FireFly the game
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8794
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2705 times
- Been thanked: 2385 times
Re: FireFly the game
@Cyberpancur, byłeś szybszy
@mig: zacytuj treść karty z pytania nr 9, bo ciężko na nie odpowiedzieć siedząc w pracy
@mig: zacytuj treść karty z pytania nr 9, bo ciężko na nie odpowiedzieć siedząc w pracy
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: FireFly the game
A Vote of no Confidence: "Requires no Disgruntled crew: loda 1 cargo. Proceed" - chodzi o niezadowolonych realizujących zlecenie czy kogokolwiek?Curiosity pisze:zacytuj treść karty z pytania nr 9, bo ciężko na nie odpowiedzieć siedząc w pracy
i jeszcze jedna wątpliwość: czy efekty z karty dotyczą tylko tych realizujacych zlecenieczy wszystkich? Jesli mam na karcie "kill a crew" albo "kill all crew" to odnosi sie to do jednego/wszystkich realizujących zlecenie czy też odnosi się do wszystkich postaci jakie zatrudniłem?
Po kiego grzyba są na kartach naruszenia prawa symbole karciane (kier, pik, karo, trefl)? Znowu jakiejś zasady do której są one potrzebne nie doczytałem?
W pracy? Ładne rzeczy...
- Cyberpuncur
- Posty: 309
- Rejestracja: 03 lut 2014, 11:52
- Lokalizacja: Sopot
Re: FireFly the game
No w pracy... a gdzie o tej porze można być...
Ja grałem, że nikt nie może być Disgruntled, bo w końcu ładujesz towar na statek i jak na statku ktoś grymasi to też się liczy.
Efekty z Aim to Misbehave dotyczą biorących udział w zadaniu, ale są wyjątki typu: Zawsze możesz zadać ranę Kapitanowi (dając mu żeton Disgruntled) i w tym wypadku on nie musi chyba brać udziału w zadaniu. Dodatkowo są kolesie, którzy mają na karcie tekst - że kiedykolwiek ktoś zostaje zabity to ten koleś ginie zamiast.
Zasady nie są niestety idealnie napisane i trzeba trochę kombinować na tak zwaną logikę.
Symbole karciane są po prostu cool!
Możliwe, że jakiś dodatek będzie robił z nich użytek, w podstawce są dla ozdoby.
Ja grałem, że nikt nie może być Disgruntled, bo w końcu ładujesz towar na statek i jak na statku ktoś grymasi to też się liczy.
Efekty z Aim to Misbehave dotyczą biorących udział w zadaniu, ale są wyjątki typu: Zawsze możesz zadać ranę Kapitanowi (dając mu żeton Disgruntled) i w tym wypadku on nie musi chyba brać udziału w zadaniu. Dodatkowo są kolesie, którzy mają na karcie tekst - że kiedykolwiek ktoś zostaje zabity to ten koleś ginie zamiast.
Zasady nie są niestety idealnie napisane i trzeba trochę kombinować na tak zwaną logikę.
Symbole karciane są po prostu cool!
Możliwe, że jakiś dodatek będzie robił z nich użytek, w podstawce są dla ozdoby.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8794
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2705 times
- Been thanked: 2385 times
Re: FireFly the game
Ja też tak grałem i dla mnie jest to jedyna oczywista interpretacja.Cyberpuncur pisze:Ja grałem, że nikt nie może być Disgruntled, bo w końcu ładujesz towar na statek i jak na statku ktoś grymasi to też się liczy.
Efekty z Aim to Misbehave dotyczą biorących udział w zadaniu, ale są wyjątki typu: Zawsze możesz zadać ranę Kapitanowi (dając mu żeton Disgruntled) i w tym wypadku on nie musi chyba brać udziału w zadaniu. Dodatkowo są kolesie, którzy mają na karcie tekst - że kiedykolwiek ktoś zostaje zabity to ten koleś ginie zamiast.
W Breakin Atmo jest karta Gambling, z którą można uprawiać hazard: postawić 500 kredytów, a następnie odsłonić 5 kart Misbehave. Jeśli na co najmniej trzech będzie taki sam symbol - wygrywasz 1500!Symbole karciane są po prostu cool!
