Strona 12 z 12

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

: 15 cze 2022, 21:26
autor: konradstpn
Dr. Nikczemniuk pisze: 15 cze 2022, 12:03 Ale ta gra to dziadziuś już jest, trąca myszką, gra abstrakcyjna z nieintuicyjnymi zasadami. Teraz takie gry już raczej do lamusa, ktoś kupi ale z sentymentu. Te kilka stówek można dziś spożytkować dużo, dużo lepiej.
Widać, że dla Ciebie gry są jak banany z krótkim terminem przydatności. Stara więc słaba to żelazny argument. Szczerze współczuję, że musisz non stop odświeżać swoją kolekcję bo co chwilę coś się starzeje, psuje i wydziela nieprzyjemną woń. Nie ma to jak nowe. Nowe to dobre, bo przecież nowe...

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

: 16 cze 2022, 13:15
autor: Dr. Nikczemniuk
Są gry które pomimo wielu lat są nadal top, ale są takie, po które w dzisiejszych realiach i propozycjach wydawniczych po prostu nie warto sięgać. Natomiast argument "wydaj kilka stówek bo to fajna gra" jest absurdalny. To właśnie dzięki takiemu myśleniu nadal królują gry typu chińczyk, grzybobranie itd.

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

: 16 cze 2022, 14:47
autor: BartP
Myślę, że te gry królują z innego powodu.
Po drugie, może argument "gra jest fajna" mało mówi i jest oczywiście mocno subiektywny. Ale gdybym miał sobie przesłać wiadomość z przyszłości, to tak bym to właśnie ujął: kup teraz, póki taniej lub póki dostępna, bo gra jest fajna, daje frajdę. W końcu to chyba najważniejsze, co nie?

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

: 22 kwie 2023, 19:50
autor: eveni
Zapowiedziany big box przez Rebel. Mi graficznie bardziej podoba się stare wydanie (mam z dwoma dodatkami), ale jak big box będzie miał przyjemną cenę to pewnie kupię, żeby przestestować i porównać :D

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

: 22 kwie 2023, 21:10
autor: tomuch
tomuch pisze: 15 cze 2022, 18:48 Z tego, co ogłoszone, interesuje mnie jedynie wariant solo - mam nadzieję, że będzie się go jakoś dało zaadaptować dla starszej wersji.
I okazuje się, że wariant solo (automa symulująca ruchy gracza) ma niestety dodatkowe elementy - planszetka, trzy piony i sześć kafelków.

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

: 21 paź 2023, 19:11
autor: adrianopel
Cześć,

Czy ktoś mógłby poratować polską nstrukcją w pdf do podstawki? Nigdzie jej znaleźć nie można. Z góry dziękuję

EDIT: Już mam instrukcję dzięki pomocy kolegi vinnichi. Serdecznie dziękuję :)

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

: 21 paź 2023, 19:22
autor: eveni
Nie wiem, czy coś pomoże. Na bgg jest angielska
https://boardgamegeek.com/filepage/7147 ... es-village

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

: 14 lis 2023, 19:45
autor: MaciekK5454
Cześć

Big Box jest już chwilę na rynku. Czy z racji tego, że naszym rodzimi eksperci z jakiegoś powodu nie zrobili jeszcze recenzji nowej wersji, czy mógłby ktoś napisać jak ta nowa wersja, broni się mechanicznie i gamepleyowo na tle innych (jakich?), podobnych lecz nowszych tytułów? Czy warto ją kupić do grania rodzinnego? Instrukcję czytałem, ale jestem ciekaw samych odczuć płynących z rozgrywki i czy się one jakoś zmieniły w stosunku do starej wersji.

Re: Village / Pokolenia (Inka Brand, Markus Brand)

: 14 lis 2023, 20:30
autor: Bart Henry
Dla mnie to był zakup w ciemno po wielu pozytywnych opiniach, jakie słyszałem. Byłem ciekaw tego umierania pracowników, które miało być nie tylko nie takie straszne, jak to brzmi, ale nawet pożądane. Grałem cztery razy, ale wszystkie rozgrywki dwuosobowe.

Przyznam, że ten wyścig do miejsc w kronice jest bardzo ciekawy, ale bywa też mocno irytujący, gdy ktoś cię wyprzedzi. To taki element, który da się wykorzystać typowo gamersko, by przechytrzyć przeciwnika. Trzeba dosyć dobrze kontrolować w tym celu tor czasu na swojej planszetce. Czasem opłaca się wykonać coś czasochłonnego, by specjalnie uśmiercić swojego meeple'a i zająć ostatnie miejsce danego typu w kronice. Poza tym podstawowa operacja ściągania kostki z planszy jest w tej grze kluczowa i żeby dobrze zagrać trzeba sobie przemyśleć kilka ruchów do przodu, aby kostki się "spięły". Początkowo powodowało to u nas duży paraliż decyzyjny, z każdą kolejną grą było coraz lepiej.

Poza tymi dwoma elementami gra jest raczej prosta. Mam wrażenie, że oprawa graficzna zrobiła tej grze problem, bo będzie odbierana jako gra rodzinna, a to nie jest takie lekkie, rodzinne pykadełko. To gra z dosyć dużymi decyzjami, w której dobrze byłoby obserwować sytuację przeciwnika, by wiedzieć czy nie pokrzyżuje ci zaraz planów. Można też bardzo łatwo pozbyć się wszystkich "narodzonych" meepli i mozolnie ciułać przez kilka następnych akcji kostki, aby dorobić się kolejnego.

Dodatki w mojej opinii nie podbijają oceny gry, nie naprawiają niczego (bo w sumie nie ma czego), tylko dają nowe możliwości i urozmaicają rozgrywkę rozszerzając wachlarz możliwości taktycznych.

Czy rodzina będzie się przy tym dobrze bawić? Zależy jaka. ;) Ja tu widzę duży potencjał na wredne rozgrywki w gronie gamerów, bez przesadnego natłoku zasad.

Re: Pokolenia / Village (Inka Brand, Markus Brand)

: 13 kwie 2024, 08:31
autor: warlock
Na fotkach nowa edycja wyglądała naprawdę nieciekawie w porównaniu z oryginałem i byłem pierwszym, który narzekał na grafiki, ale w praktyce ten big box prezentuje się świetnie, szczególnie jeśli chodzi o jakość komponentów ;). Oczywiście nie jest to idealne wydanie: pudło jest za duże, niektóre ikonki są ciut za małe, ale całościowo jest naprawdę bardzo dobrze.

Jeśli nie macie Pokoleń z kompletem dodatków to moim zdaniem nie warto pchać się w używaną starą wersję za duże pieniądze - można śmiało sięgnąć po big boxa ;).

Bez Gospody do Pokoleń nawet nie siadam, goła podstawka to takie maks. 7/10 , ale Gospoda podbija ocenę o oczko w górę. A docelowo warto grać IMO i z Gospodą i z Portem (przy czym z dodatkami trochę się tę grę już tłumaczy).

Tak czy siak polecam nowe wydanie ;). Ale posiadacze starej wersji z rozszerzeniami absolutnie nie muszą się przesiadać (choć ostatecznie wypowiem się jak zagram jeszcze z dodatkiem Małżeństwo).
Obrazek