Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 184
- Rejestracja: 08 sie 2007, 23:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
Mi nie pasuje opis opon tj „ Opony na asfalt” „Opony na deszcz”
Nie lepiej by brzmiało „Opony na suchy asfalt” „Opony na mokry asfalt”
Nie lepiej by brzmiało „Opony na suchy asfalt” „Opony na mokry asfalt”
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11793
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3519 times
- Been thanked: 3524 times
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
Zgłoś zastrzezenia do czachy
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- polwac
- Posty: 2587
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 461 times
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
Jak dla mnie powinny być "Twarde opony"(typu slick), "Miękkie opony"(typu slick) oraz "Opony deszczowe", ale rozumiem skąd te uproszczenia w numenklaturze
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Czacha Games
- Posty: 783
- Rejestracja: 30 lis 2015, 15:14
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 269 times
- Kontakt:
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
Witajcie
Jeszcze tylko dziś do północy możecie zamówić swoją kopię gry RALLYMAN GT wraz z odblokowaną całą zawartością ekskluzywną. Zawartość ta nie pojawi się w sprzedaży sklepowej więc to jedyna szansa żeby ją mieć.
Gorąco zachęcamy do zakupu!
Link do kampanii przedsprzedażowej:https://czachagames.pl/index.php/produk ... ja-polska/
Jeszcze tylko dziś do północy możecie zamówić swoją kopię gry RALLYMAN GT wraz z odblokowaną całą zawartością ekskluzywną. Zawartość ta nie pojawi się w sprzedaży sklepowej więc to jedyna szansa żeby ją mieć.
Gorąco zachęcamy do zakupu!
Link do kampanii przedsprzedażowej:https://czachagames.pl/index.php/produk ... ja-polska/
Zapraszamy na : http://czachagames.pl
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11793
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3519 times
- Been thanked: 3524 times
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
beda dostepne w ograniczonej ilości
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- tomuch
- Posty: 2005
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 162 times
- Been thanked: 184 times
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
Dodatkowe kości (dostępne w kampanii Czachy) są tylko po to, żeby zachować bezpieczeństwo epidemiologiczne - nie trzeba się wymieniać koścmi?
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 03 lut 2019, 14:39
- Lokalizacja: Nowe Warpno / Szczecin
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 8 times
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
Który z dodatków z kampanii czachy określilibyście jako "must have" do podstawki ? Z tego co widzę dużo osób zakupiło world tour
- Bruno
- Posty: 2075
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1531 times
- Been thanked: 1183 times
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
W kampanii nie widać liczby kupionych niektórych dodatków. Sam wziąłem podstawkę + GT 5, a licznik tego drugiego jest wciąż na 0 (gość z Czachy potwierdził mi, że mają zwalony ten licznik). Tak więc nie sugeruj się, że przy jednym z dodatków jest kupionych 100 egz., a przy innym żadnego.olo_marcin pisze: ↑13 lip 2020, 20:14 Który z dodatków z kampanii czachy określilibyście jako "must have" do podstawki ? Z tego co widzę dużo osób zakupiło world tour
Co do Twojego pytania - sam musisz sobie na nie odpowiedzieć, co dla Ciebie jest istotne. Różnorodność samochodów, możliwość gdy w więcej niż 6 osób, czy dodatkowe trasy...
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
- Bruno
- Posty: 2075
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1531 times
- Been thanked: 1183 times
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
Z powodzeniem można grać jednym zestawem kości.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
- tomuch
- Posty: 2005
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 162 times
- Been thanked: 184 times
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
Co prawda nie chodzi o wersję GT a DIRT, ale właśnie kończy się kampania na KS. Tam jest dużo więcej SG niż w GT (wrzucam dla pamięci przed polską kampanią Czachy):
link do obrazka ze SG
link do obrazka ze SG
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
- Bruno
- Posty: 2075
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1531 times
- Been thanked: 1183 times
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
No to byłoby na tyle, jeśli chodzi o nadzieje zagrania w Rallymana GT w tym roku...
