Strona 104 z 109

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 05 sie 2022, 21:45
autor: aeiou871
suibeom pisze: 05 sie 2022, 21:41 mam pytanie odnośnie zakończenia Gloomhaven.
Spoiler:
Spoiler:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 19 sie 2022, 21:38
autor: ixi24
witam

Jutro spróbuję zacząć kampanię Gloomhaven, ale najpierw przeczytam instrukcję drugi raz 😅

Jakie dwie postacie polecacie na start ?

I może jakieś rady dla nowicjusza 😉

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 19 sie 2022, 22:24
autor: aeiou871
ixi24 pisze: 19 sie 2022, 21:38 witam

Jutro spróbuję zacząć kampanię Gloomhaven, ale najpierw przeczytam instrukcję drugi raz 😅

Jakie dwie postacie polecacie na start ?

I może jakieś rady dla nowicjusza 😉
na początek polecam dwójkę Kark i Skałosercy, ale większość możliwych par zawierających jedną z tych dwóch postaci powinna dawać radę (raczej nie wybieraj dwóch klas o małej liczbie punktów życia).

Bardzo prawdopodobne, że nie uda Ci się przejść pierwszego scenariusza pomyślnie za pierwszym razem, ale nie ma się co zrażać. Jeśli potwory stoją daleko, staraj się iść późno - prawdopodobnie nie wszyscy (albo nawet żaden) nie będzie w stanie Cię zaatakować. Korzystaj z akcji, które powodują utracenie karty, tylko wtedy, kiedy naprawdę tego potrzebujesz - Twoja pula kart to też Twoja wytrzymałość, więc staraj się nie wypstrykać z kart zbyt szybko.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 19 sie 2022, 23:00
autor: Cyel
A ja proponuję próbne rozegranie pierwszego scenariusza różnymi postaciami. Biorąc pod uwagę jak gra jest długa, fajnie zacząć faktyczną zabawę tymi bohaterami, którzy rzeczywiście przypadną do gustu.

Gdybym jednak miał wybierać powiedziałbym Cragheart i Spellweaver. Tylko nie przesadzaj z optymalizacją, bo Cragheart to straszny przepak jak się go zacznie min-maxować. Gra będzie za łatwa. Najmniej chciałbym grać Brutem (nic ekscytującego) lub Mindthiefem (przekombinowany).

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 19 sie 2022, 23:22
autor: eveni
ixi24 pisze: 19 sie 2022, 21:38 I może jakieś rady dla nowicjusza 😉
Ja polecam na początek Gloomhaven Szczęki lwa, świetnie wprowadzają w zasady gry Gloomhaven "krok po kroku". Może ktoś ze znajomych ma żeby Ci pożyczyć? Pierwsze 5 scenariuszy w pewien sposób uczy gry, stopniowo ją komplikując.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 04 wrz 2022, 09:47
autor: burak66
Cześć Planszowkowicze,
Mam pytanie z innej beczki ... mianowicie, gdzieś obiła mi się o uszy informacja o kampanii KS z figurkami potworow do Glomhavenow I Frosthaven - czy poglbym prosić o link lub jakiekolwiek info (timing koszt itp).
Jestem zainteresowany (o ile cena nie bedzie zaporowa) zakupem i Waszymi opiniami

Z góry dzięki:)

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 04 wrz 2022, 10:39
autor: EsperanzaDMV
burak66 pisze: 04 wrz 2022, 09:47 Cześć Planszowkowicze,
Mam pytanie z innej beczki ... mianowicie, gdzieś obiła mi się o uszy informacja o kampanii KS z figurkami potworow do Glomhavenow I Frosthaven - czy poglbym prosić o link lub jakiekolwiek info (timing koszt itp).
Jestem zainteresowany (o ile cena nie bedzie zaporowa) zakupem i Waszymi opiniami

Z góry dzięki:)
Na razie powstał tylko film promo wrzucony dwie strony wcześniej, sama kampania ma być na początku 2023.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 16 wrz 2022, 12:36
autor: kisiel365
Od 22.09 ma byc GH na PC w epiku za darmo https://store.epicgames.com/pl/p/gloomhaven-92f741

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 16 wrz 2022, 23:32
autor: gnysek
kisiel365 pisze: 16 wrz 2022, 12:36 Od 22.09 ma byc GH na PC w epiku za darmo https://store.epicgames.com/pl/p/gloomhaven-92f741
Jeśli to prawda, to niech meeplowa bozia Ci w planszówkach wynagrodzi za podzielenie się tą dobrą nowiną!

