Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Jeśli chodzi o to Min ALT oraz całą mapę terenu, to chciałem aby to jak najbardziej przypominało widok z 1000-2000m oraz chciałem aby to przypominało trochę mapę lotniczą i synoptyczną w jednym.
Wycofuję moje wcześniejsze słowa i w takim wypadku nic bym nie zmieniał(no może jedynie zmniejszył nieznacznie Min Alt i liczbę odsłaniając trochę więcej planszy ) Może dobrze by było jakby w instrukcji była jakaś krótka informacja dlaczego plansza wygląda tak a nie inaczej.
Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Po co w ogóle ten tekst "min alt 100"?
Dać w instrukcji, że na większości pól jest min alt 100 i po sprawie. Jeśli gdzieś indziej jest min 200 to oznaczyć pole np.: czerwoną ramką albo dać wykrzyknik na tym polu. Plansza zrobiłaby się czytelniejsza.
EDIT: Po przejrzeniu fotek zauważyłem , że jest więcej minimalnych wysokości. Tym bardziej prosta, czytelna ikonografia jest potrzebna.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry Moje zniżkiPlanszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Wariant solo to po prostu rozgrywka w celu pokonania trasy. Ciężko mówić o wygranym i przegranym. Chodzi o pokonanie sprawne trasy.
Piloci szybowcowi częściej robią przeloty szybowcowe solo niż konkurując z kimś innym. Chodzi o zarządzanie wysokością versus pokonywanie trasy i cała taktyka z tym związana. Jedni wolą pokonywać dłuższe dystanse tracąc dużą wysokość i ryzykując lądowanie w polu a inni pod każdą chmurą Cumulus będą nabierać wysokości. Każda taktyka ma swoje plusy i minusy. Generalnie wszystko zależy od pogody. Na planszy mamy pogodę stałą więc zmienna jest tylko wartość noszeń i duszeń które są efektem losowania kostką.
DarkSide pisze: ↑28 maja 2019, 09:20
Po co w ogóle ten tekst "min alt 100"?
Dać w instrukcji, że na większości pól jest min alt 100 i po sprawie. Jeśli gdzieś indziej jest min 200 to oznaczyć pole np.: czerwoną ramką albo dać wykrzyknik na tym polu. Plansza zrobiłaby się czytelniejsza.
EDIT: Po przejrzeniu fotek zauważyłem , że jest więcej minimalnych wysokości. Tym bardziej prosta, czytelna ikonografia jest potrzebna.
twojtowicz pisze: ↑26 maja 2019, 17:05
Jeśli chodzi o to Min ALT oraz całą mapę terenu, to chciałem aby to jak najbardziej przypominało widok z 1000-2000m oraz chciałem aby to przypominało trochę mapę lotniczą i synoptyczną w jednym.
Jak zobaczycie mapę lotniczą to będzie można znaleźć pewną analogię.
Pozdr.
T.W.
DarkSide pisze: ↑28 maja 2019, 09:20
Po co w ogóle ten tekst "min alt 100"?
Dać w instrukcji, że na większości pól jest min alt 100 i po sprawie. Jeśli gdzieś indziej jest min 200 to oznaczyć pole np.: czerwoną ramką albo dać wykrzyknik na tym polu. Plansza zrobiłaby się czytelniejsza.
EDIT: Po przejrzeniu fotek zauważyłem , że jest więcej minimalnych wysokości. Tym bardziej prosta, czytelna ikonografia jest potrzebna.
twojtowicz pisze: ↑26 maja 2019, 17:05
Jeśli chodzi o to Min ALT oraz całą mapę terenu, to chciałem aby to jak najbardziej przypominało widok z 1000-2000m oraz chciałem aby to przypominało trochę mapę lotniczą i synoptyczną w jednym.
Jak zobaczycie mapę lotniczą to będzie można znaleźć pewną analogię.
Pozdr.
T.W.
I tu stajemy przed ważnym pytaniem dla kogo jest zrobiona ta gra? Dla siebie samego, dla hermetycznego wąskiego grona ze środowiska, czy uderzamy w masowego odbiorcę?
Projektując grę w zamyśle dla większej liczby graczy, trzeba postawić na pewne uproszczenia, czytelność, uniwersalizm zarówno w mechanice jak i projektowaniu komponentów oraz planszy. Mnie jako laika lekko odrzuciła ta plansza bo albo robimy planszę "terenową" albo siatkę pól na białym papierze z informacjami o minimalnej wysokości. Zapewne fani awioniki świetnie się w tym odnajdą i świetnie że dla nich powstała gra ze smaczkami. Kwestia tego jak wielki zasięg odbiorców przewiduje autor-wydawca.
I żeby nie było że tylko krytykuję szacun za pomysł i odwagę w samodzielnym wydaniu (choć szkoda że bez szerszych playtestów).
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry Moje zniżkiPlanszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
DarkSide pisze: ↑28 maja 2019, 15:46
I tu stajemy przed ważnym pytaniem dla kogo jest zrobiona ta gra? Dla siebie samego, dla hermetycznego wąskiego grona ze środowiska, czy uderzamy w masowego odbiorcę?
