Strona 95 z 98

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 sie 2023, 19:35
autor: Parasek
Tijaczer pisze: 05 sie 2023, 20:47 Pytania do weteranów :D
Kup postawkę albo wieczną wojnę. Jak ci nie przypadnie do gustu gra, to przynajmniej łatwo sprzedasz. Z używaną grą legacy możesz mieć problem.
Po drugie, chociaż ta gra ma śladowe ilości fabuły, to jednak legacy jest zakończeniem historii z pierwszych dwóch pudełek. Więc w fabule legacy przynajmniej rozpoznasz parę imion.
Po trzecie, sam autor uznaje tylko 7 różnych kart rynku (z 40 może?) za zbalansowane. Reszta jest albo za słaba albo za mocna wg niego. Niektórym to oczywiście nie przeszkadza. Magowie też są mocniejsi niż normalni - ja poza kampanią nimi nie gram.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 sie 2023, 19:58
autor: Tijaczer
Na forum bgg widziałem przeróbki kart mocniejszych i słabszych, aby dostosować je do ogólnej talii kart (część i tak proponują wywalić), więc o to się nie martwię, że mogą nie być zbalansowane.

Faktycznie wezmę się od podstawki, bo jak nie podejdzie, to lipa będzie.

Dziękuję :)

PS. Zobaczyłem, że wersja legacy chyba się kończy w sklepach, to i wziąłem, póki cena akceptowalna, najwyżej będzie biały kruk w folii :mrgreen:

Jaka jest ogólna kolejność fabularna? W dodatkach też jest fabuła?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 sie 2023, 20:01
autor: Parasek
Tijaczer pisze: 06 sie 2023, 19:31
radarek pisze: 06 sie 2023, 19:25
Tijaczer pisze: 06 sie 2023, 13:52 Słyszałem, że magowie w legacy robią się za silni, więc myślałem nad tym, że nawet jeśli się zepsuje postać, to i tak raczej nie powinna być słabsza niż zwykła, które też są jedne słabsze drugie lepsze.
(Edit. Chyba, że źle myślę)
Z zepsuciem chodziło mi tylko i wyłącznie o kwestię kampanii w Legacy, co może doprowadzić do sytuacji gdzie przegrywamy kolejne misje i nie ma za bardzo na to leku. Zepsuć możemy zarówno postaci jak i rynek zasobów (on przechodzi z misji na misję, możemy jedynie po skończonej misji wymienić część z nich).
Ja natomiast nie używam zawartości z Legacy z pozostałymi częściami. Dla mnie ta gra jest odrębną grą, nawet styl grafik (te paskudne postacie...) jest inny.
A to nie wiedziałem o tym, że można aż tak przegrać :shock: ogólnie słyszałem, że jest dość łatwe, to jakbym podstawkę wziął to 1-2 gierki wystarczą, aby ogarnąć legacy?
Aż tak bardzo to nie przegrasz.
Legacy jest jednak trochę targetowane pod nowych graczy pod względem poziomu trudności.
W grze możesz dwa razy podejść do każdego bossa, a jeśli przegrasz obydwa pojedynki, to po prostu idziesz dalej z fabułą.
W zasadzie to możesz lać bossa do skutku jeśli chcesz - nikt tego nie sprawdza.
Ale pytaniem jest, czy wolisz podejść do gry "yolo" i wybierać losowe naklejki, czy jednak wolisz najpierw poznać podstawowe mechaniki, tempo gry, wiedzieć co jest potencjalnie przydatne itp.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 sie 2023, 20:11
autor: Parasek
Tijaczer pisze: 06 sie 2023, 19:58 Na forum bgg widziałem przeróbki kart mocniejszych i słabszych, aby dostosować je do ogólnej talii kart (część i tak proponują wywalić), więc o to się nie martwię, że mogą nie być zbalansowane.

Faktycznie wezmę się od podstawki, bo jak nie podejdzie, to lipa będzie.

Dziękuję :)

PS. Zobaczyłem, że wersja legacy chyba się kończy w sklepach, to i wziąłem, póki cena akceptowalna, najwyżej będzie biały kruk w folii :mrgreen:

Jaka jest ogólna kolejność fabularna? W dodatkach też jest fabuła?
"Fabuła" to chyba trochę za mocno powiedziane:D Nie wiem czy poza tekstami na kartach/postaciach jest tam coś do przeczytania. Co najwyżej poznasz nastawienie pewnych postaci do tematu walki z "Nemesis" i jak je ostatecznie pokonać. Zwieńczenie tego tematu ma miejsce właśnie w AE: Legacy.
W małych dodatkach fabularnie chyba nic nie ma - zresztą podobnie jak w podstawkach.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 sie 2023, 20:12
autor: Tijaczer
Parasek pisze: 06 sie 2023, 20:01
Ale pytaniem jest, czy wolisz podejść do gry "yolo" i wybierać losowe naklejki, czy jednak wolisz najpierw poznać podstawowe mechaniki, tempo gry, wiedzieć co jest potencjalnie przydatne itp.
Wyszedłem z założenia, że skoro postacie są za silne, to właśnie nie znając się na tej gierce, zrobi się mimo wszystko nie optymalne, więc mimo wszystko ostatecznie wyjdą bardziej zbalansowane do zwykłych gier. Wiem, pokrętna logika no ale :wink:

