też jest po ptakach) w hero nie ma prawie kart do ciągnięcia kart dzięki temu nie zrobisz combosa za 50 dmga no i synergia nie jest całkowita a z drugiej karty dopiero. Zwiększa to ilość wyborów i zmniejsza trochę zależność szczęścia , temat fantasy jest też lepszy, ale art w star realmsie jest piękny to trzeba przyznać :)
Ciekawy wywód - do tej pory wydawao mi się że obie gry są prawie identyczne i różnią się tylko tematyką. Jeśli jest tak jak piszesz to muszę chyba się przerzucić na wersję fantasy :) Może ktos potwierdzić?

Re: Star Realms

: 04 kwie 2018, 13:09
autor: stalker7
jak zagrasz kartę z danej frakcji a potem drugą z tej samej frakcji to dopiero dzięki temu że poprzednia była tej samej frakcji masz bonus do karty zagranej jako druga
taki system jest m.in w LE Alien i nightfall

Re: Star Realms

: 04 kwie 2018, 13:23
autor: tomb
stalker7 pisze: 04 kwie 2018, 13:09 jak zagrasz kartę z danej frakcji a potem drugą z tej samej frakcji to dopiero dzięki temu że poprzednia była tej samej frakcji masz bonus do karty zagranej jako druga
Zdolność sojuszu (bo tak to się bodaj nazywa) działa tak samo w SR i HR. I nie jest tak, że działa na drugą i kolejne karty z tego samego koloru - zdolność pierwszej zagranej karty również staje się aktywna po zagraniu drugiej karty tego samego koloru.

Re: Star Realms

: 04 kwie 2018, 13:27
autor: raphaell7
tomb pisze: 04 kwie 2018, 13:23
stalker7 pisze: 04 kwie 2018, 13:09 jak zagrasz kartę z danej frakcji a potem drugą z tej samej frakcji to dopiero dzięki temu że poprzednia była tej samej frakcji masz bonus do karty zagranej jako druga
Zdolność sojuszu (bo tak to się bodaj nazywa) działa tak samo w SR i HR. I nie jest tak, że działa na drugą i kolejne karty z tego samego koloru - zdolność pierwszej zagranej karty również staje się aktywna po zagraniu drugiej karty tego samego koloru.
Potwierdzam :) Poniżej cytat z zasad:
Ally Abilities
Ally Abilities are indicated by a faction icon in the text box.
On your turn, an Ally Ability may be used as soon as you have
another card of that faction in play. The order in which you play
your cards does not matter. As soon as you have two or more
cards of the same faction in play, you may trigger all relevant Ally
Abilities. They may be used at any time during your Main Phase,
and each may only be used once per turn.

Re: Star Realms

: 04 kwie 2018, 13:31
autor: stalker7
to na gameplayu jaki znalazłem w necie grali inaczej ;) i w sumie to mi się dużo lepiej widzi

Re: Star Realms

: 04 kwie 2018, 13:42
autor: tomb
Prawdę powiedziawszy to gdy poznałem SR to też byłem zawiedziony tą zasadą. Przy całej sympatii do gry, na poziomie zagrywania kart nie ma prawie żadnych decyzji do podjęcia. Ot, wyrzucamy wszystko na stół i tylko w kilku wyjątkowych momentach kolejność ma znaczenie.
Łajnie byłoby, gdyby dodatki wnosiły więcej wyborów. Robią to?

Re: Star Realms

: 04 kwie 2018, 13:51
autor: RUNner
stalker7 pisze: 04 kwie 2018, 13:31 to na gameplayu jaki znalazłem w necie grali inaczej ;) i w sumie to mi się dużo lepiej widzi
Nie jestem pewien, ale chyba w wersji na tablet tak właśnie jest to zrobione.
tomb pisze: 04 kwie 2018, 13:42 Prawdę powiedziawszy to gdy poznałem SR to też byłem zawiedziony tą zasadą. Przy całej sympatii do gry, na poziomie zagrywania kart nie ma prawie żadnych decyzji do podjęcia. Ot, wyrzucamy wszystko na stół i tylko w kilku wyjątkowych momentach kolejność ma znaczenie.
Trochę to upraszcza rozgrywkę, ale czy jakoś drastycznie obniża jej poziom? Przecież i tak po kilku grach każdy wyłapałby optymalną kolejność zagrywania kart. Ja sobie cenię w SR własnie tę lekkość rozgrywki, która mi w tym przypadku zupełnie nie przeszkadza.