Projektując grę w zamyśle dla większej liczby graczy, trzeba postawić na pewne uproszczenia, czytelność, uniwersalizm zarówno w mechanice jak i projektowaniu komponentów oraz planszy. Mnie jako laika lekko odrzuciła ta plansza bo albo robimy planszę "terenową" albo siatkę pól na białym papierze z informacjami o minimalnej wysokości. Zapewne fani awioniki świetnie się w tym odnajdą i świetnie że dla nich powstała gra ze smaczkami. Kwestia tego jak wielki zasięg odbiorców przewiduje autor-wydawca.
I żeby nie było że tylko krytykuję szacun za pomysł i odwagę w samodzielnym wydaniu (choć szkoda że bez szerszych playtestów).
Miałem podobne odczucia co ty, ale na razie stwierdziłem, że mi to specjalnie nie przeszkadza - "min ALT" jest odpowiednio ścieniowane, a jeśli ma to zwiększyć imersję dla lotników to jest jakiś kompromis. Mnie o wiele bardziej interesują zasady gry, bo po przeczytaniu będzie można więcej powiedzieć na temat czytelności w ich odniesieniu.
Witam
Miałem nagrać filmik, ale dużo mam pracy ostatnio i ciągle gdzieś muszę lecieć, a do tego okazało się że kamerka którą mam nie nagrywa dźwięku.
Będę w domu w sobotę to może wtedy się uda coś nakręcić.
Jeśli chodzi o instrukcję to chciałem ją tutaj wrzucić, ale nie ma takiej opcji, a przynajmniej nie zauważyłem. więc jeśli mi podpowiecie jak to zrobić to wrzucę. Troszkę się obawiam wrzucać ją tutaj, przed opublikowaniem filmiku bo posypią się ciężkie gromy na mnie , ale to dobrze, w następnej edycji poprawię. Wiem że nie jest ona idealna i już wiele rzeczy bym inaczej przedstawił. Filmik rozwieje za to wiele wątpliwości jak grać.
Odpowiadając jeszcze na poprzednie wątki to dodam, że gra zawiera naprawdę bardzo dużo uproszczeń w stosunku do pierwotnej wersji która byłaby faktycznie tylko dla szybowników. Zrobiłem to w celu ułatwienia graczom nie związanych z lotnictwem.
Witam
Zarejestrowałem się, nawet dałem jakiś post, ale nie ogarnąłem tematu gdzie można zrobić jakiś upload pliku. Widać nie to pokolenie i ta strona jakaś ciężka mi się wydała.
Generalnie postanowiłem założyć na FB grupę:
i tam wrzuciłem plik z instrukcją.
Mam nadzieję że uda się wszystkim dotrzeć do pliku.
Dajcie znać, oraz czekam na konstruktywne uwagi odnośnie instrukcji.
hmm, ciężko wypowiedzieć się bez ogrania. Jak dla mnie wygląda na łamigłówkę, jak wyznaczyć najlepszą trasę. Gra bardziej wygląda na prototyp, z ciekawą tematyką, ale żeby odniósł sukces wymagałaby czegoś więcej w pudełku, niż 5 plansz, kilka znaczników i kostka, i to wszystko za 100 zł. Nie myślałeś, żeby pokazać to jakiemuś wydawcy? Pomysł ciekawy, ale żeby dotarł do szerszego odbiorcy potrzeba by szlifu doświadczonych deweloperów, i do tego większego marketingu niż post na forum.
Przykładem brania się za planszówki osób spoza tego biznesu była ostatnio kampania gry o biegu rzeźnika. https://wspieram.to/biegrzeznikagraplanszowa kampania zebrała 4k z potrzebnych 60k zł. Gra zrobiona chyba przez ludzi ze środowiska, dla ludzi z tego środowiska.
Pytano Cię wcześniej, czy grę testowałeś, z kim, w jaki sposób?
Tak. Ta gra polega na znalezieniu najlepszej trasy, ale najlepsza to jest pojęcie bardzo dynamicznie się zmieniające w zależności od aktualnej wysokości i generalnie na tym polega szybownictwo. To jest ciągłe gospodarowanie wysokością i sprzedawanie jej za pokonany dystans do kolejnego komina termicznego w którym można ponownie lepiej lub gorzej nabrać wysokości.
Grę testowałem w wąskim gronie pilotów i rodziny.
Oczywiście że próbowałem zainteresować tematem duże wydawnictwo chyba największe na naszym rynku (a przynajmniej ja nie znam większego), to było jakieś 3 lata temu jak wpadłem na pomysł gry, ale nie byli zainteresowani.
Dlatego postanowiłem samemu odłożyć kasę, a później wydać własną grę.
Jestem przekonany, że wiele rzeczy można było tak czy inaczej zrobić lepiej albo gorzej, ale wszystkiego nie da się na raz zrobić.
