Gabriel pisze:W kartach przygody innych światów jest następujące wydarzenie: Zdaj test szybkości, aby przeskoczyć przez zamykającą się bramę. Jeżeli zdasz - wyskakujesz z tego świata. Jak nie - gubisz się w czasie i przestrzeni. Bez względu na wynik, brama zostaje zamknięta.
Jak gracie - jeżeli graczowi uda się test i ląduje na polu z bramą, po czym ulega ona zamknięciu - czy można ją zapieczętować?
Nie wiem, czy istnieje całkowicie oficjalna wykładnia, ale tutaj jest dyskusja na ten temat: http://www.boardgamegeek.com/article/3449949
Przychylam się do interpretacji, że zgodnie z poniższym fragmentem reguł:
"SEALING GATES
If an investigator successfully closes a gate, he may immediately spend five Clue tokens to permanently seal it. The player takes a doom token from the pile of unused doom tokens, turns it over to its elder sign side, and places the token on the gate location. The player still claims the gate marker as a trophy. The gate is now sealed: No further gates can open and no monsters can appear at the location of the sealed gate for the remainder of the game."
Jedynym warunkiem, żeby móc pieczętować bramę, jest to, żeby badacz ją zamknął i miał 5 wskazówek. Treść karty w oryginale (chyba o tą chodzi) to:
"(...) In either event, you automatically close the gate you entered through."
Czyli warunek zamknięcia bramy jest spełniony. Można pieczętować.