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... %2As%2As-R
Tak jeszcze dodam, zanim zacznie się tu tradycyjny hejt Czachy, że to nie z winy wydawnictwa:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... &__tn__=-R
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... %2As%2As-R
Tak jeszcze dodam, zanim zacznie się tu tradycyjny hejt Czachy, że to nie z winy wydawnictwa:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... &__tn__=-R
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
- Bruno
- Posty: 2075
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1531 times
- Been thanked: 1183 times
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
To data premiery sklepowej. Wspierającym gry już zostały wysłane.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
- polwac
- Posty: 2587
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 461 times
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
Odebrałem paczuszkę. Jestem bardzo miło zaskoczony jakością wykonania. Kości przyjemnie ciężkie. Karton naprawdę konkretny!
Samochody troszkę mniejsze niż myślałem, ale dość szczegółowe.
Teraz tylko znaleźć czas na partyjkę
Samochody troszkę mniejsze niż myślałem, ale dość szczegółowe.
Teraz tylko znaleźć czas na partyjkę
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
Grał już ktoś? Jak wrażenia?? Do mnie paczka z all-in przyszła w 3 króli (brawo dla inpostu) ale na razie tylko rozpakowane wszystko (było co robić). Wykonanie jak najbardziej na plus, kafelki wielkie, myślałem że będą mniejsze, tylko autka na tych kafelkach ciut małe. Grane było tylko na bga. Niestety na żywo nie ma póki co ekipy minimum 4 osób żeby było sens siadać. Ma ktoś jakiś ciekawy patent na 2 osoby?
Nie lubię homerules, zawsze ufam że gra jest dobrze przetestowana, ale czy ktoś myślał żeby trochę zmodyfikować planszetkę uszkodzeń, np na trudnych trasach już od poślizgu na jedynce pobierać jakiś żeton, na łatwiejszych od 2 (Teraz poślizg na 1-2 nie ma praktycznie żadnego skutku oprócz tego że startujemy od biegu 0) natomiast wypadnięcie z trasy gdsies od 4 dopiero (często wypadnięcie z trasy i strata kolejki na krótkim wyścigu to strata szans) ??
Nie lubię homerules, zawsze ufam że gra jest dobrze przetestowana, ale czy ktoś myślał żeby trochę zmodyfikować planszetkę uszkodzeń, np na trudnych trasach już od poślizgu na jedynce pobierać jakiś żeton, na łatwiejszych od 2 (Teraz poślizg na 1-2 nie ma praktycznie żadnego skutku oprócz tego że startujemy od biegu 0) natomiast wypadnięcie z trasy gdsies od 4 dopiero (często wypadnięcie z trasy i strata kolejki na krótkim wyścigu to strata szans) ??
- Bruno
- Posty: 2075
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1531 times
- Been thanked: 1183 times
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
Gra jest świetnie wydana:
- wszystkie kafle i żetony są z grubego kartonu,
- składany wiadukt na tyle solidny, że nie trzeba go demontować przed schowaniem gry do pudła,
- ładne, dość ciężkie kości,
- instrukcja na grubym, kredowym papierze,
- pudło też z grubej tektury, z lakierowaną częścią okładki i z przyjemną w dotyku, śliską "wyściółką" wnętrza.
Tylko modele samochodów faktycznie mikre, mogłyby być ciut większe. Odlewy są dość ładne (w każdym razie bez wad), na BGG widać, że niektórzy nawet je pięknie pomalowali.
Zagrałem testowo na 2 osoby, tylko GT6, na nieco zmodyfikowanym torze nr 4 (chciałem zagrać z wiaduktem ) i oto wnioski:
- oczywiście taki skład nie daje pełnej satysfakcji, bo mało jest wzajnego blokowania, żetony utrudnień na torze (olej, ułamki samochodu) nie mają zwykle sensu itp.
- gra jest niestety dość podatna na chęć optymalizacji (czyt. ostrożną jazdę), a co za tym idzie przy większej liczbie graczy - na długie oczekiwanie na swój ruch. W naszym przypadku możliwość optymalizacji sprawiła, że jechaliśmy niemal łeb w łeb, dość zachowawczo (były tylko dwie utraty kontroli, obie przy niskiej prędkości, więc bez wypadnięcia z toru). Utrata całej kolejki po wypadnięciu z toru, to zbyt duża strata w krótkiej grze na 2 os. Zachowawcza jazda to oczywiście w dużym stopniu kwestia temperamentu graczy. Niemniej w połączeniu z układem wybranej trasy sprawiło to, że nasze tury toczyły się niemal identycznie, od zakrętu do zakrętu.
