(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Wspaniałe spotkanie - tłum ludzi i gier i wreszcie sobie trochę potestowałem po przerwie. :)
Zaczęlismy od zaestawu imprezówek - trzy Sipia i jedna Gibona. Z Sipiowych zdecydowanie największy potencjał mają Minki. Naprawdę świetny pomysł - świeży, a jednocześnie generujący mnóstwo emocji i mocno "komunikacyjny". Z tego musi być fajna gra, to tylko kwestia dopracowania szczegółów. Tak jak mówiłem wczoraj spróbowałbym dać na każdej karteczce razem samogłoski albo spółgłoski. Warto też pomyśleć w systemie punktacji nad punktami dla narratora - żeby mu naprawdę zależało i żeby zdobywał np tym więcej punktów im mniej razy musiał pokazać słowo żeby zostało odgadnięte. W sumie punkty dla zgadującego tez mogłyby być tak przyznawane. :D Zgadłem w pierwszym pokazywaniu - obydwaj z narratorem zdobywamy po 3 punkty. Zgadłaś w trzecim - zdobywacie obydwoje po jednym itd.

Z pozostałych to zarówno Da Vinci jak i Liczbostwory mają fajne pomysły w sobie ale jest tam na razie mało gry i zabawy, a sporo działań okołogrowych. W Da Vincim może spróbowałbym prostszych rysunków ale dał zasadę że narrator może opisywać to co widzi w poszczególnych klatkach tylko skojarzeniami tzn. nie "narysujcie wypukły łuk biegnący od lewego dolnego rogu do prawego dolnego" tylko raczej. "W tym kwadracie widzicie ostatni skrawek zachodzacego słońca". Może tak byłoby więcej zabawy w odgadywanie skojarzeń i ich rysowanie a mniej żmudnej pracy?

Liczbostwory na razie nie mają w sobie gry. Trzeba ją tu wymyślić i nie mam pomysłu. Póki co są raczej narzędziem edukacyjnym niz grą.

Potem były Skojarzenia Gibona. Sam pomysł jest fajny ale na razie nie chce działać. konkretne kategorie postaci i przedmiotów mocno ograniczają opcje i zwykle runda i tak kończy się szybkim zgadywaniem na oślep na podstawie jednego pasującego do postaci atrybutu.

Następnie zagrałem w Jaśkową Piramidę. Jestem pod dużym wrażeniem. Sprawnie działająca gra z bardzo pomysłową i pasująca do tematu mechaniką! Nie jest to gra rodzinna, bo choć próg wejścia jest faktycznie niski, to jest jednak gra stricte decyzyjna. Ale to nie wada, a cecha gry. Najsłabszym punktem jest downtime, bo jest tu nad czym pomyśleć ale nie mam pomysłu jak go ograniczyć. Pewnie gra na dwie akcje w turze jest gorsza? Sprawdzałeś to Jan? Z małych usprawnień zaproponowałbym sprawdzenie skrócenia Nilu :wink: do jednego pola. Nie jestem pewien czy to nie wydłuża gry nie wnosząc zbyt wiele, że mamy dwa pola rzeki, przez które trzeba przesunąc bloczki. Druga rzecz to bardzo słuszny pomysł Stalkera żeby nie było słoneczkowego tracku a inny sposób odmierzania czasu wylewów rzeki. Pierwszy pomysł zepsuliśmy już na spotkaniu, ale mam drugi. :) Może wylew następować po zmykaniu poziomów piramidy? Pierwszy pomysł to po zamknięciu 1, 3 i 5 poziomu. Byłoby na pewno więcej obserowania innych graczy i interakcji, a jednoczesnie nie marnowałoby się akcji na wylanie rzeki i nie traciło na tym samemu klocków. Mój ostatni zarzut a raczej dwa zarzuty na które zaproponowałbym jedno rozwiązanie to bonus końcowy i potencjalna strategia którą wczoraj mocno wygrałem i wydaje mi się być potencjalnie optymalną. Otóż wydaje mi się że zebranie kilku klocków na rampie i zaczajenie się na momenct gdy powstanie trzeci level piramidy, a następnie wybudowanie w jednym ruchu trzech żółtych kosteczek jest bardzo mocną strategią. Z drugiej strony nie jestem zachwycony jakoś tym końcowym bonusem za zbieranie różnych numerków na pozostałych kaflach. Rozumiem po co on jest bo spełnia funkcję zajęcia czymś graczy, którzy nie maja już szans na zapunktowanie w piramidzie, ale moim zdaniem jest nieintuicyjny i nie pasuje do całości. Zastąpiłbym go bonusem, który daje mi tym więcej ekstra punktów na im większej liczbie pięter piramidy cokolwiek zbudowałem. To wymagałoby innych żetonów/kosteczek na każdy poziom ale myslę że rozwiazałoby problem tej strategii o której pisałem. Graczom zależałoby nie tylko na bonusach za zamykanie pięter, ale też na tym żeby w ogóle zbudowac co najmniej jeden kafel na kazdym piętrze. Wprowadziłoby to też alternatywną strategię do gry. Mógłbym grac na bonusowca piętrowego ale też na bonus końcowy za wszystkie piętra. Reasumując znakomita gra i jeśli zrobisz więcej protosów chętnie wezmę jeden Janku na testy balansu! Gratuluję!

