Eldritch Horror - zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: c08mk »

pan_slaw pisze:Witam,

czy często podczas rozgrywki zdarza się Wam marnować akcje gdyż tak naprawdę nie macie co zrobić? Można wykonać do dwóch akcji, ale w sytuacji gdy jestem w mieście z bramą i walczę z potworami to przemieszczać mi się nie warto, odpoczywać nie mogę, bilety już powiedzmy mam. Dodatkowe akcje np. albo też wiążą się z poświęceniem zdrowia/poczytalności to też nie warto (bo chcę walczyć dalej) i w sumie te akcje które mogę wykonać przepadają.
Zdarza się.
Wraz z Górami Szaleństwa weszła też akcja Skupienia dzięki czemu można się doładować żetonem i jedna akcja się nie zmarnuje.
pan_slaw
Posty: 219
Rejestracja: 04 maja 2012, 10:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 19 times
Been thanked: 1 time

Re: Eldritch Horror

Post autor: pan_slaw »

c08mk pisze:
pan_slaw pisze:Witam,

czy często podczas rozgrywki zdarza się Wam marnować akcje gdyż tak naprawdę nie macie co zrobić? Można wykonać do dwóch akcji, ale w sytuacji gdy jestem w mieście z bramą i walczę z potworami to przemieszczać mi się nie warto, odpoczywać nie mogę, bilety już powiedzmy mam. Dodatkowe akcje np. albo też wiążą się z poświęceniem zdrowia/poczytalności to też nie warto (bo chcę walczyć dalej) i w sumie te akcje które mogę wykonać przepadają.
Zdarza się.
Wraz z Górami Szaleństwa weszła też akcja Skupienia dzięki czemu można się doładować żetonem i jedna akcja się nie zmarnuje.

Jak oceniasz Góry Szaleństwa? Must have? Nie mam jeszcze Zaginionej Wiedzy, ale trzeba czekać na dodruk.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 972
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 39 times
Been thanked: 188 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: krecilapka »

Jeśli zauważyłeś że w trakcie gry występuje duza powtarzalność kart, ponieważ w zasadzie znasz je wszystkie w każdym mieście a gra Ci się fajnie to pora na dodatek. Dostajesz nowe karty, przeciwnika itd. Znów odpala się ciekawość w czasie czytania.
Góry szaleństwa dodatkowo mają mini mapę z dedykowaną dla niej przygodą dziejącą się obok głównej. Jak zaczynasz odczuwać znużenie podstawką i jesteś fanem eldritcha to must have. W przeciwnym razie niekoniecznie.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: c08mk »

pan_slaw pisze:Jak oceniasz Góry Szaleństwa? Must have? Nie mam jeszcze Zaginionej Wiedzy, ale trzeba czekać na dodruk.
Góry Szaleństwa mają inny charakter niż Zaginiona Wiedza.

ZW to przede wszystkim uzupełnienie podstawki, które zwiększa jej regrywalność. Jeżeli nie chcesz kupować wszystkiego co wychodzi to podstawka i ZW w zasadzie są wystarczające na kilkadziesiąt(?) rozgrywek.

GS wprowadzają nowe mechanizmy do gry. Plansza, preludium z przygodami, skupienie, ekwipunek specjalny. Dodatkowo pojawia się też kilka ogólnych kart spotkań i trochę nowego ekwipunku. GS odrobinę zwiększają regrywalność samej podstawki (preludium + karty spotkań) dodatkowo jest oczywiście sam dodatek czyli nowa plansza i powiązane preludium z przygodami co już zwiększa regrywalność Eldritch Horror jako całości. Dopóki nie wyjdą Piramidy nie mamy realnie do czego porównać tego dodatku.

To co mogę jeszcze dodać to, że "na dniach" pojawi się kolejny mały dodatek Tajemnicze Ruiny. Z tego co widzę po zapowiedziach to zawartość tego dodatku zsumowana z Górami Szaleństwa powinna dać regrywalność na poziomie wyższym niż sama Zaginiona Wiedza.