Możliwe, że jakiś dodatek będzie robił z nich użytek, w podstawce są dla ozdoby.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: FireFly the game
Ok. Powoli obraz się rozjaśnia
Jesli wymóg braku niezadowolenia dotyczy całej załogi, rownież tej na statku, to jak rozumiem efekty polegające na stawaniu sie niezadowolonym tez dotyczą wszystkich a nie tylko wykonujących joba?
Jesli wymóg braku niezadowolenia dotyczy całej załogi, rownież tej na statku, to jak rozumiem efekty polegające na stawaniu sie niezadowolonym tez dotyczą wszystkich a nie tylko wykonujących joba?
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8794
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2705 times
- Been thanked: 2385 times
Re: FireFly the game
Tak, każdy moralny członek załogi staje się niezadowolony po wykonaniu niemoralnej pracy. Warto zauważyć, że również legalne prace bywają niemoralne.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Cyberpuncur
- Posty: 309
- Rejestracja: 03 lut 2014, 11:52
- Lokalizacja: Sopot
Re: FireFly the game
No właśnie tutaj lekko kuleją zasady - idziesz na misję, wybierasz załogantów, przydzielasz im broń/sprzęt... W teorii brzmi to fajnie, w praktyce nie opłaca się w zasadzie nikogo zostawiać i jak ja gram, to w 99% przypadków idzie cała załoga ze wszystkim co mogą unieść, żeby mieć jak najwięcej bonusów do wszystkiego co się da. Nie ma żadnego mechanizmu promującego np. pozostawienie pilota na statku, żeby ewakuacja była łatwiejsza, albo żołnierza/najemnika, żeby w razie co mógł przybiec/przylecieć z pomocą.
Nie bardzo rozumiem w sumie po cholerę rozdzielać załogę w jakimkolwiek momencie.
Nie bardzo rozumiem w sumie po cholerę rozdzielać załogę w jakimkolwiek momencie.
Re: FireFly the game
Nie wiem na ile ten wątek warto ciagnąć w dziale zasad, ale zaryzykuje;)
A nie jest tak, ze Ci, którzy idą na akcję dostają swoją dolę a ci co siedzą na statku nie dostają?
A nie jest tak, ze Ci, którzy idą na akcję dostają swoją dolę a ci co siedzą na statku nie dostają?
- Cyberpuncur
- Posty: 309
- Rejestracja: 03 lut 2014, 11:52
- Lokalizacja: Sopot
FireFly the game
A w sytuacji kiedy job jest "moralny", ale konsekwencją wyboru danej opcji jest "stanie się" niezadowolonym przez "all crew" rownież tak jest? (Np. Wspomniana wyżej karta)Curiosity pisze:Tak, każdy moralny członek załogi staje się niezadowolony po wykonaniu niemoralnej pracy. Warto zauważyć, że również legalne prace bywają niemoralne.
To faktycznie mniej klimatyczne jest. Program i zobaczę, czy nie nadaje się to na home rule:)Cyberpuncur pisze:Niestety nie, wszyscy dostają dolę bez względu na to czy są na misji, czy nie.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8794
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2705 times
- Been thanked: 2385 times
Re: FireFly the game
@kwiatosz
@Cyberpuncur
Zaczynam się przychylać do Waszej interpretacji dociągania kart. Jeśli przyjmiemy, że macie rację (a w sumie jestem skłonny uznać, że macie), to znaczy, że źle przetłumaczyłem ten fragment instrukcji, bo w niej jest to dość jednoznaczne. Pies trącał, że źle dotąd graliśmy, szkoda, że z tego powodu całkiem sporo ludzi mogło grać źle. Zamieszczę erratę na BGG.
@Cyberpuncur
Zaczynam się przychylać do Waszej interpretacji dociągania kart. Jeśli przyjmiemy, że macie rację (a w sumie jestem skłonny uznać, że macie), to znaczy, że źle przetłumaczyłem ten fragment instrukcji, bo w niej jest to dość jednoznaczne. Pies trącał, że źle dotąd graliśmy, szkoda, że z tego powodu całkiem sporo ludzi mogło grać źle. Zamieszczę erratę na BGG.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Cyberpuncur
- Posty: 309
- Rejestracja: 03 lut 2014, 11:52
- Lokalizacja: Sopot
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8794
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2705 times
- Been thanked: 2385 times
Re: FireFly the game
To teraz moje pytanie:
jeśli chcę przejąć od kogoś niezadowolonego członka załogi (Ship Jump), to czy mogę to zrobić w trakcie swojego ruchu, czy też muszę zakończyć ruch na jego polu? Gram tak, że trzeba zakończyć ruch, inaczej jest chyba za łatwo.
