Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Na razie przeczytana instrukcja i partyjka solo sprawdzająca zasady i mechanizmy w grze.
I chyba faktycznie Architekci wyprą mi z kolekcji Epokę Kamienia. EK killer?
I chyba faktycznie Architekci wyprą mi z kolekcji Epokę Kamienia. EK killer?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Też mam takie wrażenie chociaż ta gra to trochę taki poziom wyżej niż EK. Na razie jedna partia w 3 osoby za nami jednak jestem bardzo pozytywnie nastawiony do tej gry. Przyjemna rozgrywka bez większych przestojów. Tłumaczenie zasad trwa dosłownie kilka minut (głównie objaśnianie akcji budynków) i można siadać. Bałem się opinii o wygrywającej strategii budowy katedry jednak osoba która ją wybudowała była w naszej grze ostatnia. Wydaje mi się, że regrywalność będzie na dobrym poziomie. Różne karty Czarnego Rynku oraz przede wszystkim różne umiejętności pomocników będą determinować styl gry w każdej nowej rozgrywce. Dla mnie dużym plusem jest pudełko mniejszych rozmiarów niż się przyzwyczailiśmy. Może to gorzej wyglądać na półce jednak z łatwością zmieści się do plecaka czy też torby podróżnej. Niestety znowu wypraska poszła do kosza po zakoszulkowaniu wszystkich kart.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑25 lis 2019, 09:45 I chyba faktycznie Architekci wyprą mi z kolekcji Epokę Kamienia. EK killer?
- Skryty Planszoholik
- Posty: 119
- Rejestracja: 09 mar 2016, 15:37
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Jakbyś ktoś chciał spróbować to z tego co się orientuje dodatek wprowadza 2 ciekawe zmiany dość łatwe do zaimplementowania w podstawce:
1. Na początku rozgrywki gracze w kolejności odwrotnej do ustalonej (najpierw 4ty gracz, potem 3ci, itd) dobierają po jednym asystencie tym samym rozpoczynając swój silniczek za free. Ostatni gracz wybiera pierwszy co ma niejako zrekompensować bycie ostatnim
2. Usuwanie pary asystentów za każdym razem, gdy ktoś położy trzeciego meepla w rzędzie obok Katedry (zwiększa rotacje tychże kart)
z filmików najbardziej w tym dodatku podobają mi się usprawnienia - szczególnie wykorzystywane do asystentów (można ich także użyć do budynków) co zwiększy znaczenie naszego silniczka
Ciekawe jak pójdzie sprzedaż Architektów, mam nadzieję że wystarczająco dobrze, aby Portal wydał dodatek
1. Na początku rozgrywki gracze w kolejności odwrotnej do ustalonej (najpierw 4ty gracz, potem 3ci, itd) dobierają po jednym asystencie tym samym rozpoczynając swój silniczek za free. Ostatni gracz wybiera pierwszy co ma niejako zrekompensować bycie ostatnim
2. Usuwanie pary asystentów za każdym razem, gdy ktoś położy trzeciego meepla w rzędzie obok Katedry (zwiększa rotacje tychże kart)
z filmików najbardziej w tym dodatku podobają mi się usprawnienia - szczególnie wykorzystywane do asystentów (można ich także użyć do budynków) co zwiększy znaczenie naszego silniczka
Ciekawe jak pójdzie sprzedaż Architektów, mam nadzieję że wystarczająco dobrze, aby Portal wydał dodatek
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Na 5 graczy za duży chaos? No ciekawe, bo dodatek daje możliwość gry na 6 graczy...
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
-
- Posty: 1436
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 320 times
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Według mnie w 4 osoby jest już za duży chaos, w 5 po prostu nie usiądę do tej gry (tzn zaproponuje inną). Jest ona idealnie skrojona na 3 graczy i bardzo marnie się skaluje.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11101
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3386 times
- Been thanked: 3285 times
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Zdecydowanie się nie zgadzam - na 4/5 graczy zwyczajnie jest szybszy przemiał calej planszy i wiezienia
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
-
- Posty: 1436
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 320 times
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Właśnie z tego powodu powstaje wspomniany chaos i akurat mi to nie odpowiada.