- świetny pomysł ze zróżnicowaniem opon i pogody jest trochę zarżnięty przez sposób zmiany pogody: szansa na wylosowanie żetonu zmiany pogody z woreczka wynosi 1:7, a o wypadek z uszkodzeniem pojazdu nie jest łatwo (jedyna okazja do losowania żetonu pogody). Wobec tego zastanawiam się nad zrobieniem osobnej puli z żetonami pogody i żetonami "pustymi" (w komplecie jest kilka identycznych, kwadratowych żetonów bez nadruku), i losowanie jednego np. gdy lider zakończy dane okrążenie lub co kilka tur (żeby nie być zależnym od długości trasy).
- na szczęście są też opony miękkie, które warto zmieniać nawet przy ciągłym słońcu, bo dość szybko się zużywają (z czym wiąże się większe ryzyko jazdy) . Dodaje to elementu taktyki: czy i kiedy je zmienić, i na jakie. To fajne rozwiązanie!
Ciekawie wygląda też możliwość łączenia różnych klas samochodów (ja kupiłem dodatkowo GT 5) i chętnie tego spróbujemy następnym razem.
Najważniejsze jednak to zebranie większego grona, w którym znajdą się też osoby bardziej skłonne do szybkiej, ryzykownej jazdy
- wszystkie kafle i żetony są z grubego kartonu,
- składany wiadukt na tyle solidny, że nie trzeba go demontować przed schowaniem gry do pudła,
- ładne, dość ciężkie kości,
- instrukcja na grubym, kredowym papierze,
- pudło też z grubej tektury, z lakierowaną częścią okładki i z przyjemną w dotyku, śliską "wyściółką" wnętrza.
Tylko modele samochodów faktycznie mikre, mogłyby być ciut większe. Odlewy są dość ładne (w każdym razie bez wad), na BGG widać, że niektórzy nawet je pięknie pomalowali.
Zagrałem testowo na 2 osoby, tylko GT6, na nieco zmodyfikowanym torze nr 4 (chciałem zagrać z wiaduktem ) i oto wnioski:
- oczywiście taki skład nie daje pełnej satysfakcji, bo mało jest wzajnego blokowania, żetony utrudnień na torze (olej, ułamki samochodu) nie mają zwykle sensu itp.
- gra jest niestety dość podatna na chęć optymalizacji (czyt. ostrożną jazdę), a co za tym idzie przy większej liczbie graczy - na długie oczekiwanie na swój ruch. W naszym przypadku możliwość optymalizacji sprawiła, że jechaliśmy niemal łeb w łeb, dość zachowawczo (były tylko dwie utraty kontroli, obie przy niskiej prędkości, więc bez wypadnięcia z toru). Utrata całej kolejki po wypadnięciu z toru, to zbyt duża strata w krótkiej grze na 2 os. Zachowawcza jazda to oczywiście w dużym stopniu kwestia temperamentu graczy. Niemniej w połączeniu z układem wybranej trasy sprawiło to, że nasze tury toczyły się niemal identycznie, od zakrętu do zakrętu.
- świetny pomysł ze zróżnicowaniem opon i pogody jest trochę zarżnięty przez sposób zmiany pogody: szansa na wylosowanie żetonu zmiany pogody z woreczka wynosi 1:7, a o wypadek z uszkodzeniem pojazdu nie jest łatwo (jedyna okazja do losowania żetonu pogody). Wobec tego zastanawiam się nad zrobieniem osobnej puli z żetonami pogody i żetonami "pustymi" (w komplecie jest kilka identycznych, kwadratowych żetonów bez nadruku), i losowanie jednego np. gdy lider zakończy dane okrążenie lub co kilka tur (żeby nie być zależnym od długości trasy).