jeśli chcę przejąć od kogoś niezadowolonego członka załogi (Ship Jump), to czy mogę to zrobić w trakcie swojego ruchu, czy też muszę zakończyć ruch na jego polu? Gram tak, że trzeba zakończyć ruch, inaczej jest chyba za łatwo.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
- Koshiash
- Posty: 957
- Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 133 times
Re: FireFly the game
Rozumiałem to tak, że ruch musi zostać zakończony na tym samym polu. W tym momencie zastanawiam się jednak, czy druga opcja nie byłaby ciekawsza ze względu na potrzebę większej dbałości o załogę.Curiosity pisze:jeśli chcę przejąć od kogoś niezadowolonego członka załogi (Ship Jump), to czy mogę to zrobić w trakcie swojego ruchu, czy też muszę zakończyć ruch na jego polu? Gram tak, że trzeba zakończyć ruch, inaczej jest chyba za łatwo.
Edit: a jednak jest na stronie 17: "While stopped in the same Sector as a rival’s Firefly, a player may pay the hiring cost of a Disgruntled Crew to the bank."
Re: FireFly the game
Mam wątpliwość co do przydzielanie załogi do roboty. Czy jedna osoba może równocześnie wykonywać dwa zadania? W tej sposób rozegraliśmy dziś scenariusz z bgg zalecany na pierwszą rozgrywkę i wydało nas się to zbyt proste. Kompletnie nie czuliśmy potrzeby zatrudniania dodatkowej załogi.
Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8794
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2705 times
- Been thanked: 2385 times
Re: FireFly the game
Nie ma czegoś takiego, jak równoczesne wykonywanie zleceń - po prostu się nie da.
Zlecenie ma w zasadzie dwie fazy:
- rozpoczęcie, czyli wykonanie akcji Praca (Work), aby zająć się Zleceniem, czyli (mniej klimatycznie) położyć je obok statku do sekcji Aktywnych Zleceń.
- zakończenie, czyli ponowne wykonanie akcji Praca (Work) do wypełnienia Zlecenia, otrzymaniu wypłaty i odrzuceniu Zlecenia z sekcji Aktywnych Zleceń.
To co się dzieje "pomiędzy", czyli lot po Verse, nie należy do Zlecenia.
Fabularnie można sobie to tłumaczyć tak, że np. poszliśmy do Badgera, który dał nam dwa Zlecenia (np. transport i przemyt). Lecimy do punktu A, czyli miejsca, w którym ładujemy towar z pierwszego Zlecenia, a następnie po drodze do celu (B), zatrzymujemy się na planecie C, żeby załadować Kontrabandę. Traktujemy to jako dwa osobne zlecenia; nie jest tak, że trzeba zakończyć jedno, żeby móc się wziąć za drugie, ani tym bardziej dzielić załogi.
Zlecenie ma w zasadzie dwie fazy:
- rozpoczęcie, czyli wykonanie akcji Praca (Work), aby zająć się Zleceniem, czyli (mniej klimatycznie) położyć je obok statku do sekcji Aktywnych Zleceń.
- zakończenie, czyli ponowne wykonanie akcji Praca (Work) do wypełnienia Zlecenia, otrzymaniu wypłaty i odrzuceniu Zlecenia z sekcji Aktywnych Zleceń.
To co się dzieje "pomiędzy", czyli lot po Verse, nie należy do Zlecenia.