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Przy 4 graczach faktycznie na planszy w chwilę robi się tłoczno. Plansza natomiast jest dość przemyślanie skrojona i w miarę czytelna. Owszem, można dostać oczopląsu jak na planszy jest 30 mepli, ale da się to ogarniać.
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Strasznie kusi mnie ta gra - jako kolejny krok na wciąganiu znajomych w bardziej zaawansowane granie (obecnie poziom splendor/gizmos).
Ale ma dwa pytania po przejrzeniu instrukcji ze strony Portalu:
- wg informacji jest to gra od 1 gracza - nic na ten temat nie ma w instrukcji - czegoś nie doczytałem? Czy też jest na ten temat osobna instrukcja? Jak ten tryb działa, jeśli rzeczywiście takowy jest.
- instrukcja wspomina o suplemencie do automy - oki ale w spisie elementów w instrukcji, talia automy nie jest wyszczególniona - rozumiem, że to nieścisłość i każdy egzemplarz ma ową automę?
Ale ma dwa pytania po przejrzeniu instrukcji ze strony Portalu:
- wg informacji jest to gra od 1 gracza - nic na ten temat nie ma w instrukcji - czegoś nie doczytałem? Czy też jest na ten temat osobna instrukcja? Jak ten tryb działa, jeśli rzeczywiście takowy jest.
- instrukcja wspomina o suplemencie do automy - oki ale w spisie elementów w instrukcji, talia automy nie jest wyszczególniona - rozumiem, że to nieścisłość i każdy egzemplarz ma ową automę?
-
- Posty: 602
- Rejestracja: 15 gru 2008, 11:53
- Lokalizacja: Gliwice/Sośnica
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Jest osobna instrukcja do gry z Automą i tam jest wszystko ujęte, łącznie z elementami. Tak, każdy egzemplarz ją posiada .imrowai pisze: ↑29 lis 2019, 09:00 Strasznie kusi mnie ta gra - jako kolejny krok na wciąganiu znajomych w bardziej zaawansowane granie (obecnie poziom splendor/gizmos).
Ale ma dwa pytania po przejrzeniu instrukcji ze strony Portalu:
- wg informacji jest to gra od 1 gracza - nic na ten temat nie ma w instrukcji - czegoś nie doczytałem? Czy też jest na ten temat osobna instrukcja? Jak ten tryb działa, jeśli rzeczywiście takowy jest.
- instrukcja wspomina o suplemencie do automy - oki ale w spisie elementów w instrukcji, talia automy nie jest wyszczególniona - rozumiem, że to nieścisłość i każdy egzemplarz ma ową automę?
-
- Posty: 708
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 477 times
- Been thanked: 395 times
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Tak, każdy egzemplarz ma swoją talię automy, jest ona banalnie prosta w obsłudze, karta pokazuje ci gdzie masz dać robotnika automy i czy ona dostaje marmur, za który punktuje czy nie.imrowai pisze: ↑29 lis 2019, 09:00 Strasznie kusi mnie ta gra - jako kolejny krok na wciąganiu znajomych w bardziej zaawansowane granie (obecnie poziom splendor/gizmos).
Ale ma dwa pytania po przejrzeniu instrukcji ze strony Portalu:
- wg informacji jest to gra od 1 gracza - nic na ten temat nie ma w instrukcji - czegoś nie doczytałem? Czy też jest na ten temat osobna instrukcja? Jak ten tryb działa, jeśli rzeczywiście takowy jest.
- instrukcja wspomina o suplemencie do automy - oki ale w spisie elementów w instrukcji, talia automy nie jest wyszczególniona - rozumiem, że to nieścisłość i każdy egzemplarz ma ową automę?
Niestety oryginalna automa w mojej opinii jest za prosta, nie pomaga tu nawet wyższy poziom automy, bo jedynie co się na nim zmienia to punktowanie automy za pionki na planszy, zamiast 1 punktu za każdy wyższy poziom dostanie 3 pkt. Jedynie co pomaga to dodanie własnych zasad na jej zachowania, na bgg są wątki jak to można naprawić i rzeczywiście to działa, z własnymi zasadami na 3 gry nie byłem w stanie automy pokonać.