ZW na początku była must-have bo nie było innych dodatków. Aktualnie każdy dodatek wzbogaca grę i zwiększa jej regrywalność.
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: akahoshi »

Są jeszcze Tajemnicze Ruiny, które mają się ukazać w przyszłym miesiącu.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
pan_slaw
Posty: 219
Rejestracja: 04 maja 2012, 10:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 19 times
Been thanked: 1 time

Re: Eldritch Horror

Post autor: pan_slaw »

akahoshi pisze:Są jeszcze Tajemnicze Ruiny, które mają się ukazać w przyszłym miesiącu.
Zgadza się, ale czy one nie będą wymagać najpierw zakupu Gór Szaleństwa, m. in. poprzed żetony skupienia i karty preludium?
pan_slaw
Posty: 219
Rejestracja: 04 maja 2012, 10:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 19 times
Been thanked: 1 time

Re: Eldritch Horror

Post autor: pan_slaw »

c08mk pisze:
pan_slaw pisze:Jak oceniasz Góry Szaleństwa? Must have? Nie mam jeszcze Zaginionej Wiedzy, ale trzeba czekać na dodruk.
Góry Szaleństwa mają inny charakter niż Zaginiona Wiedza.

ZW to przede wszystkim uzupełnienie podstawki, które zwiększa jej regrywalność. Jeżeli nie chcesz kupować wszystkiego co wychodzi to podstawka i ZW w zasadzie są wystarczające na kilkadziesiąt(?) rozgrywek.

GS wprowadzają nowe mechanizmy do gry. Plansza, preludium z przygodami, skupienie, ekwipunek specjalny. Dodatkowo pojawia się też kilka ogólnych kart spotkań i trochę nowego ekwipunku. GS odrobinę zwiększają regrywalność samej podstawki (preludium + karty spotkań) dodatkowo jest oczywiście sam dodatek czyli nowa plansza i powiązane preludium z przygodami co już zwiększa regrywalność Eldritch Horror jako całości. Dopóki nie wyjdą Piramidy nie mamy realnie do czego porównać tego dodatku.

To co mogę jeszcze dodać to, że "na dniach" pojawi się kolejny mały dodatek Tajemnicze Ruiny. Z tego co widzę po zapowiedziach to zawartość tego dodatku zsumowana z Górami Szaleństwa powinna dać regrywalność na poziomie wyższym niż sama Zaginiona Wiedza.

ZW na początku była must-have bo nie było innych dodatków. Aktualnie każdy dodatek wzbogaca grę i zwiększa jej regrywalność.
Dlatego chyba najpierw poczekam na wyjście Zagionionej Wiedzy - mam jeszcze sporo potworów do pokonania ;)
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: akahoshi »

pan_slaw pisze:Dlatego chyba najpierw poczekam na wyjście Zagionionej Wiedzy - mam jeszcze sporo potworów do pokonania ;)
Na stronie Galakty kompletna cisza w dziale planowanych dodruków na ten rok. Więc możesz i rok (albo dłużej - oby nie) poczekać.
W zasadzie i tak wszystko zależy od FFG.
Ja co prawda podstawkę katuję od ponad tygodnia (na razie 0 wygranych), ale przymierzam się również do zakupu Ruin.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
pan_slaw
Posty: 219
Rejestracja: 04 maja 2012, 10:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 19 times
Been thanked: 1 time

Re: Eldritch Horror

Post autor: pan_slaw »

akahoshi pisze:
pan_slaw pisze:Dlatego chyba najpierw poczekam na wyjście Zagionionej Wiedzy - mam jeszcze sporo potworów do pokonania ;)
Na stronie Galakty kompletna cisza w dziale planowanych dodruków na ten rok. Więc możesz i rok (albo dłużej - oby nie) poczekać.
W zasadzie i tak wszystko zależy od FFG.
Ja co prawda podstawkę katuję od ponad tygodnia (na razie 0 wygranych), ale przymierzam się również do zakupu Ruin.

A masz Góry Szaleństwa? Nie trzeba mieć najpierw Gór Szaleństwa ze względu na wprowadzone tam żetony skupienia i karty preludium?
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: c08mk »

Każde preludium to osobna historia więc nie potrzeba do nich wcześniejszych dodatków.
Żetonów skupienia nie ma za dużo w GS i z tego co widać w zapowiedzi to TR ma ich 12 w zestawie.
pan_slaw
Posty: 219
Rejestracja: 04 maja 2012, 10:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 19 times
Been thanked: 1 time

Re: Eldritch Horror

Post autor: pan_slaw »

c08mk pisze:Każde preludium to osobna historia więc nie potrzeba do nich wcześniejszych dodatków.
Żetonów skupienia nie ma za dużo w GS i z tego co widać w zapowiedzi to TR ma ich 12 w zestawie.
Bardziej mi chodzi o wyjaśnienie działania tych dodatków. Czy instrukcja jak tego używać będzie również w TR?
bulaxyz82
Posty: 178
Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
Lokalizacja: Kielce
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: bulaxyz82 »

pan_slaw pisze:
c08mk pisze:Każde preludium to osobna historia więc nie potrzeba do nich wcześniejszych dodatków.
Żetonów skupienia nie ma za dużo w GS i z tego co widać w zapowiedzi to TR ma ich 12 w zestawie.
Bardziej mi chodzi o wyjaśnienie działania tych dodatków. Czy instrukcja jak tego używać będzie również w TR?
Jak coś tu masz wszystkie instrukcje po polsku, gdyby w najnowszym dodatku zabrakło informacji o kartach preludium czy zastosowań żetonów skupienia.