- na szczęście są też opony miękkie, które warto zmieniać nawet przy ciągłym słońcu, bo dość szybko się zużywają (z czym wiąże się większe ryzyko jazdy) . Dodaje to elementu taktyki: czy i kiedy je zmienić, i na jakie. To fajne rozwiązanie!
Ciekawie wygląda też możliwość łączenia różnych klas samochodów (ja kupiłem dodatkowo GT 5) i chętnie tego spróbujemy następnym razem.
Najważniejsze jednak to zebranie większego grona, w którym znajdą się też osoby bardziej skłonne do szybkiej, ryzykownej jazdy
Ostatnio zmieniony 09 sty 2021, 16:47 przez Bruno, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
- polwac
- Posty: 2587
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 461 times
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
Solo i na mniejszą liczbę graczy polecam grać z tym fanowskim wariantem:
AI CAR
Jeśli chodzi o pogodę to też można znaleźć na BGG fanowskie warianty(jeszcze nie miałem okazji testować).
AI CAR
Jeśli chodzi o pogodę to też można znaleźć na BGG fanowskie warianty(jeszcze nie miałem okazji testować).
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Bruno
- Posty: 2075
- Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1531 times
- Been thanked: 1183 times
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
Jeszcze jedno rozwiązanie przyszło mi do głowy jako remedium na małą liczbę graczy: zawody drużynowe, w których każdy prowadzi po kilka samochodów:
- przy dwóch pojazdach na gracza wygrywa po prostu zwycięzca wyścigu (pierwszy samochód na mecie),
- przy trzech pojazdach na gracza można wprowadzić punktację za kolejne miejsca, czyli liczy się wynik całej drużyny.
- przy dwóch pojazdach na gracza wygrywa po prostu zwycięzca wyścigu (pierwszy samochód na mecie),
- przy trzech pojazdach na gracza można wprowadzić punktację za kolejne miejsca, czyli liczy się wynik całej drużyny.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
Zagraliśmy i gra wydaje się strasznie prostacką turlanką. Wieczorem siadam do YT w poszukiwaniu jakiś filmików z turniejów w RGT. Być może czegoś nie zauważamy.
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
Pograj na bga zobaczysz że to nie do końca taka prostacka turlanka
- seki
- Moderator
- Posty: 3421
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1158 times
- Been thanked: 1328 times
Re: Rallyman GT (Jean-Christophe Bouvier)
Ja Rallyman GT znam z BGA. Tam zawsze grałem na max ilość graczy. Dziś pograłem solo i dwuosobowo w swój fizyczny egzemplarz. Gra jest zdecydowanie lepsza na co najmniej 3-4 graczy. Na 2 osoby jeśli już to najlepiej jeśli każdy zagra na dwa auta. Taki sam patent jest proponowany w zasadach Formula D, którą również posiadam. W grze na małą ilość graczy polecam też grać na tej ciaśniejszej stronie kafli, na których mamy 2 a nie 3 tory jazdy.
Zaskakująco fajnie grało mi się solo. Oczywiście to gra na zasadzie pobijania własnego wyniku i wymaga porównywania się na tym samym torze, ale partia jest dość szybka i na 2-3 podejścia do określonego toru nawet wciąga. Ostatecznie po ustaleniu optymalnego toru jazdy o wyżyłowaniu wyniku decyduje los. I w partiach wieloosobowych ten los też ma ostatecznie decydujące znaczenie. Zakładając, że gracze mają zbliżony poziom (a w tak prostej grze z jawnymi informacjami nie jest to trudne), o ostatecznym sukcesie zadecyduje to, czy dzięki szczęśliwemu rzutowi kości udało nam się pojechać przed rywalami.
Przy okazji krótkie porównanie z Formula D:
Wykonanie obu pozycji jest rzeczywiście bardzo dobre. Wszelkie elementy kartonowe i kości są najwyższej jakości w obu tytułach. Większe ważenie robi Formula D z uwagi na wielościenne kości i tekturowo-plastikowe skrzynie biegów, w których biegi rzeczywiście zmienia się przesuwając drążek zmiany biegów. To jednak gadżet wiec ostatecznie powiedział bym, że jest remis. Formula D ma za to dużo szybszy setup. Rozkładamy właściwie tylko plansze, ustawiamy auta na pozycjach startowych i jazda. W rallyman GT musimy przygotować kilkanaście kafli toru.
