Chaos in the Old World / Chaos w Starym Świecie

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Chaos in the Old World

Post autor: zephyr »

RasTafari pisze: dokładnie tak to działa, dopiszę jeszcze, że udało mi się zrobić właśnie takie kombo i jak upadła Norsca to moje szczuraki poleciały do Troll Country, które dzięki temu upadło, ekipa przeniosła się do Kislevu, nie muszę pisać co się tam dzięki temu stało, kolejny przystanek falangi był w Imperium a zabawa zakończyła się w Bretonii, wszystko oczywiście w tej samej fazie korupcji :twisted: ,w efekcie skończyłem z wynikiem 75 punktów, dziękuję, do widzenia :mrgreen:
Szczury nie mogą powodować upadku... liczą się jeśli region upada dzięki działaniom innych, ale nawet milion szczurów nie psuje regionu - to jest właśnie problem ze szczurem, jak wpakować się tak żeby region wybuchł akurat jak tam jesteś mimo że samemu nie możesz na to w żaden sposób wpłynąć
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: RasTafari »

@zephyr
faktycznie masz rację, demyt, teraz dopiero doczytałem, czyli źle graliśmy, cóż, trzeba powtórzyć partię :mrgreen:
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
Skarga
Posty: 36
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:01
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Skarga »

Hej, mam polską edycję bez dodatku, a oto kilka wątpliwości, które pojawiły się podczas ostatniej patii. Przejrzałem instrukcję i na każde mam swoją odpowiedź, ale chętnie porównam z Waszymi czy wszystko dobrze zrozumiałem:

1. Czy można wstawiać więcej żetonów na to samo pole? (2 żetony Skavenów, szlachty, spaczenia przy rozdysponowywaniu)
2. Czy wartość obrony może wynieść 0 (oryginalna wartość 1 + żeton Skavenów)
3. Czy można zdominować region samą kartą (karta za 3 na regionie o obronie 2) i czy można kłaść kartę Krawy Szał tam gdzie nie ma własnych figur (wydaje się, że "przed walką" wskazuje, że może tam być walka, co gdy inni toczą walkę, a Khorn nie ma swoich figurek?) Co jeśli nie ma walki, a są figurki?
3. Czy można zdecydować się na zaatakowanie chłopa zamiast figurki wroga?
4. Czy przy zniszczeniu regionu osoba, która położyła żeton zepsucia i ma tam też największą ich ilość otrzymuje punkty 2-razy?
5. Czy bohaterowie schodzą z planszy?
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: sirafin »

1. Karty chyba zawsze nakazują wystawiać nowe żetony w różnych regionach (przynajmniej w podstawce, Rogatego Szczura nie mam). Chyba że chodzi ci o to, czy w jednym regionie może być więcej żetonów tego samego typu. Może być.
2. Może wynieść 0. Nie może spaść poniżej 0.
3. Można.
4. Jeśli masz na myśli punkty dla wszystkich plugawiących w turze pustoszenia, oraz punkty dla największego plugawiciela, to tak, zgarnie oba.
5. Nie schodzą (ale mogą być usunięci w wyjątkowych sytuacjach, spójrz np. na wskaźnik zagrożenia Slaanesha).


Polecam zapoznać się z FAQ, nie jest długi a rozwiewa wątpliwości odnośnie detali, które nie zostały omówione w instrukcji.
Chaos in the Old World - Support
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Skarga
Posty: 36
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:01
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Skarga »

1. Chodziło o te same żetony, dzięki!
3. A co z przypadkiem, który opisałem? Gdy nie ma walki?
5. Slaanesh ma opcję ściągania bohaterów? Nie zauważyłem przy ostatniej grze...

thx za linka, postudiuję faka ;)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: sirafin »

3. Tak, Khorne może zagrać Krwawy Szał nawet na region w którym nie ma figurek, jeśli tylko będą jakiekolwiek cele którym można przyznać obrażenia to karta zadziała.
5. Spójrz sobie na przedostatnią pozycję na wskaźniku Slaanesha a wszystko będzie jasne.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
aryann
Posty: 270
Rejestracja: 11 kwie 2011, 11:16