http://galakta.pl/gry/gry-planszowe/eld ... postTabs=2
pan_slaw
Posty: 219
Rejestracja: 04 maja 2012, 10:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 19 times
Been thanked: 1 time

Re: Eldritch Horror

Post autor: pan_slaw »

bulaxyz82 pisze:
pan_slaw pisze:
c08mk pisze:Każde preludium to osobna historia więc nie potrzeba do nich wcześniejszych dodatków.
Żetonów skupienia nie ma za dużo w GS i z tego co widać w zapowiedzi to TR ma ich 12 w zestawie.
Bardziej mi chodzi o wyjaśnienie działania tych dodatków. Czy instrukcja jak tego używać będzie również w TR?
Jak coś tu masz wszystkie instrukcje po polsku, gdyby w najnowszym dodatku zabrakło informacji o kartach preludium czy zastosowań żetonów skupienia.

http://galakta.pl/gry/gry-planszowe/eld ... postTabs=2

dzięki
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 972
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 39 times
Been thanked: 188 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: krecilapka »

Skupienie to tak naprawdę akcja ktora doszła a powinna być od początku. Zamiast oryginalnych żetonów można na upartego użyć jakichś innych. Nie ma ich za wiele bo i tak kazda postać nie może ich mieć jednorazowo więcej niż dwa bodajże.
Ale w sprawie gór szaleństwa też trzymaj rękę na pulsie. Bo może być jak z z. Wiedzą. Jest, jest i nagle ciach - nieosiagalna ;).

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
pan_slaw
Posty: 219
Rejestracja: 04 maja 2012, 10:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 19 times
Been thanked: 1 time

Re: Eldritch Horror

Post autor: pan_slaw »

krecilapka pisze:Skupienie to tak naprawdę akcja ktora doszła a powinna być od początku. Zamiast oryginalnych żetonów można na upartego użyć jakichś innych. Nie ma ich za wiele bo i tak kazda postać nie może ich mieć jednorazowo więcej niż dwa bodajże.
Ale w sprawie gór szaleństwa też trzymaj rękę na pulsie. Bo może być jak z z. Wiedzą. Jest, jest i nagle ciach - nieosiagalna ;).

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Tak myślę i myślę, bo cena zabójcza jednak jak na dodatek :shock:
bulaxyz82
Posty: 178
Rejestracja: 19 sty 2016, 11:42
Lokalizacja: Kielce
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: bulaxyz82 »

Uważam, że jeżeli gra tobie podeszła i masz wolne środki to nie zastanawiaj się i bierz Góry Szaleństwa, 8 nowych badaczy, unikatowe zasoby, interesujący przedwieczni, karty spotkań no i ciekawa przygoda na lodowych pustkowiach Antarktyki, no i w oczekiwaniu na dodruk pierwszego małego dodatku uzupełnisz kolekcję drugim małym zapychaczem - Tajemnicze Ruiny. Jeżeli będziesz często grał to szybko na podstawce odczujesz głód posiadania dodatków.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: sirafin »

Ludziska, to wątek z pytaniami o zasady, są inne miejsca na takie dyskusje ;)

http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... =1&t=24937
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: akahoshi »

Dwa pytanka:
1. Na polu, na którym znajduje się postać są dwa żetony: Pogłoska i Wskazówka. Czy w Fazie Spotkań mogę wybrać, który żeton rozpatrzę? Jeśli nie mogę wybrać, to który ma pierwszeństwo? A może mogę/muszę oba rozpatrzyć?
2. Czy dobrze rozumiem, że Potężne Potwory nie są zmieszane ze zwykłymi i w momencie rozmnażania losuje się tylko z puli zwykłych?
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: c08mk »

akahoshi pisze:Dwa pytanka:
1. Na polu, na którym znajduje się postać są dwa żetony: Pogłoska i Wskazówka. Czy w Fazie Spotkań mogę wybrać, który żeton rozpatrzę? Jeśli nie mogę wybrać, to który ma pierwszeństwo? A może mogę/muszę oba rozpatrzyć?
2. Czy dobrze rozumiem, że Potężne Potwory nie są zmieszane ze zwykłymi i w momencie rozmnażania losuje się tylko z puli zwykłych?
Rozpatrujesz tylko jedno spotkanie. Jeżeli jest kilka opcji to wybierasz którą wolisz.
Podobnie np. na Londynie możesz losować kartę Londynu albo kartę spotkania ogólnego w mieście.
Wyboru nie ma tylko gdy jest potwór. Trzeba z nim walczyć i po pokonaniu można dodatkowo odbyć spotkanie (z karty lub z żetonu).