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Czy gra Waszym zdaniem dorównuje / ma szansę dorównać grom Rosenberga bądź też Lords of Waterdeep, Tzolkinowi i tytuł będzie zdobywał coraz większą popularność, czy to po prostu... jedna z wielu i nie umywa się do powyższych?
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Obawiam się, że na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Gry Rosenberga są moim zdaniem cięższe, przynajmniej te w które grałem. Architekci to w brew pozorom ciekawe euro z odświeżoną mechaniką WP. Mnie ta gra przekonała i nie będę jej traktował jako "jednej z wielu" w domyśle średnich gier, raczej jako bardzo fajną odmianę dla gier typu Agricola. U nas na stole na pewno będzie często się pojawiać, ale to wcale nie znaczy, że Agricola czy Le Havre będą już na stałe na półce. Każda z tych gier ma coś co przyciąga i na co akurat można mieć w danej chwili ochotę.
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
LoW z dodatkiem to dla mnie ideał i chyba zawsze będzie już na pierwszym miejscu mojej listy top. Na drugim miejscu Najeźdźcy z dodatkami, a trzecie miejsce to obecnie Architekci. Po wyjściu dodatku do Architektów 2 i 3 miejsce mogą się zamienić
To co przemawia do mnie najbardziej w takiej grze to prostota zasad i jednocześnie ciekawa i angażująca rozgrywka. Taki Tzolkin jest świetny, ale jak będę chciał zagrać w coś luźnego z rodzinką w krótkim czasie to go nie wyciągnę.
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Zasady gry są na tyle proste do wyjaśnienia, że da się z przyjemnością zagrać w gronie, którzy raczej nie należy do ogranego towarzystwa w planszówkowym świecie?
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Zasady są bardzo proste. Często pojawia się opinia, że architekci to taki gateway+. Trudności mogą jedynie nastręczać na początku opisy poszczególnych budynków z kart tudzież pól akcji, ale to tylko chwilowo w pierwszej rozgrywce.
-
- Posty: 708
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 477 times
- Been thanked: 395 times
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Wg mnie jest interesujące, ale, jak wspominałem, wymaga małych korekt, nawet nie żeby utrudnić, tylko żeby unikać sytuacji, które są nielogiczne w wykonaniu, np. Najprostsza modyfikacja: jeśli automa wyciąga np. kartę więzienia, ale nie ma do wykonania żadnej akcji to ciągnie następną. Takich pól do których to można zastosować jest bodajże 3 - więzienie, king store house, townhall. Zastanawiam się jeszcze nad grą z 2 automami, jak będę miał chwilę to muszę spróbować czy to będzie działać.
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 339 times
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Udało mi się zagrać dzisiaj pierwszy raz i przyznam, że całkiem sprytne to i fajne. Dorwałem za 0 zł z racji punktów w Twisto i pomimo tej wybitnie niewygórowanej ceny, to nawet i za 100 zł byłbym skłonny to kupić
Zaskoczyła mnie pozytywnie dynamika rozgrywki. Graliśmy na trzy osoby i w tym jedna uwielbia długo myśleć i analizować, nawet przy grach w miarę prostych. Tutaj ruch szedł za ruchem, praktycznie zerowe przestoje - czasami ktoś na chwilkę zwolnił, ale parę chwil mijało i lecieliśmy dalej. Wydaje mi się nawet, że sama rozgrywka trwała krócej, niż rozkładanie i tłumaczenie zasad (no i jakieś drobne pogawędki przy okazji, bo się w tym gronie dawno nie widzieliśmy).
Zasad do wytłumaczenia mimo wszystko trochę jest do powiedzenia, ale jak już zacznie się grać, to wszystko staje się logiczne i intuicyjne. To bardzo na plus - może raz musiałem zerknąć do instrukcji, żeby jakąś niejasność rozwiać.
