Strona 93 z 112

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 17 wrz 2022, 15:30
autor: Marcussz
Z wypowiedzi na stoisku wydawcy podczas dzisiejszych targów - pierwszy z zapowiadanych dodatków (jeśli dobrze pamiętam to Przystań) już płynie do Polski.

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 17 wrz 2022, 15:58
autor: morris
Dziwne, żeby płynął z Niemiec, no ale ok.

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 17 wrz 2022, 16:03
autor: UncleLion
W końcu w pudle żeglarze, piraci, okręty, morskie wiedźmy ;)

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 17 wrz 2022, 16:08
autor: Marcussz
morris pisze: 17 wrz 2022, 15:58 Dziwne, żeby płynął z Niemiec, no ale ok.
To może jedzie, ogólnie w drodze już, a kolejny podobno jakoś w listopadzie.

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 17 wrz 2022, 17:13
autor: agt
morris pisze: 17 wrz 2022, 15:58 Dziwne, żeby płynął z Niemiec, no ale ok.
To taki slang jest ;)
Ważne, że w drodze :)

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 19 wrz 2022, 21:48
autor: litk
Ej, zagrałem 2 razy w podstawkę i czy mi się zdaje, czy gra polega tylko na kupowaniu kart skarbów i ewentualnie jakichś kart królestwa, które pozwalają na dobór większej ilości kart (najlepiej skarbów), by potem kupować prowincje? Czy cały sens tej gry to szukanie strategii na przeciwdziałanie powyższemu?

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 19 wrz 2022, 21:56
autor: UncleLion
litk pisze: 19 wrz 2022, 21:48 Ej, zagrałem 2 razy w podstawkę i czy mi się zdaje, czy gra polega tylko na kupowaniu kart skarbów i ewentualnie jakichś kart królestwa, które pozwalają na dobór większej ilości kart (najlepiej skarbów), by potem kupować prowincje? Czy cały sens tej gry to szukanie strategii na przeciwdziałanie powyższemu?
Teorie spiskowe mówią, że Dominion jest zepsuty przez strategię Wielkiej Kasy (Big Money). Teorie te od dawna uznane są za teorie spiskowe.
A tak na serio: gra na kasę to jedna ze strategii, która na pierwszy rzut oka wygląda najlepiej. Jednak w większości rozdań pojawiają się karty, które sprawiają, iż lepiej budować optymalny silnik. Czasem będzie to poprzez karty pozwalające dobierać kolejne, czasem poprzez niszczenie słabych, czasem poprzez możliwość niszczenia i zamieniania na inne (lepsze) a czasem mieszanką wszystkich i kilku innych możliwości ;)

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 19 wrz 2022, 21:58
autor: kozz84
Gra polega na optymalizacji talii podwzględem dodobru kart, pieniędzy, akcji, dodatkowych kupowań, czyszczenia talii oraz uchwyceniu momentu przejścia na kupowanie kart królestwa.

Im wyższy poziom gracza tym lepiej potrafi wyśrubować talię do perfekcji.

Ale to wszystko zależy od układu. Nawet obecność kart z podstawki Workshop+ gardens potrafi namieszać w oklepanych schematach.

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 19 wrz 2022, 22:14
autor: litk
No ja rozumiem, że optymalizacja, kombosy i tak dalej, ale jak na samym początku styczności z grą od razu rzuca mi w oczy taki jakiś glitch, to fan z gry gdzieś ulatuje. Czy dodatki zmieniają jakoś znacznie rozgrywkę, czy to tylko zawsze te dodatkowych parę kart królestwa x10?

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 19 wrz 2022, 22:39
autor: kozz84
Każdy dodatek wprowadza nową mechanikę, ale gra nadal polega na kupowaniu kart.

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 19 wrz 2022, 22:48
autor: noowy
litk pisze: 19 wrz 2022, 22:14 ale jak na samym początku styczności z grą od razu rzuca mi w oczy taki jakiś glitch
Jaki glitch?

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 19 wrz 2022, 22:50
autor: Miszon
litk pisze: 19 wrz 2022, 22:14 No ja rozumiem, że optymalizacja, kombosy i tak dalej, ale jak na samym początku styczności z grą od razu rzuca mi w oczy taki jakiś glitch, to fan z gry gdzieś ulatuje. Czy dodatki zmieniają jakoś znacznie rozgrywkę, czy to tylko zawsze te dodatkowych parę kart królestwa x10?
Z jednej strony to prawda, bo to najprostsza strategia (kupowanie kasy - czyli tzw. Big Money) i nic dziwnego, że od razu rzucila się w oczy. Z drugiej: to nieprawda, bo już po 20-30 partiach można nauczyć się z nią walczyć, a poza tym dodatki sprawiają, że już nie jest taka efektywna. Zasadniczo jednak sprawdza się najlepiej w grze z początkującymi z użyciem samej podstawki.