Na bgg znalazłem nawet informacje, że da się i 8 postaci zrobić z tych naklejek, więc wtedy na pewno nie będą aż tak mocne :D

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 06 sie 2023, 20:35
autor: Parasek
Dla mnie sama idea stworzenia legacy do gry deckbuldingowej pasuje jak pięść do nosa.
Jak widzę te popisane/ponalepiane karty postaci to mnie skręca.
Sprawdziłem właśnie jak nazwaliśmy tamtych magów - Bubu i Legolas (bo miał łuk hehe) XD
A kartę na ręcę nazwałem "Tumulec" z L w okręgu (wyszukaj w google jeśli nie wiesz o co chodzi:D - pozdawiam fanów i antyfanów Legii)
Imersja godna legendarnej sesji RPG XD

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 09 sie 2023, 17:07
autor: hjk61
Z wydanych po polsku, to podstawka Nowy Początek oraz dodatek do niej Tajemnica dziczy posiadają drobną fabułę

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 15 sie 2023, 13:21
autor: Mrukar
Interesował się ktoś czy istnieje wariant gry true solo, ale z drobną pomoc drugiej postaci, bez konieczności pełnego pilotowania drugiej talii? True solo w Aeon's End wydaje się dla mnie grą wykastrowaną, z drugiej strony nie lubię grać na dwie ręce. Chodzi mi o rozwiązanie podobne do tego z Robinsona Crusoe. Tam gdy gramy jedną postacią dostajemy do pomocy Piętaszka i psa, którzy wspomagają postać, ale mają swoje ograniczenia.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 15 sie 2023, 16:20
autor: Cyel
Ja akurat zawsze gram na dwie ręce i interakcje między obojgiem magów dodają moim zdaniem tyle ciekawej, dodatkowej głębi, że szkoda moim zdaniem z tego rezygnować. Mnóstwo mechanik i kart i samych magów jest tak zaprojektowanych, żeby czerpać korzyści ze współpracy.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 16 sie 2023, 10:41
autor: gnysek
Mrukar pisze: 15 sie 2023, 13:21 z drobną pomoc drugiej postaci
Bycie sojusznikiem samego siebie nie jest taką pomocą? Musiałbym przeglądać teraz karty, ale wydaje mi się, że bez problemu znajdziesz magów i rynki, gdzie można by akcje sojusznika puszczać na siebie i dzięki temu w jednej turze np. przygotować zaklęcia na bramach, wywołać je i przygotować kolejne.

Obrazek

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 16 sie 2023, 16:23
autor: popkorn
czy dodatek "Wieczna Wojna" ma planowany jakis dodruk? Polecacie go na start, ale nigdzie nie mogę go znaleźć :D

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 16 sie 2023, 16:42
autor: Mrukar
Spoiler:
Pewnie jest to jedyne rozwiązanie, no cóż muszę to zaakceptować.

Co do Wiecznej Wojny, obilo mi sie o uszy, że ma być dodruk, ale nie mam żadnej informacji na potwierdzenie.
Podobnie jest z wersja Legacy, sporo osób poleca na początek, ale gra już jest niedostępna w rozsądnej cenie. Do niedawa była za około 180 teraz 300 zł.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 16 sie 2023, 19:10
autor: gnysek
Mrukar pisze: 16 sie 2023, 16:42Podobnie jest z wersja Legacy, sporo osób poleca na początek
Ja bym w sumie nie polecał. Tzn. to jest fajna gra, trochę prostsza niż zwykłe Aeony, ale to jest też jej główna wada - po tym jak ją przejdziemy (co nie jest jakieś trudne) zostajemy z tymi fajnymi, ale zbyt dobrymi kartami, no i tymi samymi przeciwnikami, których już nie ma się ochoty powtarzać. Zostaje nam więc spore pudło kilkuset kart które będą zalegać na półce. Lepiej tam postawić inne Aeony czy jakieś inne gry wypchane po brzegi kartami typu Dominion ;)

Portalowy dział zapowiedzi ( https://sklep.portalgames.pl/zapowiedzi ) niestety pod względem Aeonów jest słabo prowadzony, ostatnio jak tam zaglądałem to chyba wciąż brakowało jednego pudełka zapowiedzianego na ten rok ( Aeon’s End: Outcasts ), a i dodruków (jeśli przy okazji są) nie widziałem - ale to nie znaczy, że ich nie będzie, chociaż wydaje mi się, że dodruki np. serii Root są tam widoczne.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 30 wrz 2023, 16:12
autor: Swawolny_Pionek
Pytanie do bardziej doświadczonych. Szukałem na BGG, ale nie znalazłem.

