Casiliasplp pisze: ↑09 lut 2019, 01:01
Polska wersja ma być na Maj/Czerwiec ?
Boooooożeee... serio? a ja wziąłem 1 falę.. i jak zagram to tylko u kolegi :O
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 11 lut 2019, 13:12
autor: Maniake
Witam,
wie może ktoś czy można jeszcze gdzieś dostać dodatek City of Steel i/lub Lord of the Sun?
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 11 lut 2019, 13:40
autor: Curiosity
Te dodatki jeszcze nie miały premiery, chyba, że szukasz preorderu?
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 11 lut 2019, 13:58
autor: Maniake
Tak, chciałem je zamówić teraz przed premierą.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 11 lut 2019, 14:13
autor: Fenrisek83
Wg. ostatnich instrukcji aby grać w city of Steel (dodatek dla 6 gracza) musisz mieć dodatek The lost city (dodatek dla 5 gracza). Może coś się zmieniło w międzyczasie.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 11 lut 2019, 14:49
autor: Maniake
Fenrisek83 pisze: ↑11 lut 2019, 14:13
Wg. ostatnich instrukcji aby grać w city of Steel (dodatek dla 6 gracza) musisz mieć dodatek The lost city (dodatek dla 5 gracza). Może coś się zmieniło w międzyczasie.
Z tego co wiem nic się nie zmienia. Dodatek dla 5 gracza będę miał. Mam zamówiona wersje ks (kupiona w sklepie). Z tym ze często gramy w 5-6 osób i bywało ze trzeba było albo zmienić grę albo ktoś stał i się patrzył. Dlatego chciałbym mieć ten dodatek również.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 11 lut 2019, 15:38
autor: Fenrisek83
Nie słyszałem jeszcze o żadnych planach i terminach wydania dodatków w wersji sklepowej.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 11 lut 2019, 15:52
autor: ta.skunk.manitou
aleplanszowki.pl na bank będą mieli dodatek w swojej ofercie, jak tylko zacznie sie zblizac termin dostawy kickstarterów
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 10 mar 2019, 09:36
autor: Curiosity
Wczoraj pojawiła się ważna aktualizacja. Ważna, bo zawiera link do instrukcji do dodatków, w języku polskim (między innymi). Jeśli ktoś nie zapoznał sie jeszcze z mechaniką dodatków (tak jak ja), to teraz ma okazję. Jest tego naprawdę DUŻO do ogarnięcia. A to przecież jeszcze nie koniec. Robi wrażenie.
A jakieś szybkie refleksje odnośnie tych dodatków? Sprawiają pozytywne wrażenie? Czy wprost przeciwnie?
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 11 mar 2019, 09:19
autor: Curiosity
raj pisze: ↑11 mar 2019, 07:43
A jakieś szybkie refleksje odnośnie tych dodatków? Sprawiają pozytywne wrażenie? Czy wprost przeciwnie?
Te dodatki można podzielić na dwie kategorie:
1. Więcej tego samego, czyli nowi bohaterowie, questy i potwory
2. Nowe możliwości, dające nowe ciekawe sposoby na prowadzenie rozgrywki.
Do punktu pierwszego, zaliczyć tez można nowe monumenty (rozgrywka w trybie prostym). W tym wariancie, po prostu zamienia się jeden z podstawowych monumentów na nowy, zachowując liczbę trzech na planszy. Karta monumentu ma dwie strony, tę "prostą" i tę "normalną" i one trochę inaczej działają. Wersja zaawansowana (normalna?) wprowadza więcej wariantów, których tryb prosty nie oferuje. Na przykład: Posejdon, w pełnej wersji dodaje nam mechanikę portów i floty (nowe połączenia między miastami i możliwość "desantu" jednostek, ale w trybie prostym tylko z "Maszu"). Flota to dodatkowa umiejętność, którą można rozwijać (tak jak Dowodzenie, Walka i ruch bohaterem) i wtedy można przesuwać określoną liczbę Hoplitów również w fazie ruchu jednostek. Wersja prosta Posejdona nie dodaje w ogóle trybu Floty.
Nowych dodatków w wersji "prostej" można wystawić więcej na planszę, w wersji "pełnej" - tylko jeden na raz.
Najfajniejszy z nowych monumentów jest chyba Hades, który pozwala wskrzeszać poległych w walce i prowadzić ich do boju jak swoje własne jednostki! Hefajstos wykuwa nowe przedmioty, pozwalając nam zamienić karty walki na ich mocniejsze odpowiedniki.
Dojdzie tez kilka nowych kart walki.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 11 mar 2019, 10:51
autor: wirusman
Nie jsst tak, że niektóre monumenty, podmieniamy. Natomiast inne kładziemy na wolną przestrzeń dla czwartego monumentu?