Na koniec przetestowalismy szybko pomysł na Boćka i chyba nic z niego nie będzie. Dzięki za pomysły Stalker. Właśnie drugi wariant którego nie przetestowalismy wczoraj miał być taki że każdy gracz ma sekretny kolor a w swoim ruchu musi się ruszyć dwoma boćkami dwóch różnych kolorów. Może przy jednoczesnym dodaniu żab na stałe do pól :wink: to uratuje koncept. Sprawdzę to na szybko w domu sobie. Jakby co płaczu nie będzie. :D

Za tydzień będę was za to męczył grą quizową o makaronie. 8)

Dzięki jeszcze raz za spotkanie!
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: sipio »

Dzięki wielkie za testy.
Zagrałem w Piramidy Jana we dwie osoby i down time rzeczywiście u nas praktycznie nie występował. Gra szła gładko i sprawnie. Rzeczywiście o tym słoneczku tylko ciągle zapominaliśmy i powiem szczerze, że nawet niezbyt zwracałem na niego uwagi. Dlatego się zastanawiam czy to w ogóle potrzebne. A graliście już z bonusami za zamknięcie piętra czy bez? Ogólnie zapowiada się niezła logiczna gra i jak nic do Kosmosu z nią będzie można uderzać :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Druga partia była z bonusem za zamknięcie piętra (okazał się strzałem w dziesiątkę). Śledzenie słoneczka sudańskiego wyeliminuję - wylewy Nilu nie są praktycznie potrzebne, bo w sumie tylko karzą gapiów, a pozbywanie się niechcianych bloków można udostępnić jako darmową akcję. Grę na 2 akcje przetestuję, ale 3 akcje są potrzebne, żeby przeprowadzać "rzuty na punkty" - obawiam się, że na 2 akcje wyjdzie gra pozycyjna (kto pierwszy w końcu umieści blok w miejscu umożliwiającym przeciwnikowi zdobycie więcej punktów), w której po prostu będzie się powoli wrzucało bloki na rampę i do góry, bez większego zastanowienia. Odnogi Nilu skracam do 1 długości, ale przy jednoczesnym rozszerzeniu do 3 szerokości, żeby można je było zapełnić wszystkimi akcjami. "Mydła" działające według standardowych reguł są w stanie spowodować nudne zakleszczenie piramidy, więc na pewno będą miały działanie specjalne (ale niekoniecznie jokerowe - raczej przymus wstawiania ich na obrzeżach pięter). Nadal potrzebuję jakiegoś wentyla bezpieczeństwa na odmierzanie końca gry, żeby wyeliminować impas, gdy wszyscy tylko wymieniają bloki, bez kończenie szczytu - ale raczej nie będzie to stałe odmierzanie rund, tylko np. licznik od momentu, gdy skończone zostanie X piętro budowli lub w kamieniołomie zostanie Y bloków.
Dzięki za wszystkie uwagi! Gra na pewno pojawi się za tydzień :)
Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: sipio »