Re: Star Realms

: 04 kwie 2018, 13:52
autor: kali
tomb pisze: 04 kwie 2018, 13:42 Łajnie byłoby, gdyby dodatki wnosiły więcej wyborów. Robią to?
Niezbyt.
W Ascension masz więcej wyborów.

Re: Star Realms

: 04 kwie 2018, 14:00
autor: Deem
Wroobel pisze: 04 kwie 2018, 12:17
stalker7 pisze: 04 kwie 2018, 11:42 Dla mnie hero realms jest lepszy pod względem mechaniki, star realms za dużo opiera się na szczęściu i może Ci takie combo podejść że jest po grze, dodatkowo bardzo dużo zależy od dalej szczęścia ale w kwestii zakupu kart, jak komuś na początku siądą dobre karty do kupna (stacja z przewijaniem kart, i scrappingi lub dobre karty walutowe a na stosie powychodzą same drogie po 6+ no to też jest po ptakach) w hero nie ma prawie kart do ciągnięcia kart dzięki temu nie zrobisz combosa za 50 dmga no i synergia nie jest całkowita a z drugiej karty dopiero. Zwiększa to ilość wyborów i zmniejsza trochę zależność szczęścia , temat fantasy jest też lepszy, ale art w star realmsie jest piękny to trzeba przyznać :)
Ciekawy wywód - do tej pory wydawao mi się że obie gry są prawie identyczne i różnią się tylko tematyką. Jeśli jest tak jak piszesz to muszę chyba się przerzucić na wersję fantasy :) Może ktos potwierdzić?
Ludzie z bgg, którzy mają rozegrane kilka tysięcy partii nie potwierdzają tej tezy. Do pojedynków jeden na jeden SR jest bardziej zbalansowane, rzadziej zdarzają się partie, które rozstrzygają się w pierwszych rundach (i później są już tylko męczone, żeby je dograć), jest mniej zależne od szczęścia (vs HR i oczywiście jak na deckbuilding).

Wygląda to raczej tak, jakby HR nie było klonem SR w wersji fantasty, a raczej pójściem w stronę innych trybów (walka z bossem, kampania).

Re: Hero Realms

: 04 kwie 2018, 19:38
autor: Stary Madry Elf
Deem pisze: 04 kwie 2018, 14:00 Do pojedynków jeden na jeden SR jest bardziej zbalansowane, rzadziej zdarzają się partie, które rozstrzygają się w pierwszych rundach (i później są już tylko męczone, żeby je dograć)
Tak bardzo się zgadzam. ST wydaje mi się czystsze i bardziej zbalansowane w działaniu kart.
Co do wyborów to najważniejsze podejmuje się podczas zakupów, jakie karty kupować na jakim etapie gry.
W HR często wygrywałem kupując na rympał najdroższe karty w sklepie, niezależnie od frakcji.

Re: Hero Realms

: 04 kwie 2018, 22:16
autor: Marx
Świetna gra. Mechanicznie trochę inna od pierwowzoru, choć główna mechanika pozostaje ta sama. Oddzielne talie, ciekawe zdolności szampionów i kapitalny artwork, w przeciwieństwie do Star Realms. Może być tylko lepiej. Jak gram czuję też odrobinę klimatu MtG, co jest tylko na plus.

Re: Star Realms

: 04 kwie 2018, 23:17
autor: Atamán
Wroobel pisze: 04 kwie 2018, 12:17
stalker7 pisze: 04 kwie 2018, 11:42 Dla mnie hero realms jest lepszy pod względem mechaniki, star realms za dużo opiera się na szczęściu i może Ci takie combo podejść że jest po grze, dodatkowo bardzo dużo zależy od dalej szczęścia ale w kwestii zakupu kart, jak komuś na początku siądą dobre karty do kupna (stacja z przewijaniem kart, i scrappingi lub dobre karty walutowe a na stosie powychodzą same drogie po 6+ no to też jest po ptakach) w hero nie ma prawie kart do ciągnięcia kart dzięki temu nie zrobisz combosa za 50 dmga no i synergia nie jest całkowita a z drugiej karty dopiero. Zwiększa to ilość wyborów i zmniejsza trochę zależność szczęścia , temat fantasy jest też lepszy, ale art w star realmsie jest piękny to trzeba przyznać :)
Ciekawy wywód - do tej pory wydawao mi się że obie gry są prawie identyczne i różnią się tylko tematyką. Jeśli jest tak jak piszesz to muszę chyba się przerzucić na wersję fantasy :) Może ktos potwierdzić?
Grałem zarówno w SR jak i HR i nie zgadzam się z tym, o czym stalker7 pisze.