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 11 mar 2019, 11:37
autor: Curiosity
Każdy monument możesz dostawić jako czwarty, lub podmienić zamiast któregoś z podstawki. Tylko w tym drugim przypadku, grasz na okrojonych zasadach.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 11 mar 2019, 17:46
autor: Fenrisek83
Curiosity pisze: ↑11 mar 2019, 11:37
Każdy monument możesz dostawić jako czwarty, lub podmienić zamiast któregoś z podstawki. Tylko w tym drugim przypadku, grasz na okrojonych zasadach.
Szkoda, że nie zrobili alternatywnych zasad dla monumentów z podstawki. Małym nakładem pracy można bylo zrobić dodatkowe warianty gry.
Ja tego w zasadach nie znalazłem. :/
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 11 mar 2019, 18:29
autor: Curiosity
Moim zdaniem wariantów i tak będzie w ciul.
Podstawka + 4. monument to już 3 różne warianty (z Posejdonem, Hefajstosem i Hadesem). Do tego, można je łączyć (czyli dwa monumenty z podstawki, 1 na pełnych zasadach z dodatku i ostatni na "prostych" zasadach też z dodatku. To daje dodatkowych kilka wariantów. A mówimy o samych tylko monumentach
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 11 mar 2019, 20:47
autor: Fenrisek83
Sporo jest tych wariantów to fakt. Mnogość potworów, misji itd. Jednak maleńkim nakładem pracy w porównaniu do tego co zrobiono można by było dodać 3 jakieś ciekawe opcje dla monumentów z podstawki. Strona zasad i opcjonalnie arkusz z tokenami.
Brakuje mi tylko Aresa jako monumentu i mechaniki walk pvp bohaterami. Jakiś fanowski dodatek i dobra drukarka 3d.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 14 mar 2019, 22:22
autor: Curiosity
W oczekiwaniu na pojawienie się dodatków, postanowiłem zrobić króki cykl przewodników po nich. Dziś na tapet biorę dodatek Lord of The Sun. Mam nadzieję, że ta forma się spodoba, bo zamierzam kontynuować
Dodatek "Lord of The Sun" wprowadza nowy monument (Apollo i jego karty błogosławieństw) oraz nową mechanikę - Muzy.
Na początek słowo o monumencie:
Każdy monument z dodatku, ma dwie wersje: tryb prosty i rozbudowany, zalecany dla doświadczonych graczy. Co wnoszą te tryby?
TRYB ROZBUDOWANY.
Spoiler:
Monument Apolla umieszczamy jako czwarty - w Messenii. Pod monument kładziemy artefakt, który automatycznie dostaje osoba kontrolująca Messenię i jest to "Lutnia Apolla" - pozwala zignorować wynik rzutu kości na ruch/atak potwora.
Co dają nam kapłani, wysłani na modły do Apolla?
Na każdym etapie pozwalają dostawić na planszę (do regionu z bohaterem) jedną Muzę i wybrać jedną z dwóch kart, które nimi "sterują". Od 2 poziomu monumentu, kapłan pozwala nam zabijać wrogich Hoplitów lub leczyć rany bohatera.
A o co chodzi z Muzami?
Na etapie rozkładania gry, każdy gracz dostaje figurkę Muzy z podstawką w swoim kolorze i wstawia ją do wspólnej puli. Oprócz tego losowane są dwie karty Muz, jawne dla wszystkich graczy. Po każdym dobraniu, karty Muz są tasowane i losowane dwie nowe. Jeśli mamy już Muzę na planszy, to dobieramy jedynie nową kartę i przesuwamy swoją Muzę na pole z bohaterem (każdy gracz może mieć tylko jedną Muzę i jedną kartę jednocześnie). Dobranie karty jest opcjonalne.
Muza może się samodzielnie ruszać o tyle regionów, ile wynosi Szybkość Bohatera. Jej zdolności działają na Krainę, w której aktualnie przebywa.
Dodatkowo, jeśli mamy swoją Muzę w jakimś regionie, możemy tam zrobić Uzurpację, nawet jeśli nie posiadamy żetonu uzurpacji tego regionu! Jeśli to zrobimy, musimy usunąć swoją Muzę z gry. Zdolność ta nie działa, jeśli właściciel danego regionu posiada żeton uzurpacji w tym kolorze.