Regrywalność. Zdecydowanie wyższa w Rallyman GT. W Formula D jeździmy zawsze na jednym z dwóch długich torów dostępnych w podstawowym pudle (są dodatki z innymi torami). W Rallyman GT możemy zbudować wiele różnych torów i każdy z nich może różnić się od siebie kolosalnie. Formula D posiada w zaawansowanych zasadach asymetryczne pojazdy różniące się charakterystyką. Rallyman GT też posiada pewną różnorodność w pojazdach (chociażby opony jeśli ktoś nie posiada SG ze wspieraczki). Mimo wszystko ta różnorodność pojazdów jest większa w Formula D. Szczerze mówiąc zasady zaawansowane w Formula D są tak zakręcone, że nigdy z nimi nie zagrałem. Może i bym zagrał, ale w ten tytuł grałem zawsze tylko z dziećmi lub z niedzielnymi graczami więc nie było szans by je wprowadzić. Regrywalność - wygrywa zdecydowanie Rallyman GT
Rozgrywka oraz podsumowanie - najważniejszy z parametrów tego porównania czyli jak się ma przyjemność z rozgrywki w obu tytułach. Rallyman GT to prosta gra, polegająca na przypisywaniu odpowiednich kości do toru jazdy, przeliczania na jakim chcemy lub możemy być biegu, dostosowując je jednocześnie do zakrętów i przeciwników. To czy uda nam się zrealizować plan zależy już w dużej mierze od losowego rzutu kośćmi ale powiedzmy sobie szczerze - zwykle się udaje. Szansa, że się nie uda zrealizować planu jest stosunkowo niewielka. Formula D z grubsza robi to samo czyli dostosowujemy biegi w zależności od zakrętów i przeciwników. W swoich podstawowych zasadach Formula D to bardzo lekka turlanka kośćmi. W zależności od biegu na jakim się znajdujemy mamy bardzo zróżnicowaną prędkość. Dla przykładu bieg 1 to rzut kością trzyścienną na której znajdują się wartości 1-2. Natomiast bieg 6 (wielościenna kość) daje nam możliwość ruchu o (jeśli dobrze pamiętam) od kilkunastu do 28 pól. I tu niestety los gra bardzo istotną rolę ponieważ rozpiętość wartości na tych najwyższych biegach jest duża i będąc na tym samym biegu możemy mocno zostać w tyle za graczem, który wyrzucił wysoką wartość. To tak skrótowo. Jazda pojazdami w Rallyman GT podoba mi się dużo bardziej. Obie gry to lekkie tytuły, bardziej to zabawa w wyścigi niż poczucie że nasze umiejętności dają nam przewagę. W obu tytułach można się pośmiać przy mniej udanych rzutach kośćmi. Nie ma co tu badać zawartości gry w grze. Tej jest wg mnie niewiele ale zdecydowanie więcej przy Rallyman GT. Przy Rallyman bawię się zawsze bardzo dobrze. Formuly D nie potrzebuje już w swojej kolekcji bo oba tytuły zapewniają ten sam cel. Natomiast rozgrywka w Rallyman GT jest zdecydowanie ciekawsza przy jednocześnie łatwych zasadach.
Z gier stricte będących wyścigiem pojazdów - u mnie wygrywa jednak Odlotowy wyścig (Steampunk Rally).
Zaskakująco fajnie grało mi się solo. Oczywiście to gra na zasadzie pobijania własnego wyniku i wymaga porównywania się na tym samym torze, ale partia jest dość szybka i na 2-3 podejścia do określonego toru nawet wciąga. Ostatecznie po ustaleniu optymalnego toru jazdy o wyżyłowaniu wyniku decyduje los. I w partiach wieloosobowych ten los też ma ostatecznie decydujące znaczenie. Zakładając, że gracze mają zbliżony poziom (a w tak prostej grze z jawnymi informacjami nie jest to trudne), o ostatecznym sukcesie zadecyduje to, czy dzięki szczęśliwemu rzutowi kości udało nam się pojechać przed rywalami.