To jest pierwsze wydanie, teraz zbieram opinie od osób które kupią i pograją w nią i w kolejnym wydaniu z pewnością jak będą zmiany na lepsze to uwzględnię.
pozdr
Wójtowicz Tomasz
Po przeczytaniu instrukcji mam takie obserwacje.
1. Język jest bardzo przystępny, ale mało "profesjonalny". Brzmi to trochę tak jakbym ja to tłumaczył co nie sprawia, że jest to złe per se, ale nie jest to również "instrukcja". Zasad nie ma dużo, ale wyszukiwanie poszczególnych pojęć będzie upierdliwe.
2. Gra wygląda ciekawie. Modularna plansza dodaje regrywalności, zasady gry są raczej proste i przejrzyste. Rozumiem sens tych wszystkich skrótów na mapie, ale mam wrażenie, że dla przeciętnego Kowalskiego lepsze mimo wszystko byłoby minimalizować pojęcia do minimum. Np. można po prostu napisać "warm" i w instrukcji objaśnić wszystko. Na papierze idea by wszystko można odczytać bezpośrednio z planszy jest OK, ale tych pojęć i tak trzeba się "uczyć", a instrukcja nie ma indeksu czy czegoś podobnego. Po prostu mimo, że gra prosta to pierwsze rozgrywki pewnie są naprawdę irytujące.
3. Można by dodać "ściągi" dla graczy. Taki skrócony opis wszystkich pól i dostępnych akcji. Pewnie nie będą potrzebne już po pierwszej rozgrywce, ale podczas pierwszej będą jak znalazł.
4. Miło by było samemu kreować trasy. 4 półprzeźroczyste żetonki w czterech kolorach by wystarczyły tak żeby było widać co jest pod spodem.
5. Co do losowości to musiałbym pewnie ograć, ale zakres 100-600 wygląda trochę przerażająco. Myślałeś może o zrobieniu skoków co 50 m by zminimalizować impakt losowości? Bo mam wrażenie, że jak ktoś rzuci 6 na noszeniu, albo 6 na duszeniu to impakt jest olbrzymi w porównaniu do 1.
Ogólnie mnie się podoba, ale trzeba parę rzeczy poprawić na pewno. Instrukcja mimo, że tłumaczy wszystko, nie jest tak naprawdę "instrukcją", losowość w grze może być jednak frustrująca, a wypisywanie wszystkich skrótów na mapce nie pomagają niewtajemniczonym, ale tutaj bym się zastanowił, bo przypuszczam, że lotnikom te skróty bardzo pomagają... Kwestia gustu i priorytetów.
MiXB pisze: ↑30 maja 2019, 17:12
5. Co do losowości to musiałbym pewnie ograć, ale zakres 100-600 wygląda trochę przerażająco. Myślałeś może o zrobieniu skoków co 50 m by zminimalizować impakt losowości? Bo mam wrażenie, że jak ktoś rzuci 6 na noszeniu, albo 6 na duszeniu to impakt jest olbrzymi w porównaniu do 1.
Tu najprostsza do zastosowania jest chyba modyfikacja z gier Wallece'a: zamiast 1k6 rzucamy 2k6 i bierzemy pod uwagę różnicę, co skutkuje malejącym prawdopodobieństwem wystąpienia wysokich wartości. W efekcie małe noszenie lub duszenie wystąpi częściej niż potężne szpile.
Witam
Udało się nam zmontować filmik na temat gry planszowej Gliders Racing unboxing oraz zasady gry.
Zapraszam zainteresowane osoby: https://www.youtube.com/watch?v=i6kg9GaKZr0
Obejrzałem filmik. Gra ma potencjał ale jest zbyt prosta. Kulasz kostką przesuwasz się i tyle...
Dodałbym jakies karty. Np jakas dodatkowa zasada w kazdej rundzie losowana z karty. Dodatkowe karty z jakimiś możliwosciami dodatkowych akcji, awariami Kumulusy zrobiłbym tez losowe ruchome w formie żetonów. Albo losujesz co rundę jakieś zmiany chmur. Myśle że kilka zmian poprawiło by mechanikę, która jest teraz zbyt uboga.
Myślałem o ubogaceniu gry tak jak piszesz o ruchome cumulusy, strefy zakazane oraz różne podstawy chmur, ale nie chcialem jej komplikowa ć za bardzo. Moim celem bylo przekazanie zasady przelotu szybowcowego i zarz arządzania wysokoscią podczas przelotu. Dzięki swej prostocie jest to gra przystępna dla kazdego i dla dzieciaków.
Gra niby toczy si ę na płaskiej planszy ale jest tak naprawdę 3d bo trzeci wymiar jest na dodatkowej planszy z wysokością.
Ponieważ sam jestem pilotem dlatego zależało mi najbardziej na oddaniu klimatu i realiów takiego lotu.
Być może stworzę wersję dla zaawansowanych, ale to byćmoże.
Pozdrawiam
Tomasz
Mam pytanie. Jakie wymiary ma plansza do gry po rozłożeniu? Jakiej wielkości są szybowce?
Raczej zależałoby mi aby nie było to zbyt małe, żeby taki szybowiec można chwycić palcami a nie pensetą.