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 20 wrz 2022, 01:13
autor: agt
kozz84 pisze: 19 wrz 2022, 21:58 Gra polega na optymalizacji talii podwzględem dodobru kart, pieniędzy, akcji, dodatkowych kupowań, czyszczenia talii oraz uchwyceniu momentu przejścia na kupowanie kart królestwa.
Kart zwycięstwa. ;)

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 20 wrz 2022, 01:22
autor: agt
litk pisze: 19 wrz 2022, 21:48 Ej, zagrałem 2 razy w podstawkę i czy mi się zdaje, czy gra polega tylko na kupowaniu kart skarbów i ewentualnie jakichś kart królestwa, (...)
Spotkałam się z wypowiedziami wielu osób, które mówiły, ze tak wlasnie myślały, aż do czasu rozgrywki, gdy gracze z dużo większym doświadczeniem starli je na proch, korzystając z możliwości, jakie dają karty królestwa :)
Ja wciąż jeszcze lękam się takiej mojej rozgrywki :wink:

Ale tak - gra polega na kupowaniu odpowiednich kart w odpowiednim momencie oraz umiejętnym ich zagrywaniu. I na decyzjach, o których pisał kozz84.
Innego typu wow nie ma co oczekiwać :)

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 20 wrz 2022, 09:04
autor: kozz84
litk pisze: 19 wrz 2022, 22:14 No ja rozumiem, że optymalizacja, kombosy i tak dalej, ale jak na samym początku styczności z grą od razu rzuca mi w oczy taki jakiś glitch, to fan z gry gdzieś ulatuje. Czy dodatki zmieniają jakoś znacznie rozgrywkę, czy to tylko zawsze te dodatkowych parę kart królestwa x10?
Gwoli ścisłości; zmienia się i nie zmienia. Do dodatku gildie były wprowadzanie z grubsza tylko nowe karty królestwa. Ale od Adventures gra wyraźnie się zmieniła i rozbudowała. Karty poziome ('zdarzenia', 'krajobrazy', 'projekty', 'drogi', 'sojusznicy' ) diametralnie potrafią zmienić rozgrywkę, do tego stopnia, że przy taki samym układzie kart królestwa, zmiana kart poziomych wymusza na graczach zmianę strategii.

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 20 wrz 2022, 09:21
autor: warlock
Jeśli chcesz totalnie zmienić rozgrywkę, dokup dodatek Empires / Imperium. Zielone karty modyfikujące zasady/punktację niesamowicie zmieniają feeling z gry.

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 20 wrz 2022, 11:20
autor: agt
agt pisze: 20 wrz 2022, 01:22 Ale tak - gra polega na kupowaniu odpowiednich kart w odpowiednim momencie oraz umiejętnym ich zagrywaniu. I na decyzjach, o których pisał kozz84.
Innego typu wow nie ma co oczekiwać :)
kozz84 pisze: 20 wrz 2022, 09:04 Gwoli ścisłości; zmienia się i nie zmienia. Do dodatku gildie były wprowadzanie z grubsza tylko nowe karty królestwa. Ale od Adventures gra wyraźnie się zmieniła i rozbudowała. Karty poziome ('zdarzenia', 'krajobrazy', 'projekty', 'drogi', 'sojusznicy' ) diametralnie potrafią zmienić rozgrywkę, do tego stopnia, że przy taki samym układzie kart królestwa, zmiana kart poziomych wymusza na graczach zmianę strategii.


No tak. Zapomniałam o kartach poziomych :wink:

Z tym, że to czy to duża zmiana, zależy też od tego, czego ktoś szuka. Jeśli np. ktoś szuka przygód i epickości, to tego nie znajdzie.
Jeśli ktoś szuka elementów modyfikujących strategię, to jak najbardziej.

