Strona 2 z 13

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 08:34
autor: yaro_
Tak sobie przypomniałem że była przecież kampania Skyrima niedawno i nie ujawnił się chyba jeszcze żaden wydawca PL.
Może Galakta to przygarnęła? Tylko czy to by pasowało pod którąkolwiek kategorie którą podali?
Swoją drogą rok temu jakoś to ciekawiej wyglądało z podpowiedziami graficznymi.

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 08:46
autor: mineralen
yaro_ pisze: 08 lut 2022, 08:34 Tak sobie przypomniałem że była przecież kampania Skyrima niedawno i nie ujawnił się chyba jeszcze żaden wydawca PL.
Może Galakta to przygarnęła? Tylko czy to by pasowało pod którąkolwiek kategorie którą podali?
Swoją drogą rok temu jakoś to ciekawiej wyglądało z podpowiedziami graficznymi.
Jak dla mnie te zagadki/podpowiedzi są naciągane w opór, więc mogą zapowiedzieć wszystko ;)

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 11:24
autor: VivoBrezo
Ardel12 pisze: 07 lut 2022, 20:50
EDIT:
A co do poprzedniego roku to w sumie dla mnie najciekawsze były:
- Machina Arcana(dopiero teraz dowożona)
- Pax Pamir

I tyle...w sumie żadnej gry w zeszłym roku nie kupiłem od Galakty prócz AH LCG, ale kontynuacji serii tu nie liczymy. Obu wymienionych jeszcze nie kupiłem i jak Paxa z premedytacją odpuściłem, bo nie miałem z kim grać, a z drugiej strony tam gdzie gram to jest. Tak MA jeszcze ma szanse być kupioną, ale ta cena, ta cena, która jeży włos forumowiczom...
My w poprzednim roku kupiliśmy: Nidavellir, Władcy Nocy, Wojna Nemo, Załoga, Oriflamme. Mamy angielskie wersje: Dinosaur Island, Pax Pamir i Machina Arcana. Z każdej tej gry byliśmy mega zadowoleni (no z Władców Nocy może mniej), a czekamy jeszcze na Tidal Blades, Shadow Planet i the Thing.
Więc szczerze w zeszłym roku, Galakta miała dla nas bardzo mocny lineup i ciężko będzie im to przebić w tym roku.

A co do 2022, to mam nadzieję, że pod tajemniczym hasłem ,,Napęd na cztery koła", będzie Horseless Carriage :D

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 15:12
autor: anitroche
Kolejna zapowiedź to The Ratcatcher: https://bit.ly/3gw3d86. Szczerze mówiąc z jednej strony to cieszę się, że jakiś wydawca tak otworzył się na gry true solo, ale z drugiej to ta gra to dość ryzykowne posunięcie. Nie ma ona takiej "renomy" jak Wojna Nemo. Osobiście nie załapałam się na kickstarter i kupiłam później pliki pnp i sobie ją wydrukowałam i jakoś super mnie gra nie zachwyciła. Tzn. jest spoko, ale jakoś, jak rok temu pograłam kilka razy, to od tego czasu na stół nie wyjęłam.

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 15:13
autor: PytonZCatanu
Nie znam żadnej z zaproponowanych dziś i wczoraj gier.... 🤷

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 15:28
autor: Shodan
Jeszcze o 17 mają coś ujawnić.

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 15:33
autor: Gatherey
Taki trochę piach te zapowiedzi. Nie oczekiwałem czegoś w stylu Paxa albo Nemo z zeszłego roku, no ale tutaj jest druga strona bieguna. :D

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 15:42
autor: shuji
mnie ten ratcather zaciekawił. Słyszał ktos coś o tym i może coś więcej napisać?

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 15:47
autor: azazelmo
Jest chyba wątek na forum i była nawet dyskusja. Już wtedy mnie zainteresował ten tytuł, a teraz to jeszcze ciekawsza opcja.
Słabo trochę pod kątem marketingu, bo tworzy alternatywę dla Nemo. Przynajmniej dla mnie.

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 15:50
autor: loaru
Takie dość egzotyczne propozycje, dla smakoszy danego typu gier :D Szczurołap to nie za mały kaliber jak na Galaktę?