Nieśmiało inicjuje wyliczankę na najbliższe spotkanie.
Ja oczywiście z sekcją imprezową by przesiać kolejne pomysły i może Ptaki/Wiewiórki.
Karol Madaj
Posty: 659
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 89 times
Been thanked: 46 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Karol Madaj »

Otworzę drzwi przed 17 i potestuję co będzie.
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Ja będę na 17.30 z grą quizową o makaronie :D
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
plazmonik
Posty: 38
Rejestracja: 08 wrz 2010, 22:49

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: plazmonik »

sipio,
dobrze, że napisałeś, przypomniało mi się, że miałem kilka uwag do Twoich gier.
1. Ptaki(karmnik) - bardzo fajnie chodzą, mechanika w porządku, prosta, ale pokombinować trochę trzeba. Jako gra edukacyjna - dobrze powinny się sprawdzić.
Trzeba tylko wymyślić lepszą metodę na zakończenie gry, bo wyszło kiepsko. Może grać aż wszystkie ptaki zostaną skuszone - tzn. zostaną w jednym karmniku na całą kolejkę? Wtedy walko o ostatnich kilka łupów powinna być bardziej emocjonująca.
Druga uwaga, trochę łącząca się z pierwszą: dobrze sprawdza się system kuszenia ptaków tylko "z sąsiedztwa", ale pozwoliłbym na zwabianie ze wszystkich innych karmników, nie tylko od sąsiadów. Dzięki temu gra byłaby jeszcze bardziej dynamiczna. No i dodatkowa akcja, o której wspomniałem na spotkaniu - wymiana ptaków między sąsiedztwami.
Za to nie czuję zupełnie potrzeby dodawania dodatkowych kart akcji. Wystarczająco dużo działo się bez nich.
To wszystko są jednak drobiazgi do dopracowania, gra się całkiem nieźle broni.
2. Wiewiórki - tutaj będę mniej chwalił:P. tzn. wydaje mi się, że to jednak jest duży krok w tył względem "Hej, to moja ryba". Dużo reguł, które prawie nigdy nie mają znaczenia a tylko sprawiają wrażenie skomplikowania(np. długość ruchu). Tak czy siak w prawie każdej turze zdobywamy jeden orzeszek, walka jest ew. o kilka ostatnich. Punktacja mało jasna, a jak wyszło na spotkaniu (3 osoby po 15punktów) niezbyt różnicująca.
Nie udało się przetestować zgadywania dziupli, ale wydaje mi się to też nie pasujące - jakby pomysł z zupełnie innej parafii. Gramy 50 minut, a potem 10 minut zgadywania, gdzie każdy by wolał już liczyć punkciki. Może gdyby przesunąć ciężar w tę stronę a zrezygnować z kafelków- coś z tego by było:)
Reasumując proponuję rewolucję, ale nie wiem w jakim kierunku.

Do zobaczenia najprawdopodobniej jutro!
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: yosz »

ja powinienem być (miałem nie być, ale los się uśmiechnął - mam nadzieję że nie zmieni zdania)

sipio: będę miał Twojego Lancastera więc się przygotuj ;)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Ja się pojawię wcześnie, ale chyba na krótko :/
sipio - zapomniałem Ci napisać, że po ostatnim spotkaniu wziąłem Twoje zapomniane pionki. Przyniosę je jutro.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Ja też najpewniej będę, pewnie ok 17:30.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: yosz »

mnie jednak niet.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: yosz »

wpadłem dosłownie na chwilę i zostałem bardzo, bardzo mile zaskoczony. Dziękuję wszystkim za prezent. Gdyby nie to, że byłem padnięty, zmaltretowany itd to bym przywalił wszystkim po kolei w zęby ;)