Ile kart powinno być w dodatku Strzaskane Marzenia? Na stronie Portalu widzę 104. Na necie 106. W decku nie mam kart SM-067 i SM-068. Czy tak powinno być?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 30 wrz 2023, 19:22
autor: Wiedmolol
Swawolny_Pionek pisze: 30 wrz 2023, 16:12 W decku nie mam kart SM-067 i SM-068. Czy tak powinno być?
Z tego co widzę na unboxingu angielskiej wersji to SD-067 i SD-068 to kolejno randomizery dla nemesis i dla maga. Z tego co kojarzę to Portal się trzyma praktycznie takiej samej numeracji, więc powinno być tak samo.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 01 paź 2023, 02:39
autor: JollyRoger90
Wiedmolol pisze: 30 wrz 2023, 19:22
Swawolny_Pionek pisze: 30 wrz 2023, 16:12 W decku nie mam kart SM-067 i SM-068. Czy tak powinno być?
Z tego co widzę na unboxingu angielskiej wersji to SD-067 i SD-068 to kolejno randomizery dla nemesis i dla maga. Z tego co kojarzę to Portal się trzyma praktycznie takiej samej numeracji, więc powinno być tak samo.
wydaje mi się że te dwie karty były w nowym początku. Tam dawali wszystkie randomizery do magów i nemezis.
Teraz nie mam jak tego sprawdzić, bo jestem poza domem

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 02 paź 2023, 11:23
autor: hjk61
Też jestem aktualnie poza domem, ale na 99% w Nowym Początku był randomizer maga z shatered dreams

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 07 paź 2023, 15:50
autor: piterro88
Cześć :wink:
Czy u Was też żetony ładunków i mocy z Nowego Początku są mniejsze niż z podstawki?

Jakoś bardzo to nie przeszkadza bo używam tych większych bo wygodniejsze, ale pytam z ciekawości :wink:

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 08 paź 2023, 09:47
autor: sputnik
Tak, są troszkę mniejsze od podstawki.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 08 paź 2023, 13:57
autor: bulczan
W najnowszym dodatku - Strzaskane marzenia - znalazłem jeden błąd. Chodzi o klejnot Skryte Szkło. Na kartach klejnotu podany jest koszt karty 4, a na modyfikatorze 3. Ktoś wie która wartość jest prawidłowa?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 08 paź 2023, 14:19
autor: piterro88
bulczan pisze: 08 paź 2023, 13:57 W najnowszym dodatku - Strzaskane marzenia - znalazłem jeden błąd. Chodzi o klejnot Skryte Szkło. Na kartach klejnotu podany jest koszt karty 4, a na modyfikatorze 3. Ktoś wie która wartość jest prawidłowa?
Na zdjęciu angielskiej wersji karty jest koszt 4, zatem raczej ten jest prawidłowy.

Obrazek

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 09 paź 2023, 09:49
autor: gnysek
Portal w ogóle gdzieś informuje o błędach, czy tylko tak wrzuca cichaczem poprawione karty do różnych dodatków i się trzeba wczytywać w literki na dole kart, żeby wiedzieć, co faktycznie jest z dodatku, a co jest poprawką...

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 09 paź 2023, 10:07
autor: piterro88
gnysek pisze: 09 paź 2023, 09:49 Portal w ogóle gdzieś informuje o błędach, czy tylko tak wrzuca cichaczem poprawione karty do różnych dodatków i się trzeba wczytywać w literki na dole kart, żeby wiedzieć, co faktycznie jest z dodatku, a co jest poprawką...
Do 'Nowego Początku' i dodatku 'Tajemnica Dziczy' są erraty na stronie Portalu, w których są wyjaśnienia odnośnie błędów na kartach, planszetce któregoś Nemesis itp.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 09 paź 2023, 10:18
autor: gnysek
Faktycznie, niektóre mniejszym druczkiem, ale są:

Nowy Początek: https://portalgames.blob.core.windows.n ... ta_web.pdf
Tajemnica Dziczy: https://portalgames.blob.core.windows.n ... ta_web.pdf (tutaj kosmetyczne błędy, nie mające wpływu na grę).

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 04 sty 2024, 22:27
autor: gnysek
Co się stało z polską wersją AE:Outcasts? Zniknęła z zapowiedzi na stronie Portalu i w sumie poza wspomnieniem jej dwa razy w zeszłym roku i nie nadaniem polskiego tytułu gra zaginęła...