Descent 2ed. - pytania i wątpliwości
Re: Descent 2ed.
WItam ja mam takie pytanie, wydaje mi się, że gdzieś ono już padło ale nie mogę odnaleźć.
Czy w czasie ataku dana postać może wydać wzmocnienie by uzyskać dany efekt (typu ogłuszenie, zatrucie itp) jeśli nie zada w tym ataku obrażeń? Dokładnie chodzi o atak wręcz, wyrzucono dajmy na to 2 serduszka i wzmocnienie ale obrońca wylosował conajmniej dwie tarcze. Wydaję mi się że jesli atak nie był skuteczny (nie zadał obrażen, obrońca skutecznie je sparował) nie powinny wchodzić żadne specjalne efekty (poza dodatkowymi serduszkami). Ani instrukcja ani ostatnia errata tego ie wyjaśnia a przynajmniej nie mogę tego odnaleźć.
Dzięki za odp
Czy w czasie ataku dana postać może wydać wzmocnienie by uzyskać dany efekt (typu ogłuszenie, zatrucie itp) jeśli nie zada w tym ataku obrażeń? Dokładnie chodzi o atak wręcz, wyrzucono dajmy na to 2 serduszka i wzmocnienie ale obrońca wylosował conajmniej dwie tarcze. Wydaję mi się że jesli atak nie był skuteczny (nie zadał obrażen, obrońca skutecznie je sparował) nie powinny wchodzić żadne specjalne efekty (poza dodatkowymi serduszkami). Ani instrukcja ani ostatnia errata tego ie wyjaśnia a przynajmniej nie mogę tego odnaleźć.
Dzięki za odp
- AkitaInu
- Posty: 4111
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 32 times
Re: Descent 2ed.
Nie możesz wydać wzmocnień jeżeli nie ma damageKDMZ pisze:WItam ja mam takie pytanie, wydaje mi się, że gdzieś ono już padło ale nie mogę odnaleźć.
Czy w czasie ataku dana postać może wydać wzmocnienie by uzyskać dany efekt (typu ogłuszenie, zatrucie itp) jeśli nie zada w tym ataku obrażeń? Dokładnie chodzi o atak wręcz, wyrzucono dajmy na to 2 serduszka i wzmocnienie ale obrońca wylosował conajmniej dwie tarcze. Wydaję mi się że jesli atak nie był skuteczny (nie zadał obrażen, obrońca skutecznie je sparował) nie powinny wchodzić żadne specjalne efekty (poza dodatkowymi serduszkami). Ani instrukcja ani ostatnia errata tego ie wyjaśnia a przynajmniej nie mogę tego odnaleźć.
Dzięki za odp
Re: Descent 2ed.
Też tak myślę ale ale...
Nie tak łatwo przekonać pozostałych.... skąd masz taką informację? Znaczy czy jest jeszcze jakiś materiał od twórców gry gdzie to można potwierdzić?
Nie tak łatwo przekonać pozostałych.... skąd masz taką informację? Znaczy czy jest jeszcze jakiś materiał od twórców gry gdzie to można potwierdzić?
- AkitaInu
- Posty: 4111
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 32 times
Re: Descent 2ed.
https://boardgamegeek.com/thread/937379 ... conditions
Znalezione w 5 sekund ale po angielsku
Aha, w sytuacji kiedy zadajesz 2 obrazenia, obronca ma 2 tarcze to stany ze wzmocnien nie wchodza. Jezeli jednak masz np. W tej sytuacji dwa wzmocnienia o jedno wydasz na extra obrazenia (jeżeli jest taka możliwość) to ten drugi juz moze nalozyc stan
Wysłane z telefonu
Znalezione w 5 sekund ale po angielsku
Aha, w sytuacji kiedy zadajesz 2 obrazenia, obronca ma 2 tarcze to stany ze wzmocnien nie wchodza. Jezeli jednak masz np. W tej sytuacji dwa wzmocnienia o jedno wydasz na extra obrazenia (jeżeli jest taka możliwość) to ten drugi juz moze nalozyc stan
Wysłane z telefonu
Re: Descent 2ed.
Wielkie dzięki
Ogólnie okazuje się że jest to nawet napisane w instrukcji, tylko w innym miejscu.