Podziękowania należą się Wam wszystkim, za taką super grupę ludzi, za spotkania i testy. Przy stronie pomagał dużo stalker (przy grafice, layoucie) i z nim policzę się już osobiście ;) (gdybym wykazał się przytomnością umysłu coś bym wymyślił na miejscu :P) Pomagaliście wszyscy swoimi uwagami i tworzeniem tekstów, a ja zrobiłem to z chęci wsparcia grupy w jakimś stopniu bo testowanie ostatnio mi nie wychodzi :(

No dobra, już sobie popłakałem ze wzruszenia, to teraz pochwalę się jak to wygląda :)

Obrazek

Dzięki.

teraz wracam do pracy
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

To teraz quiz: jakie gry leżą na półce u Yosza? :D
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: yosz »

jakieś 6-8 może widać - kto zgadnie najwięcej wygrywa piwo :)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
piotrsmu
Posty: 441
Rejestracja: 17 cze 2010, 01:27

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: piotrsmu »

Carcassonne -zamek
Small World
Cywilizacja
Baslica
gibon
Posty: 201
Rejestracja: 07 maja 2011, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: gibon »

Dzięki za spotkanko, byłem niemal od początku, zamknęło się gdzieś w liczbie 12-14 osób.

Mój przebieg spotkania:

Imprezówki Sipio. Sory jakoś nie urzekły mnie. Początkowo obiecujący Jedwab należy poprawić tylko mam wrażenie, że jedyny słuszny kierunek znalazł już finał w Jungle Speed. Dobrze zaś wspominam Gębosłowa, których nie było na tym spotkaniu.

Balony własne. Cóż, też mnie nie urzekło. Ogólna mechanika już działa, jest trochę problem z jakością prototypu. Scenariusz pogoni za lisem nie wniósł żadnych rewolucji, poza tym że rozgrywka jest krótsza. Brak wciąż emocji w tej grze.

Pięść do nosa własna. Nie planowałem testów tej gry, ale udało mi się szczęśliwie zmontować na prędce ekipę. Przy mniejszej ilości graczy niż w pierwszym teście nie było już takiego chaosu i przekrzykiwania się odpowiedziami, co było bliższe mojej idei działania tej gry. Skończyły mi się tylko pomysły na skojarzenia postaci i cech więc pozwolę sobie zorganizować dla Was jakiś mały quiz w wolnej chwili.
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Dzięki za znakomite spotkanie! Udało mi się wczoraj przetestować dwa razy makaronowy quiz. Działa, zaimplementowaliśmy fajną poprawkę zaproponowaną przez Janka. Myślę że swoja funkcję gra spełni jako jednorazowego doświadczenia na evencie. Muszę terz jeszcze tylko znaleźć sposób na wprowadzenie do gry jakichś szalonych, spektakularnych elementów.

Potem zagraliśmy w Jankową Piramidę na pięć osób. Gra ładnie i bardzo płynnie śmigała. Mydła nieco utrudniły rozgrywkę, ale zadziałały też fajnie. Generalnie jest super i na pewno tę grę kupię. Mam tylko jedną, poważną uwagę. Koniecznie trzeba coś zrobić z wygrywającą strategią "na czajnika". Drugi raz z rzędu wygrałem ignorując całkowicie trzy pierwsze poziomy piramidy (poza sytuacja gdy można zgarnąć bonus za zamknięcie piętra). Przygotowałem sobie kilka dobrych kafli na rampie tak, żeby w momencie gdy otworzą się podwójnie punktowane piętra 4-6 zbudować co najmniej cztery kafle. Moim zdaniem jeśli wszyscy tak nie zagrają i nie będą się czaić, osoba stosująca taką strategie wygra 4 partie na 5. Ponownie zasugerowałem wprowadzenie drugiego końcowego bonusu w postaci - "masz tyle ekstra punktów na ilu poziomach piramidy cokolwiek zbudowałeś". Wymusi to zainteresowanie się czymkolwiek na niższych poziomach i da szansę rywalizowania z "czajnikiem".

