Strona 46 z 51

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 30 lis 2023, 09:57
autor: psia.kostka
GoB dawal takie grafiki z minimalnym/optymalnym wymiarem stolu. Pewnie w aktualizacjach kampanii pod koniec. Pamietaj ze poza plansza kazdy ma swoja planszetke gracza oraz dodatki maja dostawki przedluzajace plansze.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 30 lis 2023, 21:39
autor: Velvett11
Home Rules z rozgrywaniem ruchu każdego gracza po kolei w danej fazie jest dobrym rozwiązaniem na zmniejszenie oczekiwania na swój ruch, ale pod warunkiem że każdy zagrywa wszystkie swoje ruchy w danej fazie, a później przechodzimy do kolejnej etc. Nie trzeba zmieniać zasad dot. pierwszego gracza, gdyż po prostu każdy gracz rozgrywa swój ruch zanim poprzedni przejdzie przez wszystkie fazy. W istocie zmienia się jedynie tyle, że jeśli gracz nr 2 wygrywa grę, to gracz nr 3 niepotrzebnie wykonywał fazę I. Zaś jeśli gracz nr 1 dojdzie do pola z potworem i zachce z nim zawalczyć, a gracz nr 2 również chce pokonać tego potwora, to należy ustalić, że gracz nr 1 musi zadeklarować walkę z potworem. Tutaj należy zaznaczyć, że jeśli wygra walkę z potworem to będzie osłabiony przed dobraniem karty w fazie III, więc gracz nr 2 będzie mógł łatwiej pokonać swojego Rywala - dodaje to nowy element strategiczny.

Skrót HR:
Faza I:
- gracz 1 wykonuje wszystkie swoje ruchy z kart (poker z innymi graczami, misje z zadań przygód, zadania lokacji, etc). Gracz deklaruje czy walczy z potworem w fazie II. Jeśli gracz deklaruje walkę z innym wiedźminem, rozgrywa fazę II natychmiast. W innym przypadku gracz nie przechodzi do fazy II.
- gracz 2 wykonuje ruchy...
- ...
Faza II:
- gracz 1 wykonuje akcje tej fazy. Nie przechodzi do fazy III.
- gracz 2 ...
Faza III:
- gracz 1 ...
- gracz 2 ...

Trochę to komplikuje i tak już pogmatwane zasady, jednak rozgrywka zyskuje na dynamice.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 11 gru 2023, 12:35
autor: podejrzany
https://1drv.ms/b/s!AhVBFmU_JCqji6cnIJe ... g?e=ePvgfn
Ktoś zrobił fanowski dodatek do Magów, co sądzicie? :D

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 11 gru 2023, 13:00
autor: ave.crux
podejrzany pisze: 11 gru 2023, 12:35 https://1drv.ms/b/s!AhVBFmU_JCqji6cnIJe ... g?e=ePvgfn
Ktoś zrobił fanowski dodatek do Magów, co sądzicie? :D
Jeżeli dodatek potrzebuje fanowskiego dodatku to pewnie jest fantastyczny :>

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 11 gru 2023, 13:16
autor: DaaV
podejrzany pisze: 11 gru 2023, 12:35 https://1drv.ms/b/s!AhVBFmU_JCqji6cnIJe ... g?e=ePvgfn
Ktoś zrobił fanowski dodatek do Magów, co sądzicie? :D
Fajnie, ale gdzie link do kart - tutaj jest sama instrukcja. :D

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 11 gru 2023, 14:42
autor: Moonday
ave.crux pisze: 11 gru 2023, 13:00
podejrzany pisze: 11 gru 2023, 12:35 https://1drv.ms/b/s!AhVBFmU_JCqji6cnIJe ... g?e=ePvgfn
Ktoś zrobił fanowski dodatek do Magów, co sądzicie? :D
Jeżeli dodatek potrzebuje fanowskiego dodatku to pewnie jest fantastyczny :>
No i po co ta złośliwość? Mało jest fajnych gier z fanowskimi dodatkami? Np. Zakazane Gwiazdy, Terraformacja Marsa, Tyrants of the Underdark oraz wiele innych. Poza tym, żeby gra doczekała się fanowskiego dodatku, to musi mieć fanów. Podobnie jest z modami do gier komputerowych, gdzie próżno szukać modów do kiepskich gier.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 11 gru 2023, 15:04
autor: Warrtain
Moonday pisze: 11 gru 2023, 14:42
ave.crux pisze: 11 gru 2023, 13:00
podejrzany pisze: 11 gru 2023, 12:35 https://1drv.ms/b/s!AhVBFmU_JCqji6cnIJe ... g?e=ePvgfn
Ktoś zrobił fanowski dodatek do Magów, co sądzicie? :D
Jeżeli dodatek potrzebuje fanowskiego dodatku to pewnie jest fantastyczny :>
No i po co ta złośliwość? Mało jest fajnych gier z fanowskimi dodatkami? Np. Zakazane Gwiazdy, Terraformacja Marsa, Tyrants of the Underdark oraz wiele innych. Poza tym, żeby gra doczekała się fanowskiego dodatku, to musi mieć fanów. Podobnie jest z modami do gier komputerowych, gdzie próżno szukać modów do kiepskich gier.
Oczywiście że tak, tylko nie chodzi tu o dodatki fanowskie do podstawki tylko do dodatku ;)

