Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje (J. Kemppainen, C. Konieczka, J. Ying)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Star Wars: Imperial Assault
Ja natomiast jestem zauroczony kampanią. Po 4 misjach rozegranych jednego dnia (z rozkładaniem, wytłumaczeniem reguł, krótkimi przerwami zajęło nam to ok. 6 godzin) nie mozna nas było oderwać od stołu. Żaden ze scenariuszy nie był jednostronny, w większości decydowały ostatnie ruchy, końcowe rzuty kostkami. Gracz "imperialny", choć prawie zawsze, na początku skazywany był na pożarcie, dzięki możliwości "dokupienia" jednostek w trakcie misji oraz nieoczekiwanym zdarzeniom dyktowanym przez scenariusz (zwykle korzystnym dla niego), strasznie uprzykrzał nam życie:) Gra na pewno przez długi czas będzie gościć na moim stole. P.S. u nas, przynajmniej w poczatkowej fazie gry, rebelianckim MVP zdecydowanie został Wookie:)
Re: Star Wars: Imperial Assault
Jesli kogos interesuje, to wyslalem maila do rebela (gdzie dostepnosc gry to "do miesiaca") i wedlug odpowiedzi ktora dostalem faktyczny czas oczekiwania powinien byc znacznie krotszy, maja dostac gre po swietach (czyli w tym tygodniu) albo zaraz na poczatku nowego roku.
Re: Star Wars: Imperial Assault
A ja mam pytanko (po pobieżnych oględzinach instrukcji nie widzę odpowiedzi): czy jest jakaś tajna informacja (czyli nieznana dla Imperium) po stronie rebelii gdy gra się w kampanię? Jakieś losowe karty umiejętności? Coś w tych klimatach?
Pomijając ten aspekt FFG wprowadziło chyba wszytko co postulowałem w sprawie zmiany zasad Descent 2ed (który uważam za grę nieudaną i niemożliwą do naprawy za pomocą domowych zasad nie popartych modyfikowaniem i drukowaniem większości kart) a tak naprawdę zmiany owe są powrotem do rozwiązań z Descent 1ed.
Możliwe też, że zmienili się ludzie w FFG i zaczęli patrzeć na pewne szczegóły, jak na przykład zaliczenie Imperial Assault w poczet gier figurkowych a nie planszowych (co takiemu Descentowi 2ed należy się w równym stopniu) oraz logikę i intuicyjność zasad, których to przymiotów nie można przypisać zasadom Descent 2ed.
EDIT:
A Star Wars to co to jest? Może powiesz pan, że dokument, bo dzieje się dawno temu?
Gdyby rozwiązania z Descent 2ed były trafione i sensowne to dlaczego ich nie powtórzyć w grze wydawanej dwa czy trzy lata później? Grze mechanicznie identycznej... a jednak nie identycznej bo usunięto wszystkie dziwne bzdury jak na przykład postacie zasłaniające same siebie (patrz FAQ, strona 2) i inne niezwykle nieintuicyjne zasady. Tu nie chodzi o logikę matematyczną. Tu chodzi o logikę naturalną budowaną przez nasze umysły automatycznie podczas obserwacji otaczającego świata.
Pomijając ten aspekt FFG wprowadziło chyba wszytko co postulowałem w sprawie zmiany zasad Descent 2ed (który uważam za grę nieudaną i niemożliwą do naprawy za pomocą domowych zasad nie popartych modyfikowaniem i drukowaniem większości kart) a tak naprawdę zmiany owe są powrotem do rozwiązań z Descent 1ed.
Możliwe też, że zmienili się ludzie w FFG i zaczęli patrzeć na pewne szczegóły, jak na przykład zaliczenie Imperial Assault w poczet gier figurkowych a nie planszowych (co takiemu Descentowi 2ed należy się w równym stopniu) oraz logikę i intuicyjność zasad, których to przymiotów nie można przypisać zasadom Descent 2ed.
EDIT:
A Star Wars to co to jest? Może powiesz pan, że dokument, bo dzieje się dawno temu?