Przy okazji krótkie porównanie z Formula D:
Wykonanie obu pozycji jest rzeczywiście bardzo dobre. Wszelkie elementy kartonowe i kości są najwyższej jakości w obu tytułach. Większe ważenie robi Formula D z uwagi na wielościenne kości i tekturowo-plastikowe skrzynie biegów, w których biegi rzeczywiście zmienia się przesuwając drążek zmiany biegów. To jednak gadżet wiec ostatecznie powiedział bym, że jest remis. Formula D ma za to dużo szybszy setup. Rozkładamy właściwie tylko plansze, ustawiamy auta na pozycjach startowych i jazda. W rallyman GT musimy przygotować kilkanaście kafli toru.
Regrywalność. Zdecydowanie wyższa w Rallyman GT. W Formula D jeździmy zawsze na jednym z dwóch długich torów dostępnych w podstawowym pudle (są dodatki z innymi torami). W Rallyman GT możemy zbudować wiele różnych torów i każdy z nich może różnić się od siebie kolosalnie. Formula D posiada w zaawansowanych zasadach asymetryczne pojazdy różniące się charakterystyką. Rallyman GT też posiada pewną różnorodność w pojazdach (chociażby opony jeśli ktoś nie posiada SG ze wspieraczki). Mimo wszystko ta różnorodność pojazdów jest większa w Formula D. Szczerze mówiąc zasady zaawansowane w Formula D są tak zakręcone, że nigdy z nimi nie zagrałem. Może i bym zagrał, ale w ten tytuł grałem zawsze tylko z dziećmi lub z niedzielnymi graczami więc nie było szans by je wprowadzić. Regrywalność - wygrywa zdecydowanie Rallyman GT
Rozgrywka oraz podsumowanie - najważniejszy z parametrów tego porównania czyli jak się ma przyjemność z rozgrywki w obu tytułach. Rallyman GT to prosta gra, polegająca na przypisywaniu odpowiednich kości do toru jazdy, przeliczania na jakim chcemy lub możemy być biegu, dostosowując je jednocześnie do zakrętów i przeciwników. To czy uda nam się zrealizować plan zależy już w dużej mierze od losowego rzutu kośćmi ale powiedzmy sobie szczerze - zwykle się udaje. Szansa, że się nie uda zrealizować planu jest stosunkowo niewielka. Formula D z grubsza robi to samo czyli dostosowujemy biegi w zależności od zakrętów i przeciwników. W swoich podstawowych zasadach Formula D to bardzo lekka turlanka kośćmi. W zależności od biegu na jakim się znajdujemy mamy bardzo zróżnicowaną prędkość. Dla przykładu bieg 1 to rzut kością trzyścienną na której znajdują się wartości 1-2. Natomiast bieg 6 (wielościenna kość) daje nam możliwość ruchu o (jeśli dobrze pamiętam) od kilkunastu do 28 pól. I tu niestety los gra bardzo istotną rolę ponieważ rozpiętość wartości na tych najwyższych biegach jest duża i będąc na tym samym biegu możemy mocno zostać w tyle za graczem, który wyrzucił wysoką wartość. To tak skrótowo. Jazda pojazdami w Rallyman GT podoba mi się dużo bardziej. Obie gry to lekkie tytuły, bardziej to zabawa w wyścigi niż poczucie że nasze umiejętności dają nam przewagę. W obu tytułach można się pośmiać przy mniej udanych rzutach kośćmi. Nie ma co tu badać zawartości gry w grze. Tej jest wg mnie niewiele ale zdecydowanie więcej przy Rallyman GT. Przy Rallyman bawię się zawsze bardzo dobrze. Formuly D nie potrzebuje już w swojej kolekcji bo oba tytuły zapewniają ten sam cel. Natomiast rozgrywka w Rallyman GT jest zdecydowanie ciekawsza przy jednocześnie łatwych zasadach.
Z gier stricte będących wyścigiem pojazdów - u mnie wygrywa jednak Odlotowy wyścig (Steampunk Rally).