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 11 gru 2023, 15:18
autor: ave.crux
Moonday pisze: 11 gru 2023, 14:42 No i po co ta złośliwość? Mało jest fajnych gier z fanowskimi dodatkami? Np. Zakazane Gwiazdy, Terraformacja Marsa, Tyrants of the Underdark oraz wiele innych. Poza tym, żeby gra doczekała się fanowskiego dodatku, to musi mieć fanów. Podobnie jest z modami do gier komputerowych, gdzie próżno szukać modów do kiepskich gier.
Ile jest gier z dodatkami do dodatków? Nawet sama instrukcja pokazuje, że są to zamienniki, żeby nie wyglądało to tak jak wygląda teraz, że magowie używają mutagenów, petard i eliksirów.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 11 gru 2023, 16:35
autor: Moonday
ave.crux pisze: 11 gru 2023, 15:18 Ile jest gier z dodatkami do dodatków? Nawet sama instrukcja pokazuje, że są to zamienniki, żeby nie wyglądało to tak jak wygląda teraz, że magowie używają mutagenów, petard i eliksirów.
Już zdążyłeś przetestować dodatek oficjalny i fanowski? Mi mutageny, petardy i eliksiry nie przeszkadzają i bardziej liczy się dla mnie balans. Nie wiem na ile ten fanowski dodatek owy balans zaburza ale wiem, że fanowskie dodatki często mają to do siebie, że koncepcja jest fajna, ale słabo przetestowana. Możesz na siłę się czepiać, ale to wciąż będzie czepianie się na siłę.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 11 gru 2023, 17:01
autor: ave.crux
Moonday pisze: 11 gru 2023, 16:35 Już zdążyłeś przetestować dodatek oficjalny i fanowski?
Fanowski poza instrukcją nie istnieje. Oficjalnego nie kupiłem, bo jest z czapy.
Moonday pisze: 11 gru 2023, 16:35 Możesz na siłę się czepiać, ale to wciąż będzie czepianie się na siłę.
Do wyścigu ociekającego klimatem dodali dodatek, w którym musisz zamieniać słowa wiedźmin na mag, zamieniać tarczę na energię(czy jakkolwiek to tam nazwali), używasz mutagenów, które były u wiedźminów, używasz eliksirów, których używali wiedźmini. Jedynie petardy tam leżą.

Czy to czepianie czy słabo przetestowany dodatek to już nie mi oceniać.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 11 gru 2023, 19:01
autor: podejrzany
A ja uważam że magowie są super, po prostu są dodani pośpiesznie i bez pomysły. Sam koncept super, te karty mają szanse naprawić te bolączki poza historiami które można i tak olać, nie przeszkadza mi czytanie mag zamiast wiedźmin

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 18 gru 2023, 22:44
autor: Mrukar
Hej, mam problem z przebiciem się przez zasady Wiedźmina, gra uznawana za banalną pokonała mnie na etapie czytania instrukcji. Dla mnie nic się tu nie klei, jest nieintuicyjne, ikonografia pochowana w dziwnych miejscach, wyjątki, gra przez to leży od czerwca na półce.

Poleci ktoś porządny tutorialu do Wiedźmina, który wyjaśni jak pastuch krowie jak w to grać? Obejrzałem rozgrywkę na Planszówki Online, ale nic to nie pomogło.
Mile widziany też jakiś opis ikon.

Trudniejsze gry ogarniam, ale ta jest wybitnie ze mną niekompatybilna i chyba poleci w koncu na sprzedaż bez zagrania.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 18 gru 2023, 23:14
autor: DaaV
Mrukar pisze: 18 gru 2023, 22:44 Hej, mam problem z przebiciem się przez zasady Wiedźmina, gra uznawana za banalną pokonała mnie na etapie czytania instrukcji. Dla mnie nic się tu nie klei, jest nieintuicyjne, ikonografia pochowana w dziwnych miejscach, wyjątki, gra przez to leży od czerwca na półce.