Na koniec udało się jeszcze zorganizować dwuosobowy test nowej planszy dla Dinków. Jeszcze nie wiem czy lepiej spełnia założenie zwiększenia interakcji bo panowie grali niezwykle pokojowo. :)

Dzięki i do zobaczenia za dwa tygodnie! Za tydzień się majówkuję.
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
ja_n
Recenzent
Posty: 2303
Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: ja_n »

Filippos pisze:Ponownie zasugerowałem wprowadzenie drugiego końcowego bonusu w postaci - "masz tyle ekstra punktów na ilu poziomach piramidy cokolwiek zbudowałeś". Wymusi to zainteresowanie się czymkolwiek na niższych poziomach i da szansę rywalizowania z "czajnikiem".
Nie grałem w grę, ale tym chętniej się wypowiem. Może lepszy byłby Kniziowy bonus "Masz tyle ekstra punktów ile zbudowałeś na swoim najsłabszym (dwóch najsłabszych?) poziomie"?
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Filippos pisze:Koniecznie trzeba coś zrobić z wygrywającą strategią "na czajnika". (...) Ponownie zasugerowałem wprowadzenie drugiego końcowego bonusu w postaci - "masz tyle ekstra punktów na ilu poziomach piramidy cokolwiek zbudowałeś".
Jestem na etapie wyliczania, ile powinien wynosić bonus "pionowy". 1p/piętro nadal nie musi motywować do układania podstawy (bo i tak "czajnik" sieknie punkty za wyższe piętra, które od razu dają mu wtedy punkty z tego bonusa) - raczej będzie coś w stylu "3 piętra - 1p", "4 piętra - 3p" etc. (lub bonusu Kniziowego) tylko muszę to sobie odpowiednio zbalansować (i dopasować do wersji na 2-3 osoby, gdzie pięter jest mniej).
Przy wczorajszej rozgrywce nie zastosowałem mechanizmu wyrównującego szanse ostatnim graczom, który omawialiśmy tydzień wcześniej (różna liczba akcji w pierwszej turze) i jednak wyraźnie zaznaczyło się to w punktacji (gracze 1 i 2 rozegrali o 1 kolejkę więcej, a gracze 4 i 5 mieli najmniej punktów), więc mechanizm jest konieczny.

Poza Makaronem grałem jeszcze w Migawki - sromotnie przegrywając i jeszcze psując strategię Agaty ;) Na szczęście z rozgrywki wyszły sensowne wnioski dla designera, więc moja porażka nie poszła na marne :)
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

ja_n pisze:
Filippos pisze:Ponownie zasugerowałem wprowadzenie drugiego końcowego bonusu w postaci - "masz tyle ekstra punktów na ilu poziomach piramidy cokolwiek zbudowałeś". Wymusi to zainteresowanie się czymkolwiek na niższych poziomach i da szansę rywalizowania z "czajnikiem".
Nie grałem w grę, ale tym chętniej się wypowiem. Może lepszy byłby Kniziowy bonus "Masz tyle ekstra punktów ile zbudowałeś na swoim najsłabszym (dwóch najsłabszych?) poziomie"?
Tu nie ma racji bytu bo to zawsze będzie jeden lub dwa więc byłoby nieznaczące.
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
gibon
Posty: 201
Rejestracja: 07 maja 2011, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: gibon »