Sam gimmick worker placementu, czyli worker investment, bardzo ciekawy. Na początku wszyscy skupili się na dokładaniu swoich ludzi, a w drugiej połowie gry zaczęło się podbieranie workerów innym graczom. Nie, żeby było to jakieś ultra opłacalne, ale sam poziom interakcji i takiego przeszkadzania całkiem fajnie gra. Nie aż tak negatywne to, jak wydawało mi się na początku - może dlatego, że nikt mi tym planów nie zepsuł Okaże się w przyszłych rozgrywkach. Bardziej jest to na plus, chociaż ciekawszym motywem jest rosnąca korzyść z liczby swoich pionków, niż samo zabieranie pracowników innych graczy.
Wykonanie bardzo wszystkim się podobało, chociaż grubość kart mnie nie powaliła. Za to grafiki i ogólna prezencja na stole robotę robi - fajny styl i z racji, że jeszcze nie miałem gdy ilustrowanej przez Mico, to miło mi się na to patrzy. Bardzo też jestem zadowolony z wielkości pudełka - przy całkiem sporej liczbie elementów aż ciężko uwierzyć, że się to mieści. I pozytywnie na pewno wpłynie to na moje chęci brania Architektów na wszelakie wyjazdy (zgadnijcie co na pewno wezmę do domu rodzinnego na święta? ).
Co jest negatywne dla mnie albo neutralne (ciężko stwierdzić) - chociaż dynamika gry mi się podoba, to już trochę gorzej z tym, że gra się kończy, nim silniczek zdąży się porządnie rozbujać. Chociaż ciężko mi to stwierdzić jako fakt po jednej grze - może po prostu zbyt szybko staraliśmy się budować? Podejrzewam, że jeśli ktoś będzie chciał szybko wszystko stawiać, to tak właśnie jest, bo każdy musi nadganiać, ale też nie zdziwiłbym się, jakby grupa graczy wspólnie skupiła się bardziej na rozbudowie silnika, niż szybkim dążeniu do celu. Ale to też zweryfikują przyszłe rozgrywki. W tej rozgrywce wygrałem 36 do 30 do 22 - z jednym graczem miałem wyścig w kwestii katedry, przy okazji starając się postawić parę budynków. Udało mi się dobić do samej góry toru cnoty (swoją drogą nie ma to jak ciągłe śmieszki z mówienia sobie "no i właśnie straciłeś cnotę" ), byłem drugi na katedrze i miałem 3 budynki. Tak chyba nienajgorzej, chociaż wciąż rozważam czy to gra jest taka szybka czy my. Nie wiem czy tempo rozgrywki to coś negatywnego dla mnie czy po prostu neutralnego, bo to po prostu taka jest to gra. Chyba to drugie - będę podchodził do tego jako szybciej, sprytnej gry, w którą zagram z niemalże każdym, czerpiąc przy tym satysfakcję z rozgrywki.
W efekcie na pewno będzie gościć na stole za sam fakt tego, że gra nie trwa długo. Raczej nie będzie grane jako główne danie wieczoru - chyba że grając dwa, trzy razy z rzędu - ale idealnie sprawdzi się jako odprężająca gra po cięższym tytule.
Ogólnie jestem zadowolony i raczej nie mam jakiś większych obiekcji, chociaż też mnie to nie porwało. W kategorii zwykłej gry dałbym 7/10, ale w kategorii gry lekkiej, szybkiej, przy której można się odprężyć i zagrać więcej gier z rzędu, to dałbym nawet i 8/10. Może jeszcze przyszłe rozgrywki sprawią, że ocena podskoczy - wydaje mi się, że mimo wszystko jest tu sporo strategii do wypróbowania, nawet przy tak szybko kończącej się rozgrywce.