Re: Chaos in the Old World

Post autor: aryann »

Mam pytanie. Czy karty Chaosu na rece gracza sa jawne dla pozostalych graczy?
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Chaos in the Old World

Post autor: zephyr »

Nie,
a przynajmniej w żadnej grze tego typu jaką znam nie są jawne, a w instrukcji nic o jawnych kartach nie widziałem
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
aryann
Posty: 270
Rejestracja: 11 kwie 2011, 11:16

Re: Chaos in the Old World

Post autor: aryann »

1. Co jesli zostaly dwa wolne zetony bohaterow a wlasnie wchodzaca karta starego swiata nakazuje umieszczenie 3 zetonow, np. po jednym w bretonni, imperium i estalii? Kto decyduje w ktorych regionach umiescic zetony bohaterow a ktory pozostanie nienaruszony?
2. W jakiej sytuacji znacznik toru mocy osiagnie wartosc o wiele wyzsza wartosc niz pole wyjsciowe, np. 12?
Awatar użytkownika
Skarga
Posty: 36
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:01
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Skarga »

1. Decyduje ten kto zawsze - gracz z najniższym współcz. zagrożenia.
2. Moc można zwiększać przez upgrade'y i karty, zwłaszcza Tzeentch, ale nie ma raczej możliwości dobicia tak wysoko. Prawdopodobnie autorzy zrobili tak na poczet ewentualnych dodatków, albo po prostu tak im odpowiadało.
aryann
Posty: 270
Rejestracja: 11 kwie 2011, 11:16

Re: Chaos in the Old World

Post autor: aryann »

W instrukcji jest informacja, że każdy gracz rozpoczyna grę z 3 kartami chaosu na ręce. Czy oznacza to, że już w pierwszej turze każdy z graczy dobiera kolejne karty do łącznie pięciu, czy może w pierwszej turze każdy ma tylko 3 karty?
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Chaos in the Old World

Post autor: zephyr »

3+2 = prawie zawsze 5
wyjątki
a) tzeenth może wywalić jedną z tych 3
b) event wchodzi przed draw, raz mi się zdarzyło że ograniczył ilość dobieranych kart do 1 już w pierwszej turze
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: palladinus »

Skarga: Musisz atakować najpierw figurki, potem ew. chłopów.
aryann
Posty: 270
Rejestracja: 11 kwie 2011, 11:16

Re: Chaos in the Old World

Post autor: aryann »

Jestes pewny tego wymogu?
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: palladinus »

Hm, przejrzałem instrukcję i rzeczywiście nie mogę znaleźć tego zapisu, ale dałbym sobie mackę odciąć, że gdzieś o tym czytałem.
Awatar użytkownika
lintu
Posty: 244
Rejestracja: 26 lut 2011, 21:57
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: lintu »

Jak w końcu brzmi warunek obrotu Khorne'a? Grałem już w kilku różnych wariantach, FAQ wcale nie poprawiło sytuacji. Zgodnie z nim, Khorne uzyskuje obrót za zabicie jednej lub więcej figurek w regionie podczas bitwy. Zapis z karty dotychczas interpretowaliśmy: Khorne uzyskuje obrót za każdym razem, gdy zabije jedną lub więcej figurek w danym regionie w danej fazie. Czyli: jeśli w fazie summoningu karta chaosu automatycznie wywołuje bitwę i kończy się ona zwycięsko, to za to już jest jeden żeton, a później kolejne w fazie bitew. Czy dobrze rozumiem, że każda bitwa, w której Khorne zabije wrogie figurki, dają mu żeton obrotu?
Awatar użytkownika
palladinus
Posty: 1494
Rejestracja: 29 paź 2010, 14:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: palladinus »

Dawno nie grałem Khornem, ale z tego co pamiętam, powinien dostać jeden token jeśli wywoła bitwę i zabije co najmniej jedną figurkę w summoning phase i jeden jeśli zabije co najmniej jedną figurkę w battle phase.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Chaos in the Old World