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 00:59
autor: EsperanzaDMV
Reminder: od dziś przez tydzień (do nastepnego czwartku) cyfrowe Gloomhaven do pobrania za darmo na Epic Game Store.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 06:36
autor: zioombel
EsperanzaDMV pisze: 23 wrz 2022, 00:59 Reminder: od dziś przez tydzień (do nastepnego czwartku) cyfrowe Gloomhaven do pobrania za darmo na Epic Game Store.
A Rysław ostatnio wspominał, że jest 80% szansy, że jego tlumaczenie na pl będzie oficjalnym w grze a nie tylko modem pod Steam, więc tym bardziej warto przyklepać wersję na Epicu.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 09:12
autor: kisiel365
Na epiku jest Jaws of the Lion jako dodatek do GH. Orientuje się ktoś czy scenariusze z tego są łatwiejsze czy na podobnym poziomie co GH?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 09:17
autor: Fojtu
kisiel365 pisze: 23 wrz 2022, 09:12 Na epiku jest Jaws of the Lion jako dodatek do GH. Orientuje się ktoś czy scenariusze z tego są łatwiejsze czy na podobnym poziomie co GH?
Jaws (planszowy, bo na PC nie grałem) ma przede wszystkim pierwsze kilka scenariuszy wprowadzających, gdzie powoli wchodzą zasady. Ale na pc GH chyba ma jakiś samouczek, żeby było trochę łatwiej na wejście. No i Jaws ma kilka elementów wyciętych z gry, ale to raczej detal.

Poza tym w GH są notorycznie trudne scenariusze 1-2, więc też z czapy można się odbić. W jaws za to jest jeden scenariusz, który ja jako weteran GH musiałem przechodzić 3 razy, bo jest tak trudny - ogólnie ewidentnie ma on skiełbaszony poziom trudności, na bgg są nawet o tym tematy.

Poza tym ja bym powiedział, że jaws ma raczej łatwiejsze scenariusze, grałem na trudnym (+1) i poza tym jednym scenariuszem nie miałem żadnych problemów. W GH jakoś częściej musiałem się napocić.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 21:04
autor: McNab
Działa Wam to cyfrowe GH? Za darmo to bardzo tanio jest, ale już drugi dzień gra wisi z napisem "Loading", a jakiegoś wolnego kompa to nie mam.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 21:11
autor: aeiou871
McNab pisze: 23 wrz 2022, 21:04 Działa Wam to cyfrowe GH? Za darmo to bardzo tanio jest, ale już drugi dzień gra wisi z napisem "Loading", a jakiegoś wolnego kompa to nie mam.
W momencie odpalenia gry w przegladarce powinna Ci sie wlaczyc zakladka, w której musisz zalogować się do konta Epic - potem gra zadziała.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 22:56
autor: Pompa85
McNab pisze: 23 wrz 2022, 21:04 Działa Wam to cyfrowe GH? Za darmo to bardzo tanio jest, ale już drugi dzień gra wisi z napisem "Loading", a jakiegoś wolnego kompa to nie mam.
Mi pomogło wyłączenie zapisu w chmurze w ustawieniach konta epika

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 23:19
autor: gnysek
Miałem dość długo ten loading, ale że mam dwa monitory, to nie przegapiłem otwarcia strony w przeglądarce (akurat byłem zalogowany, więc od razu przeszło) - nie mniej to nie jest tak, że to okienko wyskakuje od razu - to i tak długo trwa. Może nie mam najnowszego sprzętu, ale SSD mam top klasy z 7GB/s, więc obstawiałbym raczej na natłok graczy, na pewni nie rzeczywiste wczytywanie danych.

