Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
bdm
Posty: 597
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 402 times
Been thanked: 69 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: bdm »

Zgadzam się. Grałem na 5 os. nawet i było bardzo źle. Zagrałem solo i od tamtej pory gra jest moim pierwszym wyborem. Na 2 osoby z kolei można dodać automę i też jest ciekawie.
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 486
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 160 times
Been thanked: 164 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: sopel82 »

W czerwcu wjeżdża rozszerzenie Gears of Corruption. Dojdą 2 nowe mechy, dwu-warstwowe planszetki, tokeny mapy z efektami, moduł ze spaczonym mechem (corrupted mech), golden worker na starcie (uniwersalny worker, teoretycznie rozwiązanie problemu, że dalsi gracze nie mogą pozyskać workera na początku), przyspieszacze startu (zasoby startowe), nowe postacie oraz (co dziwne) rozszerzenie na 6 graczy (choć autor sam przyznał, że nie spodziewa się, żeby dużo osób tak grało).

W Polsce wyda oczywiście Phalanx, ale na razie nie wiadomo kiedy. Pewnie późna jesień.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Wildcard
Posty: 89
Rejestracja: 18 lut 2024, 12:42
Has thanked: 17 times
Been thanked: 17 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: Wildcard »

I po co ten 6 gracz? Nikomu niepotrzebny a zwiększa koszta.

Grałem raz na 4 osoby i jeden kumpel miał AP... nigdy więcej :⁠-⁠D
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 486
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 160 times
Been thanked: 164 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: sopel82 »

Wildcard pisze: 29 maja 2024, 16:16 I po co ten 6 gracz? Nikomu niepotrzebny a zwiększa koszta.
W praktyce nie ma żadnego dodatkowego komponentu z tym związanego (podstawka na figurke, kilka lini tekstu?), więc kosztów nie zwiększa. 2 dodatkowe mechy nie zostały dodane z myślą o wariancie na 6 graczy. Tego trybu nawet za bardzo nie reklamują na stronie rozszerzenia.

Cytat: Thanks to the various ways these additions accelerate the game, I decided to give players the option of adding a 6th player (green). After all, you have enough mechs for a 6-player game (but not 7, due to a module I haven’t discussed yet). I doubt that many people will play Expeditions at 6, but it’s nice to have the option when a bigger group wants to play the same game.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 171
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 147 times
Been thanked: 88 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: Mrukar »

Zacząłem ostatnio się interesować Ekspedycyjami, bo brakuje mi fajnego engine buildera, opinie są raczej pozytywne, odstrasza tylko cena.
Patrząc po zawartości dodatku wygląda to trochę jak patch do podstawki, czy rzeczywiście wymaga ona łatania?
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 486
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 160 times
Been thanked: 164 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: sopel82 »

Mrukar pisze: 29 maja 2024, 16:30 Patrząc po zawartości dodatku wygląda to trochę jak patch do podstawki, czy rzeczywiście wymaga ona łatania?
Opinie naprawdę są różne. Moim osobistym zdaniem to rozszerzenie sprawi, że - w zależności od dodanych modułów - gra będzie pełniejsza i bardziej regrywalna, bardziej emocjonująca i trochę szybsza. Ten "patch" jest efektem wielu uwag ludzi już po wydaniu gry, więc moim zdaniem warto.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Awatar użytkownika
salaba
Posty: 306
Rejestracja: 08 maja 2020, 14:40
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 173 times
Been thanked: 258 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: salaba »

Czekałam na oficjalne ogłoszenie tego dodatku. Z przecieków (Phalanx się wygadał na live) wiedziałam, że ma być dodany moduł spaczonego mecha, którego tej grze zdecydowanie brakowało, inaczej było sucho...
Kiedy się przecieki potwierdziły to mogę powiedzieć z całą stanowczością, że ten dodatek jest dokładnie tym czego ta gra potrzebowała. W moich oczach jest to zdecydowanie patch do podstawki i jedyny powód dlaczego swojej nie sprzedałam. Czekam z ekscytacją na polską wersję :)
Evertsen
Posty: 10
Rejestracja: 17 paź 2021, 18:39
Been thanked: 3 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: Evertsen »

salaba pisze: 29 maja 2024, 22:03 z ekscytacją
Z ekscytacyją ;)

Podstawka jest bardzo fajna, ale potrzebowała szlifów. Dodatek plus zestaw naprawczy od Phalanxów to coś, na co ta gra zasługiwała.
Tak btw. dostałem info, że zostałem wpisany na listę oczekujących na rzeczony zestaw. Jeśli kto chce, to musi pisać do Phalanx.
Awatar użytkownika
salaba
Posty: 306
Rejestracja: 08 maja 2020, 14:40
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 173 times
Been thanked: 258 times

Re: Ekspedycyje / Expeditions (Jamey Stegmaier)

Post autor: salaba »

Evertsen pisze: 29 maja 2024, 22:41 Tak btw. dostałem info, że zostałem wpisany na listę oczekujących na rzeczony zestaw. Jeśli kto chce, to musi pisać do Phalanx.
Mi na Facebooku niby pisali, że można teraz pisać maila lub podczas zamawiania dodatku napisać w uwagach. Podobno nie powinno być problemu z dostaniem. Jednak nie mam doświadczenia w takich sprawach i nie wiem jak dobra jest obsługa Phalanx by zaufać, że dostanę... Chyba jednak napiszę zaraz. Dzięki za przypomnienie :)
ODPOWIEDZ