Co prawda w HR jest trochę mniej dociągu, ale zamiast tego są efekty typu: dobierz 1 kartę, następnie odrzuć 1 kartę (tzw. looting). Looting może jest i słabszy o zwykłego dobierania kart, ale rekompensowane jest to zazwyczaj tym, że taka karta sama w sobie jest mocniejsza niż jej odpowiednik w SR. Największa różnica w tych efektach jest wtedy, gdy talia jest już mocno odchudzona (wyrzucone są z niej karty startowe), wtedy faktycznie draw pozwala zrobić mega kombo. Natomiast gdy w talii jest dużo crapu, to efektywność dobierania i lootingu jest zbliżona, a efekty na kartach mocniejsze. To sprawa, że w HR mocne komba na obrażenia też da się odpalić i co więcej nie trzeba aż tak mocno odchudzać swojej talii w tym celu.

Te gry są bardzo do siebie podobne i wpływ losu na wygraną jest wg mnie zbliżony w obu grach.

Nie są natomiast identyczne, są pewne subtelne różnice:

1. Zmiana w startowej talii:
- w SR startowa talia to: 2*1atak + 8*1kasy
- w HR natomiast jest:: 1*1atak + 1*2ataku + 7*1kasy + 1*2kasy
W rezultacie w HR startowa talia jest trochę mocniejsza, przez co gra szybciej się rozkręca na początku, łatwiej kupić kilka średnich kart lub jedną mocniejszą w pierwszych turach gry. Ale też łatwiej skosić przeciwnikowi czempiona ze stołu (odpowiednik bazy) dzięki tej startowej 2ataku. Ta zmiana jest bardzo delikatna, ale wg mnie lekko na korzyść HR.

2. Zmiany w dynamice gry obrażeniami, bazami/czempionami
- w HR jest więcej kart, które zostają na stole po turze (SR: 31% talii stanowią bazy, w HR: 43% talii stanowią czempioni)
- w HR karty z atakami mają zazwyczaj nieco większe wartości niż ich odpowiedniki w SR
- podobnie wzmocnione są karty leczące
W rezultacie tych zmian: w HR jest nieco więcej gry czempionami (odpowiednikami baz), z jednej strony jest ich więcej w grze, z drugiej strony łatwiej jest ich niszczyć (o ile nie zaniedba się kart z atakami w swojej talii). Jeśli chodzi o długość gry, to wpływ zwiększonego ataku przy zwiększonej liczbie czempionów i zwiększonej wartości leczenia powinien się teoretycznie wyrównywać i partie trwają porównywalną liczbę tur. W praktyce w obu grach długość gry jest mocno zależna od tego, co wyjdzie na rynku i od decyzji graczy. W obu grach zdarzają się pojedynki mega szybkie jak i bardzo długie.

3. Inne mniejsze zmiany:
- w HR nie ma karty, która kopiuje całkowicie inną kartę wraz z frakcją i wszystkimi zdolnościami (ten statek w SR uważam za przegięty i podoba mi się to, że w HR go nie ma)
- w HR nie ma karty, która liczy się jakby miała symbol każdej frakcji (też mi się ta baza w SR nie podoba, to może przegięte nie jest, ale nie podoba mi się to, że właściwie każdemu graczowi taka karta jest przydatna)
- w HR nie ma żadnej możliwości manipulowaniem kartami rynku, tj. jedyny sposób, by talia, która została wystawiona na rynek z niego zeszła jest jej zakup (ta rzecz w mi się w HR nie podoba)
- no i ostatecznie w HR jest trochę mniej efektów dobierania kart, a za to jest ten tzw. looting (dobierz, następnie odrzuć), ale karty z lootingiem są nieco wzmocnione w porównaniu z ich odpowiednikami z dobieraniem w SR (ta zmiana jest dosyć ciekawa, bo wg mnie w SR spore znaczenie ma mocne odchudzanie talii, podczas gry w HR odchudzanie nadal jest dobre, ale łatwiej da się grać bez niego)

Mimo, że lista tych różnic wyszła mi całkiem długa, to nadal podkreślę, że są to zmiany subtelne, które zebrane do kupy zmieniają grę na tyle, że ma się poczucie świeżości, ale to nadal bardzo podobne gry. Jak ktoś się zastanawia co kupić, to i tak radziłbym dostosować głównie fabułę pod siebie i współgraczy lub przyjrzeć się dodatkom, bo one już dla każdej gry są inne i obie gry zmierzają w innych kierunkach.