Gdyby rozwiązania z Descent 2ed były trafione i sensowne to dlaczego ich nie powtórzyć w grze wydawanej dwa czy trzy lata później? Grze mechanicznie identycznej... a jednak nie identycznej bo usunięto wszystkie dziwne bzdury jak na przykład postacie zasłaniające same siebie (patrz FAQ, strona 2) i inne niezwykle nieintuicyjne zasady. Tu nie chodzi o logikę matematyczną. Tu chodzi o logikę naturalną budowaną przez nasze umysły automatycznie podczas obserwacji otaczającego świata.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2014, 23:52 przez hallas, łącznie zmieniany 1 raz.
- AkitaInu
- Posty: 4060
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
Descent to fantasy, nie szukaj logiki na sile wszędzie bo to bez sensu. I nie wiem niby z jakiej paki jest gra nieudana?
_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy
_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy
Re: Star Wars: Imperial Assault
Hmm...tak na szybko nie przypominam sobie, by gracze rebelii posiadali jakies zatajone przed graczem imperialnym zasoby. Karty postaci sa jawne, zakupione za pkt exp umiejetnosci rowniez, bronie takze. Druga strona natomiast posiada wiele sekretow. Zna przebieg scenariusza, ze wszystkimi niespodziewanymi wydarzeniami. Duza czesc jej jednostek, pojawiajacych sie na planszy w trakcie misji, jest ukryta. Do tego niektore z kart (karty Agendy) moga rowniez pozostac nieznane dla rebeliantow.
-
- Posty: 266
- Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
- Lokalizacja: Festung Krakau
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 19 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
Zaliczenie to ( i ogólnie dodanie trybu Skirmish) wynika z kwestii Licencji SW gdzie planszówki robi Hasbro a karcianki oraz bitewniaki FFG.hallas pisze: Możliwe też, że zmienili się ludzie w FFG i zaczęli patrzeć na pewne szczegóły, jak na przykład zaliczenie Imperial Assault w poczet gier figurkowych a nie planszowych (co takiemu Descentowi 2ed należy się w równym stopniu)
Re: Star Wars: Imperial Assault
Szkoda, powinny być jakieś karty, które działaniom bohaterów rebelii dają nutkę nieprzewidywalności, nazwijmy je kartami Bohaterskich Wyczynów, np. dodatkowa akcja ataku, dodatkowa akcja ruchu, atak przerywający ruch przeciwnika przechodzącego obok, takie tam. Nie da się wtedy przewidzieć z dokładnością do rzutów kostką tego, co mogą rebelianci zrobić. Co więcej wrzucenie zasady, że takie karty są tajne i nie można o nich rozmawiać dodałoby jakiś mały impuls eliminujący syndrom jednej głowy i ośmiu rąk po stronie rebelii. Dodając zasadę, że takie karty dostaje się za pokonanie przeciwnika... no, robi się poważna zachęta do wybijania wroga .blazej_c pisze:Hmm...tak na szybko nie przypominam sobie, by gracze rebelii posiadali jakies zatajone przed graczem imperialnym zasoby. Karty postaci sa jawne, zakupione za pkt exp umiejetnosci rowniez, bronie takze. Druga strona natomiast posiada wiele sekretow. Zna przebieg scenariusza, ze wszystkimi niespodziewanymi wydarzeniami. Duza czesc jej jednostek, pojawiajacych sie na planszy w trakcie misji, jest ukryta. Do tego niektore z kart (karty Agendy) moga rowniez pozostac nieznane dla rebeliantow.
- Don_Silvarro
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Star Wars: Imperial Assault
Wielokrotnie grałem w Descent 2e jako Overlord i mogę z pełnym przekonaniem stwierdzić, że gdyby bohaterowie, oprócz czterech głów analizujących ruchy przeciw mojej jednej (zaprzątanej do tego pilnowaniem reguł scenariusza), mieli jeszcze dostęp do ukrytych zasobów, to wyłbym do pełni księżyca
Ostatnio zmieniony 30 gru 2014, 13:39 przez Don_Silvarro, łącznie zmieniany 1 raz.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: Imperial Assault
W Doomie tak samo - kilku łebskich graczy jest wystarczająco ciężkie.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Star Wars: Imperial Assault
Rebelianci posiadaja takie umiejetnosci/karty. Moga zrobic dokladnie to,co napisales - przerwac akcje przeciwnika swym atakiem, uzyskac dodatkowe kosci ataku, wykonac niespodziewany ruch, otrzymac bonusy za zabicie przeciwnika, zadanie oraz czasem otrzymanie obrazen, itp...z tym, ze umiejetnosci te nie sa tajne - gracz imperialny ma swiadomosc, ze cos takiego ze strony rebelii mu zagraza.