Fabularnie można sobie to tłumaczyć tak, że np. poszliśmy do Badgera, który dał nam dwa Zlecenia (np. transport i przemyt). Lecimy do punktu A, czyli miejsca, w którym ładujemy towar z pierwszego Zlecenia, a następnie po drodze do celu (B), zatrzymujemy się na planecie C, żeby załadować Kontrabandę. Traktujemy to jako dwa osobne zlecenia; nie jest tak, że trzeba zakończyć jedno, żeby móc się wziąć za drugie, ani tym bardziej dzielić załogi.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: FireFly the game
Dzięki Doczytałam to też w oficjalnym FAQ. W sumie to bardzo logiczne. Decyduję, kto ląduje na planecie, by zgarnąć towar, a potem wraca z nim na statek i w sumie przed dostarczeniem jednego ładunku do celu można po drodze zgarnąć jeszcze kolejny i kolejny, albo wykonać jakąś nielegalną robotę
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 lut 2015, 10:31
Re: FireFly the game
Witam,
1. Wczoraj pierwszy raz grałem z dodatkiem "Pirates...", scenariusz z odbiciem więźnia z Aliance Cruiser. Zdałem test abordażu, następnie test walki, zabiłem jednego załoganta i wykonałem "rescue" na postaci, którą chciałem uwolnić. Według zasad "rescue" oznacza, że dołączam taką postać do załogi, a list gończy kładę na spód talii. Tak też zrobiłem. Dodatkowo dostaję "Warranty Issue". Następnie evede, i jestem na polu obok Cruisera. Teraz ruch ma inny gracz, wykonuje full burn wewnątrz strefy przymierza i losuje kartę, która, pozwala mu przesunąć Cruiser na dowolny Outlaw ship. Oczywiście przesuwa na mnie. Płacę 1000 za Warranty Issue, oraz muszę rzucić kością za każdego załoganta oznaczonego jako Outlaw - w tym osobę, którą przed chwilą uwolniłem. Rzucam 1. Co teraz? Nie liczę się już do gry o zwycięstwo?
2. Kogo oznaczają listy gończe z nieznaną tożsamością (np. Specialist)?
1. Wczoraj pierwszy raz grałem z dodatkiem "Pirates...", scenariusz z odbiciem więźnia z Aliance Cruiser. Zdałem test abordażu, następnie test walki, zabiłem jednego załoganta i wykonałem "rescue" na postaci, którą chciałem uwolnić. Według zasad "rescue" oznacza, że dołączam taką postać do załogi, a list gończy kładę na spód talii. Tak też zrobiłem. Dodatkowo dostaję "Warranty Issue". Następnie evede, i jestem na polu obok Cruisera. Teraz ruch ma inny gracz, wykonuje full burn wewnątrz strefy przymierza i losuje kartę, która, pozwala mu przesunąć Cruiser na dowolny Outlaw ship. Oczywiście przesuwa na mnie. Płacę 1000 za Warranty Issue, oraz muszę rzucić kością za każdego załoganta oznaczonego jako Outlaw - w tym osobę, którą przed chwilą uwolniłem. Rzucam 1. Co teraz? Nie liczę się już do gry o zwycięstwo?
2. Kogo oznaczają listy gończe z nieznaną tożsamością (np. Specialist)?
FireFly the game
Oczywiście, że się liczysz Przecież po tym jak odbijesz swojego załoganta z krążownika Przymierza bierzesz żeton celu. Cel pierwszy masz w tym momencie zaliczony. Nie musisz mieć tego konretnego załoganta, którego odbileś, by móc lecieć do Badgera i wypełnić warunki drugiego celu. Po prostu masz polecieć na Persefonę, zrobić "deal" z Badgerem i zapłacić mu 5000$. Czyli jedyne czego potrzebujesz to bycia solidnym z Badgerem. A potem musisz już tylko jako pierwszy dowieźć swoje DWA żetony celu do Tree Hillsjakubcjusz pisze:Witam,
1. Wczoraj pierwszy raz grałem z dodatkiem "Pirates...", scenariusz z odbiciem więźnia z Aliance Cruiser. Zdałem test abordażu, następnie test walki, zabiłem jednego załoganta i wykonałem "rescue" na postaci, którą chciałem uwolnić. Według zasad "rescue" oznacza, że dołączam taką postać do załogi, a list gończy kładę na spód talii. Tak też zrobiłem. Dodatkowo dostaję "Warranty Issue". Następnie evede, i jestem na polu obok Cruisera. Teraz ruch ma inny gracz, wykonuje full burn wewnątrz strefy przymierza i losuje kartę, która, pozwala mu przesunąć Cruiser na dowolny Outlaw ship. Oczywiście przesuwa na mnie. Płacę 1000 za Warranty Issue, oraz muszę rzucić kością za każdego załoganta oznaczonego jako Outlaw - w tym osobę, którą przed chwilą uwolniłem. Rzucam 1. Co teraz? Nie liczę się już do gry o zwycięstwo?
jakubcjusz pisze:2. Kogo oznaczają listy gończe z nieznaną tożsamością (np. Specialist)?