Dostępne Muzy:
Kalliope - Inni gracze nie mogą dokonać Uzurpacji w Krainie z tą Muzą Klio - po wygraniu bitwy w Krainie z tą Muzą, dostajemy żeton uzurpacji tej Krainy Erato - zamiast poruszać się Erato, można zrekrutować 1 Hoplitę w Krainie z tą Muzą (w kontrolowanym regionie) Euterpe - siła populacji w Krainie z tą Muzą jest wyższa o 1 dla innych i niższa o 1 dla Ciebie. Melpomene - Straty w bitwie (symbole czaszek na kartach walki) są dla innych graczy zwiększane o 1, jeśli walczą w Krainie z tą Muzą. Polihymnia - Jeśli się bronisz, możesz zrekrutować 1 Hoplitę w dowolnym Regionie Krainy, w którym jest ta Muza Talia - zdolności innych Muz nie działają w Krainie z tą Muzą Terpsychora - gracz może zignorować wynik rzutu kości potwora w Krainie z tą Muzą Urania - Hoplici w Krainie z tą Muzą mogą być zabici tylko w bitwie
TRYB PROSTY:
Spoiler:
W tym trybie monument Apolla zastępuje monument Hermesa. W grze używany jest też artefakt "Lutnia Apolla". Nie jest używana mechanika Muz. Kapłani mogą się modlić o Szybkość +1 oraz od drugiego poziomu o leczenie ran/zabijanie Hoplitów wroga.
BŁOGOSŁAWIEŃSTWA:
Spoiler:
Błogosławieństwa Apolla są piekielnie mocne. Dla mnie prawdziwy kosmos. Zobaczcie sami:
1. Po dobraniu tej karty, pozyskaj kapłana. W akcji "Modlitwa", możesz wysłać kapłana do monumentu, w którym nie ma już (!!!) wolnych miejsc na kapłanów.
2. Za każdego własnego kapłana na monumencie, dodaj +2 do siły armii (!!!!!!)
3. Kiedy budujesz świątynię lub poziom monumentu, dobierz Kartę Walki.
4. Gdy inny gracz buduje monument, a ty nie masz kapłanów, dostajesz 1 kapłana.
5. Kiedy Polujesz w regionie ze świątynią, dobierasz dwie dodatkowe karty walki.
6. W trakcie bitwy: jeśli kontrolujesz więcej świątyń niż przeciwnik, dodaj +1 do siły armii.
7. Gdy rekrutujesz, możesz dodatkowo zwerbować 1 Hoplitę w każdej swojej świątyni
8. W ruchu Bohatera: gdy Bohater jest w regionie ze świątynią, zamiast ruchu leczysz jedną ranę.
9. Po dobraniu: usuń jeden z żetonów akcji ze swojej planszy. W akcji "Przygotowanie" możesz wyleczyć 1 dodatkową ranę.
10. Gdy robisz Uzurpację w regionie ze świątynią, dostajesz 1 kapłana.
Na gorąco: uważam, że ten dodatek mocno wpłynie na grę. Muzy poruszające się po planszy mogą sporo namieszać, a niektóre nowe błogosławieństwa to prawdziwe killery. Bonusy z monumentu same w sobie raczej nie są mocne, przynajmniej na niższych poziomach. Z drugiej strony, Muzy wydają się być bardzo przydatne, więc pewnie każdy gracz przynajmniej po razie będzie chciał ten monument rozbudować. Czyżby recepta na szybkie ukończenie gry?
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 15 mar 2019, 07:00
autor: Pan_K
Lał! Świetna robota. Poproszę o kontynuację.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 15 mar 2019, 07:18
autor: Bary
Pan_K pisze: ↑15 mar 2019, 07:00
Lał! Świetna robota. Poproszę o kontynuację.
Dokładnie, bardzo dobry pomysł!
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 15 mar 2019, 07:27
autor: Fenrisek83
Jedziesz dalej.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 15 mar 2019, 09:01
autor: czapsiu5
Mi również ta forma się podoba:). Fajnie by było ująć ten cykl w pliku ze skróconą instrukcją
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 15 mar 2019, 10:57
autor: Curiosity
Dzisiaj na warsztat pójdzie dodatek Dark Ages, ale z racji tego, że jest to bardzo duży dodatek, będę go musiał rozbić na kilka części. Zatem zacznijmy od Posejdona.
Posejdon, tak jak każdy inny monument z dodatku ma 2 tryby: prosty i rozbudowany (dla doświadczonych graczy). Tryb rozbudowany wprowadza nowe mechaniki: Porty i Flotę. Dodatek może być stosowany w rozgrywce na dowolną ilość graczy
TRYB ROZBUDOWANY:
Spoiler:
Monument umieszcza się w Messenii. Do monumentu przynależy karta artefaktu "Trójząb Posejdona". Jego posiadacz może wybrać region z Portem i zabić połowę Hoplitów z tego regionu (zaokrąglamy w górę).