Dzisiaj przyszli mi Paladyni, którzy bardziej pasują do mojego profilu gracza i mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu uda się zagrać. Sam koncept trylogii bardzo mi się podoba, bo tego jeszcze nie widziałem, więc mam nadzieję, że się nie zawiodę - przy okazji widzi mi się całkiem dobrze to, że najpierw gra się w Paladynów, jako w cięższe euro z dużą liczbą zmiennych i możliwości, a potem w podobnym klimacie (przynajmniej względem grafik, bo nie oszukujmy się , klimatu bycia architektem czy też Zachodniego Królestwa to nie poczułem ) zrelaksować się przy Architektach. Ciekaw jestem też trzeciej części i będę na pewno śledził temat z ciekawością; przyjmując oczywiście, że się nie zawiodę na Paladynach, ale po przeczytaniu instrukcji i przepatrzeniu wszystkiego jestem bardzo dobrej myśli
Zaskoczyła mnie pozytywnie dynamika rozgrywki. Graliśmy na trzy osoby i w tym jedna uwielbia długo myśleć i analizować, nawet przy grach w miarę prostych. Tutaj ruch szedł za ruchem, praktycznie zerowe przestoje - czasami ktoś na chwilkę zwolnił, ale parę chwil mijało i lecieliśmy dalej. Wydaje mi się nawet, że sama rozgrywka trwała krócej, niż rozkładanie i tłumaczenie zasad (no i jakieś drobne pogawędki przy okazji, bo się w tym gronie dawno nie widzieliśmy).
Zasad do wytłumaczenia mimo wszystko trochę jest do powiedzenia, ale jak już zacznie się grać, to wszystko staje się logiczne i intuicyjne. To bardzo na plus - może raz musiałem zerknąć do instrukcji, żeby jakąś niejasność rozwiać.
Sam gimmick worker placementu, czyli worker investment, bardzo ciekawy. Na początku wszyscy skupili się na dokładaniu swoich ludzi, a w drugiej połowie gry zaczęło się podbieranie workerów innym graczom. Nie, żeby było to jakieś ultra opłacalne, ale sam poziom interakcji i takiego przeszkadzania całkiem fajnie gra. Nie aż tak negatywne to, jak wydawało mi się na początku - może dlatego, że nikt mi tym planów nie zepsuł Okaże się w przyszłych rozgrywkach. Bardziej jest to na plus, chociaż ciekawszym motywem jest rosnąca korzyść z liczby swoich pionków, niż samo zabieranie pracowników innych graczy.
Wykonanie bardzo wszystkim się podobało, chociaż grubość kart mnie nie powaliła. Za to grafiki i ogólna prezencja na stole robotę robi - fajny styl i z racji, że jeszcze nie miałem gdy ilustrowanej przez Mico, to miło mi się na to patrzy. Bardzo też jestem zadowolony z wielkości pudełka - przy całkiem sporej liczbie elementów aż ciężko uwierzyć, że się to mieści. I pozytywnie na pewno wpłynie to na moje chęci brania Architektów na wszelakie wyjazdy (zgadnijcie co na pewno wezmę do domu rodzinnego na święta? ).
Co jest negatywne dla mnie albo neutralne (ciężko stwierdzić) - chociaż dynamika gry mi się podoba, to już trochę gorzej z tym, że gra się kończy, nim silniczek zdąży się porządnie rozbujać. Chociaż ciężko mi to stwierdzić jako fakt po jednej grze - może po prostu zbyt szybko staraliśmy się budować? Podejrzewam, że jeśli ktoś będzie chciał szybko wszystko stawiać, to tak właśnie jest, bo każdy musi nadganiać, ale też nie zdziwiłbym się, jakby grupa graczy wspólnie skupiła się bardziej na rozbudowie silnika, niż szybkim dążeniu do celu. Ale to też zweryfikują przyszłe rozgrywki. W tej rozgrywce wygrałem 36 do 30 do 22 - z jednym graczem miałem wyścig w kwestii katedry, przy okazji starając się postawić parę budynków. Udało mi się dobić do samej góry toru cnoty (swoją drogą nie ma to jak ciągłe śmieszki z mówienia sobie "no i właśnie straciłeś cnotę" ), byłem drugi na katedrze i miałem 3 budynki. Tak chyba nienajgorzej, chociaż wciąż rozważam czy to gra jest taka szybka czy my. Nie wiem czy tempo rozgrywki to coś negatywnego dla mnie czy po prostu neutralnego, bo to po prostu taka jest to gra. Chyba to drugie - będę podchodził do tego jako szybciej, sprytnej gry, w którą zagram z niemalże każdym, czerpiąc przy tym satysfakcję z rozgrywki.
W efekcie na pewno będzie gościć na stole za sam fakt tego, że gra nie trwa długo. Raczej nie będzie grane jako główne danie wieczoru - chyba że grając dwa, trzy razy z rzędu - ale idealnie sprawdzi się jako odprężająca gra po cięższym tytule.