Niektóre zdolności i efekty mogą sprawić, że dana figurka (bohater lub potwór)
znajdzie się pod wpływem jakiegoś stanu, na przykład zatrucia. Dodatkowo niektóre
ataki posiadają zdolności , wywołujące różne stany (na przykład chorobę,
unieruchomienie, zatrucie lub ogłuszenie). Jeśli taki atak zada przynajmniej 1 (po
rzucie kośćmi obrony), cel znajdzie się pod wpływem wskazanego stanu.
Pozdraiwam i dzięki za szybką reakcję
Ogólnie okazuje się że jest to nawet napisane w instrukcji, tylko w innym miejscu.
Niektóre zdolności i efekty mogą sprawić, że dana figurka (bohater lub potwór)
znajdzie się pod wpływem jakiegoś stanu, na przykład zatrucia. Dodatkowo niektóre
ataki posiadają zdolności , wywołujące różne stany (na przykład chorobę,
unieruchomienie, zatrucie lub ogłuszenie). Jeśli taki atak zada przynajmniej 1 (po
rzucie kośćmi obrony), cel znajdzie się pod wpływem wskazanego stanu.
Pozdraiwam i dzięki za szybką reakcję
Re: Descent 2ed.
Witam, mam 2 pytanka:
1. Dodatek Kruczy Dwór - czy na karcie potwora Zabójca nie jest błąd z kolorami kostek ataku, tzn czerwony potwór ma żółta i niebieską a biały potwór ma czerwona i niebieską, nie powinno być na odwrót?
2. Dodatek Kruczy Dwór - czy kafelek Zrujnowany mur to cały kafelek tzn 4 obrzeza, czy tylko dwa jego obrzeża, na których namalowane są cegły?
1. Dodatek Kruczy Dwór - czy na karcie potwora Zabójca nie jest błąd z kolorami kostek ataku, tzn czerwony potwór ma żółta i niebieską a biały potwór ma czerwona i niebieską, nie powinno być na odwrót?
2. Dodatek Kruczy Dwór - czy kafelek Zrujnowany mur to cały kafelek tzn 4 obrzeza, czy tylko dwa jego obrzeża, na których namalowane są cegły?
- stary gracz
- Posty: 358
- Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 70 times
Re: Descent 2ed.
Witam.
Czy barghesty można ustawiać po skosie tzn. w taki sposób aby zajmowały dwa pola stykające się narożnikami?
Czy barghesty można ustawiać po skosie tzn. w taki sposób aby zajmowały dwa pola stykające się narożnikami?
Re: Descent 2ed.
nie można.stary gracz pisze:Witam.
Czy barghesty można ustawiać po skosie tzn. w taki sposób aby zajmowały dwa pola stykające się narożnikami?
Re: Descent 2ed.
Witam, mam kilka pytań:
1. Mroczny Władca (gdy rozgrywamy kampanię) dobiera na początku przygody tyle kart MW ilu jest bohaterów w grze. A czy dobiera ponownie taką ilość na początku drugiego spotkania?
2. Karta Mroczny Urok - MW może zmusić bohatera do zaatakowania samego siebie - czy bohater atakując siebie może się także bronic przed swoim atakiem?
3.Taka sytuacja - MW pokonał bohatera, następnie ciągnie kartę. Tą kartą jest Żądza krwi - czy może jej użyć w stosunku do właśnie pokonanego bohatera i dobrać 1 kartę za każdego bohatera w grze?
1. Mroczny Władca (gdy rozgrywamy kampanię) dobiera na początku przygody tyle kart MW ilu jest bohaterów w grze. A czy dobiera ponownie taką ilość na początku drugiego spotkania?
2. Karta Mroczny Urok - MW może zmusić bohatera do zaatakowania samego siebie - czy bohater atakując siebie może się także bronic przed swoim atakiem?
3.Taka sytuacja - MW pokonał bohatera, następnie ciągnie kartę. Tą kartą jest Żądza krwi - czy może jej użyć w stosunku do właśnie pokonanego bohatera i dobrać 1 kartę za każdego bohatera w grze?
Descent 2 + Cień Nerekhall + Spadkobiercy krwi
Civilization + Sława i bogactwo + Wiedza i wojna
Civilization + Sława i bogactwo + Wiedza i wojna
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Descent 2ed.
Nie, drugie spotkanie Władca rozpoczyna z tymi kartami które zostały mu z pierwszego spotkania.Ronin87 pisze:1. Mroczny Władca (gdy rozgrywamy kampanię) dobiera na początku przygody tyle kart MW ilu jest bohaterów w grze. A czy dobiera ponownie taką ilość na początku drugiego spotkania?