Re: Hero Realms

: 05 kwie 2018, 00:24
autor: probbi
Świetne zestawienie. , dzięki. Looting faktycznie jest bardzo pomocny. Po kilkunastu partiach zauważyłem. , że bardzo rzadko kupuje czerwone karty które w SR były praktycznie za każdym razem pomocne. Tutaj zielony Looting załatwia tą sprawę. Na plus HR dodałbym jeszcze kilka kart które pozwalaja na kolejne odpalenie czempiona albo dają możliwość zakupu karty od razu do ręki lub cofnięcie z discardu na wierzch biblioteki. Minusem dla mnie natomiast jest pionowa orientacja czempionow przez co mylą mi się z normalnymi kartami akcji

Re: Star Realms

: 05 kwie 2018, 06:39
autor: lesar
stalker7 pisze: 04 kwie 2018, 13:09 jak zagrasz kartę z danej frakcji a potem drugą z tej samej frakcji to dopiero dzięki temu że poprzednia była tej samej frakcji masz bonus do karty zagranej jako druga
taki system jest m.in w LE Alien i nightfall
Masz bonus z obydwu kart z tej samej frakcji, a nie tylko z tej drugiej. W LE Alien jest inaczej, liczy się kolejność zagrania bo tylko druga dostaje bonus i każda następna z poprzedniej. W Alien dodatkowo aby mieć bonus trzeba czasem zagrać dwie karty z tym samym symbolem aby odpalić z trzeciej bonus.

Re: Star Realms

: 05 kwie 2018, 08:51
autor: inzkulozik
lesar pisze: 05 kwie 2018, 06:39W LE Alien jest inaczej, liczy się kolejność zagrania bo tylko druga dostaje bonus i każda następna z poprzedniej.
Bonus jest tylko jeden z drugiej karty, z kolejnych go nie ma
You can only use a card’s Class ability once even if you played two or more cards of the required class earlier in the turn
i dalej w instrukcji jest przykład do tego, ale to już offtopic

Re: Star Realms

: 05 kwie 2018, 10:50
autor: Jiloo
inzkulozik pisze: 05 kwie 2018, 08:51
lesar pisze: 05 kwie 2018, 06:39W LE Alien jest inaczej, liczy się kolejność zagrania bo tylko druga dostaje bonus i każda następna z poprzedniej.
Bonus jest tylko jeden z drugiej karty, z kolejnych go nie ma
You can only use a card’s Class ability once even if you played two or more cards of the required class earlier in the turn
i dalej w instrukcji jest przykład do tego, ale to już offtopic
Możesz wykorzystać raz z danej karty. Kolejne karty dostają bonus. Ale możemy się z tym przenieść do tematu LE:A ;)

Re: Hero Realms

: 05 kwie 2018, 11:59
autor: stalker7
no to oszukali mnie w gameplayu.... cholera

a tak swoją drogą czy ja mam jakieś zwidy czy tekst na kartach HR jest w niższej rozdzielczości niż w SR? bo wydaje się lekko rozmazany a w SR był idealnie czytelny , ale SR mam angielski a HR polski. Jest różnica w druku językowym? czy po prostu w HR tak jest?

Re: Hero Realms

: 05 kwie 2018, 17:48
autor: Atamán
Hmmm, u mnie wszystko wygląda b. dobrze, żadnego rozmazania. Może trafił Ci się jakiś trefny egzemplarz?

Natomiast szkoda, że twórcy gry nie zdecydowali się dodać do gry jeszcze kilka ikon, by zminimalizować liczbę kart, które mają tekst. Wg mnie pomocne byłoby 5 ikon:
- dobierz kartę
- możesz dobrać kartę, jeśli to zrobisz, to odrzuć kartę
- wybrany przeciwnik odrzuca kartę
- poświęć kartę z ręki lub stosu odrzuconych
- możesz ogłuszyć wybranego czempiona
Każdy z tych efektów występuje na kilku kartach, pozostałoby znacznie mniej kart, które trzeba czytać. Skoro w 7 Cudach ikony dobrze działają, to i tu by mogło.

Re: Hero Realms

: 05 kwie 2018, 18:10
autor: stalker7
No generalnie karty mają poszarpane boki, źle wycięte, już pisałem do GF, zobaczymy co z tym zrobią.

Re: Hero Realms

: 05 kwie 2018, 21:14
autor: mBird
stalker7 pisze: 05 kwie 2018, 18:10 No generalnie karty mają poszarpane boki, źle wycięte, już pisałem do GF, zobaczymy co z tym zrobią.
U mnie ta sama sytuacja. Otwieram pudełko, a wrażenie jakby ktoś rozegrał już niejedna partię moimi kartami. Ewidentnie są źle wycięte. Daj proszę znać, jak dostaniesz jakąś odpowiedź.