Pozwolę więc sobie na łamach forum na drobną prywatę która ma na celu usprawnienie mojej gry skojarzeniowej. Zapraszam do udziału w quizie skojarzeniowym. Zadaniem jest przedstawienie swoich przykładów skojarzeń. Kojarzenie polega na wymyśleniu jakiejś postaci (realnej, rysunkowej, fantastycznej, zwierzęcej, itp) i porównaniu jej z przedmiotami lub innymi postaciami, które w jakiś sposób można ze sobą skojarzyć. Przykład takiego skojarzenia: postać - złota rybka, skojarzenia: złote monety,korona,wiadro (bo ma związek z wodą),lampa oliwna (bo mieszkał w niej dżin który też spełnia życzenia), konserwa, różdżka, żaba (bo żyje w wodzie),wiosło,pałka (bo pałka wodna).
Są pewne ograniczenia i wskazówki:
1. postaci i przedmioty kojarzące muszą dać się jednoznacznie wyrazić rysunkiem. Np. wampir jest ok, fizyk jądrowy nie jest ok.
2. przedmioty kojarzące powinny być na tyle uniwersalne, aby dało się nimi opisać maksymalnie dużą liczbę innych postaci. Przykład: korona to dobra cecha bo można nią jeszcze opisać postaci: śpiąca królewna, królowa śniegu,neptun.
3. przedmioty kojarzące nie powinny być zbyt jednoznaczne. Np skojarzenie szkielet i kaloryfer jest fajne bo obydwa mają widoczne żebra, szkielet i trupia czaszka są nie fajne bo zbyt oczywiste.
4. Można korzystać z homonimów, czyli wyrazów wieloznacznych. Np. lizak może opisywać policjana na skrzyżowaniu i dziecko, które lubi słodyczne, a kogut policjanta, bo oni jeżdzą na sygnale (mają włączony kogut) i farmera, bo ten zajmuje się ich hodowlą.

Osobiście stworzyłem 400 skojarzeń, z których wybrałem po około 40 postaci i 40 cech, przy czym każdą z tych cech można użyć do opisania co najmniej 3 z pośród tych postaci i każda z tych postaci da się opisać co najmniej trzema spośród tych cech. Ideałem byłoby przy takim zestawie kart i cech (nie więcej niż 40 z każdego zestawu) móc stworzyć ze wszystkich układ w relacji 5 do 5. Moja wyobraźnia skojarzeniowa jest już wyeksploatowa, więc jeśli pomożenie to chętnie skorzystam z Waszych pomysłów. To co - pomożecie?
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

gibon pisze:Zadaniem jest przedstawienie swoich przykładów skojarzeń. Kojarzenie polega na wymyśleniu jakiejś postaci (realnej, rysunkowej, fantastycznej, zwierzęcej, itp) i porównaniu jej z przedmiotami lub innymi postaciami, które w jakiś sposób można ze sobą skojarzyć.
Na szybko:
Spoiler:
Chyba dobrym krokiem byłoby zebranie powielających się cech (lub tych, które łatwo zilustrować lub można interpretować na kilka sposobów) i dopasowywanie do nich nowych, charakterystycznych postaci.
Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: sipio »

Tylko nie wiem Gibon w takim razie czy nie zaczniemy powtarzać to co już sam zrobiłeś.
Przynajmniej może wrzuć w pliku postacie, które już masz opisane.
Albo nawet jakiś exel z postaciami i cechami jakie występują??

Co do imprezówek to tak rzeście mi psuli kolejne mini gry, że już wolałem Minek nie wyciągać by choć pożyć trochę nadzieją, że choć z tego coś będzie.

Ja potem zagrałem jeszcze w Piramidę Mustafy i zapowiada się dobry familijny tytuł.
Z chęcią zagram jeszcze raz jak tylko weźmie udział w show Stalkera "Pimp my prototype" :mrgreen:
Co do wprowadzenia więcej wyborów przy układaniu piramidy to może dwa takie pomysły:
1. ala Magnum Sal czyli rampa, na którą wrzucamy swoich ludków by zajeli miejsce, tylko że wtedy po prostu muszą być jakieś punkty za kolejne pola. Jeśli nie dostarczysz bloku na czas, musisz oddać jeden dowolny surowiec.
2. ala Genius po odwróceniu każdy blok ma na bokach symbole przy sciankach im więcej par uzyskasz w wyniku położenia bloku tym więcej punktów

