1. W takiej sytuacji jaką podajesz musisz mieć tyle sukcesów ile jest wymaganych, a jeśli nie to dzieje się wszystko co jest opisane. Są też takie wydarzenia, w których jest napisane np. "Przyjmij 3 karty przerażenia (wola* zapobiega)" i wtedy każdy sukces znosi jedną kartę - przyjmujesz tyle kart ilu nie udało Ci się powstrzymać sukcesami (np. miałeś przyjąć 3 karty, a masz 2 sukcesy to przyjmujesz 1 kartę). W Twojej sytuacji myślę jednak, że jest tak jak na początku pisałem. Na przyszłość na pewno przydadzą się dokładniejsze cytaty albo dokładne umiejscowienie zdarzenia w rozgrywce (która faza itd.)morrison-1986 pisze:Czołem Panowie!
Mam trzy pytania.
Po pierwsze, może podam przykład.
Rozpatruję test. Test mówi, że "coś tam coś tam" ale jeśli wyrzucę trzy "sukcesy" to zdałem jeśli nie to otrzymuję jedną kartę obrażenia i dwie karty obłędu. Oczywiście wyrzucenie odpowiedniej ilości zapobiega. A co w sytuacji kiedy wyrzucam na przykład dwa sukcesy? Otrzymuję wtedy wszystkie karty obrażeń i obłędu bo mój rzut nie zapobiegł testowi czy otrzymuję jedną kartę obłędu bo mój rzut sprawił, że 2/3 karty udało mi się "zlikwidować"? Troszkę nie wiem jak to interpretować... Znajdzie się ktoś kto wyciągnie pomocną dłoń:)?
Scenariusz "Ucieczka z Insmouth".Swoją drogą cholernie trudny scenariusz... Jesteśmy już po trzech próbach i nie dajemy rady choć już wiemy jak działać:).Spoiler:
I pytanie numer trzy.
Udało mi się nabyć kafelki do "Wypartych wspomnień" oraz "Powracających koszmarów". Same kafelki. Nie mam figurek ani nic ponadto. Po prostu dogadałem się i zakupiłem same kafelki. Ale nie pomyślałem aby dopomnieć się również o instrukcję... Generalnie wiem, że mechanika sama w sobie na dwóch scenariuszach w które będę mógł grać się w żaden sposób nie zmienia. Ale nie mam pojęcia co oznaczają np. żółte linie z "Zewu". Próbowałem posiłkować się instrukcją dostępną w necie w PDFie ale ona odnosi się stricte do Zewu a nie do Wypartych wspomnień. Są tam żetony chociażby łódki czy wspomniane coś o jakimś zagrożeniu na moczarach. Czy mogę normalnie rozegrać te scenariusze kiedy nie mam tych żetonów? Czy aplikacja normalnie mnie poprowadzi tak, że niczego więcej prócz kafelków nie potrzebuję (oczywiście posiadam zestaw konwertujący dołączony do drugiej edycji)?
Pozdrawiam
Dawid
*w tym miejscu jest symbol zamiast słowa
2. Pierwsza kwestia - wszystko co dotyczy historii i zdarzeń ze scenariusza powinno być schowane przy pomocy tagów
Kod: Zaznacz cały
[spoiler]UKRYTY TEKST[/spoiler]
Co do samego pytania,
3. Te żółte linie to nie będą jakieś nieprzekraczalne granice na przykład? Nie miałem do czynienia z pierwszą edycją, ale w drugiej edycji żółte linie są opisane w instrukcji - może pełnią tę samą rolę. Szukaj w instrukcji takiego kafelka z zaznaczonymi i opisanymi ścianami, polami, drzwiami itp. (to samo o czym pisałem w poprzednim punkcie).