Przyznam, że chyba jednak wolę grać na żywo na planszy - ale gra ma jedna zaletę - jest fajna jako przetestowanie znajomości zasad. Nie grałem w GH około roku i mocno się dziwiłem, że czegoś nie mogę zrobić, albo coś każe mi wykonać inny ruch niż myślałem.

Chwilę z graniem się wtrzymam, skoro Rysław kręci spolszczenie z wydawcą i trzymam za to kciuki - wersja PCtowa może być wtedy naprawdę fajną okazją do przetestowania sobie scenariuszy grając solo, a potem rozegrania ich ze znajomymi (najlepiej innymi klasami, będzie ciekawiej).

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 23:26
autor: tomp
A kojarzycie czy można grać pomiędzy różnymi platformami dystrybucji gry ? mam na myśli epic + steam ?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 23:28
autor: aeiou871
tomp pisze: 23 wrz 2022, 23:26 A kojarzycie czy można grać pomiędzy różnymi platformami dystrybucji gry ? mam na myśli epic + steam ?
Nie próbowałem, ale powinno to być możliwe. Zapisy ze steama zaciągnęły mi się do epica automatycznie.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 00:27
autor: Hardkor
Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 00:41
autor: aeiou871
Hardkor pisze: 24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
Pierwszy scenariusz jest względnie łatwiejszy niż inne (przeliczając punkty za poszczególne typy potworów), ale bardzo wiele osób odbija się od niego, bo jest trudny dla początkującej drużyny, która nie wie jeszcze jak zarządzać ręką, kiedy oplaca się palić karty, że nie warto tankować obrażeń no i jest też słabo wyposażona. Co ciekawe (mały spoiler co do scenariuszy solo):
Spoiler:
Generalnie na początku kampanii scenariusze najczęściej wygrywa się o mały włos i takie zwycięstwa są właśnie najbardziej satysfakcjonujące. Później niestety gra robi się łatwiejsza, gdyż postacie graczy skalują się lepiej niż potwory, ale gra na poziomie+2 powinna wtedy stanowić niezłe wyzwanie.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 01:53
autor: Hardkor
aeiou871 pisze: 24 wrz 2022, 00:41
Hardkor pisze: 24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
Pierwszy scenariusz jest względnie łatwiejszy niż inne (przeliczając punkty za poszczególne typy potworów), ale bardzo wiele osób odbija się od niego, bo jest trudny dla początkującej drużyny, która nie wie jeszcze jak zarządzać ręką, kiedy oplaca się palić karty, że nie warto tankować obrażeń no i jest też słabo wyposażona. Co ciekawe (mały spoiler co do scenariuszy solo):
Spoiler:
Generalnie na początku kampanii scenariusze najczęściej wygrywa się o mały włos i takie zwycięstwa są właśnie najbardziej satysfakcjonujące. Później niestety gra robi się łatwiejsza, gdyż postacie graczy skalują się lepiej niż potwory, ale gra na poziomie+2 powinna wtedy stanowić niezłe wyzwanie.
Ehh no i namówiłeś mnie. Znowu pobrałem grę :/

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 07:54
autor: zioombel
@Hardkor
Myślę, że porównywanie grania planszowki i planszowki na komputerze jest niemiarodajne w perspektywie doświadczenia - zwłaszcza jak grałeś solo na PC. Stąd może Twój osąd, że słaba mechanika i zdziwienie, że 1 miejsce na bgg - choć tu też uważam, że pomogła forma wydania gry na wspieraczce.
W wersji fizycznej kiedy grasz w zespole i masz rozmowy nad stołem, fizyczne elementy, pomalowane figurki, myślisz nad tym co mogą zrobić wspolgracze i jak ja mam w tym zaistnieć do zupełnie inne doświadczenie niż jak sam grasz na PC na 2-3 postaci i wiesz co każdy zrobi bo sam karty wybierałeś. Wiesz co każda postać ma na ukryte zadanie i możesz tak grać, żeby tego nie popsuć.
Odbiór gry to nie ocenianie mechaniki tylko odczucia z tego jak dobrze się bawiłeś a na to sklada się coś więcej niż zero-jedynkowe rozłożenie mechaniki i jej ocena.
A na tym polega ocenianie na BGG. Jak wystawiasz tam ocenę to system opisuję liczbę która masz wpisać w postaci zdania - jak bardzo i jak chętnie chciałbyś w to zagrać i czy gry pozbędziesz a nie czy mechanika jest spoko.