Jeśli pytasz o rzucanie kośćmi obrony to nawet nie może tylko musi.Ronin87 pisze:2. Karta Mroczny Urok - MW może zmusić bohatera do zaatakowania samego siebie - czy bohater atakując siebie może się także bronic przed swoim atakiem?
Nie, kiedy pokonywał bohatera nie miał jeszcze tej karty na ręku .Ronin87 pisze:3.Taka sytuacja - MW pokonał bohatera, następnie ciągnie kartę. Tą kartą jest Żądza krwi - czy może jej użyć w stosunku do właśnie pokonanego bohatera i dobrać 1 kartę za każdego bohatera w grze?
Re: Descent 2ed.
Jeszcze jedno pytanie - atak str.9 instrukcji - chodzi o różne interpretacje - która jest właściwa?
1. z ataku zliczamy serca i tarcze - jeśli atak wchodzi to dopiero wtedy wydajemy wzmocnienia?
2. liczymy serca + dodajemy wzmocnienia i na końcu odejmujemy tarcze?
1. z ataku zliczamy serca i tarcze - jeśli atak wchodzi to dopiero wtedy wydajemy wzmocnienia?
2. liczymy serca + dodajemy wzmocnienia i na końcu odejmujemy tarcze?
Descent 2 + Cień Nerekhall + Spadkobiercy krwi
Civilization + Sława i bogactwo + Wiedza i wojna
Civilization + Sława i bogactwo + Wiedza i wojna
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Descent 2ed.
Podkreślona interpretacja jest poprawna.Ronin87 pisze:Jeszcze jedno pytanie - atak str.9 instrukcji - chodzi o różne interpretacje - która jest właściwa?
1. z ataku zliczamy serca i tarcze - jeśli atak wchodzi to dopiero wtedy wydajemy wzmocnienia?
2. liczymy serca + dodajemy wzmocnienia i na końcu odejmujemy tarcze?
Trochę bardziej szczegółowa kolejność zdarzeń:
1. Rzut kośćmi ataku i obrony.
2. Ewentualne przerzuty.
3. Sprawdzenie zasięgu. (jeśli jest potrzeba)
4. Wydawanie wzmocnień.
5. Określenie i zadanie obrażeń (w ramach określania obrażeń odejmowane są tarcze).
- AkitaInu
- Posty: 4111
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 32 times
Re: Descent 2ed.
Są jeszcze stany które wchodzą tylko jeżeli zadane zostanie przynajmniej jedno obrażenie - też trzeba o tym pamiętaćEremita pisze:Podkreślona interpretacja jest poprawna.Ronin87 pisze:Jeszcze jedno pytanie - atak str.9 instrukcji - chodzi o różne interpretacje - która jest właściwa?
1. z ataku zliczamy serca i tarcze - jeśli atak wchodzi to dopiero wtedy wydajemy wzmocnienia?
2. liczymy serca + dodajemy wzmocnienia i na końcu odejmujemy tarcze?
Trochę bardziej szczegółowa kolejność zdarzeń:
1. Rzut kośćmi ataku i obrony.
2. Ewentualne przerzuty.
3. Sprawdzenie zasięgu. (jeśli jest potrzeba)
4. Wydawanie wzmocnień.
5. Określenie i zadanie obrażeń (w ramach określania obrażeń odejmowane są tarcze).
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Descent 2ed.
Podobnie jak o wielu innych rzeczach. Jednak kwestia stanów nie wpływa na to kiedy trzeba wydawać wzmocnienia.AkitaInu pisze:Są jeszcze stany które wchodzą tylko jeżeli zadane zostanie przynajmniej jedno obrażenie - też trzeba o tym pamiętać
Re: Descent 2ed.
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi
Descent 2 + Cień Nerekhall + Spadkobiercy krwi
Civilization + Sława i bogactwo + Wiedza i wojna
Civilization + Sława i bogactwo + Wiedza i wojna
-
- Posty: 2634
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1113 times
- Been thanked: 519 times
Re: Descent 2ed.
mam pytanie odnośnie heroic feat Avricka Albrighta:
- czy można w ten sposób "ocucić" leżącą postać? Czy jest to możliwe tylko poprzez konkretną akcję cucenia?
- czy można w ten sposób "ocucić" leżącą postać? Czy jest to możliwe tylko poprzez konkretną akcję cucenia?