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 20 wrz 2022, 11:22
autor: litk
Gwoli ścisłości; zmienia się i nie zmienia. Do dodatku gildie były wprowadzanie z grubsza tylko nowe karty królestwa. Ale od Adventures gra wyraźnie się zmieniła i rozbudowała. Karty poziome ('zdarzenia', 'krajobrazy', 'projekty', 'drogi', 'sojusznicy' ) diametralnie potrafią zmienić rozgrywkę, do tego stopnia, że przy taki samym układzie kart królestwa, zmiana kart poziomych wymusza na graczach zmianę strategii.
No i to by mi chyba wystarczyło. Mam tylko nadzieję, że UVI wyda to po polsku.

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 20 wrz 2022, 11:38
autor: morris
litk pisze: 20 wrz 2022, 11:22
Gwoli ścisłości; zmienia się i nie zmienia. Do dodatku gildie były wprowadzanie z grubsza tylko nowe karty królestwa. Ale od Adventures gra wyraźnie się zmieniła i rozbudowała. Karty poziome ('zdarzenia', 'krajobrazy', 'projekty', 'drogi', 'sojusznicy' ) diametralnie potrafią zmienić rozgrywkę, do tego stopnia, że przy taki samym układzie kart królestwa, zmiana kart poziomych wymusza na graczach zmianę strategii.
No i to by mi chyba wystarczyło. Mam tylko nadzieję, że UVI wyda to po polsku.
W pierwszej kolejności ma wyjść (pewnie już całkiem niedługo, skoro "płynie do Polski" ;) ) Pieśń nocy, a tam są "karty poziome" (choć żadne z wyżej wymienionych), karty, które od początku gry ma się w swojej talii (zastępują niektóre Miedziaki) oraz karty Nocy - bo ten dodatek wprowadza fazę nocy, występującą od razu po fazie zakupu. Jest to, według mnie, niestety najbardziej upierdliwy w przygotowaniu dodatek (w sensie powyciągania odpowiednich kart z pudełka przed rozpoczęciem gry).

A pozostałe dodatki są w planach (tzn. IUVI Games zapowiedziało, ze wyda wszystko).

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 20 wrz 2022, 12:28
autor: noowy
Czyli jako pierwsza przypłynie/przyjedzie/przyleci do nas nie Przystań (o tym dodatku pisał Marcussz) tylko Pieśń Nocy?

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 20 wrz 2022, 12:35
autor: agt
noowy pisze: 20 wrz 2022, 12:28 Czyli jako pierwsza przypłynie/przyjedzie/przyleci do nas nie Przystań (o tym dodatku pisał Marcussz) tylko Pieśń Nocy?
Marcussz napisał, że Przystań, jeśli dobrze pamięta :)
Myślę, że Morris może pamiętać bardziej dobrze :wink:

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 20 wrz 2022, 12:43
autor: kozz84
Pieśń Nocy obok Alchemii to najgorszy wybór na pierwszy dodatek.

Ale pewnie jest to uwarunkowane drukami międzynarodowymi.

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 20 wrz 2022, 12:53
autor: morris
Chodziło mi bardziej o to, że z "poziomymi kartami" w najbliższym czasie wyjść ma właśnie Pieśń nocy (a pozostałe, jak np. wspomniane Adventures) ukażą się później (nie sądzę, aby to było w tym roku).

A te trzy zapowiedziane na ten rok dodatki to może wyjdą w tym samym czasie, może każdy osobno z jakimś odstępem - nie wiem. Ewentualnej kolejności też nie znam. Trzeba poczekać na oficjalne info od IUVI. ¯\_(ツ)_/¯

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 26 wrz 2022, 12:39
autor: agt
Czy któreś z rozszerzeń bardziej niż inne dają możliwość tworzenia "rozbudowanych combosów"?
Chodzi o combosy w rozumieniu powszechnym, a nie w terminologii Dominiona - czyli o zagrywanie dużej ilości kart w turze. Chyba też różnych, a nie takich samych. Czyli, jeśli dobrze rozumiem terminologię Dominiona, będzie to raczej Engine niż Combo.
Czy jakieś rozszerzenie sprzyja temu szczególnie?
Może być też wysoki poziom trudności.
Dzięki :)

Re: Dominion (Donald X. Vaccarino)

: 26 wrz 2022, 14:49
autor: kozz84
Jest parę kart, które potrafią stworzyć różne dziwne comba: King's Court, Lurker, Fortress, Villa, Border Village, Donate, Pathfinding, Inheritance...

Capitalism jest również śmieszny :)

I oczywiście słynne combo King's Court ---> Possession.

PS. https://www.youtube.com/watch?v=Wki8LTfUH9A&t=5s