Potem jeszcze w Pająki i Kosmici Piotrka. Brakuje mi tu niestety jakoś pomysły przewodniego, który byłby na tyle dobry i inny by na nim budować mechanikę. Push you luck w dociągu kart występuje na kilku kartach Dominiona jak np złodziej. Ale robienie tego co turę czy dwie (bo czasami idziemy na zakupy) mnie osobiście nie porwało.
plazmonik
Posty: 38
Rejestracja: 08 wrz 2010, 22:49

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: plazmonik »

Po środowym spotkaniu czuję się trochę rozczarowany - niczego nie udało się tak do końca zepsuć:P Kilka uwag do gier, w kolejności odwrotnej w stosunku do mojego grania:
1. Dinki na dwie osoby:
Gra była fajna, bardzo chętnie zagram w nią jeszcze kilka razy. Nie przeszkadzało mi to, że się mało ganialiśmy, walka o kontrolę nad kluczowymi fragmentami planszy była ciekawa. Drobiazgi:
-- zmienić nazwę genu "zmiennocieplność", bo wszystkie gady są zmiennocieplne! Proponuję np. "żyworodność" albo "jajożyworodność"
-- nie wiem, dlaczego cel "pary przy źródełku" dawał aż 3 punkty. Pewno był to efekt "docierania", ale na 2 osoby wydaje mi się zbyt mocny.
-- irytowało mnie to, że jako drugi gracz wybierający geny nie miałem żadnego wpływu na to, co dostanę. Może dokładać do wyboru o jedną kartę genu więcej, niż jest graczy?
-- zaczynanie epoki dawało dużą przewagę. Może w pierwszy gracz niech ma na początku tylko jedną akcję, albo zdejmuję dinka więcej z planszy?
-- trochę nieoczywiste było, kto zaczyna który etap gry (wybieranie genów, start epoki, wymieranie), ale chyba łatwo się nauczyć i przyzwyczaić.
-- przydałaby się ściąga, z istniejącymi celami, żeby łatwiej było się domyślić, co układa przeciwnik.
2. Piramidy Janka
gra działa, można zarówno radośnie dokładać klocki jak i móżdżyć nad każdym ruchem, to plus. Dobrze działają mydła. Irytujące było tylko ciągłe dobieranie nie takich jak trzeba klocków no ale tak bywa:) Zasada zbierania kompletów kamieni wydaje się przydatna, ale wypadałoby ją jakoś fajnie fabularnie wytłumaczyć - wtedy byłaby łatwiejsza do zapamiętania. Z kamieni 1-6 można wybudować natychmiast po skończeniu piramidy grobowiec dla kota faraona :>?
3. Quiz o makaronie
Ja to widzę koniecznie z balonikami wypełnionymi helem przedstawiającymi różne produkty! Z pomysłów udziwnień - dać każdej drużynie zadanie skompletowania po świecie produktów na odpowiednie danie z makaronem, ale bez listy. Niech sami kombinują, co im się bardziej przyda np. do Spaghetti Bolognese, zbierają, a na koniec punktujemy tylko za te trafione:)
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

plazmonik pisze:Po środowym spotkaniu czuję się trochę rozczarowany - niczego nie udało się tak do końca zepsuć:P Kilka uwag do gier, w kolejności odwrotnej w stosunku do mojego grania:
1. Dinki na dwie osoby:
Gra była fajna, bardzo chętnie zagram w nią jeszcze kilka razy. Nie przeszkadzało mi to, że się mało ganialiśmy, walka o kontrolę nad kluczowymi fragmentami planszy była ciekawa. Drobiazgi:
-- zmienić nazwę genu "zmiennocieplność", bo wszystkie gady są zmiennocieplne! Proponuję np. "żyworodność" albo "jajożyworodność"
Nie jest to takie pewne: http://pl.wikipedia.org/wiki/Dinozaury# ... 5.9B.C4.87
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
ODPOWIEDZ