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Descent 2ed.
Można.Miszon pisze:mam pytanie odnośnie heroic feat Avricka Albrighta:
- czy można w ten sposób "ocucić" leżącą postać? Czy jest to możliwe tylko poprzez konkretną akcję cucenia?
Instrukcja pisze:Jeśli nieprzytomny bohater wyleczy przynajmniej jedno obrażenie, należy natychmiast zastąpić jego żeton bohatera figurką bohatera. Podczas swojej następnej tury bohater będzie mógł już normalnie wykonywać akcje.
-
- Posty: 431
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 08:07
- Lokalizacja: Słupsk/ Gdańsk
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 2 times
Re: Descent 2ed.
Mam pytanie dotyczące przygody oblężenie wieży niebios (kampania spadkobiercy krwi).
W tej przygodzie bohaterowie muszą powstrzymać mrok przed przedarciem się do wyjścia (zamykając drzwi dzwigniami)
W opisie jest zaznaczone, że Belthir może wykonać akcję by wzbić się w powietrze z 1 potworem i przenieść go do środka.
Tu pierwsze pytanie.
1. W opisie jest wspomniane. "Następnie mroczny władca usuwa jego figurkę zplanszy i umieszcza go na 1 z unikatowych pól (czym są te unikatowe pola? często jest to wspominane w przygodach)
2. "Jeśli to pole jest zajęte, należy umieścić Belthira na najbliższym pustm polu, które sąsiaduje z tm unikatowym polem. Jeśli Belethir niesie potwora, należy usunąć tego potwora z planszy i umieścić go na polu sąsiadującym z Belthirem. B. i ten potwór zostają ogłuszeni"
- ogłuszeni tylko jeśli mieli wylądować na polu ale jest zajęte
- ogłuszeni za każdym razem kiedy Belethir ląduje z mobkiem
3. Harpie i czerwie mogą się dostać do środka twierdzy poprzez odpowiednio lot (skoro Belethir mógł) i drążenie czy muszą grzecznie iść do otwartych drzwi (czerwie jednak nie pasują ikonką do przygody więc sprawa sięw ich przypadku rozwiązuje ale mimo wszystko chciałbym poznać odpowiedź )
Jutro zaczynam pierwszy raz kampanię i wolę mieć wszystko jasne
W tej przygodzie bohaterowie muszą powstrzymać mrok przed przedarciem się do wyjścia (zamykając drzwi dzwigniami)
W opisie jest zaznaczone, że Belthir może wykonać akcję by wzbić się w powietrze z 1 potworem i przenieść go do środka.
Tu pierwsze pytanie.
1. W opisie jest wspomniane. "Następnie mroczny władca usuwa jego figurkę zplanszy i umieszcza go na 1 z unikatowych pól (czym są te unikatowe pola? często jest to wspominane w przygodach)
2. "Jeśli to pole jest zajęte, należy umieścić Belthira na najbliższym pustm polu, które sąsiaduje z tm unikatowym polem. Jeśli Belethir niesie potwora, należy usunąć tego potwora z planszy i umieścić go na polu sąsiadującym z Belthirem. B. i ten potwór zostają ogłuszeni"
- ogłuszeni tylko jeśli mieli wylądować na polu ale jest zajęte
- ogłuszeni za każdym razem kiedy Belethir ląduje z mobkiem
3. Harpie i czerwie mogą się dostać do środka twierdzy poprzez odpowiednio lot (skoro Belethir mógł) i drążenie czy muszą grzecznie iść do otwartych drzwi (czerwie jednak nie pasują ikonką do przygody więc sprawa sięw ich przypadku rozwiązuje ale mimo wszystko chciałbym poznać odpowiedź )
Jutro zaczynam pierwszy raz kampanię i wolę mieć wszystko jasne
Re: Descent 2ed.
Witam, mam 2 pytanka:
1. Dodatek Kruczy Dwór - czy na karcie potwora Zabójca nie jest błąd z kolorami kostek ataku, tzn czerwony potwór ma żółta i niebieską a biały potwór ma czerwona i niebieską, nie powinno być na odwrót?