Re: Star Wars: Imperial Assault
Właśnie niepokoi mnie jedna rzecz, którą zauważyłem najpierw na youtube, a teraz grający w IA potwierdzają.
Gracze po pierwszym zagraniu kampanii już znają wiele tajemnic kampanii.
Jak będzie z regrywalnością?
Rozpoczynam trzeci raz kampanię bohaterem i mam już łatwiej bo mało co mnie zaskoczy. Jak gracz Imperialny ma mieć szansę?
Czy gracz, który zagrał choć raz w kampanię może grać już tylko jako strona Imperium?
Czy będą nowe kampanie?
Gracze po pierwszym zagraniu kampanii już znają wiele tajemnic kampanii.
Jak będzie z regrywalnością?
Rozpoczynam trzeci raz kampanię bohaterem i mam już łatwiej bo mało co mnie zaskoczy. Jak gracz Imperialny ma mieć szansę?
Czy gracz, który zagrał choć raz w kampanię może grać już tylko jako strona Imperium?
Czy będą nowe kampanie?
Re: Star Wars: Imperial Assault
Skirmish. Regrywalność - prawie - idealna. 6 scenariuszy na start i po 2 w każdym paku z figurkami.Neoberger pisze: Jak będzie z regrywalnością?
Re: Star Wars: Imperial Assault
Grałem kilka misji kampanii w Descencie, które polegały głównie na tym, żeby bohaterowie przebiegli z jednego końca planszy na drugi, a Overlord miał ich jak najbardziej opóźnić i w tym czasie zrobić jeszcze jakieś zadanie, czyli generalnie wyścig. Czy misje w IA są skonstruowane podobnie?
- Don_Silvarro
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Star Wars: Imperial Assault
'Regrywalność' (łomatko jakie paskudne słowo, bleh) będzie mam wrażenie wyższa, niż w przypadku Descent. O ile faktycznie grając drugi czy trzeci raz kampanię na pewno trzeba będzie powtórzyć niektóre z tzw. story missions (których jest ograniczona liczba w pudełku), jednak inne misje - tzw. side missions zagrywane przez bohaterów lub Imperatora - będą już zupełnie inne, gra się ich kilka w czasie kampanii z dość sporej puli, która wzrasta z każdym zakupionym dodatkiem.
Nowe kampanie na pewno się pojawią, to jest kwestia czasu. Natomiast już ta, którą zawarto w pudełku mam wrażenie, że nie znudzi się tak szybko, bo jest z powyższych względów dość mocno 'modułowa'.
Misje w IA bywają ścigankami jak D2e, ale dość często warunkiem zwycięstwa dla Imperatora jest również fizyczne nakopanie bohaterom, co w Descent zdarzało się bardzo sporadycznie.
Nowe kampanie na pewno się pojawią, to jest kwestia czasu. Natomiast już ta, którą zawarto w pudełku mam wrażenie, że nie znudzi się tak szybko, bo jest z powyższych względów dość mocno 'modułowa'.
Misje w IA bywają ścigankami jak D2e, ale dość często warunkiem zwycięstwa dla Imperatora jest również fizyczne nakopanie bohaterom, co w Descent zdarzało się bardzo sporadycznie.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8794
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2705 times
- Been thanked: 2385 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
Dołączam się do pytania. Że niby Descent jest nieudany?AkitaInu pisze:Descent to fantasy, nie szukaj logiki na sile wszędzie bo to bez sensu. I nie wiem niby z jakiej paki jest gra nieudana?
