ragozd pisze:A moglbys przygotowac skrotowke dzialan, tzn co kazda faza gry powoduje? Oile dobrze pamietam na planszy zajmuje to sporo miejsca a jest mocno nieczytelne co kiedy sie dzieje. Jedno zdanie zamiast 1 wyrazu wiele by pomoglo.
Bardzo szybkie tłumaczenie poszczególnych faz.
INICJATYWA
1. Przemieść swój znacznik inicjatywy o jedno pole do przodu (w lewo).
2. Umieść swój PA na innym wolnym polu z okiem.
ADAPTACJA
Twoje zwierzę bierze jeden z dostępnych elementów i umieszcza go na swojej karcie.
REGRESJA
Każdy obecny tu rodzaj elementu powoduje stratę 1 elementu z karty zwierzęcia.
Każdy twój PA w tym miejscu zapobiega stracie 1 elementu.
UWAGA: Elementów wyjściowych (nadrukowanych na karcie) nie można stracić.
UWAGA: Gady zawsze mają w tym miejscu jedną darmową akcję.
OBFITOŚĆ
Umieść jeden z dostępnych elementów na pustym rogu jakiegoś pola.
PUSTKOWIE
1. PA w tym miejscu = usuń jeden element z pola Pustkowia.
2. Pozostałe rodzaje elementów są usuwane ze wszystkich tundr.
USZCZUPLENIE
Usuń jeden ze znajdujących się tu elementów z dowolnego pola.
ZLODOWACENIE
1. Wybierz pole nie będące tundrą, które sąsiaduje z co najmniej jedną tundrą.
2. Zdejmij i odłóż na bok wszystkie znajdujące się na nim gatunki.
3. Umieść na wybranym polu kafelek tundry.
4. Usuń wszystkie elementy na styku 3 pól tundry.
5. Otrzymujesz dodatkowe PZ za sąsiadujące pola tundry.
6. Umieść na polu po 1 z usuniętych poprzednio gatunków.
7. Przekaż pozostałe gatunki do puli ich właścicieli.
EWOLUCJA
1. Wybierz jeden element na planszy, który pasuje do pola z okiem, które zajmujesz. Umieść nowe gatunki ze swojej puli na każdym polu sąsiadującym z tym elementem:
* do 4 gtaunków na morzu/mokradłach;
* do 3 gatunków na sawannach/dżunglach/lasach;
* do 2 gatunków na pustyniach/górach;
* do 1 gatunku na tundrach.
UWAGA: Owady mogą zawsze umieścić 1 swój gatunek na dowolnym polu.
WĘDRÓWKI
1. Umieść jedno dostępne (odkryte) pole na pustym heksie.
2. Możesz umieścić tam jeden z dostępnych elementów.
3. Otrzymujesz dodatkowe PZ za sąsiadujące pola.
4. W kolejności łańcucha pokarmowego, gracze mogą przemieścić dowolną liczbę swoich sąsiadujących gatunków na nowe pole.
MIGRACJA
Przemieść do X swoich gatunków na sąsiednie pola (X = wartość pola z pionkiem akcji)
UWAGA: Ptaki mogą poruszać się o dwa pola.
RYWALIZACJA
Wybierz po jednym polu z każdego rodzaju, z którym styka się twój pionek akcji.
Zlikwiduj 1 gatunek przeciwnika na każdym wybranym polu, na którym znajduje się twój gatunek.
UWAGA: Pajęczaki mogą wyeliminować 1 gatunek na początku tej fazy, bez potrzeby umieszczania pionka akcji.
DOMINACJA
1. Wybierz pole, które nie było jeszcze punktowane w tej turze.
2. Przyznawaj punkty za rodzaj pola zgodnie z liczebnością znajdujących się na nim gatunków (remisy rozstrzyga się zgodnie z łańcuchem pokarmowym).
3. Zwierzę, które posiada dominację jakościową na wybranym polu, musi wybrać i zrealizować jedną z odkrytych kart dominacji.
FAZA ZEROWANIA - Najpierw Wymieranie, następnie Przetrwanie, a następnie Rozsianie