2. Dodatek Kruczy Dwór - przygoda "Mój dom, moje zasady" - czy kiedy Bohater podnosi Okruch wiążącego Kamienia, czy wykonuje on przy tym akcję czy też nie? W instrukcji głównej pisze, że jeśli podnosi się jakieś znaczniki celu, to wymaga to akcji, natomiast w Księdze przygód pisze tylko, że Bohater podnosi Okruchy Wiążącego Kamienia, ale nie zaznaczono, że jest to jedna z akcji.
1. Dodatek Kruczy Dwór - czy na karcie potwora Zabójca nie jest błąd z kolorami kostek ataku, tzn czerwony potwór ma żółta i niebieską a biały potwór ma czerwona i niebieską, nie powinno być na odwrót?
2. Dodatek Kruczy Dwór - przygoda "Mój dom, moje zasady" - czy kiedy Bohater podnosi Okruch wiążącego Kamienia, czy wykonuje on przy tym akcję czy też nie? W instrukcji głównej pisze, że jeśli podnosi się jakieś znaczniki celu, to wymaga to akcji, natomiast w Księdze przygód pisze tylko, że Bohater podnosi Okruchy Wiążącego Kamienia, ale nie zaznaczono, że jest to jedna z akcji.
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 46 times
Re: Descent 2ed.
1. Unikatowe pola to te zaznaczone na czerwono z krzyżykiem.Nycte pisze:Mam pytanie dotyczące przygody oblężenie wieży niebios (kampania spadkobiercy krwi).
W tej przygodzie bohaterowie muszą powstrzymać mrok przed przedarciem się do wyjścia (zamykając drzwi dzwigniami)
W opisie jest zaznaczone, że Belthir może wykonać akcję by wzbić się w powietrze z 1 potworem i przenieść go do środka.
Tu pierwsze pytanie.
1. W opisie jest wspomniane. "Następnie mroczny władca usuwa jego figurkę zplanszy i umieszcza go na 1 z unikatowych pól (czym są te unikatowe pola? często jest to wspominane w przygodach)
2. "Jeśli to pole jest zajęte, należy umieścić Belthira na najbliższym pustm polu, które sąsiaduje z tm unikatowym polem. Jeśli Belethir niesie potwora, należy usunąć tego potwora z planszy i umieścić go na polu sąsiadującym z Belthirem. B. i ten potwór zostają ogłuszeni"
- ogłuszeni tylko jeśli mieli wylądować na polu ale jest zajęte
- ogłuszeni za każdym razem kiedy Belethir ląduje z mobkiem
3. Harpie i czerwie mogą się dostać do środka twierdzy poprzez odpowiednio lot (skoro Belethir mógł) i drążenie czy muszą grzecznie iść do otwartych drzwi (czerwie jednak nie pasują ikonką do przygody więc sprawa sięw ich przypadku rozwiązuje ale mimo wszystko chciałbym poznać odpowiedź )
Jutro zaczynam pierwszy raz kampanię i wolę mieć wszystko jasne
2. Wydaje mi się, że Belethir jest zmęczony poruszaniem się z potworem i dlatego zostaje ogłuszony żeby mieć jedną akcje mniej. Za każdym razem kiedy niesie potwora.
3. Belethir tylko może wykonać akcję lot.
Re: Descent 2ed.
A ja z innej beczki
Czy według Was można zmienić zasady akcji żeby były takie ja w Imperium atakuje notabene w aplikacji już tak jest akcja OL akcja Herosi
Czy według Was można zmienić zasady akcji żeby były takie ja w Imperium atakuje notabene w aplikacji już tak jest akcja OL akcja Herosi
- ariser
- Posty: 1141
- Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 50 times
Re: Descent 2ed.
Rzuć okiem tu:crashbull pisze:A ja z innej beczki
Czy według Was można zmienić zasady akcji żeby były takie ja w Imperium atakuje notabene w aplikacji już tak jest akcja OL akcja Herosi
https://boardgamegeek.com/filepage/1234 ... rsion-v106
My tak gramy co jakiś czas kampanię i jest spoko.
Re: Descent 2ed.
Przy wyborze postaci gracze mogą wybrać jeden kolor archetypu ? Np; jeden bierze łuczniczkę drugi łotrzyka i każdy z nich osobną zieloną klasę? Mozna tak ?
Re: Descent 2ed.
Jak dokładnie działa chowaniec? Bo mieliśmy z tym problem. Trzeba go jakoś specjalnie aktywować? Czy tak znikąd pojawia się przy bohaterze, a jak zginie można go znowu przyzwać bez akcji? Troche było by to przegięte moim zdaniem