List gończy na specjalistę oznacza właśnie specjalistę. Tego konkretnego specjalistę, bo jest tylko jeden Znajduje się w talii Reginy na początku Ogólnie masz dwa typy listów gończych: "Fugative Wanted" - wydany na JEDNĄ konkretną osobę i "Cortex Alert" - wydany na grupę postaci, np. bandytów. Spójrz na napisy znajdujące się nad zdjęciem na kartach załogi - tam są albo imiona postaci albo przynależność do grupy
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 15 lut 2015, 10:31
Re: FireFly the game
Faktycznie trochę zbyt "życiowo" podeszliśmy do zasad Dzięki wielkie!
No nic. Usiądę przy talii Listów Gończych i przejrzę na spokojnie czy potrafię połączyć każdą kartę Listu Gończego z kartą jakiejś postaci. Najwyżej jeszcze się tu odezwę Dzięki za odpowiedź!
Hmm... Ale nie ma takiej postaci jak Specialist w talii Reginy. Czy ta postać nie dochodzi przypadkiem w Blue Sun (szukałem na BBG i coś takiego tam sugerowali)?Jelithe pisze:jakubcjusz pisze:2. Kogo oznaczają listy gończe z nieznaną tożsamością (np. Specialist)?
List gończy na specjalistę oznacza właśnie specjalistę. Tego konkretnego specjalistę, bo jest tylko jeden Znajduje się w talii Reginy na początku Ogólnie masz dwa typy listów gończych: "Fugative Wanted" - wydany na JEDNĄ konkretną osobę i "Cortex Alert" - wydany na grupę postaci, np. bandytów. Spójrz na napisy znajdujące się nad zdjęciem na kartach załogi - tam są albo imiona postaci albo przynależność do grupy
No nic. Usiądę przy talii Listów Gończych i przejrzę na spokojnie czy potrafię połączyć każdą kartę Listu Gończego z kartą jakiejś postaci. Najwyżej jeszcze się tu odezwę Dzięki za odpowiedź!
Re: FireFly the game
Specialist, znajdziesz w Breakin' Atmo - przy jego nazwie na liście gończym jest symbol tego dodatku.jakubcjusz pisze:Faktycznie trochę zbyt "życiowo" podeszliśmy do zasad Dzięki wielkie!
Hmm... Ale nie ma takiej postaci jak Specialist w talii Reginy. Czy ta postać nie dochodzi przypadkiem w Blue Sun (szukałem na BBG i coś takiego tam sugerowali)?Jelithe pisze:jakubcjusz pisze:2. Kogo oznaczają listy gończe z nieznaną tożsamością (np. Specialist)?
List gończy na specjalistę oznacza właśnie specjalistę. Tego konkretnego specjalistę, bo jest tylko jeden Znajduje się w talii Reginy na początku Ogólnie masz dwa typy listów gończych: "Fugative Wanted" - wydany na JEDNĄ konkretną osobę i "Cortex Alert" - wydany na grupę postaci, np. bandytów. Spójrz na napisy znajdujące się nad zdjęciem na kartach załogi - tam są albo imiona postaci albo przynależność do grupy
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: FireFly the game
A kiedy bedzie tlumaczenie z wkladkami dodatku Piraci?
grabash4u
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
grabash4u
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: FireFly the game
Wczoraj zacząłem - karty sprzętu już zrobione. Teraz się męczę nad zleceniami pirackimi - muszę jakąś czaszkę wstawić, bo ta z karty jest ładnie zasłonięta i nic z niej nie wycisnę. Możliwe, że jutro zrobię zlecenia i zostaną listy gończe. Dlatego realny jest termin tego tygodnia. Później Blue Sun, żeby wykorzystać siłę rozpędu .
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: FireFly the game
pytanko: Ma ktoś doświadczenia z tą grą w wariancie solo? Jak to chodzi? Ile trwa gra? Dzięki!
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- zawias
- Posty: 228
- Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
- Kontakt:
Re: FireFly the game
Mam pytanie do dodatku Pirates & Bounty Hunters. Nie rozumiem do końca jak działają karty Cortex Alert. Jest napisane, że dana karta dotyczy określonej grupy zbiegów: Bandits, Scrappers lub Enforcers. Ale kim są zbiegowie typu Bandit/Scrapper/Enforcer ? Nie widzę takich nazw na żadnych kartach z postaciami.