Ja długo opierałem się przed Gloomhaven bo właśnie patrząc na opisy gry i filmiki na YouTube mówiłem sobie, że nudy i nic w tym nie ma dla mnie interesującego. Trafiła się promocja sporo to spróbowałem i jest to teraz dla mnie gra na 10 na bgg. I wiem, że jak skończymy to będę czuł pustkę po niej;-)

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 10:20
autor: aeiou871
Nie powiedziałbym, żeby GH było słabe mechanicznie, wręcz przeciwnie - uważam pomysł z zagrywaniem w każdej rundzie 2 kart, z których musisz wykorzystać 1 akcję górną i 1 dolną za genialny w swojej prostocie, a jednocześnie dający olbrzymią swobodę w budowaniu świata i postaci na tym silniczku. W podstawce jest 17 postaci i każdą z nich prowadzi się inaczej, znajdziesz tu typowe archetypy rodem z D&D, ale część klas wymyka się takim klasyfikacjom. Wśród ekstremów przywołam zablokowane klasy (mały spoiler bez konkretów)
Spoiler:
Odkrywanie nowych klas postaci, zdobywanie coraz lepszych przedmiotów czy znalezienie sposobu jak najlepiej wzmocnić postać podczas pierwszej kampanii jest niezwykle przyjemne - żałuję wręcz, że nie mogę tego zrobić jeszcze raz.

Większość gier ze szczytu rankingu BGG posiada ciekawe/dobre mechaniki, ale też nie zgodziłbym się co do wszystkich (nie będę wskazywać palcem). BGG jest rankingiem popularności a nie "najlepszości" mechanik. Dostajesz wskazówkę, żeby oceniać gry w oparciu o chęć zagrania w nie, ale na pewno spora część użytkowników używa innego klucza do swoich ocen, np. oceniając gry przez pryzmat jakości/świeżości mechanik.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 11:05
autor: azazelmo
Hardkor pisze: 24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
A ja się zgadzam z kolegą. I to w obu kwestiach. Zagrałem na poziomie „trudny”, bo grałem trochę w Szczęki i w ogóle jestem zdolny. Kiedy moim jedynym żyjącym bohaterem z dwoma punktami życia i dwiema niespalonymi kartami otworzyłem ostatnie drzwi, to zamiast upragnionego skarbu czy jakiegoś eventu wpakowałem się na czterech następnych przeciwników. I to była
Spoiler:
(numer misji) misja.
Mechanika zmęczyła mnie już w Szczękach. Robię teraz już 7 czy 8 misje zmuszam się, żeby rozłożyć grę. Pomysł z kartami na pół jest ok, ale rodzi frustrujące dylematy. Najgorsze dla mnie jest to, że na start masz do wyboru wszystkie karty, co daje pozór możliwości planowania strategicznego. W teorii masz wszystko pod kontrolą, ale ataki wypadają losowo, jak i zachowanie stworów.
Misje wszystkie takie same (jak dotąd): czyszczenie terenu. Najgorsze jest to, że ja zwykle takie scenariusze lubię. Zawsze wolałem Diablo od Baldura.
Koniec końców aplikacja uzmysłowiła mi, że to nie dla gra dla mnie. Najgorsze, że w Szczękach narobiłem się już nad malowaniem figurek.

Ps. Wolę Mage Knighta.