Potężne potwory nie są mieszane ze zwykłymi. Wchodzą do gry tylko przez niektóre efekty.
Co więcej niektóre zwykłe potwory też czasem trzeba odłożyć na bok przed rozgrywką - o tym informuje karta przedwiecznego.
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: akahoshi »

Dzięki.
Czyli z tymi potworami dobrze myślałem.

To jeszcze na deser pytanie o walkę. Czy poniższa walka przebiega poprawnie?
Potwór:
Współczynnik Przerażenia: 2
Współczynnik Obrażeń: 3
Wytrzymałość: 2

Mój Test Woli: 1 sukces :arrow: tracę 1 pkt. Poczytalności, ale walczę dalej (chyba że info na żetonie potwora mówi co innego).
Test Siły: 2 sukcesy :arrow: otrzymuję 1 ranę, ale potwór ginie.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: c08mk »

akahoshi pisze:To jeszcze na deser pytanie o walkę. Czy poniższa walka przebiega poprawnie?
Potwór:
Współczynnik Przerażenia: 2
Współczynnik Obrażeń: 3
Wytrzymałość: 2

Mój Test Woli: 1 sukces :arrow: tracę 1 pkt. Poczytalności, ale walczę dalej (chyba że info na żetonie potwora mówi co innego).
Test Siły: 2 sukcesy :arrow: otrzymuję 1 ranę, ale potwór ginie.
Walka rozegrana poprawnie : )
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: akahoshi »

Thx. :D
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Hertil
Posty: 127
Rejestracja: 09 paź 2012, 20:58

Re: Eldritch Horror

Post autor: Hertil »

Godzina rozkładania, półtorej godziny gry i rezygnacja, ponieważ napływ elementów mnie zniszczył. Jednakże mam kilka pytań (i pewnie będzie ich więcej)
1. W jaki sposób zamykana jest brama?
2. Jeżeli przeciwnik ma współczynnik przerażenia 1 a ja wyrzucę dwa sukcesy to co się dzieje? I jeżeli przeciwnik ma 1 punkt obrażeń a ja wyrzucę 3 sukcesy to zadaję mu 3 obrażenia czy 2?
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: c08mk »

Hertil pisze:1. W jaki sposób zamykana jest brama?
Bramę zamykasz przez spotkania w innych światach. Jesteś na polu z bramą. Losujesz kartę i ją rozpatrujesz. Najpierw górną część, a następnie efekt sukcesu lub efekt porażki. Efekt sukcesu to będzie przeważnie zamknięcie bramy.
Hertil pisze:2. Jeżeli przeciwnik ma współczynnik przerażenia 1 a ja wyrzucę dwa sukcesy to co się dzieje?
I jeżeli przeciwnik ma 1 punkt obrażeń a ja wyrzucę 3 sukcesy to zadaję mu 3 obrażenia czy 2?
Jeżeli potwór nie ma dodatkowych efektów to jeżeli wyrzucisz więcej sukcesów niż współczynnik przerażenia to nic się nie dzieje.
Nie bardzo wiem o co chodzi w drugim pytaniu. 3 sukcesy oznaczają, że zadajesz 3 obrażenia. Jeżeli to wystarcza żeby zabić potwora to go zdejmujesz z planszy. Jeżeli nie to potwór zostaje na planszy z zadanymi 3 obrażeniami.
Czarnyx
Posty: 70
Rejestracja: 31 sie 2015, 00:40
Lokalizacja: Ryki (woj. Lubelskie)
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Eldritch Horror

Post autor: Czarnyx »

Czy zdolność bierna badacza Jim Culver kumuluje się ze zdolnościami biernymi badaczy Leo Anderson i Silas Marsh oraz bonusem z karty zasobu "przewodnik po mieście"?
Np. na polu dziczy stoją Jim Culver oraz Leo Anderson i właśnie jeden z nich ma rozpocząć walkę: czy podczas wykonywania testów w tej walce będzie rzucał o jedną czy o dwie kostki więcej?
ODPOWIEDZ