Poleci ktoś porządny tutorialu do Wiedźmina, który wyjaśni jak pastuch krowie jak w to grać? Obejrzałem rozgrywkę na Planszówki Online, ale nic to nie pomogło.
Mile widziany też jakiś opis ikon.

Trudniejsze gry ogarniam, ale ta jest wybitnie ze mną niekompatybilna i chyba poleci w koncu na sprzedaż bez zagrania.
Zgadzam się, że instrukcja jest okropna. Brak spisu treści nie pomaga. Ja oglądałem OnTable ( a potem pierwsza/druga gra dość pilotażowa... Potem idzie już z górki. :roll:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 19 gru 2023, 06:56
autor: walkingdead
Również odbiłam się na początku od Wiedźmina. Już same pudła, rozmieszczenie elementów i pomieszanie kart było dla mnie mocno odpychające. Nie wiedziałam co do czego.
Po przeczytaniu instrukcji obejrzałam jeszcze Geek Factora. Rzeczywiście jednak, rozmowy nad planszą jednoznacznie wskazały, że nie jestem jedyną, która się "zmęczyła" Wiedźminem zanim jeszcze zasiadła do gry. Pojawiały się głosy, że mnogość nieintuicyjnych i mikro zasad budzi konsternację. Ale potem już poszło.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 19 gru 2023, 07:21
autor: Michal.s
Jeśli chodzi o zasady u Asi czy Kaczmara, to chociaż staram się nie być hejterem to muszę jednak stwierdzić, że zdążają im się błędy w zasadach. Ja osobiście mogę polecić obejrzenie rozgrywki połączonej z tłumaczeniem na kanale Planszówki Online czyli Gandalfa i Barolka. Obejrzałem, przeczytałem instrukcje po obejrzeniu i nie miałem żadnych problemów. Polecam !

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 19 gru 2023, 08:04
autor: prib4
A co tam takiego trudnego jest w wiedźminie? Jedyna rzecz, która może być ciężko zapamiętać są wyniki walk - tylko że jest to fantastycznie nadrukowane na planszy więc pamiętać tego nie trzeba.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 19 gru 2023, 10:11
autor: Urkeith
Z tego co rozumiem to nie chodzi o trudność zasad, tylko o sposób w jaki zostały przedstawione w instrukcji.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 19 gru 2023, 11:45
autor: Mrukar
prib4 pisze: 19 gru 2023, 08:04 A co tam takiego trudnego jest w wiedźminie? Jedyna rzecz, która może być ciężko zapamiętać są wyniki walk - tylko że jest to fantastycznie nadrukowane na planszy więc pamiętać tego nie trzeba.
Nie wiem, pewnie nic, póki co instrukcja nie pozwala mi tego sprawdzić (dla porownania poradziłem sobie z Robinsonem i Imperium: Antyk). Wydaje mi się, że poza instrukcją, winny temu może być też sposób przedstawienia ikon. Użycie kolorów dużo by tu pomogło, a tak wszystkie te piktogramy w większości nie są dla mnie intuicyjne. Odbiłem się i tyle z całej historii, gra może uszczęśliwi kogoś innego.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 19 gru 2023, 11:54
autor: psia.kostka
Mrukar pisze: 19 gru 2023, 11:45 Użycie kolorów dużo by tu pomogło,
Kolory malo kto umie uzyc z glowa, a to big nono dla daltonow...
a tak wszystkie te piktogramy w większości nie są dla mnie intuicyjne. Odbiłem się i tyle z całej historii, gra może uszczęśliwi kogoś innego.
Nie poddawaj sie tak latwo (moze ogladales tez takie sobie filmy instruktazowe :P ), na fb bylo mase pytan o te piktogramy na planszy. Ale to jest tylko przypominajka (jak mowi cytat ponizej), a ich opis i zasady musza byc w instrukcji. Z samych piktogramow sie nie nauczysz.
Jedyna rzecz, która może być ciężko zapamiętać są wyniki walk - tylko że jest to fantastycznie nadrukowane na planszy więc pamiętać tego nie trzeba.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 19 gru 2023, 13:09
autor: SeekerKuba
Graliśmy z żoną ostatnio pierwszy raz w Wiedzmina i wg nas instrukcja jest bardzo ok. Kolejność wprowadzania gracza w kolejne niuanse wydawała się logiczna. Trudność wynika pewnie z tego że zasad jest po prostu dużo i choć w zasadzie wszystkie można sobie logicznie/klimatycznie wytłumaczyć to jednak jest sporo do przyswojenia na jednen raz. Ikonografia choć na początku wydaje się być dość nieszablonowa okazuje się być bardzo sensowna. Na plus jest również fakt że sporo informacji jest przedstawionych na planszy.
Zamiast 2 dwustronnych kart pomocy wolał bym jedną większą bo irytowało mnie ciągłe przekręcanie obydwu żeby znaleść to czego potrzebuje.
Graliśmy gołą podstawkę i zajęło nam to+- 2,5h. Pierwsze 1,5h to wędrowanie po mapie i kokszenie postaci. Chyba za długo czekaliśmy z walką bo 5 potworów pokonaliśmy za 1 podejściem (choć 2 razy było blisko porażki z uwagi na duże obrazenia z kart potworów). W momencie kiedy pierwszy z graczy ruszył na potwora i pokonał go, chyba wszystkie tury do końca byly walką bądź poruszaniem się w strone potwora, po drodze zgarniając co się da. Finalna walka to wiedzmin vs wiedzmin i choć przegrałem to wrażenia mam pozytywne.