I w tym miejscu metaforycznie gryzę się w język.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Star Wars: Imperial Assault
Tez mam obawy co do regrywalnosci kampanii zawartej w core set. Za kazdym razem rozpoczynamy ja od tego samego scenariusza ("Aftermath"). Duza szansa, ze po 2-3 kampaniach bedziemy go znali niemalze na pamięć. Co do reszty misji: jest ich zalaczonych (poza misja startowa) 29 (10 misji podstawowych, w kampanii wykorzystujesz 5 z nich; chyba 4 misje, których rozegranie wymusic moze gracz imperium; reszta to misje poboczne-w kampanii rozgrywasz 5 z nich. Srednia kampania, z tego co pamietam to ok 11-13 misji. Duza szansa wiec,ze w kolejnych kampaniach bedziemy trafiac na te same przygody. Na szczescie (albo i nieszczescie:)) FFG juz zapowiedzialo wydanie kolejnych misji pobocznych (w figure packach). Co do kolejnych kampanii - jestem przekonany o ich wydaniu. W podreczniku dot. misji zawarto instrukcje dot. dolaczania misji pobocznych do innych kampanii.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: Imperial Assault
Wypraszam sobieDon_Silvarro pisze:'Regrywalność' (łomatko jakie paskudne słowo, bleh)
Co do regrywalności kampanii - tego nie tworzą wydarzenia fabularne, one są dla urozmaicenia świata, regrywalność tworzą możliwości podczas misji. Pierwszą misję Dooma grałem po obu stronach w sumie ze 20 razy i dopiero wówczas zaczęła mnie nużyć - nie wiem czy IA ma tyle samo miejsca na kombinowanie, bo w moim odczuciu Descent miał mniej (przynajmniej przed rozwojem w kampanii, ale nigdy nie dotrwałem do kolejnych partii), ale generalnie z doświadczenia zapewniam, że mimo poznania niuansów fabuły gra dalej może być super grywalna
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Star Wars: Imperial Assault
Oczywiscie, zgadzam sie z toba. Fun i nieprzewidywalnosc ruchow drugiej strony pozostaja na zawsze. Jednak po poznaniu poszczegolnych misji odpada pewien element zaskoczenia, gracze Rebelii inaczej przeprowadzac beda swoje ruchy wiedzac, ze za otwartymi drzwiami czai sie oddzial szturmowcow. Z wyprzedzeniem beda juz przygotowani na niespodzianki scenariusza. Nigdy nie zobaczysz juz tych specyficznych min, gdy sa o krok od zwycięstwa, a tu nagle miedzy nimi a celem misji pojawia sie Vader ze swita... Niemniej jednak gra jest fantastyczna i jesli komus nie przeszkadza, to ze druga strona czasami znac bedzie "tajne" wydarzenia wczesniej rozegranego scenariusza, spedzi z nia dziesiatki godzin i wciaz bedzie chcial jeszcze:)
Ostatnio zmieniony 31 gru 2014, 13:12 przez blazej_c, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Star Wars: Imperial Assault
Poza tym, zawsze mozna wykorzywtac swa kreatywnosc i delikatnie zmodyfikowac scenariusze. Wrogow-niespodzianki rozmiescic w innych miejscach, lub do gry wprowadzic inne jednostki, zamiast tych opisanych w scenariuszu
Re: Star Wars: Imperial Assault
blazej_c - Dokładnie tak samo sobie pomyślałem. Jeżeli będzie to możliwe, drobne zmiany ze strony Mistrza Gry co do postawienia niespodzianki lub zmiany tej niespodzianki na równoważną w punktach - spowoduje, że dany scenariusz kampanii pozostanie na długo świeży i pachnący.
Re: Star Wars: Imperial Assault
Zasady doszlifowane i dużo lepiej zaprezentowane (w formie 2 książeczek), figurki bohaterów większe i jeszcze ładniejsze niż w Descencie, masa zabawy w kampani i szybki, rewelacyjny 2 osobowy tryb skirmish. Jeżeli kogoś nie odrzuca świat GW to naprawdę gra nie może się nie podobać.
- kudlacz135
- Posty: 645
- Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Star Wars: Imperial Assault
Jak działa tryb kampanii na dwie osoby? Po pierwsze czy działa i po drugie czy gracz grający rebeliantami ma więcej niż jednego bohatera do kontrolowania?
Re: Star Wars: Imperial Assault
Udalo mi sie kupic za 240 pln zagramanicą. Cena 330 pln lekko szokuje...
Re: Star Wars: Imperial Assault
To zdradź polskim graczom to tajemne miejsce gdzie kupiłeś za 240 z!
Re: Star Wars: Imperial Assault
Nie wiadomo czy luc i vader są w środku.
Dostępne na stronie bol.com, przynajmniej tydzień temu było w takiej cenie.
Dostępne na stronie bol.com, przynajmniej tydzień temu było w takiej cenie.