I to raczej nie jest alternatywa dla Nemo, bardziej uzupełnienie oferty o coś szybszego. Coś jak One Deck Dungeon vs epicki DC

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 15:53
autor: rand
Dla kogo piach dla tego piach. Ja z chęcią przygarnę dodatek do Wyspy Dinozaurów i Wild, obie gry lądują na wish listę. Dla mnie dużo lepsze zapowiedzi niż wczoraj :)

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 15:58
autor: IrasArgor
Dla mnie nie jest problemem, że Galakta zapowiada gry o których nigdy nie słyszałem, jakby byli dobrzy w marketing to tak bardzo bym się nie obawiał. Ale dobrze wiemy, że oni nie są mistrzami promocji, a przy takich tytułach które niewiele mówią to w mojej opinii podejmują ogromne ryzyko. Nie oszukujmy się konkurencja nie śpi, a rok nie zapowiada się dobrze więc walka o klienta może być bardzo zaciekła. Martwi mnie brak potencjalnych hitów, czegoś co przyciągnie uwagę bardziej nie przysłowiowe "mhm", choć czekam jeszcze co ogłoszą w następnych dniach.

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 15:59
autor: anitroche
azazelmo pisze: 08 lut 2022, 15:47 Jest chyba wątek na forum i była nawet dyskusja. Już wtedy mnie zainteresował ten tytuł, a teraz to jeszcze ciekawsza opcja.
Słabo trochę pod kątem marketingu, bo tworzy alternatywę dla Nemo. Przynajmniej dla mnie.
To zupełnie różne gry. Ratcatcher z gier, w które grałam najbardziej przypomina mi Cthulu Death May Die, ale tutaj rozgrywka zamyka się zazwyczaj w pół godziny z tego co pamietam. Poczatkowo na planszy masz zwykłe szczury w trzech rodzajach (kazdy inaczej się rusza z tego co pamiętam, a gralam ostatni raz rok temu), to są tacy jakby kultyści, będą chcieli cię atakować, potem w czasie gry mogą wyjść szczury po mutacji, no to wtedy losujesz kartę szczura i on ma swoje specjalne zdolności, a na końcu (nie pamiętam czy od poczatku wiemy gdzie jest, czy pojawia się w jakims momencie, ale chyba to drugie) boss szczurów (w pudełku jest kilka bossow przeciw ktorym możemy walczyć) no i musimy go ukatrupic przy czym jego "moc" rośnie, jak zjada radioaktywny ser i dostaje nowe możliwości, coś jak kolejne stadia Przedwiecznego w CDMD. Ale to wszystko bardzo luźne porównanie, bo przedwieczni i ich przyzywanie działa zupełnie inaczej niż szczury w ratcatcher. No i wszystkie walki odbywają się przez rzuty kośćmi, przy czym możesz sobie trochę pomagać eliksirami znajdowanymi w miasteczku oraz zdobyte sery też dają tobie benefity podobnie jak wielkiemu szczurowi, więc to taki trochę wyscig po nie na planszy też jest. No i tutaj nie mamy gotowej całej planszy a chodząc po mieście dokładamy kolejne karty z ulicami, więc mamy element odkrywania mapy. Gra ciekawa, ale wolałabym usiąść do CDMD jednak :).

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 17:16
autor: Moonz
Dodatek do Wyspy Dinozaurów i teraz zapowiadają Świat Dinozaurów BGG!

No nie wiem nie wiem, mi ŚD całkiem spoko siadł, ale te posunięcie jakieś nie tędy. A chyba nie każdemu siadł, bo widziałem trochę ofert ŚD na forum.

Oni tak do piątku będą te gry "obwieszczać"?

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 17:26
autor: Shodan
Zeszłoroczne zapowiedzi w dniu 2, to było dla mnie meh.
W tym roku nie jest lepiej.
Dodatek do Wyspy Dinozaurów czyli gry, której nie mam i nie zamierzam mieć, która jednak zbiera niezłe opinie. Automatycznie Świat Dinozaurów również zyskuje moje desinteressement.
Serengeti - kolejna gra o zwierzątkach, taka teraz moda.
Ratcatcher - pozycja ok. 6000 na bgg, WTF? Poza tym nie gram solo.
Czekam co będzie dalej.

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 17:27
autor: dave20_
Serengeti biorę w ciemno :mrgreen:

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 17:28
autor: Shodan
Moonz pisze: 08 lut 2022, 17:16
Oni tak do piątku będą te gry "obwieszczać"?
Niestety tak.
A ludzie sarkali na zapowiedzi Portalu...

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 17:54
autor: japanczyk
Shodan pisze: 08 lut 2022, 17:26 Ratcatcher - pozycja ok. 6000 na bgg, WTF? Poza tym nie gram solo.
A to w rankingu popularnosci na dalszych miejscach nie moze byc dobrych gier?

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 18:02
autor: Shodan
Mogą, mogą, ale tutaj nie wróżę hitu. Ale to tylko ja i mogę się mylić ;-)
Po prostu mam jeszcze kilka stów budżetu na gry w tym roku i jak dotąd Galakta nic z tego nie zgarnie.