Mam mieszne uczucia co do otrzymywania obrażeń. Z jednej strony jest to bardzo sensowne i fajne z drugiej jak wywalasz 5 kluczowych kart(nie mając tarcz) z talii dobierania to czasem moze sie okazać że już nie ma czym atakować i jest to mega losowe co wyrzucasz. Druga sprawa o której nie wiem co myśleć to połączenie tego że gra jest wyścigiem z faktem że aż się prosi eksplorować więcej...

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 23 gru 2023, 21:55
autor: EsperanzaDMV
Widząc w sąsiednim wątku o Path of Destiny dyskusję nt. cen monet do Starego Świata, które można teraz dobrać w late pledge'u tam wszedłem sobie na stronę tamtej kampanii... i pierwszy raz zobaczyłem grafiki do dodatków, które wcześniej były zebrane zbiorczo jako Stretch Goals (tzw. Ciri Box).
W przeliczeniu na złotówki Monster Trail 201zł, Wild Hunt tyle samo, Adventure Pack (chyba najbardziej gameplayowy dodatek) 120zł. Razem wychodzi ponad 520zł za wszystko, bez Ciri oczywiście. Pakiet podstawka + SG bagatela ponad 1100zł... I pomyśleć, że w kampanii kosztowało to 529zł.
Monety, które w kampanii na zagramw.to kosztowały 60zł, teraz 140zł... Wow.
Zakładam, że jednak w polskich sklepach te ceny będą niższe (mówię tu o wszystkich pozycjach ze Starego Świata).

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 29 gru 2023, 11:23
autor: Sylwiano
Pytanie, czy ktoś z was grał w Wiedźmina w 6 osób? Czy to jest wtedy grywalne i jakie ew. Dodatki należałoby dodać żeby dało się w to grać?

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 29 gru 2023, 11:25
autor: Pomnik
Sylwiano pisze: 29 gru 2023, 11:23 Pytanie, czy ktoś z was grał w Wiedźmina w 6 osób? Czy to jest wtedy grywalne i jakie ew. Dodatki należałoby dodać żeby dało się w to grać?
Imho ta gra jest ledwo grywalna przy 4 osobach a co dopiero przy 6. Downtime zabójczy.
Ale jeśli serio chcesz próbować no to Na Tropie Potwórow albo Magowie, żeby ta 6 postać była.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 29 gru 2023, 11:33
autor: warlock
Sylwiano pisze: 29 gru 2023, 11:23 Pytanie, czy ktoś z was grał w Wiedźmina w 6 osób? Czy to jest wtedy grywalne i jakie ew. Dodatki należałoby dodać żeby dało się w to grać?
Dla mnie ta gra to jest maks trzyosobówka, na cztery osoby jest boleśnie, na 5-6 to byłaby absolutna tortura a nie granie.

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

: 29 gru 2023, 12:00
autor: ave.crux
warlock pisze: 29 gru 2023, 11:33 Dla mnie ta gra to jest maks trzyosobówka, na cztery osoby jest boleśnie, na 5-6 to byłaby absolutna tortura a nie granie.
Potwierdzam, z tym, że jak jest 4 ogranych + następny gra turę jak poprzedni kupuje to jest znośnie.