Ogólnie jestem zadowolony i raczej nie mam jakiś większych obiekcji, chociaż też mnie to nie porwało. W kategorii zwykłej gry dałbym 7/10, ale w kategorii gry lekkiej, szybkiej, przy której można się odprężyć i zagrać więcej gier z rzędu, to dałbym nawet i 8/10. Może jeszcze przyszłe rozgrywki sprawią, że ocena podskoczy - wydaje mi się, że mimo wszystko jest tu sporo strategii do wypróbowania, nawet przy tak szybko kończącej się rozgrywce.
Dzisiaj przyszli mi Paladyni, którzy bardziej pasują do mojego profilu gracza i mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu uda się zagrać. Sam koncept trylogii bardzo mi się podoba, bo tego jeszcze nie widziałem, więc mam nadzieję, że się nie zawiodę - przy okazji widzi mi się całkiem dobrze to, że najpierw gra się w Paladynów, jako w cięższe euro z dużą liczbą zmiennych i możliwości, a potem w podobnym klimacie (przynajmniej względem grafik, bo nie oszukujmy się , klimatu bycia architektem czy też Zachodniego Królestwa to nie poczułem ) zrelaksować się przy Architektach. Ciekaw jestem też trzeciej części i będę na pewno śledził temat z ciekawością; przyjmując oczywiście, że się nie zawiodę na Paladynach, ale po przeczytaniu instrukcji i przepatrzeniu wszystkiego jestem bardzo dobrej myśli
-
- Posty: 2236
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 269 times
- Been thanked: 418 times
- Kontakt:
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
W wątku porównującym Architektów z Paladynami opisałem swoje odczucia.
Z perspektywy kilku gier w i to i to , po wcześniejszym olśnieniu Architektami i rozczarowaniu Paladynami , teraz te proporcje zdecydowanie się odwróciły … Architekci , choć to gra lekka i przyjemna mnie osobiście frustrują , natomiast Paladyni rosną w oczach z każdą rozgrywką.
Generalnie Architekci to tytuł familijny do pogrania z rodziną , Paladyni lekkie euro , jednak już dla bardziej zaawansowanych graczy - inna sprawa , że rodzina i gracze czasem stanowią tę samą grupę Ale to już temat na inne opowiadanie
Z perspektywy kilku gier w i to i to , po wcześniejszym olśnieniu Architektami i rozczarowaniu Paladynami , teraz te proporcje zdecydowanie się odwróciły … Architekci , choć to gra lekka i przyjemna mnie osobiście frustrują , natomiast Paladyni rosną w oczach z każdą rozgrywką.
Generalnie Architekci to tytuł familijny do pogrania z rodziną , Paladyni lekkie euro , jednak już dla bardziej zaawansowanych graczy - inna sprawa , że rodzina i gracze czasem stanowią tę samą grupę Ale to już temat na inne opowiadanie
Always look on the bright side of life
-
- Posty: 555
- Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 27 times
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Shem Phillips udostępnił na portalu thingiverse insert do druku 3d do gry, który powinien pomieścić przyszły dodatek.
A tak wygląda polskie wydanie gry w tym insercie, niestety jeszcze bez dodatku ale mam nadzieję, że Portal wyda jak tylko wyjdzie.lekko zmodyfikowałem insert by surowce były w oddzielnych przegródkach.
A tak wygląda polskie wydanie gry w tym insercie, niestety jeszcze bez dodatku ale mam nadzieję, że Portal wyda jak tylko wyjdzie.
Spoiler:
-
- Posty: 999
- Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 309 times
- Been thanked: 278 times
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Wyglada niezle Udostepnilbys zmodyfikowany projekt?
+jakich koszulek uzywasz?
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
-
- Posty: 555
- Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 27 times
Re: Architects of the West Kingdom / Architekci z Zachodniego Królestwa (Shem Phillips)
Plik właśnie udostępniłem pod linkiem https://www.thingiverse.com/thing:4050133
Co do koszulek to używam rebel premium.
Co do koszulek to używam rebel premium.