The everrain (od Grimlord Games) Październik 2018 z planowaną dostawą X/2019 - realistycznie Q3-Q4'22
Panowie (mała firma z UK) sprzedają grę, a nie usługi marketingowe - czytać: komunikacja leży i kwiczy
Wsparłem jednak na late pledge via gamefound - blisko planowanej daty wydania gry - i pewne problemy były mi już znane.
Wszystkie znaki na niebie mówią 2022, może w okresie wakacyjnym a może troche później. Raczej spokojny, że gra dotrze - powiedziałbym że na 80%.
Dobrą oznaką jest pojawienie się zapowiedzi gry w retail.
Trudvang Legends (od CMON) lipiec 2019 z planowaną dostawą XII/2020 - realistycznie wave 1 Q2'22, wave 2 Q4'22 lub później.
Komunikacyjny dramat i przerabianie gry, zmienił się cały zespół developerów - zaczęli przebudowywać m.in. strukturę scenariuszy z 30 godzinnych na kilkanaście ok 2-3h (pretekst: meaningful choices!). Na tym wszystkim oberwać może rozwarstwiającą się historią - świat miał mocno zmieniać kształt w związku z naszymi poczynaniami (teraz zakładam, że zmian będzie mało) dodatkowo znacznie trudniej jest zarezerwować czas na znaleźć czas na 3h niż na 1 lub 2. Człowiek chce wierzyć, że wycofali się by ulepszyć grę, jednakże, wszystko wskazuję na to, że nie są przekonani do ostatecznego produktu. Roczne przesunięcie (decyzja wydawnictwa by dopracować grę) później ewoluowało w dodatkowy podział na produkcję podstawki (równoczesny retail tejże) jako pierwszej fali, a dodatki w drugiej z niekreślonym terminem realizacji. Dla mnie to sondowanie rynku czy produkt jest w ogóle wart większego zaangażowania finansowego - jeśli będzie wtopa na core box, dodatki nie trafią do sklepów.
Nie wiem czy wsparłbym ponownie znając wszystkie zmiany. Produkt na pewno będzie dostarczony, ale mam wątpliwości co do finalnego kształtu oraz jakości.
Oathsworn: Into the Deepwoods (od Shadowborne games) pazdziernik 2019 z planowaną dostawą grudzień 2020 - realistycznie przełom Q2 i Q3'22
Znaczne problemy produkcyjne (w tym modele HIBS z wymienianymi elementami), covid oraz zarządzanie pierwszym projektem. O dostarczenie jestem spokojny, pytanie czy nie pojawią się dodatkowe koszty - twórcy jasno przyznali, że bufor nie był najlepiej skalkulowany (wydłużony okres produkcyjny, wzrost stawek podatkowych czy opłaty za transport). Nadal duże zainteresowanie grą, największe zmartwienie? jak pomalować mistery boxy bez otwierania pudełek
Honorowe wspomnienia:
Isofarian Guard - zakupione via 3Trolle z opłatą przy dostarczeniu, spokojnie czekam (na pewno w tym roku).
Sword&Sorcery Ancient Chronicles (od Ares Games) - wsparte w late pledge, zaznaczyłem w jednej fali dostawę więc nadal spokojnie czekam (na pewno w tym roku).
Dawn of Madness (od Diemension Games) - wsparte w late pledge, spokojnie czekam (potencjalnie ten rok).
Reasumując, łącznie ok 23 pozycję oczekującę na realizację (na różnym etapie). Zaznaczam jednak, że ja z góry zakładam opóźnienie czy też ryzyko związane z brakiem realizacji.
Dark Souls the board game było moim pierwszym przetarciem z źle zarządzanymi projektami, z rażącymi błędami na każdym etapie - finalnie udało się między innymi przez dokapitalizowanie spółki.