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 18:18
autor: Michito
Szczurołapem kiedyś się zainteresowałem, można było bez problemu upolować na OLX wersję KS, ale lektura opinii użytkowników ma BGG (W szczególności wysoka częstotliwość narzekania na niejasność zasad) skutecznie mnie "wyleczyła" z tego tytułu.
Dinozaury to może być mimo wszystko silna pozycja, ale pod warunkiem że sami gracze zrobią tym tytułom marketing szeptany, bo Galakta, to wiadomo...

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 18:23
autor: Beowulfik
Michito pisze: 08 lut 2022, 18:18 Szczurołapem kiedyś się zainteresowałem, można było bez problemu upolować na OLX wersję KS, ale lektura opinii użytkowników ma BGG (W szczególności wysoka częstotliwość narzekania na niejasność zasad) skutecznie mnie "wyleczyła" z tego tytułu.
Bez przesady, instrukcja pozostawia rzeczywiście wiele do życzenia (jak w wielu KSach), ale w przypadku wersji angielskiej można było spokojnie ogarnąć dobrze zasady dzięki forum BGG i gameplayom (choćby Quackalope).

Jeśli Galakta odpowiednio uzupełni polską instrukcję, polscy gracze w ogóle nie będą mieli tego problemu. A gra jest dla graczy solo bardzo fajna - i faktycznie trudna. Nie wiem, ile będzie przeciwników i szczurolapow w polskim retailu, ale wersja KSowa ma gigantyczna regrywalnośc.

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 18:32
autor: Michito
Beowulfik pisze: 08 lut 2022, 18:23 Bez przesady, instrukcja pozostawia rzeczywiście wiele do życzenia (jak w wielu KSach), ale w przypadku wersji angielskiej można było spokojnie ogarnąć dobrze zasady dzięki forum BGG i gameplayom (choćby Quackalope).
Patrzę na sprawę nieskalany wspieraczkowym doświadczeniem (którego nie mam): jeżeli gra ma tak skopaną instrukcję, że sami gracze muszą wyjaśniać innym graczom jak poprawnie grać, to gra jest skopana. Tym bardziej jeżeli jest to gra solo.

Ale mimo wszystko, jeżeli polska edycja ustrzeże się błędów oryginału, to coś może z tego być.

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 19:02
autor: sliff
O Ratcatcher. Fajnie, że po under falling skies pojawia się kolejne solo pnp od nowego designera.

Ogolnie trend gier true solo widać coraz mocniej. Jeszcze 3-4 lata wstecz o takim nemo po polsku można by było zapomnieć.

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 08 lut 2022, 20:45
autor: Beowulfik
Michito pisze: 08 lut 2022, 18:32
Beowulfik pisze: 08 lut 2022, 18:23 Bez przesady, instrukcja pozostawia rzeczywiście wiele do życzenia (jak w wielu KSach), ale w przypadku wersji angielskiej można było spokojnie ogarnąć dobrze zasady dzięki forum BGG i gameplayom (choćby Quackalope).
Patrzę na sprawę nieskalany wspieraczkowym doświadczeniem (którego nie mam): jeżeli gra ma tak skopaną instrukcję, że sami gracze muszą wyjaśniać innym graczom jak poprawnie grać, to gra jest skopana. Tym bardziej jeżeli jest to gra solo.

Ale mimo wszystko, jeżeli polska edycja ustrzeże się błędów oryginału, to coś może z tego być.
To chyba faktycznie kwestia doświadczeń z KS. Ja dobrze pamiętam, jak musiałem się przebijać przez fora BGG, żeby zrozumieć dobrze instrukcję z tak wyczekiwanego dziś przez wielu "Trickeriona" (mowa o pierwszym KS). Teraz gra ma świetną instrukcję i mało kogo obchodzi, że to był cały proces. ;)

W każdym razie, ja wolę ambitna grę, która wymaga dodatkowego "wkładu własnego", od gry z idealna instrukcja, która jest taka jak dziesięć innych gier. I piszę to nie po to, żeby się chwalić czy przemądrzać, ale żeby zachęcić do zmierzenia się z tym tytułem, gdy już wyjdzie po polsku. Trzymam mocno kciuki za polską instrukcję do "Ratcatchera", i żeby Galakta i inni wydawali więcej gier true solo! :D

Re: Galakta – Plany wydawnicze 2022

: 09 lut 2022, 10:01
autor: Mr_Fisq
Na podstawie dzisiejszych podpowiedzi:
a) Krasnoludzcy najemnicy
b) Astronomiczne inwestycje
c) Ku chwale trolli!
d) Płonące sztandary
Przewiduję dodatek do Nidavellir.