W Setupie, kładziemy żetony Portów w następujących regionach: Acarnania, Tesalonia, Attyka, Messenia i Lakonia. Jeśli gramy z rozszerzeniami "Atlantyda" oraz "Miasto ze Stali", dochodzi Port w Północnej Atlantydzie i w Lesbos. Dodajemy karty Błogosławieństw Posejdona do reszty Błogosławieństw.
PORTY:
Regiony z Portami uznaje się za połączone między sobą i można się pomiędzy nimi przemieszczać. Stosuje się poniższe ograniczenia:
- Potwory nie mogą poruszać się między portami.
- Akcja Zwykła ruchu Hoplitów nie może być stosowana do przemieszczania ich między Portami
- Akcja Zwykła ruchu Bohatera, może być użyta do przemieszczenia bohaterów między Portami. Taki ruch liczy się jak przesunięcie o 1 region.
- Akcja Specjalna "Marsz" może być użyta do przesunięcia armii między Portami (liczy się jak ruch o 1 region).
- Ruch armii wywołany boską mocą Hermesa, również przesunie armię między Portami (jak wyżej).
FLOTA:
"Flota" to dodatkowy atrybut gracza, jak "Dowodzenie", "Siła" i "Szybkość", o możliwych wartościach od 1 do 5. Wartość Floty dodaje się do siły armii w każdej bitwie toczonej w regionie z Portem. Zastrzeżenie jest takie, że bonus z Floty nie może być większy niż liczba Hoplitów w bitwie.
KAPŁANI:
+1 do wartości Floty, od drugiego poziomu dodaje do kontrolowanego regionu z Portem tylu Hoplitów, jaka jest wartość Floty.
TRYB PROSTY:
Spoiler:
Monument Posejdona razem z jego artefaktem, ustawia się w Attyce (zamiast Ateny). Dodajemy Błogosławieństwa. Używa się mechaniki Portów, nie używa się Floty.
KAPŁANI:
+1 Dowodzenie, od 2.poziomu możliwość rekrutowania Hoplitów z kontrolowanym regionie z Portem.
BŁOGOSŁAWIEŃSTWA:
Spoiler:
1. W akcji ruchu Hoplitów, można poruszyć 1 dodatkowego Hoplitę między Portami
2. W bitwie: jeśli kontrolujesz więcej regionów niż przeciwnik, dodaj +2 do siły armii (zastanawiam się, czy to nie błąd - czy nie chodzi o regiony z Portami?)
3. Na początku tury: jeśli kontrolujesz wszystkie regiony w krainie, dobierz kartę walki
4. Budując świątynię, dostajesz kartę Walki. Limit kart walki na ręce wzrasta do 5.
5. W akcji "Rekrutacja" dobierasz 1 kartę walki
6. Gdy wykonujesz "Uzurpację" aby przejąc region neutralny, nie zakrywasz tej akcji żetonem zużycia (!)
7. W akcji "Marsz", możesz poświęcić kapłana ze swojej puli, aby nie zakrywać tej akcji żetonem zużycia (!!)
8. Po wygraniu bitwy, zwiększ "Dowodzenie" o +1 (!!!!!!)
9. Można przejąć sektor neutralny akcją Uzurpacji, bez posiadania żetonu chwały w danym kolorze. Zamiast tego trzeba odrzucić karty walki o sile równej populacji tego regionu.
10. Po przejęciu kontroli nad regionem z populacją większą niż 3, dobierz 1 kartę walki. (!)
Również mocne Błogosławieństwa. Podejrzewam, że karta numer 2 (angielska nazwa "Tyrant") może zostać zmieniona, bo inaczej mamy tu do czynienia z efektem kuli śnieżnej. Podbijam coraz więcej i jestem coraz silniejszy. Może i ma to sens "klimatycznie", ale mechanicznie chyba już nie bardzo.
Moim zdaniem, "Posejdon" jest trochę niekonsekwentny. Mechanika Floty jest ściśle związana z Portami, ale już Błogosławieństwa - niekoniecznie. Część z nich działa niezależnie od tego czy oraz ile mamy Portów pod kontrolą. Uważam, że moce "boga mórz", powinny być ograniczone do wody/regionów nadmorskich. Czy słusznie?
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 15 mar 2019, 12:02
autor: kremitto123
Swietnie to rozpisales i co tu duzo mowic, czekamy na wiecej!
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 15 mar 2019, 13:40
autor: alpha
Czy tylko ja mam wrażenie, że postać Apollo na tych kartach, dziwnie wygląda
Spoiler:
w okolicach krocza? Jakoś tak... eeee....
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 15 mar 2019, 13:53
autor: Gromb
Myślisz, że
Spoiler:
Ma dwa wacki?
taki był zamysł ilustratora?
Nie zwróciłem na to uwagi... do teraz.