Post autor: zephyr »

Korn dostaje w każdej fazie żeton za każdy region w którym zabił jakąś figurkę(nie chłopa)

Czyli jak zrobi bitwę w summoning - żeton
W battle - żeton
W Domination/Corruption nie kojarzę żeby się dało kogoś zabić, ale jakby coś było to też

Ale już podwójna bitwa w danym regionie w jednej fazie nie daje 2.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
lintu
Posty: 244
Rejestracja: 26 lut 2011, 21:57
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: lintu »

Ok, brzmi logicznie, tylko zawsze mi się to wydawało zbyt gięte. Bo Khorne nie ma problemu z tym, żeby w jednej fazie bitew przeprowadzić zwycięskie starcia w, dajmy na to, trzech różnych prowincjach, a już ubicie byle kultysty daje mu żeton. Czyli w powyższym wypadku, Khorne dostaje 3 żetony i niemal na pewno kręci wskaźnikiem dwa razy. A tekst na karcie Khorna mówi "...kill one or more enemy figures in the same region in the same phase" -> a to przy najlepszych wiatrach i wywoływaniu bitew kartami chaosu w fazie summoningu daje mu maksymalnie 2 żetony na turę. Więc bardziej opcja pierwsza, cholernie gięta, czy druga, nieco Khorne'a osłabiająca?
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: wis »

Pierwsza - Khorne ma małe szanse w walce na punkty, jego siła to właśnie korzyści z walki.

BTW - przy wyborze bogów stosujemy licytację, płacąc punktami mocy z pierwszej rundy (rozpoczynając od zera). Khorn zwykle jest osłabiany 1-2 punktami mniej w pierwszej turze, bo ktoś uznaje, że woli sam zagrać niż dać komuś grać z pełną pulą punktów:). Rozwiązuje to nasze dylematy o ew przegięciu tego czy tamtego boga.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Chaos in the Old World

Post autor: zephyr »

Korn jest mocny, ale praktycznie musi grać na koło, a jego koło jest jednym z najdłuższych dłuższych. Często udaje mu się zdobyć 2 kręcenia, ale już remis to tura w plecy. Kostki bywają złośliwe, gracze też (można uciekać z regiony gdzie poszedł Korn i grać mu irytujące karty defensywne/przerzucać wojów teleportami itp), a 3 żetony daje się wyrównać, z 4 już gorzej.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Realier
Posty: 2
Rejestracja: 10 lis 2012, 13:25

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Realier »

Witam jestem tutaj nowy i chciałem zapytać o przekręcanie wskażnika zagrożenia( te kólka tak się chyba nazywa). A mianowicie jeśli gracz przekręca ten wskaźnik o 2 miejsca (miał najwięcej żetonów) to dostaje nagrode za pierwsze przesunięcie a następnie za drugie czy od nagrodę tylko za drugie przesunięcie.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Olgierdd »

Witaj na forum!

Gracz dostaje nagrodę za pierwsze i drugie kręcenie.

Wg. zasad wygląda to tak, że najpierw kręcą wszyscy, którzy położyli przynajmniej jeden żeton postępu i otrzymują nagrody. Następnie ponownie kręci gracz, który położył najwięcej żetonów postępu.
Realier
Posty: 2
Rejestracja: 10 lis 2012, 13:25

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Realier »

Dobra dzieki wielkie.:) A teraz takie poytanko wydaje mi sie ze znam odpowiedz chcialem sie tylko upewnic. Czy w fazie przyzywania mozna zagrac tylko po jednej rzeczy karta figurka czy mozna np zagrac 2 figurki rezygnując z zagrania karty badz na odwrot? Mi sie wydaje ze mozna jedno z dwoch lub oba w sesie karta i figurka ale 2 zamiast 1 nie mozna.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Chaos in the Old World

Post autor: zephyr »

albo grasz kartę albo stawiasz figurkę - tylko jedna rzecz
nie karta i figurka
tak karta
tak figurka
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
ODPOWIEDZ